abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 16:44 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 43. Ve finální verzi vychází šest oficiálních edic: Fedora Workstation a Fedora KDE Plasma Desktop pro desktopové, Fedora Server pro serverové, Fedora IoT pro internet věcí, Fedora Cloud pro cloudové nasazení a Fedora CoreOS pro ty, kteří preferují neměnné systémy. Vedle nich jsou k dispozici také další atomické desktopy, spiny a laby. Podrobný přehled novinek v samostatných článcích na stránkách Fedora Magazinu: Fedora Workstation, Fedora KDE Plasma Desktop, Fedora Silverblue a Fedora Atomic Desktops.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | IT novinky

    Elon Musk oznámil (𝕏) spuštění internetové encyklopedie Grokipedia (Wikipedia). Zatím ve verzi 0.1. Verze 1.0 prý bude 10x lepší, ale i ve verzi 0.1 je podle Elona Muska již lepší než Wikipedia.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 05:44 | Komunita

    PSF (Python Software Foundation) po mnoha měsících práce získala grant ve výši 1,5 milionu dolarů od americké vládní NSF (National Science Foundation) v rámci programu "Bezpečnost, ochrana a soukromí open source ekosystémů" na zvýšení bezpečnosti Pythonu a PyPI. PSF ale nesouhlasí s předloženou podmínkou grantu, že během trvání finanční podpory nebude žádným způsobem podporovat diverzitu, rovnost a inkluzi (DEI). PSF má diverzitu přímo ve svém poslání (Mission) a proto grant odmítla.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    včera 04:55 | Nová verze

    Balík nástrojů Rust Coreutils / uutils coreutils, tj. nástrojů z GNU Coreutils napsaných v programovacím jazyce Rust, byl vydán ve verzi 0.3.0. Z 634 testů kompatibility Rust Coreutils s GNU Coreutils bylo úspěšných 532, tj. 83,91 %. V Ubuntu 25.10 se již používá Rust Coreutils místo GNU Coreutils, což může přinášet problémy, viz například nefunkční automatická aktualizace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.10. 21:00 | IT novinky

    Od 3. listopadu 2025 budou muset nová rozšíření Firefoxu specifikovat, zda shromažďují nebo sdílejí osobní údaje. Po všech rozšířeních to bude vyžadováno někdy v první polovině roku 2026. Tyto informace se zobrazí uživateli, když začne instalovat rozšíření, spolu s veškerými oprávněními, která rozšíření požaduje.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.10. 17:11 | Humor

    Jste nuceni pracovat s Linuxem? Chybí vám pohodlí, které vám poskytoval Microsoft, když vás špehoval a sledoval všechno, co děláte? Nebojte se. Recall for Linux vám vrátí všechny skvělé funkce Windows Recall, které vám chyběly.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    27.10. 16:11 | Komunita

    Společnost Fre(i)e Software oznámila, že má budget na práci na Debianu pro tablety s cílem jeho vyžívání pro vzdělávací účely. Jako uživatelské prostředí bude použito Lomiri.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    26.10. 17:11 | IT novinky

    Proběhla hackerská soutěž Pwn2Own Ireland 2025. Celkově bylo vyplaceno 1 024 750 dolarů za 73 unikátních zranitelností nultého dne (0-day). Vítězný Summoning Team si odnesl 187 500 dolarů. Shrnutí po jednotlivých dnech na blogu Zero Day Initiative (1. den, 2. den a 3. den) a na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    26.10. 13:33 | Komunita

    Byl publikován říjnový přehled dění a novinek z vývoje Asahi Linuxu, tj. Linuxu pro Apple Silicon. Pracuje se na podpoře M3. Zanedlouho vyjde Fedora Asahi Remix 43. Vývojáře lze podpořit na Open Collective a GitHub Sponsors.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.10. 15:44 | Zajímavý software

    Iniciativa Open Device Partnership (ODP) nedávno představila projekt Patina. Jedná se o implementaci UEFI firmwaru v Rustu. Vývoj probíhá na GitHubu. Zdrojové kódy jsou k dispozici pod licencí Apache 2.0. Nejnovější verze Patiny je 13.0.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (36%)
     (47%)
     (20%)
     (19%)
     (23%)
     (17%)
     (21%)
     (17%)
     (18%)
    Celkem 279 hlasů
     Komentářů: 14, poslední 14.10. 09:04
    Rozcestník

    Pro koho jsou dluhopisy

    10.10.2011 14:27 | Přečteno: 1792×

    Odkaz na jeden (podle me velmi pravdivy prispevek v diskuzi)

    Docela mne fascinuje jak i na tomto blogu (kde se pohybují poměrně přemýšliví lidé) dokonce včetně samotného gurua D-fense všichni podlehli Kalouskovic marketingu,

    že jako dluhopisy jsou pro drobné střádaly a pro domácnosti. Mno podívám-li se na nějaká čísla z počátku obchodování kdy bylo upsáno něco kolem 10 mld káčé je velmi zajímavý "průměrný" úpis někde okolo 8 milionů na toho "drobného střádala" či na tu jednu domácnost. Nevím jak vy, ale já opravdu nemyslím, že drobný střádal co doma obrátí každou stovku má někde 8 mega na nákup dluhopisů.... A jak to tedy asi je. Pro toho drobného střádala, kde počítám s kapitálem do 1 mil kč, je na trhu spusta výhodnějších nebo minimálně pohodlnějších možností s tím, že vklad do této výše je ze zákona pojištěný. Jiná situace je pokud si chce prašule uskladnit takovej Standa Grosů. Je sice naprosto geniální investor, nicméně investice do akcií může být ošidná, vklad několika set milionů káčé do banky je v dnešní době nejistý v jakékoliv zemi a v téměř jakékoliv bance a v jakékoliv měně. No tož Kalous zabil dvě mouchy jednou ranou .... naplní státní kasu (zdroje jsou) a zároveň připraví pro sebe a pro celou oligarchii která ho platí výtečnou investici jejíž jistinou není samozřejmě nikdo jiný než daňový poplatník. Daňové dluhopisy tedy slouží oligarchii jako pojistka nakradených prašulí pro případ finančního krachu, který je IMHO prakticky na spadnutí do několika málo let. Takže taková malá "druhokrádež" ........        

    Hodnocení: 92 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    10.10.2011 14:47 mustafa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pro koho jsou dluhopisy
    Prne dfens je zakomplexovanej blbec a pyrat a za druhe dluhopisy nakupovali manazeeeri fondu a ti je pak preprodaj konzervativnim investorum :-)
    AsciiWolf avatar 10.10.2011 15:16 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pro koho jsou dluhopisy
    Pokud je mi známo, D-FENS nepíše jeden autor, nýbrž desítky autorů.
    10.10.2011 16:11 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pro koho jsou dluhopisy
    Zrovna pod tím článkem je podpsaný D-FENS (přesně jako tady: http://www.coolpl8z.com/view-plate.php?id=1093)
    10.10.2011 16:01 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pro koho jsou dluhopisy

    . Pro toho drobného střádala, kde počítám s kapitálem do 1 mil kč, je na trhu spusta výhodnějších nebo minimálně pohodlnějších možností s tím, že vklad do této výše je ze zákona pojištěný.

    A které to jsou? Banky nabízejí spořící účty, ale sazba není nic moc. A zbytek? Investice do fondů nebo akcií, kde ovšem není garantováno naprosto nic.

