abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    30.4. 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    30.4. 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 36
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 507 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 30.4. 11:32
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    23.9.2015 23:33 mulinex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    Skvělý do dopravní zácpy, když se přechod mezi obrazovkami počítá na desítky vteřin
    Rezza avatar 24.9.2015 10:25 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    No casteji pod tim Apple Car a Android Auto je QNX. Maji vetsi polovinu trhu.
    randy avatar 24.9.2015 10:54 randy | skóre: 21 | Hviezdoslavov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    yup, qnx mam aj ja v aute - Toyota Touch
    R>
    24.9.2015 14:03 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    Som rad, ze nemam v aute ziadny operacny system.
    Rezza avatar 24.9.2015 14:07 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    Ale to uz je veteran, ne?
    PepaSFI avatar 24.9.2015 15:03 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    nevím jestli to má nějaký operační systém, spíš půjde o jednoúšelové programy ale v běžném autě mladším než nějakých 15 let je několik řídících jednotek ikdyž to auto vlastně nemá celkem žádnou výbavu. I to světýlko na stropě už není spínané kontaktem na dveřích ale řídící jednotkou.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    24.9.2015 16:23 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    O rok bude plnolete, niektore svetielka sa spinaju spinacmi (na strope), ine riadiacou jednotkou (osvetlenie spinacej skrinky, osvetlenie zamky dveri). Riadiace jednotky by tam mali byt 3 - na motor, ABS, airbagy. Predpokladam, ze su v nich nejake max. 16-bitove procesory s programom v ROM.
    25.9.2015 00:47 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    Toto nutí se ptát co už je operační systém a co ještě ne. Mám auto celkem nedávného data výroby, i když nějaký pátek už jezdí, no vlastně mnoho pátků, a operační systém podle mě nemá. Ale ani to, co teď mám v merku, které ještě ani nebylo vyrobeno, ho podle mě mít nebude. No možná na nějakém poběží infotainment, ale nic víc.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    corwin78 avatar 24.9.2015 11:22 corwin78 | skóre: 10 | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    Co to je "systém od Linuxu"? Linux je jádro OS, které používají jednotlivé distribuce - to na videu je Tizen, tedy distribuce vyvíjena mimo jiné Samsungem, kerý na něm staví některé své smartphony, ale hlavně wearables zařízení jako hodinky.
    Česká pirátská strana - "Internet je naše moře...".
    24.9.2015 13:52 Prohnutá nudle
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    Urcite v aute nechci nic, co je dotykovy. Potrebuju mit hmatovou zpetnou vazbu, abych nemusel absenci hmatovyho vemu nahrazovat zrakem. Protoze se opravdu chci divat na to, kam jedu.
    PepaSFI avatar 24.9.2015 15:07 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    já to mám podobně, bohužel dotykáč je výrobně mnohem levnější než tlačiče a mačkače, takže brzy bude jen páčka na blinkry, volant a jeden pedál. Průkopnkem je Tesla S kde kromě pár základních věcí se všecko ovládá šmrdlákem.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    Václav 24.9.2015 15:32 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    Co jsem tak četl zkušenosti uživatelů, je to v Tesle vyřešené překvapivě dobře a ovládat se to dá po chvilce i zpaměti.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    PepaSFI avatar 25.9.2015 19:20 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    jo prý to je celkem dobře udělané a záleží na osobních preferencích. Já celkem nemám potřebu do něčeho čudlovat, vlastně v autě nemám žádný tydlety funkce, takže bych to asi nějak taky přežil. Jednoho člověka co jezdí Teslou S znám osobně, bohužel jsem to ještě zblízka neviděl. Auto patří jeho otci a on, ikdyž je jinak benzinový šílenec, k tomu nemá žádné výhrady. Jediný problém je když se odněkud přijede s vyždímaným a je potřeba nutně hned zas někam jet. To se pak holt musí buď nechat nakrmit nebo móc pečlivě hlídat dojezd. Nějaké to povídání tady a tady
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    26.9.2015 13:03 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    Je pozoruhodné, co vše se dá hloupým uživatelům vnutit v zájmu nízkých výrobních nákladů. U telefonu je to kravina, ale pořád o nic nejde. Umaštěný dotykový nesmysl v autě už ohrožuje lidské životy. Prachy až na prvním místě, takže to zjevně nikomu nevadí a za chvíli se z těch aut pozvracíme.
    PepaSFI avatar 26.9.2015 17:50 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    já bych to zas tak tragicky neviděl. Jestli něco ohrožuje životy, tak to jsou v první řadě lidi. Je celkem jedno jestli je tam šmrdlátko nebo mačkače, hlavní je kdo a jak to ovládá. Jsou auta kde je knoflíků jak na harmonice, chtěl bych vidět toho kouzelníka co to všecko ovládá a kolik těch funkcí ve skutečnosti potřebuje. A hlavně, jestli to hledání v záplavě čudlíků je bezpečnější než hňápnutí na dotykáč s dobře navrženým rozhraním.

    Navíc mi tenhle problém přijde bezpředmětný protože lidi jsou schopni všeho. Většina novějších aut má připojení telefonu přes BT. Sluchátko BT do ucha stojí pár korun, drátové bývá v příslušenství telefonu. Snad každý telefon umí hlasitý provoz, což v autě v pohodě stačí. A lidi pořád telefonují s telefonem na uchu, v křižovatkách ho podpírají ramenem aby měli dost ruk na řízení a někdo klidně píše SMS nebo drandí nějakou síť pro sociály. Ten šmrdlací displej celkem nic na věci nezmění.

    Pokud jde o můj názor, tak já bych z toho nadšený nebyl ale že by kvůli tomu má jízda byla nebezpečnou, to si teda nemyslím. Ale já jsem netypický případ, já nepotřebuju v autě žádný funkce a za jízdy tak maximálně přepnu rádio na jinou předvolbu.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    26.9.2015 23:23 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?

    V tomto vidím niekoľko rizik :

    • V prvom rade ide o zlúčenie ovládania do jednej plochy. Tu je niekoľko rizik. Ak dôjde k zlyhaniu tejto obrazovky zostanu určité funkcie nedostupne. Teoreticka hrozba od muchy na dotykovej vrstve. Napríklad admin prihláseny ako root v databáze a muche sa páči zahodenie databáz.

    • Potencialne zvýšene nároky na pozornosť. Nemožnosť hmatom zistiť o aký ovládaci prvok ide. Napríklad v určitých typoch lietadiel má každí system svoj tvar ovládača.

    • Riziko ovplyvnenia iných systémov cez multimedialný systém.

    Riešenie telefonovania je ťažka úloha. Možno by pomohol protokol definujúci vypnutie antény mobilu a presmerovanie výstupu cez USB a do dedikovanej antény zvonku auta. Ochrana cesty by bola riešená nejakým známym bezpečným protokolom (ssh) v rámci USB a antény. Podmienka je absolutne oddelenie od systémov auta.

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    PepaSFI avatar 27.9.2015 09:26 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    když dojde k selhání něčeho, tak je celkem obvyklé že některé funkce zůstanou nedostupné. To je normální u čehokoliv. Jak už jsem napsal, u dnešních aut je úplně všechno ovládáno přes řídící jednotky. Takže nevidím rozdíl v tom jestli budu mít ovládání světel nedostupné proto že odešla dotyková obrazovka nebo páčka. Obojí jen dává povel řídící jednotce. A ta může taky odejít.

    Ano, mucha může zničit počítač v autě. A taky může přiletět kometa nebo mimozemská útočná letka. Svět je plný dotykových obrazovek. Existuje nějaká statistika kolik jich selhalo muším zásahem? Myslím že je mnohem pravděpodobnější že do toho ajťák blbě hrábne nebo na to překotí kafe.

    Ano, je tady možnost ovlivnění bezpečnosti. Bylo období kdy jistá významná japonská automobilka odmítala palubní počítače. Prý by stálé pozorování spotřeby odpoutávalo pozornost od řízení.

    Ano, i v autech má každý systém svůj tvar ovladače. Například volant jde celkem bez potíží odlišit od pedálu brzdy. Ale tlačítka mlhovek a ohřívání zadního okna od sebe teda vážně po hmatu nerozeznám. Tím chci říct že to podstatné pro řízení zřejmě bude pořád ovládáno klasicky. A u těch blbin kolem, jako je nastavení klimatizace nebo toho jak vesele mi bude svítit lampička, je to celkem vzato asi jedno.

    A taky je pravda že v letadlech se zcela běžně používají multifunkční dotykové obrazovky.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    27.9.2015 14:00 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    Jedno to rozhodně není. Je sakra rozdíl, pokud proti mně jede auto, kde řidič přepíná předvolbu na rádiu s hmatovou odezvou a může tak stále koukat před sebe nebo nějaká technobuzna s ultramegacool autem "od vizionáře", která při tom musí čumět na displej a ještě ji v tom ruší odlesky mastnoty na skle. Hlavně, že se řeší, jak automobilky obcházejí stále obtížněji splnitelné nesmyslně nastavené ekonormy. Ale, že se v autech objevuje čím dál víc hovadin, které odvádějí pozornost řidiče, to je v pořádku. Tam už oko zeleného mozku nedohlédne.
    Jendа avatar 27.9.2015 14:21 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    Už jsem se ptal vedle Odina (bez odpovědi), můžeš mě odkázat na nějaké informace, proč jsou ty normy nesmyslně nastavené? (netrolluji, fakt se v tom nevyznám, a tenhle názor slyším už od čtvrtého člověka, ale bez čísel, která by třeba srovnala, kolik je norma a jaký vliv má překročení VW)
    27.9.2015 15:01 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?

