Po více než roce vývoje od vydání verze 5.40 byla vydána nová stabilní verze 5.42 programovacího jazyka Perl (Wikipedie). Do vývoje se zapojilo 64 vývojářů. Změněno bylo přibližně 280 tisíc řádků v 1 500 souborech. Přehled novinek a změn v podrobném seznamu.
Byla vydána nová stabilní verze 7.5 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 138. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Sniffnet je multiplatformní aplikace pro sledování internetového provozu. Ke stažení pro Windows, macOS i Linux. Jedná se o open source software. Zdrojové kódy v programovacím jazyce Rust jsou k dispozici na GitHubu. Vývoj je finančně podporován NLnet Foundation.
Byl vydán Debian Installer Trixie RC 2, tj. druhá RC verze instalátoru Debianu 13 s kódovým názvem Trixie.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za červen (YouTube).
Libreboot (Wikipedie) – svobodný firmware nahrazující proprietární BIOSy, distribuce Corebootu s pravidly pro proprietární bloby – byl vydán ve verzi 25.06 "Luminous Lemon". Přidána byla podpora desek Acer Q45T-AM a Dell Precision T1700 SFF a MT. Současně byl ve verzi 25.06 "Onerous Olive" vydán také Canoeboot, tj. fork Librebootu s ještě přísnějšími pravidly.
Licence GNU GPLv3 o víkendu oslavila 18 let. Oficiálně vyšla 29. června 2007. Při té příležitosti Richard E. Fontana a Bradley M. Kuhn restartovali, oživili a znovu spustili projekt Copyleft-Next s cílem prodiskutovat a navrhnout novou licenci.
Svobodný nemocniční informační systém GNU Health Hospital Information System (HIS) (Wikipedie) byl vydán ve verzi 5.0 (Mastodon).
Open source mapová a navigační aplikace OsmAnd (OpenStreetMap Automated Navigation Directions, Wikipedie, GitHub) oslavila 15 let.
Vývojář Spytihněv, autor počítačové hry Hrot (Wikipedie, ProtonDB), pracuje na nové hře Brno Transit. Jedná se o příběhový psychologický horor o strojvedoucím v zácviku, uvězněném v nejzatuchlejším metru východně od všeho, na čem záleží. Vydání je plánováno na čtvrté čtvrtletí letošního roku.
Tak dnes odpoledne sem přišel že to nemám uplně ok emise a stk. Bohužel, dnes večer sem musel vyjet. Je to až neuvěřitelné ale hned mě dostihli :)To je bohuzel naprosto normalni a stava se do az prilis casto. Nekdo tvrdi, ze to ma hlubokou spojitost se samotnym aktem pozorovani/poznani ve stylu Schrodingerovy kocky, jini to pokladaji jen za dalsi dukaz obecne platnosti Murphyho zakonu.
Doufám že jsi to tak zamýšlel, bo jsem se královsky pobavil.
Jen bych měl jednu otázku.
Představy jsou sice krásná věc, ale jakou že značku auta to vlastníš?
Myslim že sehnat uraženej blatník na formana je otázka na odpoledne.Přesněji je to otázka toho zajít do prodejny a tam ho za cca 700 Kč koupit
U konkurence (třeba š. oktavia) ve stejným stavu stojí i 3x tolik :(Ojeté škodovky nemá smysl kupovat. Jsou předražené (kvůli tomu, že je po nich nelogicky vysoká poptávka) a přitom servis je srovnatelně drahý (někdy i dražší) než na jiné vozy. Jedinou výjimkou je Favorit/Forman, který má význam pro toho, kdo chce velmi levně přijít k autu, které opraví sám na ulici (nebo to přinejhorším zvládne každý vesnický automechanik) a náhradní díly koupí za pakatel na každém rohu (viz zmíněný blatník). Felicie už jsou na pomezí, novější škodovky nebrat.
sestra za 30000
Vzhledem k tomu, ze tam bydlim tak jsem sledoval jak ta zmena probihala.
Jeden den to zmenili. Druhy den jezdili ridici stale podle zvyku puvodnim smerem. Treti den taky. Ctvrty den tam stali policajti a vybirali pokuty. Paty, sesty,...,desaty furt vybirali pokuty. Pak zmizeli, ale nekteri zmenu stale ignorovali. Tak se vratili, jeste par dni vybirali pokuty, a ted uz tam nikdo opacne nejezdi.
Ctvrty den tam stali policajti a vybirali pokuty...To je fakt hezký. V Praze taky nepoužívají značku "POZOR, ZMĚNA DOPRAVNÍHO ZNAČENÍ"?
No ono je to tam presne od doby ce se rekonstruvala trat na Palacaku, tak se to rovnou udelalo tak aby tam mohl po ni jet i autobus. Takze BUS ted jede z Karlaku po kolejich, na Palacaku zahne na nabrezi furt po kolejich, a pred Tancicim domem sjede do odbocovaciho pruhu na most.
Jinak cele to ma vest ke sklidneni bloku ohraniceneho Resslovou nabrazim, ulici Na Morani a Karlakem. Dalsi krok co ma nasledovat je obraceni jednosmerky v Trojanove, takze to zamezi ridicum zkratku ze bud jedou z Nusli a chteji se vyhnout Vytoni, nebo tem co jedou od magistraly a zkracuji to okolo nemocnice, kdyz je ucpana Zitna.
Ackoliv tam bydlim, tak me tahle zmena pekne sere, nebot pomerne casto jezdim smerem na Jiraskac, takze ted budu muset vyjet Resslovou na Karlak a udelat si kolecko okolo nemocnice a sjet Ressslovou dolu a na most.
Za Kasla se uvažovalo o Palmovce, nakonec skončili v Jungmannově...Doufám, že v soukromém domě s nájmem 100 milionů ročně
Tiskni
Sdílej: