Byla vydána beta verze Linux Mintu 22.3 s kódovým jménem Zena. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že nástroj Systémová hlášení (System Reports) získal mnoho nových funkcí a byl přejmenován na Informace o systému (System Information). Linux Mint 22.3 bude podporován do roku 2029.
GNU Project Debugger aneb GDB byl vydán ve verzi 17.1. Podrobný přehled novinek v souboru NEWS.
Josef Průša oznámil zveřejnění kompletních CAD souborů rámů tiskáren Prusa CORE One a CORE One L. Nejsou vydány pod obecnou veřejnou licenci GNU ani Creative Commons ale pod novou licencí OCL neboli Open Community License. Ta nepovoluje prodávat kompletní tiskárny či remixy založené na těchto zdrojích.
Nový CEO Mozilla Corporation Anthony Enzor-DeMeo tento týden prohlásil, že by se Firefox měl vyvinout v moderní AI prohlížeč. Po bouřlivých diskusích na redditu ujistil, že v nastavení Firefoxu bude existovat volba pro zakázání všech AI funkcí.
V pořadí šestou knihou autora Martina Malého, která vychází v Edici CZ.NIC, správce české národní domény, je titul Kity, bity, neurony. Kniha s podtitulem Moderní technologie pro hobby elektroniku přináší ucelený pohled na svět současných technologií a jejich praktické využití v domácích elektronických projektech. Tento knižní průvodce je ideální pro každého, kdo se chce podívat na současné trendy v oblasti hobby elektroniky, od
… více »Linux Foundation zveřejnila Výroční zprávu za rok 2025 (pdf). Příjmy Linux Foundation byly 311 miliónů dolarů. Výdaje 285 miliónů dolarů. Na podporu linuxového jádra (Linux Kernel Project) šlo 8,4 miliónu dolarů. Linux Foundation podporuje téměř 1 500 open source projektů.
Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.12.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.
OpenZFS (Wikipedie), tj. implementace souborového systému ZFS pro Linux a FreeBSD, byl vydán ve verzi 2.4.0.
Kriminalisté z NCTEKK společně s českými i zahraničními kolegy objasnili mimořádně rozsáhlou trestnou činnost z oblasti kybernetické kriminality. V rámci operací OCTOPUS a CONNECT ukončili činnost čtyř call center na Ukrajině. V prvním případě se jednalo o podvodné investice, v případě druhém o podvodné telefonáty, při kterých se zločinci vydávali za policisty a pod legendou napadeného bankovního účtu okrádali své oběti o vysoké finanční částky.
Na lepší pokrytí mobilním signálem a dostupnější mobilní internet se mohou těšit cestující v Pendolinech, railjetech a InterPanterech Českých drah. Konsorcium firem ČD - Telematika a.s. a Kontron Transportation s.r.o. dokončilo instalaci 5G opakovačů mobilního signálu do jednotek Pendolino a InterPanter. Tento krok navazuje na zavedení této technologie v jednotkách Railjet z letošního jara.
Tak dnes odpoledne sem přišel že to nemám uplně ok emise a stk. Bohužel, dnes večer sem musel vyjet. Je to až neuvěřitelné ale hned mě dostihli :)
Situace vskutku nevídaná, křižovatka a na ní dopravní značka "Přikázaný směr jizdy rovně" a pod tím dodatková cedulka "Mimo MHD" nebo "Jen MHD" (v tom byl pes zakopán). Ať už tam bylo cokoliv, v ten okamžik při vjezdu na křižovatku jsem to pochopil tak, že MHD musí jet rovně, a po zapojení logických operátorů mi z toho vypadlo "musíš zahnout". Než sem se nadechl po odbočení tak už za zády maják... :( (asi sem tu situaci špatně vyhodnotil). Nejprve mi přišili nedovolené odbočení a hned potom i emise a STK. Sem byl tak "zaškočenej" že sem smlouval o pokutě (což je ale normální). Padlo nakonec dva tisíce - šílené počítání drobnejch (fakt sem neměl) vyústilo v hlášku policajta "chlape, držte si ty peníze, vždyť vám je vezme vítr" načež sem je chytil a šel hledat další do auta... byl sem švorc :D. Při vstupu do auta sem si urazil kus dvěří o obrubník. Policajt se slovy "vždyť vy si kvuli nám zničíte auto" mě nechal stát na chodníku
. Řekl si o 500 stovek a poslal mě čekat do auta (vypadal jako by se nademnou ustrnul se slovy "většího magora za volantem jsem nikdy neviděl"). Vypsal pokutu, u toho se s kolegou smál... a bylo to. 5 stovek. Jen za STK, na nepovolené odbočení nějak zapoměl
. a bez Bodu. Dneska mi udělali radost, bejt šmejdi tak sem mohl mít pořádnej průser
. jen mě štve že na STK nemohu jít neb mám nabourané auto (blatník drží na drátu) a servis neni schopnej sehnat novej blatník.. ach jo
Tiskni
Sdílej:
Hele, oprav si to
Tak dnes odpoledne sem přišel že to nemám uplně ok emise a stk. Bohužel, dnes večer sem musel vyjet. Je to až neuvěřitelné ale hned mě dostihli :)To je bohuzel naprosto normalni a stava se do az prilis casto. Nekdo tvrdi, ze to ma hlubokou spojitost se samotnym aktem pozorovani/poznani ve stylu Schrodingerovy kocky, jini to pokladaji jen za dalsi dukaz obecne platnosti Murphyho zakonu.