    Existuje fakt, že pri neustálom zvyšovaní tlaku v vstrekovačoch vytvára mikrosadze. Podľa skupiny ľudi sú tieto častice schopné priamo preniknúť do krvného obehu. Ďalej staršie motory s nižšími tlakmi vytvárali tiež tieto častice ale takej veľkosti, že spôsovali vykašlavanie. Problém zachytávania týchto častíc FAP, DPF filtrom, že zachytí len tie väčšie a menšie idú bez prekážok do ovzdušia.

    Znížovanie objemu prispieva k zvyšovaniu tlakov, čo násoby predchádzajúci jav. Nehovoriac nutnosť prítomnosti turba. Z dôvodu, že je turbo poháňane vyfúkovými plynmi je tam vysoká teplota. Tento fakt si vyžaduje materialy na tento typ namáhania. Nehovoriac o šialených otáčkach komponentov turba. Často k rýchlému opotrebeniu prispieva nesprávne chladenie turba z dôvodu že cestný zákon toto zakazuje. Tu by bolo možne urobiť samostatný okruh mazania olejom s pohonom od mechanického čerpadla a elektrického čerpadla s aktiváciou po vypnutí motora s limitom času 10 min.

    U diesel motorov tiež vzniká zlúčenina NOx. Teraz presne neviem čo prispieva k tomu ale určite je škodlivejšia ako CO2.

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    Jendа avatar 27.9.2015 15:45 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    Z lamáckého pohledu: zvyšování tlaku znamená i zvyšování teploty, tedy kromě mikročástic stoupá i množství NOx (který vzniká oxidací vzdušného dusíku za extrémních teplot). Tak proč by tlak zvyšovali?
    PepaSFI avatar 27.9.2015 18:42 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    ono by to bylo na dlouhé povídání, zjednodušeně řečeno, jde o dokonalejší rozprášení nafty a její účinnější spálení. Jenže diesel má takový pyramidový efekt, jeden problém vyřešíš a dva vzniknou. A tak se to táhne od počátků kdy někdo měl ten divnej nápad, dát motor co vznikl jako nástupce stabilních parních strojů pro pohon fabriky, do malého vozidla pro přepravu několika osob.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    27.9.2015 21:55 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    Čísla a srovnání, která chcete, k dispozici nemám, ale vidím tu věc tak trochu zevnitř, protože pro podobnou firmu pracuju. S posledními verzemi norem rostou náklady na vývoj motorů řekl bych ne lineárně, ale minimálně kvadraticky. A přitom klesá životnost.
    Pokud to někdo nezastaví, promítne se to do koncových cen a ta auta prostě spousta lidí nebude moci koupit - možná právě to je cílem zelených mozků, abychom jezdili koňmo(a i to nakonec zakáží, protože to je "týrání zvířat").
    Nejsem vývojářem motorů, ale troufám si tvrdit, že ani oni neumějí obcházet fyzikální zákony. Je to, sakra, spalovací motor, takže to bez nějakých odpadních produktů prostě nepůjde. Elektromobily? Problém pouze přesunete do elektráren.
    Rezza avatar 28.9.2015 10:35 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    Ale proc by muselo byt auto dostupne vsem? Neni zadne pravo mit. Ac nejsem zadny ekoterorista, tak proste ocenim, ze ubude spalin a hluku. Nemam nic proti individualni, ale hromadne doprave. Oboje vyuzivam. Ale osobne ani z jednoho nejsem nadseny. Chybi mi neco presne mezi - efektivni doprava. Ale i to se nastesti zlepsuje.

    Jo, kdysi me taky emisni silenstvi pomohlo vydelat. Delal jsem linku na DNOX :).
    Jendа avatar 28.9.2015 11:02 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    Chybi mi neco presne mezi - efektivni doprava. Ale i to se nastesti zlepsuje.
    Jak takové věc má vypadat?

    Mně je fuk jestli je individuální nebo hromadná, zajímá mě, jestli na mě vypouští jedy, případně mě nějak jinak nepřiměřeně ohrožuje/omezuje. Osobně používám výhradně individuální, protože hromadná v Praze skoro není.
    28.9.2015 23:38 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?

    Efektívna doprava je taká doprava, keď je vykonaná jazda len za účelom prepravy osôb a vozidlo je za každých okolnosti obsadené.

    V podstate jedovaté látky budú stále ale je rozdiel ak je množstvo veľmi malé a keď je vysoké. Možne zlepšenie by mohlo prisť s reguláciou používania diesel motora ako pohon osobných vozidiel do 3,5t len na firemné účely. Zmena riešenia chladenia komponentov citlivých na prehratie. U turba samostatný olejový okruh chladený samostatným chladičom a ventilátorom. Zaistené dochladenie po zastavení motora s časovačom 5 minút chladenia cez batériu a prečerpavaním oleja.

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    29.9.2015 09:59 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    Slusne motory maju turbo chladene vodou.
    Rezza avatar 29.9.2015 12:24 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    To je krasny popis te efektivni dopravy a nejak to ji vidim i ja.
    29.9.2015 12:52 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?

    Máme nejake právo obmedzovať iných ľudi ?

