V uplynulých dnech byla v depu Českých drah v Brně-Maloměřicích úspěšně dokončena zástavba speciální antény satelitního internetu Starlink od společnosti SpaceX do jednotky InterPanter 660 004 Českých drah. Zástavbu provedla Škoda Group. Cestující se s InterPanterem, vybaveným vysokorychlostním satelitním internetem, setkají například na linkách Svitava Brno – Česká Třebová – Praha nebo Moravan Brno – Břeclav – Přerov – Olomouc.
Byla vydána nová verze 8.7.0 správce sbírky fotografií digiKam (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení (NEWS). Nejnovější digiKam je ke stažení také jako balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo ke spuštění a spustit.
Před 30 lety, k 1. 7. 1995, byl v ČR liberalizován Internet - tehdejší Eurotel přišel o svou exkluzivitu a mohli začít vznikat první komerční poskytovatelé přístupu k Internetu [𝕏].
Byla vydána (𝕏) nová verze 7.4 open source monitorovacího systému Zabbix (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení na webu, v poznámkách k vydání a v aktualizované dokumentaci.
Balíček s příkazem sudo byl vydán ve verzi 1.9.17p1. Řešeny jsou zranitelnosti CVE-2025-32462 (lokální eskalace práv prostřednictvím volby host) a CVE-2025-32463 (lokální eskalace práv prostřednictvím volby chroot).
Do služeb Seznam.cz se lze nově přihlásit pomocí služby MojeID [𝕏].
Bezpečnostní výzkumníci zveřejnili informace o osmi zranitelnostech, které postihují více než 700 modelů tiskáren, skenerů a štítkovačů značky Brother. Bezpečnostní upozornění vydali také další výrobci jako Fujifilm, Ricoh, Konica Minolta a Toshiba. Nejzávažnější zranitelnost CVE-2024-51978 umožňuje útočníkovi vzdáleně a bez přihlášení získat administrátorská oprávnění prostřednictvím výchozího hesla, které lze odvodit ze
… více »Společnost Oracle vlastní ochrannou známku JAVASCRIPT. Komunita kolem programovacího jazyka JavaScript zastoupena společností Deno Land vede právní bitvu za její osvobození, viz petice a otevřený dopis na javascript.tm. Do 7. srpna se k nim má vyjádřit Oracle (USPTO TTAB).
Byl představen samostatný rádiový modul Raspberry Pi Radio Module 2 s Wi-Fi a Bluetooth.
Certifikační autorita Let’s Encrypt ukončila k 4. červnu zasílání e-mailových oznámení o vypršení platnosti certifikátů. Pokud e-maily potřebujete, Let’s Encrypt doporučuje některou z monitorovacích služeb.
Sezóna se už pomalu chýlí ke konci a já jsem na prodeji lístků beznadějně vyčerpán. Přispívají k tomu zejména dvě věci - firemní politika a návštěvníci. Začněme tím jednodušším.
Návštěvníci chodí se železnou pravidelností zásadně vždy tesně před tím, než zavřeme, nebo než je konec směny. A ptají se. Nejméně tisíckrát jsem odpovídal na každou otázku, každý den, pořád dokola. Už se mi to zajídá. Chápu, že zákazníci se každý den mění, takže ti, kterým jsem všechno poctivě vysvětlil, odjeli a jejich místo ve frontě zaujali další lidé alá "tabula rasa". Místy ovšem nemůžu nežasnout, na co se to vlastně ptají a proč ... Ale posuďte sami.
Ve Wilderness Access Centru (WAC), kde pracuju, je rezervační přepážka a také infokoutek. V ideálním případě by měl infokoutek zachytit většinu dotazů, vysvětlit vše nutné a teprve pak by měli lidé přijít na rezervace, kde jím dáme, co chtějí. Všichni se pravidelně střídáme na infu i rezervacích, takže víme, že je důležité lidem všechno vysvětlit polopatě hned na začátku na infokoutku. Jenže oni se tam ani nezastaví. Nevím, jestli jsou tak namyšlení a myslí si, že poradit nepotřebují, nebo tak slepí, že přehlédnou informační ostrůvek, kterým ji stojí doslova v cestě a musejí ho obcházet. Když se tam už zastaví, tak obvykle jenom proto, aby si vyzvedli mapu národního parku, která se tam dává zadarmo.
Dalším vodítkem k informacím by mohla knížečka Alpenglow, ve které mají všechny trasy autobusů, jak dlouho to trvá, kolik zaplatí. Nevím, proč si to aspoň nepřečtou. A když už stojí ve frontě na lístky, tak za námi je velká tabule, na které jsou všechny relevantní informace opět vypsané - časy odjezdu, vzdálenosti, prostě všechno. Jak se tedy můžou zeptat na následující otázky, to teda nechápu (Z - zákazník, R - rezervační agent):
Z: Jak daleko jede autobus na Fish Creek, 64 mil? R: Ano, 64 mil, je to tam napsané.
Z: Chci lístek na Polychrom. R: Takže v 6pm na Polychrom. Z: Cože to jede jenom v 6 večer? To nechci, to je pozdě. (Na tabuli jasně stojí 6 PM)
Z: Chci kemp, ale nechci místo pro auto, chci stan. R: Takže stan v oblasti pro pěší? Z: No ale budu si tam moct zaparkovat,že?
Z: Chtěl bych lístek na Wonder lake, ale nechci ten autobus, jak se z něho vystupuje. Chci ten, jak tam vykládají. R: Takže Tundra Wilderness Tour? Ale nejede na Wonder Lake. Z: To nevadí, já jsem tam stejně asi nechtěl, ono je to přece jenom dost daleko (85 mil). R: Aha, takže kolik lístku na ten vyprávěcí, dva? (Musí se kvůli tomu restartovat rezervační program.) Tak jsem našel volná místa a bude to 181,25$. Z: Tolik, tak raději přece jenom ten Wonder Lake.
R: Máte pas pro národní parky (vstupenka, která platí celoročně pro všechny národní parky)? Z: Ne, nemám. R: Takže to bude 48,50 plus 20 za vstupně. Z: Jasně, to je v pohodě. (po vytištění potvrzení a předání lístků) Hej, co je to tam položka za těch 20 doláčů?
Z: V kolik jede ten 8.00 Fish Creek?
A tak bychom mohli pokračovat do nekonečna. Měl jsem ze sebe špatný pocit, že se neumím ovládat, když někdy nesnáším každého nového zákazníka, ale od té doby, co se mi můj supervisor svěřil, že nesnáší zákazníky, jsem klidnější a lépe se mi pracuje. No a na politiku společnosti si necháme zase na jindy.
Tiskni
Sdílej: