abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 02:22 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 15.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:11 | Pozvánky

    Současně se SUSECON 2026 proběhne příští čtvrtek v Praze také komunitní Open Developer Summit (ODS) zaměřený na open source a openSUSE. Akce se koná ve čtvrtek 23. 4. (poslední den SUSECONu) v Hilton Prague (místnost Berlin 3) a je zcela zdarma, bez nutnosti registrace na SUSECON. Na programu jsou témata jako automatizace (AutoYaST), DevOps, AI v terminálu, bezpečnost, RISC-V nebo image-based systémy. Všichni jste srdečně zváni.

    lkocman | Komentářů: 1
    včera 15:44 | Humor

    Český úřad zeměměřický a katastrální zavedl u anonymního nahlížení do katastru nemovitostí novou CAPTCHA ve formě mapové puzzle: nepřihlášení uživatelé musí nově správně otočit devět dlaždic v 3x3 poli tak, aby dohromady daly souvislý obrázek výseče reálné mapy, přičemž na to mají pouze jeden časově omezený pokus. Test je podle uživatelů i odborníků příliš obtížný a na sociálních sítích pochopitelně schytává zaslouženou kritiku a

    … více »
    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 9
    včera 15:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.95.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | Zajímavý software

    Mozilla prostřednictvím své dceřiné společnosti MZLA Technologies Corporation představila open-source AI klienta Thunderbolt. Primárně je určený pro firemní nasazení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:00 | IT novinky

    Firma Cal.com oznámila, že přesouvá svůj produkční kód z otevřeného do uzavřeného repozitáře z důvodu bezpečnostního rizika umělé inteligence, která prý dokáže vyhledávat a zneužívat zranitelnosti rychleji, než by je jejich vývojářský tým stíhal opravovat. Zároveň zveřejnila samostatnou, open-source verzi Cal.diy pod licencí MIT, ovšem bez řady původních funkcí. O tom, zda je toto opatření rozumné, existují pochyby. … více »

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 6
    včera 13:55 | Nová verze

    Vývojáři KDE na Mastodonu oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 26.04. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.4. 23:00 | Nová verze

    Kryptografická knihovna OpenSSL byla vydána v nové verzi 4.0. Přehled změn v souboru CHANGES.md na GitHubu. Odstraněna byla podpora SSLv2 Client Hello a SSLv3. Ve výchozím nastavení byla zakázána podpora odmítnutých eliptických křivek v TLS dle RFC 8422. Přibyla například podpora Encrypted Client Hello (ECH, RFC 9849).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.4. 20:55 | Komunita

    curl up 2026, tj. setkání vývojářů a uživatelů curlu, proběhne opět v Praze. O víkendu 23. a 24. května v Pracovně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.4. 15:55 | IT novinky

    Aplikace pro ověřování věku uživatelů on-line platforem je technicky hotová a brzy bude k dispozici pro občany EU, oznámila dnes předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová. Půjde podle ní o bezplatné a snadno použitelné řešení, které pomůže chránit děti před škodlivým a nelegálním obsahem. Aplikace bude podle ní fungovat na jakémkoli zařízení a bude zcela anonymní.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (25%)
    Celkem 1342 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    David Watzke avatar 4.11.2006 20:05 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo pod linuxem
    Legrační je, že je návod už v tuhle chvíli trochu outdated :-) PATA/SATA drivery byly (v 2.6.19*) přesunuty ze SCSI do vlastní nabídky :-) (Na to bacha při upgradu, musí se znova zvolit potřebné ovladače v Device Drivers | Serial ATA and Parallel ATA drivers).

