Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.15 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.16. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna a Linux Kernel Newbies.
Americký výrobce čipů Intel propustí 15 procent zaměstnanců (en), do konce roku by jich v podniku mělo pracovat zhruba 75.000. Firma se potýká s výrobními problémy a opouští také miliardový plán na výstavbu továrny v Německu a Polsku.
MDN (Wikipedie), dnes MDN Web Docs, původně Mozilla Developer Network, slaví 20 let. V říjnu 2004 byl ukončen provoz serveru Netscape DevEdge, který byl hlavním zdrojem dokumentace k webovým prohlížečům Netscape a k webovým technologiím obecně. Mozille se po jednáních s AOL povedlo dokumenty z Netscape DevEdge zachránit a 23. července 2005 byl spuštěn MDC (Mozilla Developer Center). Ten byl v roce 2010 přejmenován na MDN.
Wayback byl vydán ve verzi 0.1. Wayback je "tak akorát Waylandu, aby fungoval Xwayland". Jedná se o kompatibilní vrstvu umožňující běh plnohodnotných X11 desktopových prostředí s využitím komponent z Waylandu. Cílem je nakonec nahradit klasický server X.Org, a tím snížit zátěž údržby aplikací X11.
Byla vydána nová verze 6.18 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově se lze k síti Tor připojit pomocí mostu WebTunnel. Tor Browser byl povýšen na verzi 14.5.5. Thunderbird na verzi 128.12.0. Další změny v příslušném seznamu.
Meta představila prototyp náramku, který snímá elektrickou aktivity svalů (povrchová elektromyografie, EMG) a umožňuje jemnými gesty ruky a prstů ovládat počítač nebo různá zařízení. Získané datové sady emg2qwerty a emg2pose jsou open source.
Byla vydána (𝕏) nová verze 25.7 open source firewallové a routovací platformy OPNsense (Wikipedie). Jedná se o fork pfSense postavený na FreeBSD. Kódový název OPNsense 25.7 je Visionary Viper. Přehled novinek v příspěvku na fóru.
Před 40 lety, 23. července 1985, společnost Commodore představila první počítač Amiga. Jednalo se o počítač "Amiga od Commodore", jenž byl později pojmenován Amiga 1000. Mělo se jednat o přímou konkurenci počítače Apple Macintosh uvedeného na trh v lednu 1984.
T‑Mobile USA ve spolupráci se Starlinkem spustil službu T-Satellite. Uživatelé služby mohou v odlehlých oblastech bez mobilního signálu aktuálně využívat satelitní síť s více než 650 satelity pro posílání a příjem zpráv, sdílení polohy, posílání zpráv na 911 a příjem upozornění, posílání obrázků a krátkých hlasových zpráv pomocí aplikace Zprávy Google. V plánu jsou také satelitní data.
Společnost Proxmox Server Solutions stojící za virtualizační platformou Proxmox Virtual Environment věnovala 10 000 eur nadaci The Perl and Raku Foundation (TPRF).
SUPREME ADMINISTRATION OF GREEK CIVIL SERVANTS TRADE UNIONS (ADEDY) RESOLUTION We, the civil servants, the juridical persons of the public law, and the local government that participate in ADEDY’s strike feel that once more due to the financial problems of the Greek economy, the government and the E.U are trying to pass the buck on the workers and the society instead of blaming the real culprits of this crisis which are the banks and the wealthy who take advantage of the crisis to maintain or grow their profits. The measures included in the stability and development plan are unfair and antisocial and will have negative effects on our salary, and our working and security rights instead of leading us out of the crisis. The civil servants and the public services are again on the eye of the cyclone as they are to blame for the situation of the economy and the deficit. The wealthy who got rich by exploiting the public sector, who built their companies and established their banks by exploiting the people and the security funds, and their followers have found the culprits, that’s us, and want to sacrifice us for their own gain. They are trying to convince the society that the cause of the crisis is the 1300 euros average salary that the civil servants receive, our pensions, and the public services and not the billions lost through tax evasion and the grey economy, the bank profits, the benefits of the elit, the sell-out of the public property and the scandals. They are trying to freeze or even reduce our salaries. For the fisrt time after the change-over our salary is threatened not only to be frozen but even to be reduced by more than 20%. -The frugality will continue to exist not only in 2010 but also in the years to come. In 2009 our salaries stayed the same and this will continue in 2010. –Our field allowance is reduced by 10%. The thing is however, that the field allowance is 50% or even 60% of our total salary. -The reduction of the salary for many categories of civil servants will continue through the abolition of the tax-exempt sums and the single tax bracket. -Increasing the indirect taxes and the new tax laws will decrease our salaries further. -At the same time however, expensiveness and profiteering are a plague for the market. Our security rights are put on Procruste’s bed The social debate about security rights is aiming at changing its model from social to capitalistic. This way, the state and the employers are trying to escape their accountability for stealing the social funds. -The situation at the Provident Society for Civil Servants is going from bad to worse. Its debt is more than 700 million euros. Because of that, the gratuity will take 3 to 4 years to be given. -The Participial Fund and the other Funds are facing similar problems. -Our medicaid is degraded even more. A lot of money is owed to chemists and doctors. The pharmaceutical organisation of Athens has already asked for a termination of contract with the public sector from 1/2/2010. -There’s been a leak that the decision of the European Parliament will be accepted and thus, women will work more years. Decreasing the number of employees at the public sector will have negative effects on the civil services and the working people. The government, in order to reduce expenditure, have announced a decrease in the number of civil servants. At the same time, a new law has passed which will lead to many lay-offs of tens of thousands of employees. Reducing the number of civil servants will have negative effects on the effectiveness of the public services and it will lead to the degradation and privatization of the public sector and the dialysis of the security funds. Similar problems will arise due to privatization and the expenditure cuts of the civil services which will affect negatively the citizens and the workers. The measures proposed will degrade our standard of living and won’t solve anything. On the contrary, recession, social injustice, unemployment and poverty rates will increase. The civil servants respond to all this as one and are ready to fight. We demand: - Immediate state financing for the Provident Society for Civil Servants. - Realistic salary raise, no salary or pension cuts. - A new salary policy which will integrate allowances. - A fair tax system-social justice. - Cancellation of the decision taken by the E.U concerning the equalization of the working years for men and women. - Abolition of all the anti-security laws. Permanent employment for civil servants so as to cover all the needs. WE STATE that: We will not pay for their crisis. The ones who should pay are the wealthy, the banks, the multinational companies, and the tax-defaulters. WE DEMAND by the government and the E.U to abandon this policy that subjects the working class and our society to the interests of profiteers and the market. WE DECLARE that: We are determined to continue and escalate our struggle. By ADEDY
Tiskni
Sdílej:
Co kdyby slo jen o tech 1300E. Jenze k tomu je pak jeste 13. a 14. plat. Prakticka nevyhoditelnost zamestnancu. Pripadne odstupne ve forme 24 mesicnich platu atp. CR je oproti tomu slabej odvar. Byl o tom clanecek v Reflexu.
Uprimne receno, ze je puvodni rozhovor zaujaty je jasne z toho, ze ho otiskly Lidovky
Pokud je rozhovor zaujatý, tak jistě nebude problém tuto zaujatost prokázat. Rád bych viděl reakci na tento rozhovor, kde někdo bod po bodu vyvrátí lži a vyjeví pravdu. Zatím se zaujatost posuzuje jen podle listu, který to vytisknul, což mi přijde poněkud slabé.
Co si o tom myslej ted je celkem jasne, zajimavejsi je otazka, co si o tom budou myslet, az podobne akcicky prijdou i k nam. Bude napr. pan Platonix stale stejne nadseny, az mu zavrou AV (penize se samozrejme presunou na inovace, protoze myslime na budoucnost a investujeme do vedy) a seskrtaj ucitelskej plat, protoze banky jsou po ani ne deseti letech a desitkach miliard odcerpanych zisku zase cugrunt? Bude demonstrovat za snizeni dane podnikum a nejbohatsim za soucasneho zvysovani DPH nebo spoluucasti ve zdravotnictvi, snizovani duchodu, celkove privatizaci statu a dalsich podobnych roztomilosti?
Hadam, ze nikdo z pritomnych, by tak komunisticky populisticke heslo, jako "krizi jsme nezpusobili, nebudeme za ni platit" nikdy za zadnych okolnosti z ust nevypustil.
Proc by se tak velky statni sektor nedal uzivit?
Protože nejdřív se musí vydělat peníze v soukromém sektoru, z nich zaplatit daně a z těch daní může stát utrácet. Pokud stát nevybere na daních dost peněz (a je jedno, z jakého důvodu), tak prostě musí šetřit. Nebo si musí půjčit, ale to nejde donekonečna.
Navic velikost statniho sektoru nema s korupci co delat, a to je, jak sam pisete, ten hlavni problem.
Teoreticky to tak být nemusí, ale v praxi to tak často je. V podstatě je to ovšem jedno. Pokud stát nedovede nic dělat s korupcí, tak je to jeho problém. Když ještě ke všemu je státní sektor plný neschopných a líných úředníků, tím hůř.
Procentualne stejne velky statni sektor maji i jine staty, ktere dluhy nemaji. Takze, proc by neslo jej uzivit?
Třeba proto, že např. ve Skandinávii sice mají velký státní sektor, ale také mají drasticky velké daně, které jsou schopni efektivně vybírat, a nízkou korupci. Samozřejmě je otázkou, jestli je možné donekonečna zvyšovat daně a odírat občany.
Ale jak už jsem řekl, na příčině zase tolik nezáleží. Prostě v Řecku mají velký rozdíl mezi příjmy a výdaji, a proto s tím musí něco udělat. Jestli propustí státní úředníky nebo zefektivní výběr daní, to je na nich. Jen mi přijde trapné, vydírat ostatní země eurozóny.
Kdybyste se obtezoval podivat se na (procentualni) strukturu jejich rozpoctuhmm, co to ma spolocne z velkostou statneho sektora?
Teoreticky to tak být nemusí, ale v praxi to tak často je.
Jiste, proto (pseudovyzkumy) uvadeji nejnizsi miru korupce ve skandinavii a nejvyssi v Africe, kde mate k nejblizsimu urednikovi casto den ostre chuze.
Pokud stát nedovede nic dělat s korupcí, tak je to jeho problém.
Opet mate uplnou pravdu, stat je totiz samostatna entita zcela oddelena od zbytku spolecnosti. Staci, aby se stat rozhodnul, ze korupci nechce a ona v tu ranu zmizi jako para nad hrncem.
Jiste, proto (pseudovyzkumy) uvadeji nejnizsi miru korupce ve skandinavii a nejvyssi v Africe, kde mate k nejblizsimu urednikovi casto den ostre chuze.
Nemůže to být trochu jinak? Třeba tím, že některé národy jsou čestnější, pracovitější a pořádnější než jiné?
Opet mate uplnou pravdu, stat je totiz samostatna entita zcela oddelena od zbytku spolecnosti. Staci, aby se stat rozhodnul, ze korupci nechce a ona v tu ranu zmizi jako para nad hrncem.
OK, tak to přeformuluji - korupce v Řecku je problém Řeků. Oni s tím musí něco udělat, protože nikdo jiný to za ně neudělá.