    10.10.2011 16:08 optim | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pro koho jsou dluhopisy
    Např. ERB, Termínovaný vklad FIX na 5 let – úrok 4,4 %.
    10.10.2011 21:37 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pro koho jsou dluhopisy
    po zdanění, nebo před? je to fakt reálná úroková sazba?
    10.10.2011 21:56 optim | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pro koho jsou dluhopisy
    Reálná sazba před zdaněním. Vždyť je to na 5 let.
    10.10.2011 16:20 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pro koho jsou dluhopisy
    musim to proste rict, ze doufam, ze veverky do 3 let vsechny vychcipaj ...
    10.10.2011 17:20 Thorby | skóre: 4 | blog: thorby
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pro koho jsou dluhopisy
    No tož Kalous zabil dvě mouchy jednou ranou .... naplní státní kasu (zdroje jsou) a zároveň připraví pro sebe a pro celou oligarchii která ho platí výtečnou investici jejíž jistinou není samozřejmě nikdo jiný než daňový poplatník.
    S týmto súhlas.
    Daňové dluhopisy tedy slouží oligarchii jako pojistka nakradených prašulí pro případ finančního krachu, který je IMHO prakticky na spadnutí do několika málo let. Takže taková malá "druhokrádež" ........
    V tomto skôr nesúhlas. Dlhopisy európskych krajín čaká ešte veľmi zaujímavá budúcnosť, takže ako pojistka môžu byť IMHO len pre človeka, ktorý má gule z ocele. V prípade trocha turbulentnejšej budúcnosti sa môže dostať k moci niekto, kto netrčí niekomu zo zadku a začne sekať a sekať až ti nakoniec pošle ponuku na výmenu jeden starý za 1/2 nového so splatnosťou +5 rokov a úrokom -2 percentuálne body.... v tom lepšom prípade.
    gtz avatar 10.10.2011 18:57 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pro koho jsou dluhopisy
    Není to pro Ty kdo mají nelegálních/nevypraných pár mega pod polštářem :-)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Michal Fecko avatar 10.10.2011 19:10 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pro koho jsou dluhopisy
    Poistka v dlhopisoch? :-D
    gtz avatar 10.10.2011 19:14 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pro koho jsou dluhopisy
    Vem si, že máš doba ulito pár nezdaněných peněz. V bance koupíš dluhopisy za maximální hotovost a máš najednou čisté prachy. Když ty dluhopisy obratem ruky prodáš máš čisté prachy, které musíš zdanit. Vidím to jako jednu velkou pračku.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Michal Fecko avatar 10.10.2011 19:37 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pro koho jsou dluhopisy
    pôvod peňazí sa akože nezisťuje? resp. nenahlasuje sa to ako podozrivá transakcia napr. fin. polícii?
    gtz avatar 10.10.2011 20:27 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pro koho jsou dluhopisy
    Však jsem psal, max. částka která jde použít. A to je tuším 80-100K v hotovosti u jedné transakce. A myslím, že není problém tu transakci zopakovat vícekrát během jedného dne. Nevím přesně zda dluhopisy jsou na jméno nebo jen na číslo dluhopisu. Pokud jen na číslo tak si na koupi můžeš sjednat kohokoliv a lidé v bance, ti mají z té prodeji jistě nějaký foršus.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    10.10.2011 21:05 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pro koho jsou dluhopisy
    Proboha, takhle praní peněz nefunguje! Tím jen přesouváš problém o krok dál. Když se tě berňák zeptá, kde jsi vzal peníze, ty řekneš, že prodejem dluhopisů. Takže se tě zeptají, kde jsi vzal peníze na dluhopisy, a jsi tam, kde jsi byl.
    gtz avatar 10.10.2011 21:14 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pro koho jsou dluhopisy
    Zjednodušil jsem to, něchtělo se mi to psát doslova. Jakmile jednou to proteče bankou pak myslím není zase tak velký problém to nějak skoulet.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    10.10.2011 22:30 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pro koho jsou dluhopisy
    To je nesmysl. Když si své nelegálně vydělané peníze postupně odnosím do banky na svůj účet a následně za ně koupím nemovitost, tak jsem je vypral? Samozřejmě, že ne. Bankou sice protekly, ale problém s prokázáním původu jsem opět nevyřešil.
    11.10.2011 09:52 xhombre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pro koho jsou dluhopisy
    Praní peněz se nejjednosuššeji provádí přes neadresné služby. Tak tak také vznikl onen výraz "praní peněz". Tuším, že to mafie za prohibice měla sítě veřejných prádelen ve kterých legalizovala nelegální výnosy. Na ber ňáku nahlásila, že vyprala tunu prádla po $10 zaplatila z toho daň a prachy byly čisté, to jestli tam reálně vyprala 100kg prádla se už nedalo zjistit. Dneska to asi jde i elegantněji, nejsem expert, ale takhle to v principu funguje. Pokud se pletu klidně mi doplňte vzdělání :-)
    11.10.2011 10:12 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pro koho jsou dluhopisy
    Myslim, ze mas recht s historii pouzivaneho nazvu.