    Mimochodem, jádro 2.6.17 bych neoznačoval za až tak nové...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    4.11.2006 20:14 JZ | skóre: 18 | blog: tucnakovo_putovani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo pod linuxem
    Diky za tip do budoucna :) Pokud jde o 2.6.19, to zatim neni ve stable pokud vim, ne? Navic podle toho, kolik distribuci jede na necem novejsim nez 2.6.17 (vim jen o Fedore 6), bych to jeste "novym" nazvat mohl, ne? ;)

    Jinak ten navod myslim ma smysl, protoze hodne desek pro Core 2 Duo ma i965 chipset a kdyz si stahnes nejaky distro a chces ho instalnout, tak na novy jadro narazis jen v tech nejnovejsich :( Ja jsem jich zkusil asi 5, nez jsem konecne neco nasel :(
    There can be no success without sacrifice!
    David Watzke avatar 4.11.2006 20:17 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo pod linuxem
    Diky za tip do budoucna :) Pokud jde o 2.6.19, to zatim neni ve stable pokud vim, ne?
    Ne, 2.6.19 ještě ani nevyšlo, zatím jen RC verze.
    Jinak ten navod myslim ma smysl, ...
    Samozřejmě že má, rozhodně jsem nechtěl tím komentářem naznačit opak.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    4.11.2006 21:22 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo pod linuxem
    Ubuntu Edgy má zmiňovaný 2.6.17-10
    5.11.2006 08:11 niobi | skóre: 10 | blog: Niobi w3b.1og | Liberec city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo pod linuxem
    mno moje Gentoo maj 2.6.18-no-sources :-]
    Totalni paranoia Linuxaka: emerge -C windows-base/windowsXP-meta MAC-WAR.eu - aneb i na apple je warez :-P
    5.11.2006 11:00 Miloš Kozák | skóre: 18 | blog: jentak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo pod linuxem
    Arch : 2.6.18, ale já mám kapku upravené distribuční, takže to neni uplně přesné, vždy si držím co nejdélo, to které mi opravdu dobře funguje :)
    4.11.2006 20:21 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    desku s i965 jsem nabootoval s distribucnim 2.4.27 ;)
    Urine should only be green if you're Mr. Spock.
    4.11.2006 20:22 pzad | skóre: 30 | blog: pzad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    Tiez som uvazoval o nejakej takej zostave, ale nakoniec upgradnem asi len monitor.
    David Watzke avatar 4.11.2006 20:24 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    Ještě taková poznámka: takový super procesor a jen 1GiB RAM?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    4.11.2006 20:47 JZ | skóre: 18 | blog: tucnakovo_putovani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    To vis - finance nejsou nekonecny ;)
    There can be no success without sacrifice!
    4.11.2006 20:29 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    Myslim si, ze radu uvedenych problemu by vyresila distribuce s krajne aktualnimi balicky, jako treba Arch, Gentoo hard/masked apod.
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    David Watzke avatar 4.11.2006 20:35 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    Ani ne hard masked, stačí testing. Hard masked (a masked by -*) je IMHO fakt jen pro šílence (např. mě :-D).
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    5.11.2006 00:17 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    Pred pol rokom som na NB musel nahodit hard-masked drivery na intelacku grafiku i915. Inak behala ib aako vesa a neuspavala sa.

    V sucastnosti bezim na jadre 2.6.18, kvoli southbridgu via8251 na doske na desktope. V starsich jadrach driver nebol.

    To iste jadro je aj na NB, pretoze ma sietovku realtek 8169, na ktoru je driver v stabilnom jadre chybny. On je chybny aj v tom 2.6.18, ale da sa zohnat patch proti 2.6.18, ktory to uz riesi. (asi bude zaradeny v 2.6.18.x, alebo v 2.6.19).