Doufám že jsi to tak zamýšlel, bo jsem se královsky pobavil.
Jen bych měl jednu otázku.
Představy jsou sice krásná věc, ale jakou že značku auta to vlastníš?
. Jediné co je u mého auta jako že "velké plus" je poměr cena/užitná hodnota. Velkej kombík s poměrně solidním motorem a slušnou výbavou za opravdu dobrý peníze. U konkurence (třeba š. oktavia) ve stejným stavu stojí i 3x tolik :(
Myslim že sehnat uraženej blatník na formana je otázka na odpoledne.Přesněji je to otázka toho zajít do prodejny a tam ho za cca 700 Kč koupit
U konkurence (třeba š. oktavia) ve stejným stavu stojí i 3x tolik :(Ojeté škodovky nemá smysl kupovat. Jsou předražené (kvůli tomu, že je po nich nelogicky vysoká poptávka) a přitom servis je srovnatelně drahý (někdy i dražší) než na jiné vozy. Jedinou výjimkou je Favorit/Forman, který má význam pro toho, kdo chce velmi levně přijít k autu, které opraví sám na ulici (nebo to přinejhorším zvládne každý vesnický automechanik) a náhradní díly koupí za pakatel na každém rohu (viz zmíněný blatník). Felicie už jsou na pomezí, novější škodovky nebrat.
Ale nabourat do policejniho auta, kdyz poldici zastavuji, je lepsi
aspoň že kamoš mi to časem zaplatí... Někdy si říkám jestli se mi to auto vůbec vyplatí (a jelikož jsem student, tak spíš nevyplatí
). Ale mám ho rád...
sestra za 30000
Vzhledem k tomu, ze tam bydlim tak jsem sledoval jak ta zmena probihala.
Jeden den to zmenili. Druhy den jezdili ridici stale podle zvyku puvodnim smerem. Treti den taky. Ctvrty den tam stali policajti a vybirali pokuty. Paty, sesty,...,desaty furt vybirali pokuty. Pak zmizeli, ale nekteri zmenu stale ignorovali. Tak se vratili, jeste par dni vybirali pokuty, a ted uz tam nikdo opacne nejezdi.
Ctvrty den tam stali policajti a vybirali pokuty...To je fakt hezký. V Praze taky nepoužívají značku "POZOR, ZMĚNA DOPRAVNÍHO ZNAČENÍ"?
V Kolíně nedávno zjednosměrnili most a během pár dní tam chytili přes 600 řidičů.
Stejně by mě ale zajímalo, co vede úředníky k tomu, aby otočili jednosměrku. To je totiž tak závažná změna, že musí mít opravdu pádný důvod. Ten jsem postrádal např. při obrácení směru Písecké ulice (původně se jezdilo od Vinohradské do Šrobárovy, někdy okolo roku 1988 to otočili). Můj otec tam měl nehodu - vletěl do něj řidič, který (aspoň podle vlastních slov) tu změnu nezaregistroval ani po 2 letech a vjel tam proti srsti.
U té Dittrichovy je to ale ještě větší záhada, vzhledem k tomu, že tam jezdily autobusy (linka 176). Jestli ještě pořád jezdí, to netuším. Ale moc si nedokážu představit, jak se busy dole v tom ostrém oblouku prodírají mezi zaparkovanými auty.
No ono je to tam presne od doby ce se rekonstruvala trat na Palacaku, tak se to rovnou udelalo tak aby tam mohl po ni jet i autobus. Takze BUS ted jede z Karlaku po kolejich, na Palacaku zahne na nabrezi furt po kolejich, a pred Tancicim domem sjede do odbocovaciho pruhu na most.
Jinak cele to ma vest ke sklidneni bloku ohraniceneho Resslovou nabrazim, ulici Na Morani a Karlakem. Dalsi krok co ma nasledovat je obraceni jednosmerky v Trojanove, takze to zamezi ridicum zkratku ze bud jedou z Nusli a chteji se vyhnout Vytoni, nebo tem co jedou od magistraly a zkracuji to okolo nemocnice, kdyz je ucpana Zitna.
Ackoliv tam bydlim, tak me tahle zmena pekne sere, nebot pomerne casto jezdim smerem na Jiraskac, takze ted budu muset vyjet Resslovou na Karlak a udelat si kolecko okolo nemocnice a sjet Ressslovou dolu a na most.
Za Kasla se uvažovalo o Palmovce, nakonec skončili v Jungmannově...Doufám, že v soukromém domě s nájmem 100 milionů ročně
no jo, na kole by se to spíchnout dalo, ale kdo se má proplétat tím Brnem
mezi těma autama