    Jinak se ve zdejsich diskuzich take zapomina na hazardni hry a casina, kde jsou casto dohodnute postupy - umyslne prohrajes se svymi nevypranymi prachami, umozni ti je vyhrat zpatky a daji ti na ne vyprany sek. Bodejt by tahle branze nevzkvetala, a ani nemusis drzet umele nejakou hospodu nebo starozitnictvi bez obratu....:-(
    Nobody can give you as much as I can promise you
    gtz avatar 11.10.2011 10:36 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pro koho jsou dluhopisy
    řeší se to i tím, že si pronajmeš nějakou prodejnu např. s drahýma hodinkama. A normálně budeš odvádět tržbu i když jsi nic neprodal. V dnešní době se také podivuji nad tím jak mohou některé kšefty fungovat, když tam skoro není návštěvnost. Jak mi říkal jeden známý co jeho manželka dělala naproti obchodu s drahou kosmetikou a sama se divila jak mohou přežít když tam nikdo nechodí.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    11.10.2011 10:39 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pro koho jsou dluhopisy
    Přesně tak, tohle je opravdové praní špinavých peněz. Vydělám peníze nelegálně a abych to kryl, tak si otevřu "prosperující" restauraci, která "vydělává" spoustu peněz a já jsem úspěšný podnikatel. Na státních dluhopisech takové vyprání prostě neudělám.
    10.10.2011 21:27 Lupinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pro koho jsou dluhopisy
    Tato vlada podnika spoustu opatreni pro to, aby inflace rostla. Pro drobneho stradala je tedy asi vyhodnejsi investovat do neceho, co ma stabilnejsi hodnotu nez jsou penize. Investovat do sebe, sveho vzdelavani, zdravi atd. Treba ty penize opravdu prozrat, ale za kvalitni potraviny :-) Jak se rika, penize budou a my nebudem...

    11.10.2011 14:39 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pro koho jsou dluhopisy
    Investuji do výletů ze psem a manželkou (v tomto pořadí). Až v tyhle zemi ukradnou poslední věc co má hodnotu, až vyhrají národovci, obeženou kotlinu ostnatým a budeme přísaha na vlajku, až do portfolia bank budou patřit i celí lidé - zcela oficiálně a ne jen v zakrývané skutečnosti, až zhasne slunce... vesmírem budou putovat krásné chvíle co jsem prožil a které nejde zničit.

    Pak také investuji do krmiva pro víly, chodim je krmit na Brdy. To je investice co se také neztratí!
    Bystroushaak avatar 11.10.2011 18:11 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pro koho jsou dluhopisy
    Co?
    11.10.2011 18:18 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pro koho jsou dluhopisy
    Co? No přeci to! Někdy i tamto!
    12.10.2011 07:40 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pro koho jsou dluhopisy
    Nebo tuto...
    12.10.2011 08:26 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pro koho jsou dluhopisy
    Spíš tuhle. Hrajte mi ogaři tu moji! Juchů!
    12.10.2011 07:39 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pro koho jsou dluhopisy
    Jo, jo, co se v mladi naucis, ve stari stejne zapomenes. Vas Alzheimer :-)
    12.10.2011 08:02 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pro koho jsou dluhopisy
    Jasně, ze všech těch žen mi zůstala jen Líza a Róza. Paralýza a skleroza.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.