Český telekomunikační úřad zveřejnil Výroční zprávu za rok 2024 (pdf), kde shrnuje své aktivity v loňském roce a přináší i základní popis situace na trhu. Celkový objem přenesených mobilních dat za rok 2024 dosáhl dle odhadu hodnoty přibližně 1,73 tis. PB a jeho meziroční nárůst činí zhruba 30 %. Průměrná měsíční spotřeba dat na datovou SIM kartu odhadem dosáhla 12,5 GB – v předchozím roce šlo o 9,8 GB.
Z novinek představených na Google I/O 2025: Přehledy od AI (AI Overviews) se rozšiřují do dalších zemí. Užitečné, syntetizované přehledy od generativní AI jsou nově k dispozici i českým uživatelům Vyhledávače.
Šestice firem označovaných jako „MAMAAN“ – tedy Meta (Facebook, Instagram), Alphabet (Google), Microsoft, Apple, Amazon a Netflix – je zodpovědná za více než padesát procent světového internetového provozu. Dalšími velkými hráči jsou TikTok a Disney+. Společně tak zásadně určují podobu digitálního prostředí, spotřebitelského chování i budoucích trendů v oblasti technologií. I přesto, že se podíl těchto gigantů od roku 2023 o něco snížil, jejich dominantní postavení zvyšuje volání po regulaci.
Evropská komise (EK) navrhuje zavést plošný poplatek ve výši dvou eur (zhruba 50 Kč) za každý malý balík vstupující do Evropské unie. Poplatek se má týkat balíků v hodnotě do 150 eur (zhruba 3700 Kč), které v EU nepodléhají clu. V loňském roce bylo do EU doručeno kolem 4,6 miliardy takovýchto balíků. Poplatek má krýt náklady na kontroly rostoucího počtu zásilek levného zboží, které pochází především z Číny.
Dnes a zítra probíhá vývojářská konference Google I/O 2025. Sledovat lze na YouTube a na síti 𝕏 (#GoogleIO).
V Bostonu probíhá konference Red Hat Summit 2025. Vybrané přednášky lze sledovat na YouTube. Dění lze sledovat na síti 𝕏 (#RHSummit).
Společnost Red Hat oficiálně oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu 10. Vedle nových vlastností přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.
Tuto sobotu 24. května se koná historicky první komunitní den projektu Home Assistant. Zváni jsou všichni příznivci, nadšenci a uživatelé tohoto projektu. Pro účast je potřebná registrace. Odkazy na akce v Praze a v Bratislavě.
Troy Hunt představil Have I Been Pwned 2.0, tj. nový vylepšený web služby, kde si uživatelé mohou zkontrolovat, zda se jejich hesla a osobní údaje neobjevily v únicích dat a případně se nechat na další úniky upozorňovat.
Microsoft představil open source textový editor Edit bežící v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
... se oslovená skupina osob přes webový prohlížeč přihláší na termín akce, který jim nejlépe vyhovuje?
Přiblížím to na jednoduchém příkladu. Mějme akci X, které se má zúčastnit 100 lidí. Akce se uskuteční v 5ti termínech a já potřebuji, aby se každý účastník sám přihlásil na termín, který mu bude nejvíce vyhovovat.
Ideální by tak byla webová stránka, s pěti konkrétními terminy, u každého 20 políček, na počátku prázdných. U každého termínu by bylo tlačítko "PŘIHLÁSIT", po jehož aktivaci by byla osoba vyzvána k zadání jména a příjmení. Tento údaj by pak byl zapsán do volného políčka u termínu, na který se přihlásil.
V nejhorším případě chci zkusit tuto situaci řešit pomocí excelu. Je to takové kostrbaté, lidi se budou moci přepisovat navzájem, navíc pokud excelovský soubor někdo ze 100 lidí nechá otevřený, ostatní nebudou schopni zápisu, apod.
Rád bych však nějaké elegantnější a jednoduché řešení. Poradí někdo? Za odměnu? Děkuji.
Tiskni
Sdílej:
CREATE TABLE `cosi` (
`id` SMALLINT UNSIGNED NOT NULL AUTO_INCREMENT,
`Jmeno` varchar(255) NOT NULL default '',
`Prijmeni` varchar(255) NOT NULL default '',
`adresa` varchar(255) NOT NULL default '',
`datum` varchar(255) NOT NULL default '',
PRIMARY KEY (`id`)
) TYPE=MyISAM AUTO_INCREMENT=1;
a pak v tom vygenerovanym codu upravit:
$opts['fdd']['datum'] = array(
'name' => 'Datum',
'select' => 'T',
'maxlen' => 255,
'values' => array(
"1.1.2007",
"1.1.2008",
"1.1.2009"),
'sort' => true
);
to mi prijde asi jako nejjednodussi reseni. pokud se cloveku nechce nic psat.