abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 11:11 | Zajímavý článek

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 161 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 10:44 | Nová verze

    Po delší době vývoje vyšla nativní linuxová verze virtuálního bubeníka MT-PowerDrumKit 2 ve formátu VST3. Mezi testovanými hosty jsou Reaper, Ardour, Bitwig a Carla.

    balda | Komentářů: 1
    včera 21:33 | Nová verze

    Desktopové prostředí Budgie bylo vydáno ve verzi 10.10. Dokončena byla migrace z X11 na Wayland. Budgie 10 vstupuje do režimu údržby. Vývoj se přesouvá k Budgie 11. Dlouho se řešilo, v čem bude nové Budgie napsáno. Budgie 10 je postaveno nad GTK 3. Přemýšlelo se také nad přepsáním z GTK do EFL. Budgie 11 bude nakonec postaveno nad Qt 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Humor

    OpenChaos.dev je 'samovolně se vyvíjející open source projekt' s nedefinovaným cílem. Každý týden mohou lidé hlasovat o návrzích (pull requestech), přičemž vítězný návrh se integruje do kódu projektu (repozitář na GitHubu). Hlasováním je možné změnit téměř vše, včetně tohoto pravidla. Hlasování končí vždy v neděli v 9:00 UTC.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    včera 03:00 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.3, tj. třetí opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.13, tj. třináctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.1. 03:00 | Komunita

    Na stránkách Evropské komise, na portálu Podělte se o svůj názor, se lze do 3. února podělit o názor k iniciativě Evropské otevřené digitální ekosystémy řešící přístup EU k otevřenému softwaru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    9.1. 19:44 | Zajímavý software

    Společnost Kagi stojící za stejnojmenným placeným vyhledávačem vydala (𝕏) alfa verzi linuxové verze (flatpak) svého proprietárního webového prohlížeče Orion.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    9.1. 19:11 | IT novinky

    Firma Bose se po tlaku uživatelů rozhodla, že otevře API svých chytrých reproduktorů SoundTouch, což umožní pokračovat v jejich používání i po plánovaném ukončení podpory v letošním roce. Pro ovládání také bude stále možné využívat oficiální aplikaci, ale už pouze lokálně bez cloudových služeb. Dokumentace API dostupná zde (soubor PDF).

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    9.1. 14:22 | Zajímavý článek

    Jiří Eischmann se v příspěvku na svém blogu rozepsal o open source AdGuard Home jako domácí ochraně nejen před reklamou. Adguard Home není plnohodnotným DNS resolverem, funguje jako DNS forwarder s možností filtrování. To znamená, že když přijme DNS dotaz, sám na něj neodpoví, ale přepošle ho na vybraný DNS server a odpovědi zpracovává a filtruje dle nastavených pravidel a následně posílá zpět klientům. Dá se tedy používat k blokování reklamy a škodlivých stránek a k rodičovské kontrole na úrovni DNS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    9.1. 03:33 | Zajímavý software

    AI Claude Code od Anthropicu lépe rozumí frameworku Nette, tj. open source frameworku pro tvorbu webových aplikací v PHP. David Grudl napsal plugin Nette pro Claude Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (8%)
     (4%)
     (0%)
     (9%)
     (20%)
     (3%)
     (5%)
     (3%)
     (11%)
     (49%)
    Celkem 381 hlasů
     Komentářů: 9, poslední dnes 18:09
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    Vojtěch Trefný avatar 26.5.2007 22:57 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LRZIP na windows
    Nebylo by vhodnější ptát se na nějakem serveru zabývajícím se Windows - neberte to jako útok spíš jako radu - tady jsou specialisté na unixové systémy na Windows (asi) moc ne...
    Vojta Drbohlav avatar 26.5.2007 22:59 Vojta Drbohlav | skóre: 26 | blog: Blog | Strahov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LRZIP na windows
    Jo, asi jo, ale spěchal sem a napadlo mě jen ábíčko :-(
    26.5.2007 23:25 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LRZIP na windows
    1) dle všeho jde zatím o experimentální formát

    2) z tamtéž:

    Q. Other operating systems? A. Patches are welcome. The configure/build system works only on linux at the moment, but a darwin specific Makefile without configure is included that should work.

    3) Proč jste tak líný hledat sám?
    Vojta Drbohlav avatar 27.5.2007 00:04 Vojta Drbohlav | skóre: 26 | blog: Blog | Strahov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LRZIP na windows
    Díky, to README sem čet, ale přehlídnul sem to.
    26.5.2007 23:38 ...............23 | skóre: 15 | blog: Various Stuff blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LRZIP na windows
    cygwin to skompiluje v pohode lrzip-win.zip
    27.5.2007 09:49 ABCLinuxuIsAlive | skóre: 12 | blog: Cubix | Nodnol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LRZIP na windows
    to save time, reboot your computer in the background using reboot &
    Tohle je uzasne :-D
    Nejsem povinen byt takový, jaký bych podle ostatních měl být. Je to jejich omyl, ne moje selhaní.
    David Heidelberg avatar 27.5.2007 16:50 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LRZIP na windows
    http://blog.tiensivu.com/aaron/archives/688-LRZIP-a-new-up-and-coming-compression.html pěkné výsledky ;-) ...

    jestli to někdo budete zkoušet zkuste s tím zazipovat kernel a pošlete pls kolik má po zazipování.