    A to dobrovolne na unstable balickoch nezijem, iba ak fakt musim ako napr. uvedene priklady. A ked uz odmaskovavam, tak aj s celou verziou, aby sa to pri najblizsej novej verzii zbytocne neupdateovalo dalej a dalej.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    5.11.2006 08:13 niobi | skóre: 10 | blog: Niobi w3b.1og | Liberec city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    +1 >:-]
    Totalni paranoia Linuxaka: emerge -C windows-base/windowsXP-meta MAC-WAR.eu - aneb i na apple je warez :-P
    David Watzke avatar 5.11.2006 10:21 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    Ju? A to jsem si myslel, že glibc-2.5, baselayout alpha, cdrtools prealpha, atd. používám sám :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    5.11.2006 14:40 xy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    2.5 je posledna stabilna verzia glibc. Mam ju nainstalovanu. System sa zda byt rychlejsi po update z 2.4. Fedora 6 tiez pouziva 2.5.
    4.11.2006 21:17 xy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    ja delim balicky na:
    aktualne - posledna stabilna verzia programu/kniznice
    neaktualne/stare - predchadzajuce verzie
    4.11.2006 20:30 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    Nojo, jako vždy to je celý o tom že pro linux se prostě nedá napsat ovladač, který by se při každém dalším kernelu nemusel znovu kompilovat :(
    Saljack avatar 4.11.2006 20:46 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    S tim souhlasim ale windows to taky nemá :-)
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    4.11.2006 20:55 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    Nojo, jenže na windows neexistuje celkem tisíce různých verzí jádra :)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 4.11.2006 21:21 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    Na Windows je jich sice pár, ale všechna stojí za h****.
    5.11.2006 08:15 niobi | skóre: 10 | blog: Niobi w3b.1og | Liberec city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    mno tak si bugnem Widle a nacpeme tam tucnaci jadro :] uvbidime co z toho vypadne :]
    Totalni paranoia Linuxaka: emerge -C windows-base/windowsXP-meta MAC-WAR.eu - aneb i na apple je warez :-P
    Prcek avatar 5.11.2006 12:37 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    Treba tohle? :-)
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    5.11.2006 13:34 niobi | skóre: 10 | blog: Niobi w3b.1og | Liberec city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    mno v podstate ano ... :] akorats tim rozdilem ze pochybuju ze to M$ vyda pod GPL :D
    Totalni paranoia Linuxaka: emerge -C windows-base/windowsXP-meta MAC-WAR.eu - aneb i na apple je warez :-P
    Saljack avatar 6.11.2006 08:30 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    Nikdo te nenuti pouzivat jinej kernel ney ma tvoje distribuce
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    4.11.2006 22:19 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    No ono by stacilo kdyby se ty ovladace co nejrychleji spali primo do jaderneho stromu a distributori by pouzivali posledni verze jader.

    Jinak ja souhlasim s vyse uvedenym nazorem: aktualni betaverze - do testingu aktualni stable - to co chci mit na stabilnim kompu cokoliv starsi - beznadejne zastarale a u me to nema co delat.

    Neustale Arch upgraduju, i kdyby mi nova verze prinesla jen opraveni jednoho bugu pri kompilaci na nejake obskurni platforme nebo opravovala jeden preklep ve svahilskem prekladu :-)

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    4.11.2006 22:37 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    Máte můj hluboký obdiv! Na tohle bych já neměl trpělivost a schopnosti asi taky ne. Po prvním neúspěchu bych zbaběle nainstaloval operační systém, který by fungoval.

    Hrozně moc se těším na dobu až se budou kompy prodávat s předinstalovaným linuxem. Jsem prostě tupej juzr, kterej by byl nejšťastnější, kdyby nemusel používat jiný administrátorský nástroj než urpmi...
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    5.11.2006 00:26 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    jestli myslis windows, tak s temi jsem se na deskach s timhle chipsetem taky vyradil ;)
    Urine should only be green if you're Mr. Spock.
    5.11.2006 08:24 JZ | skóre: 18 | blog: tucnakovo_putovani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    Diky :) Muzu ale rict, ze uz jsem se na zacatku bal, ze tam snad budu muset taky nasypat Widle. Nebyt dvou pocitacu, ke kterym jsem mel tak napul pristup a ktere byly na netu, tak jsem s tim seknul, protoze CD Edgyho nema ani baliky jako je lynx na prohlizeni googlu v textu a zdrojove kody jadra, ktere jsou treba k rozchozeni sitove karty, takze jsem to musel resit pres USB flashdisk a obtezovani spolubydlicich ;)
    There can be no success without sacrifice!
    4.11.2006 23:26 Vavra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem

    Gentoo64 @ e6600 @ i965G

    Krom bootovani instalacniho cd (ktere jsem vyresil pripojenim mechaniky do USB ext. supliku) nebyl zadny problem.