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    Rezza avatar 29.9.2015 14:36 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    V cem?
    29.9.2015 18:17 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    V tom, že chce třeba jet s dětmi na výlet kdy se to rodině hodí a mají zrovna čas? V odvozu nemocného partnera na pohotovost bez čekání na zastávce? ......
    Předepíšete nám, jak, kdy a čím se budeme dopravovat, aby to bylo "efektivní?" Pro koho to bude vlastně efektivní?
    Já jsem takových expertů, kteří se cítili jaksi nadřazeni lidem, kteří používají auta, znal několik. Vydrželo jim to vždy jen do té doby než opustili MammaHotel a začali se starat o rodinu. :-)
    Jendа avatar 29.9.2015 18:29 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    1) Ta definice efektivní dopravy je pěkná a dokonce jsem podle ní efektivní :)

    2) Tu další ewewovu věc (Máme nejake právo obmedzovať iných ľudi) jsem nějak nepochopil, když už, tak opačně by měl říct, že jiný člověk omezuje jeho zplodinami a hlukem. Což odpovídá i na první větu tvého komentáře.
    V odvozu nemocného partnera na pohotovost bez čekání na zastávce?
    Jak vždycky někdo vytáhne cestu do nemocnice nebo převoz 4U serveru. To tyhle věci všichni kromě mě dělají dvakrát týdně?

    (hint: porovnej cenu taxíku s fixními náklady na údržbu auta i kdybys s ním nejezdil)
    Předepíšete nám, jak, kdy a čím se budeme dopravovat, aby to bylo "efektivní?"
    To mi přijde taky spíš horší, zaměřil bych se raději na externality.
    Pro koho to bude vlastně efektivní?
    Asi hlavně pro ostatní lidi.
    Rezza avatar 29.9.2015 19:31 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    Ale to je moje predstava efektivni dopravy - rodina pojede, kdyz se ji to hodi a kdyz ma cas. A v dobe, kdy se bude valet v saune na wellness, tak ten dopravni prostredek bude slouzit nekomu jinemu. Navic se clovek o ten dany dopravni prostredek nebude vubec starat, protoze o ten se bude starat provozovatel.

    Proste me to nebavi auto udrzovat (dneska bylo na garance, minuly tyden se menila prorazena pneu...). Zaroven i pro to auto neni dobre, ze mnohem vic stoji, nez jezdi. Taky se nenafoukne, kdyz potrebuji, aby odvezlo vic veci, coz nekdy nastane. Ale zase nepotrebuji, aby bylo porad tak velke, jak je ted. Draha infrastruktura, ktera je spatne vyuzita...

