Byla vydána (Mastodon, 𝕏) první RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.
Eugen Rochko, zakladatel Mastodonu, tj. sociální sítě, která není na prodej, oznámil, že po téměř 10 letech odstupuje z pozice CEO a převádí vlastnictví ochranné známky a dalších aktiv na neziskovou organizaci Mastodon.
Byla vydána nová major verze 5.0 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek i s náhledy a videi v obsáhlých poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Cloudflare, tj. společnost poskytující "cloudové služby, které zajišťují bezpečnost, výkon a spolehlivost internetových aplikací", má výpadek.
Letos se uskuteční již 11. ročník soutěže v programování Kasiopea. Tato soutěž, (primárně) pro středoškoláky, nabízí skvělou příležitost procvičit logické myšlení a dozvědět se něco nového ze světa algoritmů – a to nejen pro zkušené programátory, ale i pro úplné začátečníky. Domácí kolo proběhne online od 22. 11. do 7. 12. 2025 a skládá se z 9 zajímavých úloh různé obtížnosti. Na výběru programovacího jazyka přitom nezáleží – úlohy jsou
… více »Byla vydána nová verze 2.52.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 94 vývojářů, z toho 33 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.
VKD3D-Proton byl vydán ve verzi 3.0. Jedná se fork knihovny vkd3d z projektu Wine pro Proton. Knihovna slouží pro překlad volání Direct3D 12 na Vulkan. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora AMD FSR 4 (AMD FidelityFX Super Resolution 4).
Poštovní klient Thunderbird byl vydán v nové verzi 145.0. Podporuje DNS přes HTTPS nebo Microsoft Exchange skrze Exchange Web Services. Ukončena byla podpora 32bitového Thunderbirdu pro Linux.
U příležitosti státního svátku 17. listopadu probíhá na Steamu i GOG.com již šestý ročník Czech & Slovak Games Week aneb týdenní oslava a také slevová akce českých a slovenských počítačových her.
Byla vydána nová verze 9.19 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze například nový balíček BirdNET-Go, tj. AI řešení pro nepřetržité monitorování a identifikaci ptáků.
Jak je možné, že mi opět přišla faktura za něco, co jsem vůbec nepoužíval?
Někdy v listopadu jsem se rozhodl, že si pořídím domů nějaký ten rychlejší internet, pač modem už mě neuspokojoval. Zalíbila se mi myšlenka CDMA od Eurotelu. Bohužel jsem si nic nezjistil na internetu, takže mě potkala téměř noční můra, která navíc stále trvá.
Sepsal jsem smlouvu, podepsal na jeden rok, a odnesl jsem si modem domů. Rozchození byla pod Windowsama chvilička, pod Linuxem asi 10 minut podle návodů na internetu. Nějaký čas jsem se kochal internetem, když tu se modem odmítal připojit. Nešlo to ani horem ani dolem, nepomohla přeinstalace ovladačů pod Windows prostě nic. Zanesl jsem modem opět do prodejny, kde mi řekli, že to je výrobní vada (oni ji znají) a modem mi vymění.
Nový modem se připojil bez problémů, ale za nějakou dobu se odpojil. Samovolně. Znovu jsem ho připojil a tak se to pořád opakovalo, a intervaly se stávaly čím dál častější. Prohledal jsem internet a ouha, podobné příznaky popisuje spousta lidí. Tak znovu do prodejny a žádám reklamaci. Místnímu dealerovi se nechce věřit, žádné padání modemu nezná. Prý mám špatnou USB sběrnici. Když si ale modem připojí ke svému notebooku a ten mu to po dvou hodinách shodí do modré smrti. Kapituluje a modem mění.
S dalším modemem se historie opakuje. Ze 4 týdnů, kdy mám službu ji můžu využívat tak polovinu doby a to ještě s padáním. Když padá i třetí modem, opět ho reklamuju. Když na prodejně vyslovím kritiku této služby, nabízí mi obchodník možnost odstoupit bez sankcí. Tuto možnost přijímám s nadšením. Je 13.12. 2004. Fakturu na období 19.11. - 15.12. platím bez nějakých výmluv, i když mi díky modemům nebyli schopni zajistit plynulý provoz.
Jaké je moje překvapení, když v lednu dostanu fakturu za období od 16.12.2004 do 15.1.2005, když už je služba zrušená. Jak to, že mám fakturu a ne potvrzení o zrušení smlouvy? Volám na hotline, kde mi řeknou, že dealer zjevně moji smlouvu nezrušil. Volám tedy dealerovi, který tvrdí, že smlouvu rušil a že v tom mají bordel. Ověření na Eurotelu po týdnu, zase není nic zrušeno. Znovu volám dealera a ptám se ho. Znovu říká, že to zrušil, ale prý to pošle znovu.
Konečně mi doml přichází dopis, ve kterém Eurotel bere na vědomí, zrušení smlouvy, ale jaké překvapení, když se odvolává na Všeobecné podmínky a vyhrožuje Vyrovnávací fakturou a smluvní pokutou. Za co? Za to, že mi nebyli schopni zaručit plynulý provoz "neomezeného" internetu? Opět volám na hotline, kde se dozvídám jobovu zvěst - autorizovaný dealer není společnost Eurotel, takže neměl právo mi odstup nabízet. Měl jsem to řešit na značkové prodejně. Jsem tudíž odkázán na značkovou prodejnu do Hodonína, kde je milá a hodná paní, která mě trpělivě vyslechne a pak se mnou sepíše reklamaci, protože sama uznává že "jsem měl právo odstoupit po 3. reklamaci a dealer to správně Eurotelu nahlásit". Je to tudíž jeho chyba a ne moje. Tp je 2.2.2005.
S pocitem dobře vykonané práce jedu zpět domů a myslím, že je vše OK. OMYL. V pátek 18.2. jsem dostal vyrovnávací fakturu na 8000 Kč za modem, který už má více než dva měsíce Eurotel zpátky u sebe. Volám znovu hotline a dozvídám se, že jsem smlouvu vypověděl 1.12.2004 (jak, když jsem ještě 10.12. měnil modem). Po 20 minutách vysvětlování mi slíbí, že moji reklamaci ze dne 2.2. pošle na reklamační oddělení. Kde do té doby byla???
A jako zlatý hřeb mi dneska přišla další faktura tentokrát na období 16.1. - 15.2.
Jsem rozčilený a naštvaný. Jak je možné, že tam mají takový bordel, aby nevěděli, že od 13.12. mám zrušenou smlouvu (ano, zápis o tom tady máme)? Když se mnou vedou reklamaci ohledně vyrovnávací faktury kvůli odstoupení, jakto že mi posílají další faktury? Mám pocit, že to jsou totální ignoranti a zloději. Poučil jsem se a už nikdy nechci s touto firmou mít cokoliv společného. A totéž radím i Vám.
Tiskni
Sdílej: