abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 09:33 | IT novinky

    Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 08:11 | Nová verze

    Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:55 | Pozvánky

    Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 2
    včera 15:44 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:55 | Komunita

    Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    28.4. 23:33 | Nová verze

    Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.04.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (22%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 487 hlasů
     Komentářů: 19, poslední dnes 11:32
    Rozcestník
    Všechno o GNU/Linuxu, hlavně taková moje menší "wiki" pro případ, že bych se k něčemu potřeboval někdy vrátit a zapomněl jak na to. Ale určitě si najdou svoje i ostatní uživatelé GNU Linuxu, kteří zrovna potřebují něco "vychytat", rádi si hrají s nastavením a chtějí problému porozumet, nejen ho "nejak" vyrešit.
    Aktuální zápisy
    Nejčtenější za poslední měsíc Nejkomentovanější za poslední měsíc

    Core 2 Duo + G965 pod linuxem

    4.11.2006 19:53 | Přečteno: 3587× | Linux obecně | poslední úprava: 4.11.2006 20:05

    Tak jsem pořídil nový počítač. Jak uvidíte dále, o zábavu bylo postaráno ...

    Úvod

    Chtěl jsem si udělat radost, takže mým výběrem byla konfigurace:

    Intel Core 2 Duo E6300
    Asus P5B-VM (chipset Intel G965)
    1GiB RAM
    HDD Seagate 320GiB, 16MiB cache, SATA II
    DVD+-RW LG (typ uz ani nevim)
    LCD Benq FP202W 20.1"
    
    Před koupí jsem pročítal pár diskuzí a ujistil se, že by mi to mohlo tak nějak fungovat. Avšak opak byl pravdou. A teď po 4 dnech, kdy jsem u toho seděl přes 12 hodin denně, bych se rád podělil o své zkušenosti, abych třeba pomohl někomu, kdo bude mít podobný problém jako já. Budu teď procházet jednotlivé díly a vysvětlovat, jaké u nich jsou problémy.


    ATA řadič

    První problém, na který nejspíš v současných distribucích narazíte. Projevuje se pouze, pokud máte CD/DVD mechaniku na PATA řadiči. Chipset desky má dva southbridge. Jejich výpis lspci vypadá takhle:

    00:1f.2 IDE interface: Intel Corporation SATA Controller 1 IDE (rev 02)
    00:1f.5 IDE interface: Intel Corporation SATA Controller 2 IDE (rev 02)
    03:00.0 SATA controller: JMicron Technologies, Inc. JMicron 20360/20363 AHCI Controller (rev 02)
    03:00.1 IDE interface: JMicron Technologies, Inc. JMicron 20360/20363 AHCI Controller (rev 02)
    
    Problém v současných distribucích je jádro. Distribuce mají relativně stará jádra, ve kterých ještě není patch na podporu southbridge JMicron, který ovládá PATA mechaniky. Proto vám nenaběhne ani jakékoliv live CD ani instalace u distribucí, které mají starší jádra.

    Řešení:
    1. sehnat si distribuci s novejším jádrem. V mém případě Ubuntu daily release někdy z konce října. Je v tom jádro 2.6.17-10-generic. Novější by také měly fungovat
    2. u některých distribucí pomáhá při startu z cd zadat jako parametr bootování all-generic-ide. Jak zadat parametr při bootu z CD najdete většinou při stisku F3 po naběhnutí uvítací obrazovky CD
    3. sehnat si redukci PATA => SATA a mechaniku zapojit jako SATA
    Tip:
    Pokud si plánujete zkompilovat vlastní kernel, tohle jsou moje PATA/SATA parametry (jádro 2.6.18.1 vanilla s "home-made" patchem na VGA):
    #
    # IDE chipset support/bugfixes
    #
    CONFIG_IDE_GENERIC=y
    CONFIG_BLK_DEV_IDEPCI=y
    CONFIG_BLK_DEV_GENERIC=y
    CONFIG_BLK_DEV_IDEDMA_PCI=y
    CONFIG_IDEDMA_PCI_AUTO=y
    CONFIG_BLK_DEV_PIIX=y
    CONFIG_BLK_DEV_IDEDMA=y
    CONFIG_IDEDMA_AUTO=y
    
    #
    # SCSI device support
    #
    CONFIG_SCSI=y
    CONFIG_SCSI_PROC_FS=y
    
    #
    # SCSI support type (disk, tape, CD-ROM)
    #
    CONFIG_BLK_DEV_SD=y
    CONFIG_BLK_DEV_SR=y
    CONFIG_CHR_DEV_SG=y
    