    Ano, autonomnich aut se asi v nejblizsich desitkach let v realnem provozu nedockame, ale snad se toho doziji. Tocit volantem pak budu jen s radosti na Playstationu :).
    29.9.2015 19:41 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    To je beznadějné. Takže vám přeji, aby v Utopii neměla ta sdílená supermegaultraEko auta příliš často poblité sedačky, až vám přijedou posloužit. :-)
    A že třeba chci auto podle svých představ a hygienických návyků vás nenapadlo? Autem jezdím do práce každý den(není tady ani vlakové nádraží, ani městská doprava), občas jedu rovnou na služebku za hranice. Čas odjezdu není každý den úplně stejný. Jak to budu řešit se sdílenými auty? Mám rád svoje auto, rád řídím, když zrovna nespěchám, je to pro mě relaxace. Zakážete mně to? Jak mě potrestáte, když to nebudu respektovat?
    Rezza avatar 29.9.2015 20:19 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    Prvni cast si myslim, ze nebude nejak velky problem. Druha cast asi ano, v jednu chvili i kdyz treba nedojde k uplnemu zakazu, tak uz nebude kde jezdit :). Protoze infrastruktura bude delana na autonomni provoz. Ale pokud bude zajem, tak by snad sla i vybudovat soukroma infrastruktura pro fajsmekry, kteri by si radi priplatili ze nepohodli :). Ale ta default by mela byt primarne pro lidi.
    30.9.2015 06:53 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    Budete muset zkrátka "vytvořit" nového člověka. Když to nepůjde po dobrém, pak třeba i násilím. Protože je vás relativně málo, první fází by mohly být ideologicky čisté partyzánské bojůvky.
    Rezza avatar 30.9.2015 10:38 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    Njn, pohodli je pohodli. Tocit koleckem, aby se nekam dostal proste moc lidi nebavi a ty, ktere to bavi, to delaji profesionalne v rally :). I kdyz i takove autonomni rally by mohlo byt super - auta nastavena na efektni prujezdy zatacek pritom absolutne bezpecna...
    Rezza avatar 30.9.2015 10:38 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    Takovy Tanak musi byt robot :).
    30.9.2015 10:45 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    Uprimne receno, tyhle kecy od nekoho kdo bydli ve meste, kde se da vse zaridit MHD mne vzdy spolehlive pobavi.
    30.9.2015 11:39 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    Já teda ve městě nebydlím, ale když v něm potřebuju něco zařídit, tak Ti povím, že bez auta zařídit skoro cokoli je nesnesitelné až nemožné, a to i v Praze. V podstatě se hodí pouze na objíždění úřadů v centru a na návraty z hospod, jinak je to poslední možnost jak se někam dopravit.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Rezza avatar 30.9.2015 12:39 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    Tak ja si taky poridil auto, protoze nektere veci i ve meste bez neho se delaji blbe. Ale me proste absolutne nebavi ridit, neni nudnejsi cinnosti, pri ktere ale clovek musi byt plne koncentrovany.
    29.9.2015 12:30 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    Možne zlepšenie by mohlo prisť s reguláciou používania diesel motora ako pohon osobných vozidiel do 3,5t len na firemné účely
    Ten, kdo si pamatuje, jake divy delala s cenou vozidla jedna plastova mrizka za par korun se podobnym napadum jen chechta.
    29.9.2015 18:32 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    Proč je efektivnější, když někam jedu a vezmu s sebou úplně zbytečně celou rodinu, například do stavebnin, než když tam jedu jenom sám?
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Jendа avatar 29.9.2015 18:35 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    To mě taky zajímalo; jestlipak někde, kde jsou carpool lanes, stojí u silnic bezdomovci nabízející za mírný poplatek svezení?
    29.9.2015 19:35 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    Dobrej nápad a ideálně ještě kdyby na sobě měli wifi hotspoty případně flash disky s nějakou zajímavou muzikou.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    2.10.2015 09:13 Liborek | skóre: 18 | blog: Liborkovo | (momentálně) Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    V Indonésii to tak funguje. A nejsou to jen bezdomovci.
    29.9.2015 18:11 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    Nové auto ale dostupné všem není. Podívejte se třeba na ceny nových Škodovek a porovnejte je s kupní silou průměrného Čecha. A tak ten člověk sežene kdesi pochybnou ojetinu, která kouří daleko více... Ale to je jiná kapitola.
    Cílem zelených mozků je ale zjevně to, že si auto nebude moci dovolit nikdo. Jsou infikovaní ideologií stejně jako byli komunisté a další podobní. Budeme pak všichni chodit na nádraží s velkými batohy? A co když se těm ideologům znelíbí i vlaky? To je druh lidí, kterým vadí technická civilizace v jakékoliv podobě. "Ekologie" je jen zástupný problém, za který se schovávají.
    30.9.2015 11:40 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    Škodovky jsou předražený. Novou nekouřící benzínovou Dacii si může koupit každej.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    30.9.2015 11:42 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    Bavime se o tomtez state?
    30.9.2015 11:56 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    Jak souvisí problém ustát nečekaný desetitisícový výdaj s nemožnost mít plánovaný dvousettisícový za nový vůz, případně za několikatisícovou měsíční splátku?
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    30.9.2015 12:01 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    Treba tak, ze domacnost, ktera neustoji necekany desetitisicovy ve skutecnosti nejspis nebude mit na to, aby si sporila/splacela nekolik tisic mesicne?

    A hlavne to byla reakce na "kazdej"...
    30.9.2015 12:05 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    Třeba má problém ustát nečekaný desetitisícový výdaj, protože má dvě děti, jeden průměrnej plat, pronajatý byt a splátky na auto.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    30.9.2015 12:08 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    42 procent domacnosti...
    30.9.2015 12:09 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    Může být. Lidí co má krám z áček na splátky jsou mraky.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    30.9.2015 12:22 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    Jiste. Hod tri, ctyri omezujici podminky a dohromady to da tech 42 procent. Takhle se tusim procenta scitaly pri overovani podpisu archu kandidatur na prezidenta.

    Ja vim ze ma spousta lidi auto na splatky z acek (mimochodem, prumerna cena auta na splatky byla loni tusim 160 kCZK). Jen proste znam tech rodin po republice vic a tvrdim, ze na to kazdej nema, leda by to bylo jako s tim puvodem cisleneho oznaceni favorita...

    Ono je to totiz jednoduchy. Kazdej ma na hypoteku. Kazdej ma na auto. Kazdej ma na kvalitni potraviny. Kazdej ma na solidni komp/telefon/TV/dovolenou... jen zpravidla nema na vic veci najednou.
    30.9.2015 19:43 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    Nechápu domnělou souvislost s volbou prezidenta a už jsem se i ztratil v tom o čem se vlastně přeme. Já si prostě myslím, že auto za dvě stě tisíc může mít úplně každý, a to i svobodná matka na dávkách, když se podíváš kolik třeba dá za šminky, oblečení, diety, alternativní léčby, je-li to kráva, a zbytečný či zbytečně drahý krámy na dítě, např. když je líná vařit a prát plíny. Samozřejmě teda ne každý tři roky, ale dejme tomu jednou za deset, dvanáct let let. Problém je, že lidi neumí hospodařit, trpělivě šetřit a dopadá to tak, že kupujou každou blbost na splátky, takže všechno zbytečně přeplatěj. Znám člověka co za čtyři roky starou Fabii Junior z áček zaplatil ve finále tolik, že mohl mít nový Renault Fluence, a ten má hodně hluboko do kapsy.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    1.10.2015 06:10 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    Nechápu domnělou souvislost s volbou prezidenta
    S volbou ne. S dvornim matematikem MV ano :-) Tvoje oduvodneni proc by tech 42 procent vykolejil radove mensi vydaj mi ho totiz pripomnel.

