Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
TrueNAS (Wikipedie), tj. open source storage platforma postavená na Linuxu, byl vydán ve verzi 25.10 Goldeye. Přináší NVMe over Fabric (NVMe-oF) nebo OpenZFS 2.3.4.
Byla vydána OpenIndiana 2025.10. Unixový operační systém OpenIndiana (Wikipedie) vychází z OpenSolarisu (Wikipedie).
České základní a střední školy čelí alarmujícímu stavu kybernetické bezpečnosti. Až 89 % identifikovaných zranitelností v IT infrastruktuře vzdělávacích institucí dosahuje kritické úrovně, což znamená, že útočníci mohou vzdáleně převzít kontrolu nad klíčovými systémy. Školy navíc často provozují zastaralé technologie, i roky nechávají zařízení bez potřebných aktualizací softwaru a používají k nim pouze výchozí, všeobecně známá
… více »Během tradiční ceremonie k oslavě Dne vzniku samostatného československého státu (28. října) byl vyznamenán medailí Za zásluhy (o stát v oblasti hospodářské) vývojář 3D tiskáren Josef Průša. Letos byly uděleny pouze dvě medaile Za zásluhy o stát v oblasti hospodářské, druhou dostal informatik a manažer Ondřej Felix, který se zabývá digitalizací státní správy.
Tor Browser, tj. fork webového prohlížeče Mozilla Firefox s integrovaným klientem sítě Tor přednastavený tak, aby přes tuto síť bezpečně komunikoval, byl vydán ve verzi 15.0. Postaven je na Firefoxu ESR 140.
Sezóna se už pomalu chýlí ke konci a já jsem na prodeji lístků beznadějně vyčerpán. Přispívají k tomu zejména dvě věci - firemní politika a návštěvníci. Začněme tím jednodušším.
Návštěvníci chodí se železnou pravidelností zásadně vždy tesně před tím, než zavřeme, nebo než je konec směny. A ptají se. Nejméně tisíckrát jsem odpovídal na každou otázku, každý den, pořád dokola. Už se mi to zajídá. Chápu, že zákazníci se každý den mění, takže ti, kterým jsem všechno poctivě vysvětlil, odjeli a jejich místo ve frontě zaujali další lidé alá "tabula rasa". Místy ovšem nemůžu nežasnout, na co se to vlastně ptají a proč ... Ale posuďte sami.
Ve Wilderness Access Centru (WAC), kde pracuju, je rezervační přepážka a také infokoutek. V ideálním případě by měl infokoutek zachytit většinu dotazů, vysvětlit vše nutné a teprve pak by měli lidé přijít na rezervace, kde jím dáme, co chtějí. Všichni se pravidelně střídáme na infu i rezervacích, takže víme, že je důležité lidem všechno vysvětlit polopatě hned na začátku na infokoutku. Jenže oni se tam ani nezastaví. Nevím, jestli jsou tak namyšlení a myslí si, že poradit nepotřebují, nebo tak slepí, že přehlédnou informační ostrůvek, kterým ji stojí doslova v cestě a musejí ho obcházet. Když se tam už zastaví, tak obvykle jenom proto, aby si vyzvedli mapu národního parku, která se tam dává zadarmo.
Dalším vodítkem k informacím by mohla knížečka Alpenglow, ve které mají všechny trasy autobusů, jak dlouho to trvá, kolik zaplatí. Nevím, proč si to aspoň nepřečtou. A když už stojí ve frontě na lístky, tak za námi je velká tabule, na které jsou všechny relevantní informace opět vypsané - časy odjezdu, vzdálenosti, prostě všechno. Jak se tedy můžou zeptat na následující otázky, to teda nechápu (Z - zákazník, R - rezervační agent):
Z: Jak daleko jede autobus na Fish Creek, 64 mil? R: Ano, 64 mil, je to tam napsané.
Z: Chci lístek na Polychrom. R: Takže v 6pm na Polychrom. Z: Cože to jede jenom v 6 večer? To nechci, to je pozdě. (Na tabuli jasně stojí 6 PM)
Z: Chci kemp, ale nechci místo pro auto, chci stan. R: Takže stan v oblasti pro pěší? Z: No ale budu si tam moct zaparkovat,že?
Z: Chtěl bych lístek na Wonder lake, ale nechci ten autobus, jak se z něho vystupuje. Chci ten, jak tam vykládají. R: Takže Tundra Wilderness Tour? Ale nejede na Wonder Lake. Z: To nevadí, já jsem tam stejně asi nechtěl, ono je to přece jenom dost daleko (85 mil). R: Aha, takže kolik lístku na ten vyprávěcí, dva? (Musí se kvůli tomu restartovat rezervační program.) Tak jsem našel volná místa a bude to 181,25$. Z: Tolik, tak raději přece jenom ten Wonder Lake.
R: Máte pas pro národní parky (vstupenka, která platí celoročně pro všechny národní parky)? Z: Ne, nemám. R: Takže to bude 48,50 plus 20 za vstupně. Z: Jasně, to je v pohodě. (po vytištění potvrzení a předání lístků) Hej, co je to tam položka za těch 20 doláčů?
Z: V kolik jede ten 8.00 Fish Creek?
A tak bychom mohli pokračovat do nekonečna. Měl jsem ze sebe špatný pocit, že se neumím ovládat, když někdy nesnáším každého nového zákazníka, ale od té doby, co se mi můj supervisor svěřil, že nesnáší zákazníky, jsem klidnější a lépe se mi pracuje. No a na politiku společnosti si necháme zase na jindy.
Tiskni
Sdílej:
. Jen by mě zajímalo třeba srovnání se situací na podobných místech v ČR. Pořád žiju v přesvědčení, že v anglicky mluvících zemích (resp. v Americe) je mnohem větší procentuální podíl blbů, ale občas si začínám myslet, že situaci v ČR/Evropě možná trochu přeceňuju