    0K!AS
    David Watzke avatar 27.5.2007 17:10 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LRZIP na windows
    # lrzip -M linux-2.6.21.tar
    linux-2.6.21.tar - compression ratio 6.693
    linux-2.6.21.tar.bz2 - 42,0 MB
    linux-2.6.21.tar.lrz - 36,2 MB
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Heidelberg avatar 27.5.2007 17:12 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LRZIP na windows
    pěkné výsledky! vypadá to, že máme náhradu bzipu2 ;-) doufám že v blízké budoucnosti se tenhle formát začne kapku (víc) používat :-)

    0K!AS
    David Watzke avatar 27.5.2007 17:36 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LRZIP na windows
    To pochybuju, paměťový nároky jsou z principu úplně šílený a ne každej je takovej blázen jako Doli :-D nebo aspoň já.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Heidelberg avatar 27.5.2007 17:38 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LRZIP na windows
    to se snad ještě vypiluje, ale já(možná jsem sám) upřednotňuju radší menší soubor a vetší nároky na pamět(mám pomalý net, ale 1024MB ram)...

    0K!AS
    David Watzke avatar 27.5.2007 17:40 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LRZIP na windows
    Myslíš, že s 1 GB RAM tady někoho ohromíš? ;-) :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Heidelberg avatar 27.5.2007 17:44 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LRZIP na windows
    to ne, jen myslím právě, že už hodně lidí má dost paměti a tak by tenhle formát mohl mít dobrou budoucnost... a v nejhorším případě je tu swap ;-)

    0K!AS
    Luboš Doležel (Doli) avatar 27.5.2007 17:39 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LRZIP na windows
    A i když má člověk paměti dost a jede na 64bit systému, tak lrzip u opravdu velkých souborů překročí jiný limit - nějaký mmap mu selže. Takže 6GB soubor se mi s tím zkomprimovat nepodařilo :-(
    David Heidelberg avatar 27.5.2007 17:40 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LRZIP na windows
    je to ještě beta, to se časem vypiluje... já myslím, že by mohl časem nahradit bzip2 v pohodě ;-)

    0K!AS
    David Watzke avatar 27.5.2007 17:45 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LRZIP na windows
    Mně se zdá, že ho Con moc nevyvíjí...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Heidelberg avatar 27.5.2007 17:47 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LRZIP na windows
    nikdo ti nebrání aby ses nepřipojil k vývoji ;-) ...

    Jinak už je v sw databázi :-)

    0K!AS
    David Watzke avatar 27.5.2007 17:49 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LRZIP na windows
    nikdo ti nebrání aby ses nepřipojil k vývoji ;-) ...
    Tvoje oblíbená věta, co? Nemám na to skilly.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Heidelberg avatar 27.5.2007 17:53 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LRZIP na windows
    to ne, myslím, že teď jsem ji použil poprvé ;-)
    28.5.2007 11:34 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LRZIP na windows
    To pochybuju, paměťový nároky jsou z principu úplně šílený a ne každej je takovej blázen jako Doli :-D nebo aspoň já.
    Předpokládám, že velké paměťové nároky to má při kompresi, při dekompresi k tomu již nevidím důvod. Takže pro "uživatelské" použití to nemusí být vhodné, ale třeba různé distribuční servery budou mít kapacitu na kompresi dostatečnou, a třeba zrovna takové Portage distfiles by byl vhodný kandidát na lepší kompresi – primární zdroj to jednou zkomprimuje, a pak už se ušetří pásmo jak při synchronizaci zrcadel, tak při stahování klientů. Podobně na tom bude třeba SourceForge.
    belisarivs avatar 28.5.2007 13:16 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LRZIP na windows
    Ano. V tom textaku, kde Con lrzip popisuje je vylozene receno, ze dekomprese uz neni zdaleko tak strasne narocna. Taky si rikam, ze nasazeni lrzipu v distribucich na kompresi baliku obecne by nemuselo byt na skodu.
    IRC is just multiplayer notepad.
    28.5.2007 14:11 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LRZIP na windows
    Taky si rikam, ze nasazeni lrzipu v distribucich na kompresi baliku obecne by nemuselo byt na skodu.
    Pokud to nebude jediný povolený formát, protože pokud by sis chtěl udělat vlastní balíček OO.org, mohl bys být taky pěkně naštvaný :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    28.5.2007 14:42 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LRZIP na windows
    Aspoň by se rovnou odfiltrovali ti, kterým pak stejně kompilace OOo skončí nedostatkem místa na disku, nebo si stěžují, že trvá dlouho :-)
    28.5.2007 15:09 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LRZIP na windows
    No nevím, nekomprimují se balíčky až po tom, co je software zkompilovaný? :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    28.5.2007 15:40 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: LRZIP na windows
    To je deformace z Gentoo, tam je nejdřív balíček, a pak až kompilace :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.