    O cem se preme? O tvem vyroku, ze "kazdej ma na Dacii za dveste litru" Ja tvrdim, ze nema. Ano, jsou lidi, co si koupi kazdou blbost. Ano, jsou lidi, co neumej hospodarit. Ale znam taky osobne par lidi, co delaj za "dekuju" a se svym vzdelanim/moznostmi/bydlistem to o moc lepsi nebude. Ti jsou radi, ze uskudli tech tricet na nejakou pikslu, co je doveze do prace a na nakup a v lete o vikendu na houby.
    1.10.2015 23:04 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    Nevidím v tom co píšeš žádný smysl. Drtivá většina domácností má auto a dost často je tento fakt jedním z hlavních důvodů proč mají hluboko do kapsy, zvlášť když je to auto starší.

    K tomu o čem se přeme: evidentně se lišíme v tom jak široce chápeme pojem "každej".
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    2.10.2015 06:11 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    evidentně se lišíme v tom jak široce chápeme pojem "každej".
    Zjevne :-)
    28.9.2015 23:56 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?

    Ohľadom rôzných hlasov z oblasti ekológie je to psycho. Napríklad spomínane zlučeniny NOx tie by nemuseli vznikať keby nebol tlak na nízky objem, pretože to šetrí palivo. Len tu je drobná chyba, kde sa zoberie požadovaní výkon na dané vozidlo. Riešenie je použiť turbo, len problém je v tom, že do spalovania nevstupujé len čistý kyslík a palivo. To spôsobi vytváranie NOx zlučenin. Iné riešenie je používanie extrémných tlakov v vstrekovačoch. Toto riešenie má pár slabin. Nutnosť výkonného čerpadla a vysoka čistota paliva. Okrem NOx zlúčenin dochádza k tvorbe pevných častic. Problém týchto častíc je, že ich veľkosť im umožňuje priamy prechod do krvného obehu. U starších motorov boli tieto častice prítomne ale maly väčšiu veľkosť a zachytili sa v plúcach, čo nie je ideálne ale došlo k ich vykašlaniu.

    K celému tomuto sa dá povedať asi toto : "S úspechom sme vytlačili tie hrozne sadze a nahrádili sme ich malými sadzami." Potom budu pyšne pochodovať ako porazili znečisťovanie. Pritom rôznými obnoviteľnými zdrojmi znečisťujú prostredie ešte viac.

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    27.9.2015 15:14 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    když dojde k selhání něčeho, tak je celkem obvyklé že některé funkce zůstanou nedostupné. To je normální u čehokoliv. Jak už jsem napsal, u dnešních aut je úplně všechno ovládáno přes řídící jednotky. Takže nevidím rozdíl v tom jestli budu mít ovládání světel nedostupné proto že odešla dotyková obrazovka nebo páčka. Obojí jen dává povel řídící jednotce. A ta může taky odejít.

    Na tento problém existuje riešenie. Manuálne nastavenie ale failsafe nastavenia. To je v prípade zlyhania ovládania klímy nestopne klímu ale nastavi default teplotu alebo kúrenie. Iste je znesitelné mať 25°C v aute keď je vonku 35°C ako bez klimatizácie alebo v -10°C mať 15°C. To isté svetla. Mať prepínač na bypass ovládania RJ samozrejme s limitovanou funkciou.

    Ano, mucha může zničit počítač v autě. A taky může přiletět kometa nebo mimozemská útočná letka. Svět je plný dotykových obrazovek. Existuje nějaká statistika kolik jich selhalo muším zásahem? Myslím že je mnohem pravděpodobnější že do toho ajťák blbě hrábne nebo na to překotí kafe.

    To s muchou bol len príklad ale môže spôsobiť prekvapenie. Pusti rádio na max.

    Ano, je tady možnost ovlivnění bezpečnosti. Bylo období kdy jistá významná japonská automobilka odmítala palubní počítače. Prý by stálé pozorování spotřeby odpoutávalo pozornost od řízení.

    Ano, i v autech má každý systém svůj tvar ovladače. Například volant jde celkem bez potíží odlišit od pedálu brzdy. Ale tlačítka mlhovek a ohřívání zadního okna od sebe teda vážně po hmatu nerozeznám. Tím chci říct že to podstatné pro řízení zřejmě bude pořád ovládáno klasicky. A u těch blbin kolem, jako je nastavení klimatizace nebo toho jak vesele mi bude svítit lampička, je to celkem vzato asi jedno.