    Akcelerovane Xka nepotrebuju (zakladni Xka jsem rozbehl jen pro test a taky bez problemu)
    PATA radic nepotrebuji (neb na danem stroji nepotrebuji CD/DVD)
    Integrovana Intel gigabit sitovka bez problemu
    Intel AHCI SATA radic bez problemu

    Gentoo amd64 2.6.17

    Vykon je paradni :)
    5.11.2006 10:55 EiFFeL | skóre: 27 | blog: EiFFeL | Vranovská Ves
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    jenom je skoda chybejiciho DVI
    5.11.2006 18:58 JZ | skóre: 18 | blog: tucnakovo_putovani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    Ted myslis skoda toho, ze na ty grafarne neni, nebo skoda toho, ze neni v popisu? Ten popis vychazi z ty grafarny (nejak se mi ten DVI vystup nepodarilo najit ;) ), ale brzo asi budu kupovat GF 7600GS DDR3 (teda jestli ji jeste sezenu), tak tam snad je, takze bych popisek pak dodal ...
    There can be no success without sacrifice!
    5.11.2006 20:06 pzad | skóre: 30 | blog: pzad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    Neviem, ci ktejto doske, ale k vacsine integrovanych intel sa da kupit ADD2 modul s DVI.
    6.11.2006 08:43 EiFFeL | skóre: 27 | blog: EiFFeL | Vranovská Ves
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    otazka je cena toho modulu, jestli by uz pak nebylo vyhodnejsi koupit si desku s P965 a nejakou plnohodnotnou grafickou kartu...
    6.11.2006 10:18 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    Nejspíš nebylo. Tohle navíc umí i 2xDVI a je to plně podporované opensource ovladači. Navíc intel X3000 v 965G je už hodně výkonná.
    7.11.2006 10:48 JZ | skóre: 18 | blog: tucnakovo_putovani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    No o tom vykonu bych se hadal - neni to to, co jsem cekal (dava jen 851.653 FPS pri glxgears) :(
    There can be no success without sacrifice!
    6.11.2006 09:52 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    Uvazuju o velmi podobne konfiguraci, takze diky za tipy.
    GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
    6.11.2006 14:28 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    Děkuji za pěkný přehled. Jsem rád, že jsem si to přečetl od začátku do konce. Teď je mi opravdu jasné, že mě nemusí mrzet, že si nový počítač nemůžu pořídit;-)
    6.11.2006 15:45 lefti | skóre: 18 | blog: OneAndOnlyTrueBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    To si tam instaloval LFS ?
    7.11.2006 10:50 JZ | skóre: 18 | blog: tucnakovo_putovani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    Kdepak, ja jak tam nemam svuj napul prizpusobenej system, tak jsem nesvuj a porad misto prace googlim jak se to da vylepsit ;)
    There can be no success without sacrifice!
    15.11.2006 13:52 Jura
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    Mel bych dotaz - instaloval si 64bit verzi, nebo 32? mam desku Intel 965 s integrovanou grafikou a nedari se mi ji nainstalovat.
    19.11.2006 19:26 JZ | skóre: 18 | blog: tucnakovo_putovani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    Instaloval jsem 32 bit verzi ... jaky mas konkretni problem?
    There can be no success without sacrifice!
    16.4.2007 00:05 iGor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    Potřeboval bych lepší popis instalace sítového ovladače:) Poprvé mám linux a mám stejnou sestavu G965 P5B-VM + core 2 duo a nevím co s tím ovladačem:) Snad se najde newbie guide pro instalaci krok za krokem. Jinak na moje schopnosti jsem celkem porozuměl článku, proto se mi líbí:)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.