    Ako to potom v tých lietadlach dokážu. Pritom urobiť ovladače tak aby bolo možné hladom určiť o aký ide nie je zložite. To by ale nemohli dizajneri do toho kecať.

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    vlastikroot avatar 24.9.2015 19:07 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    Problem ani tak neni dotykac, ale display samotny. Navic display s rozsahlyma slozityma menu se ovlada tlacitkama snad jeste hur. Problem je v tom, ze na navigaci je nejaky zobrazovadlo potreba, takze se tam narve a vsechno se tam da.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    25.9.2015 09:07 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    Jo, to je problem, ktery je pro mne den ze dne aktualnejsi. Kde sehnat rodinne auto, ktere je mladsi 15 let a nema ridici jednotku i na koordinaci ridicich jednotek, uzasny motor 0.8 twinturbo, filtr vlhkosti vzduchu do vyfukoveho systemu a 1800 kg...
    25.9.2015 09:18 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    Mazda zatial robi aj normalne motory (atmosfericky benzin). Donedavna tam elektroniky davali co najmenej - Mazda 6 prvej generacie napr. nema elektronicky plynovy pedal, novsie uz asi ano. Ale hnije to :(
    PepaSFI avatar 28.9.2015 19:33 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    dělá to víc výrobců, Japonci ještě neutrpěli záchvat downsitzingu a dávají motory které odpovídají využití. Někteří dokonce úspěšně využívají úsporné a kulturní atmobenziny pracující v pětidobém Atkinsonově cyklu.

    Já si myslím že za spousty potíží nemůže ta technika z principu. A různá ta dogmata hospodského stolu taky nejsou vždycky platná. Elektronický plyn nemusí být nutně něco špatného. Myslím že většina lidí ani netuší co by na něm vlastně mělo být špatně. A taky většina lidí netuší jestli ho v autě mají nebo ne. Obvykle je to tak že ho tam mají i ti co vědí že ho tam nemají. Ne to není blbost, ono tam je obojí, hlavní škrtící klapka mechanická a řízení volnoběhu elektrické. Mechanicky i elektricky je to mnohem složitější než čistě elektrický systém. Stejné auto může mít elektrický plyn nebo nemusí, podle toho na jaký trh bylo určeno. Já mám auto dovezené, má elektrický plyn a plní Euro 4. Stejné na českém trhu má mechanický a plní Euro 3.

    Lidi často nadávají na výfukové filtry, že jim furt svítí kontrolka, nechávají filtr vymontovat a vůbec celý je to na nic. Jenže problém není ve filtru. problém je v tom že si někdo na šoulání po městě koupí velký kombík s přeplňvaným dieselem. A když přejdu to že diesel v osobním autě je stvůra pekelná, dostáváme se zas k těm Japoncům. Japonec si na drndání po městě koupí nějaký kei car, srandovní vozítko s minimotorem protože se s tím všude vejde, může vjet a parkovat tam kde normální auta ne a ještě má menší daň. A nikdo se mu nebude smát že jezdí autíčkem z kolotoče protože je to tak správně. Čech si koupí na vození dětí do školky kombík s naftovým dvoulitrem. Protože proto. Jak by to vypadalo kdyby jezdil nějakým připrcatělým Twingem, Citigo nebo Pandou.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    28.9.2015 23:59 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    Lidi často nadávají na výfukové filtry, že jim furt svítí kontrolka, nechávají filtr vymontovat a vůbec celý je to na nic. Jenže problém není ve filtru. problém je v tom že si někdo na šoulání po městě koupí velký kombík s přeplňvaným dieselem. A když přejdu to že diesel v osobním autě je stvůra pekelná, dostáváme se zas k těm Japoncům. Japonec si na drndání po městě koupí nějaký kei car, srandovní vozítko s minimotorem protože se s tím všude vejde, může vjet a parkovat tam kde normální auta ne a ještě má menší daň. A nikdo se mu nebude smát že jezdí autíčkem z kolotoče protože je to tak správně. Čech si koupí na vození dětí do školky kombík s naftovým dvoulitrem. Protože proto. Jak by to vypadalo kdyby jezdil nějakým připrcatělým Twingem, Citigo nebo Pandou.

    Za odstránenie DPF/FAP a katalyzatóra by mali odoberať technickú spôsobilosť vozidla a vynútiť zlikvidovanie nevyhovujúceho vozidla.

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    vlastikroot avatar 29.9.2015 00:37 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    Ja bych za kour pri pridani plynu povine zapalil termit nad blokem :-D
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    29.9.2015 12:39 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?

    Prečo ? Nebolo by lepšie použiť diely z takého vozidla pre ostatne ?

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    vlastikroot avatar 29.9.2015 18:46 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    To by jen podporilo dalsi diesely v provozu :-D Znehodnotit motor a se zbytkem at si majitel dela co chce :-D
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    30.9.2015 10:04 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    +1
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    30.9.2015 10:09 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    Husty! Takhle radikalni jsou jen ti nejzelenejsi zeleni :-D
    vlastikroot avatar 30.9.2015 21:07 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?

    Radikalni :-D Jen nemam uplne v poradku prudusky a ten smrad s popilkem mi na to opravdu nedela dobre. A nikdo to neresi, protoze dokad to jede a projde technickou (i treba za uplatek), tak je to kazdymu jedno. Malokdo ma 50 tisic na opravu dieselu tak, aby nekouril.

    Je to jednoduchy. Kdyz cucham k mymu vyfuku na volnobeh, tak citim teplo a trosku smradu (2.0t, EURO 1). Kdyz jedu za naftakem, tak ho musim predjet, jinak bych se snad kvuli kasli vyboural :-D

    Zeleni preferuji diesel, protoze ma malo CO2. To, ze na dieselovy smrad zachvili bude umirat vic lidi nez na autonehody, jim nevadi. Ja mam teda nejradsi ethanol (s predchozim autem jsem jezdil jenom na to), ale nynejsi auto na to nefunguje bez predelavky a hlavne se tim neusetri. Kdyz stoji 25kc, je skoro drazsi nez benzin za 33kc.

    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Jendа avatar 30.9.2015 21:34 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    Malokdo ma 50 tisic na opravu dieselu tak, aby nekouril.
    Podle mě to není závada, co se stala sama, ale někdo prostě vyndal DPF. A nechápu, proč se to neřeší, když detektory na tyhle věci nejsou zas tak drahé. Když můžou policajti běžně měřit Drägerama.
    Ja mam teda nejradsi ethanol
    Jo, je to poznat :-D
    vlastikroot avatar 30.9.2015 22:00 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?

    Jenze DPF se vetsinou vyndava, az kdyz odejde. Musi se casto vypalovat plne rozzhaveny vstriknutou naftou. Takze prumernymu cechovi, ktery jezdi mnohem vic po meste nez po dalnici, vydrzi tak 50-100k km. Pak je ucpanej a auto tolik nejede. Vyndani DPF v kombinaci s chiptuningem prinese vyrazny zvyseni vykonu, takze pak diesel vali karcinogeni smes. Vetsina starsich aut nema DPF vubec, ani zadnou jinou formu odkoureni a katalyzatoru.

    Jenze to neni jedina pricina toho smradu a koure. Nejvice odchazeji vstrikovace nafty - ucpou se nebo vymelou nekvalitni ceskou naftou plnou popilku a siry. A taky turbo, hlavne ty VGT.

    V Italii to treba resi, delaji zatahy na dalnicich a benziny/LPG rovnou pusti, diesel pokud kouri tak ma zakazano dal jet.

    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    29.9.2015 10:46 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    Cech si to koupi hlavne protoze ma to auto jedno. S nim odvazi deti do skoly, jezdi s nim na dovolenou, veze pet pytlu cementu na chalupu a priveze si na valniku novou lednici.
    PepaSFI avatar 29.9.2015 22:31 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    no tak jednak to auto nemá jedno, je zcela běžné že v rodinách jsou dvě i tři. Děti do školy jdou odvézt čímkoliv, pár pytlů cementu skoro taky. Na dovolenou se jezdilo i Trabantama, germáni dederóni s tím drandili přes půl východu k Balatonu. A není nakonec lepší si dovolenou pořídit se vším všudy, bez trmácení v autě? A tu lednici na vozejku už snad netahá nikdo. Tu nejnovější mi dovezli zadarmo, tu předchozí za dvě stovky pro řidiče protože to bylo 30. prosince a běžný rozvoz byl až po svátkách. A i kdyby, těch pár kilo bych utáh i za tím Trabantem. No ale co kdyby žejo. A tak půl národa vozí třičtvrtě tuny a kubík prázdnoty navíc, co kdyby náhodou potřeboval někdy třeba odvézt parník nebo slona. A ještě s motorem který po většinu času nevyužije, bude ho trápit a bude škodit.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    30.9.2015 06:55 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    30.9.2015 12:06 hefo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    Tak a tymi trabantami jazdili, lebo ich to akoze naplnalo dobrym pocitom, alebo len preto ze za danych okolnosti nic lepsie nebolo?!?
    PepaSFI avatar 30.9.2015 14:52 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    ale to přece není podstatou problému. Oni moc na vybranou neměli ale to na věci nic nemění. Jde o to že lidi si kupujou auta neadekvátní jejich využití. Když celý rok jezdím 5 kilometrů do práce a skoro nikam jinam, stačí mi něco menšího s malým benzinovým motorem a občasnou delší jízdu v tom taky zvládnu. Ale když si na to samý použití koupím velké auto s větším dieselem, tak ho budu ničit a škodit.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    Jiří P. avatar 1.10.2015 15:33 Jiří P. | skóre: 24 | blog: programování
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux v autobilu?
    BMW ma Linux v podstate ve vsech autech. A kde neni, tam bude :) V soucasnosti se pracuje na platforme zalozene na Yocto.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.