    #
    # Some SCSI devices (e.g. CD jukebox) support multiple LUNs
    #
    CONFIG_SCSI_MULTI_LUN=y
    
    #
    # SCSI Transport Attributes
    #
    CONFIG_SCSI_SPI_ATTRS=m
    CONFIG_SCSI_FC_ATTRS=m
    CONFIG_SCSI_SAS_ATTRS=m
    
    #
    # SCSI low-level drivers
    #
    CONFIG_SCSI_SATA=y
    CONFIG_SCSI_SATA_AHCI=y
    CONFIG_SCSI_ATA_PIIX=y
    CONFIG_SCSI_SATA_INTEL_COMBINED=y
    


    Síť

    Pokud nechcete kupovat externí síťovou kartu, budete mít asi problém s tou stávající. Jedná se o Realtek RTL8111B PCIE Gigabit LAN Controller. Při lspciji i po nainstalování ovladačů vidím následovně:

    02:00.0 Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd. Unknown device 8168 (rev 01)
    
    Problém s ní je ten, že v jádrech na ní většinou nejsou ovladače.

    Řešení:
    Stáhnout si zdrojové kódy ovladače (link). Pro jejich instalaci musíte mít v adresáři /usr/src/linux zdrojový kód jádra, do kterého budete chtít modul nainstalovat. Možná, že ještě není opravená chyba v těch ovladačích. Pokud se vám tam nějaká vyskatne při kompilaci, mělo by stačit v souboru r1000_n.c na řádcích 51-53 makro MODULE_PARM přepsat na MODULE_PARM_DESC (další řešení, i když hodně nouzové, je ty řádky zakomentovat). Jinak návod na instalaci v přiloženém readme funguje, po instalaci pak stačí připsat ovladač modulu do souboru /etc/modules, aby se vám při bootu zaváděl automaticky.

    Tip:
    po kompilaci vlastního kernelu je pravděpodobně znovu kompilovat ovladač. Nemusí to být vždy pravidlo, ale pro zajištění kompatibility bych to tak udělal, takže si schovejte tgz s ovladačem.


    Grafika

    Tohle je docela boj. Chtěl jsem vyzkoušet, co umí grafika integrovaná a taky jsem tak trochu myslel, že podpora GMA X3000 bude stejně dobrá jako je GMA 850. Fatálně chybný předpoklad. Lspci si o X3000 myslí tohle:

    00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation Integrated Graphics Controller (rev 02)
    
    Když už si všechno zprovozníte, můžete v linuxu pracovat a stačí vám to, tuhle sekci můžete v klidu přeskočit. Já jsem chtěl, aby mi fungoval direct rendering v plné hardwarové akceleraci. Když jsem spustil glxgears, vyhodilo mi to následující hlášku: libGL warning: 3D driver claims to not support visual 0x5a. Stejný výsledek pro glxinfo.

    Řešení:
    1. Na stránce intellinuxgraphics.org najdete návod, jak si stáhnout drm modul pomocí git. K tomuhle modulu budete nejspíš potřebovat opět zdrojový kód svého jádra v /usr/src/linux. Já osobně jsem neinstaloval celé drm,pouze v adresáři linux-core jsem dal příkaz make a pak jsem přepsal soubory drm.ko, i810.ko, i830.ko a i915.ko v adresáři /lib/modules/<verze_jadra>/kernel/drivers/char/drm/ těmi, co v daném adresáři vznikly.
    2. Druhým krokem je re-instalace OpenGL. Na stránce mesa3d.org. Najdete opensource implementaci knihovny GL (většina distribucí - pokud ne všechny - ji používá). Na těchto stánkách také najdete návod, jak knihovnu vytvořit a nainstalovat, včetně podpory DRI. Před instalací je však jěště třeba do souboru (srcdir)/src/mesa/drivers/dri/i965/Makefile přidat řádek CFLAGS += -fno-strict-aliasing, nejlépe někam za include konfigurace (asi 4-5 řádek).
    Po těchto dvou krocích by grafika měla běhat v pohodě, včetně DRI.

    Tip:
    při kompilaci vlastního kernelu si z distribučního jádra, kde vám fungoval grafický režim, zkopírujte soubor drivers/char/agp/intel-agp.c do nového jádra, jinak vám pak nepůjde grafika. X3000 totiž potřebuje nějaký patch kvůli novému přístupu k vykreslování (něco o tom je na stránkách intellinuxgraphics.org).

    Tip 2:
    při kompilaci vlastního kernelu budete muset znovu zkompilovat DRI moduly pro onen kernel.


    Širokoúhlý monitor (resp. LCD)

    Pokud máte širokoúhlý monitor, asi vás nepotěší, že X3000 standardně tyto monitory nepodporuje. Ovladače, ani X server s tím nic moc dělat nemohou, je to záležitostí VBIOSu, jelikož ten hlásí, že širokoúhlý režim prostě dostupný není. Další problém může být s X serverem, pokud správně nedetekuje váš displej. Občas má X window systém se širokoúhlým rozlišením problémy.

    Řešení:
    Nainstalujte si utilitku 855resolution. Pomocí ní můžete "natlačit" grafické kartě jakékoliv rozlišení si budete přát. Princip je v tom, že je jedno z dostupných rozlišení ve VBIOSU přepsáno na vámi definované a bude tedy možné jej používat. Aby vydrželo nastavení i po restartu, musíte příkaz, kterým jste VBIOS upravili (popsán v README k 855resolution), připsat do startovacího scriptu který startuje Vašeho správce oken. V mém případě je to /etc/init.d/kdm, v GNOME to je nejspíš podobně, pouze místo kdm je gdm. Teď, když už je grafická karta svolná dát vám požadované rozlišení, upravte si xorg.conf (uvádím pouze důležité sekce):
    Section "Monitor"
            Identifier      "BenQ FP202W"
            Option          "DPMS"
            HorizSync       31-81 # hsync hodnota, musi byt naprosto presne, zadne hodnoty "mezi"
            VertRefresh     56-76 # vsync hodnoty, pravidlo stejne jako u hsync
    EndSection
    
    Section "Screen"
            Identifier      "Default Screen"
            Device          "Intel Corporation Intel Default Card"
            Monitor         "BenQ FP202W"
            DefaultDepth    24
            SubSection "Display"
                    Depth           24
                    Modes           "1680x1050" "1280x1024" "1280x960" "1152x864" "1024x768" "800x600" "640x480"
            EndSubSection
    EndSection
    

    Závěr

    To jsou zatím všechny problémy, na které jsem narazil. Pokud by někdo měl nějaký další problém a návod na jeho odstranění, postněte :)        

    Hodnocení: 89 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Také jste meli podobné problémy s instalací na systém s chipsetem pro Core 2 Duo?
     (69 %)
     (10 %)
     (21 %)
    Celkem 39 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    David Watzke avatar 4.11.2006 20:05 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo pod linuxem
    Legrační je, že je návod už v tuhle chvíli trochu outdated :-) PATA/SATA drivery byly (v 2.6.19*) přesunuty ze SCSI do vlastní nabídky :-) (Na to bacha při upgradu, musí se znova zvolit potřebné ovladače v Device Drivers | Serial ATA and Parallel ATA drivers).

    Mimochodem, jádro 2.6.17 bych neoznačoval za až tak nové...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    4.11.2006 20:14 JZ | skóre: 18 | blog: tucnakovo_putovani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo pod linuxem
    Diky za tip do budoucna :) Pokud jde o 2.6.19, to zatim neni ve stable pokud vim, ne? Navic podle toho, kolik distribuci jede na necem novejsim nez 2.6.17 (vim jen o Fedore 6), bych to jeste "novym" nazvat mohl, ne? ;)

    Jinak ten navod myslim ma smysl, protoze hodne desek pro Core 2 Duo ma i965 chipset a kdyz si stahnes nejaky distro a chces ho instalnout, tak na novy jadro narazis jen v tech nejnovejsich :( Ja jsem jich zkusil asi 5, nez jsem konecne neco nasel :(
    There can be no success without sacrifice!
    David Watzke avatar 4.11.2006 20:17 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo pod linuxem
    Diky za tip do budoucna :) Pokud jde o 2.6.19, to zatim neni ve stable pokud vim, ne?
    Ne, 2.6.19 ještě ani nevyšlo, zatím jen RC verze.
    Jinak ten navod myslim ma smysl, ...
    Samozřejmě že má, rozhodně jsem nechtěl tím komentářem naznačit opak.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    4.11.2006 21:22 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo pod linuxem
    Ubuntu Edgy má zmiňovaný 2.6.17-10
    5.11.2006 08:11 niobi | skóre: 10 | blog: Niobi w3b.1og | Liberec city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo pod linuxem
    mno moje Gentoo maj 2.6.18-no-sources :-]
    Totalni paranoia Linuxaka: emerge -C windows-base/windowsXP-meta MAC-WAR.eu - aneb i na apple je warez :-P
    5.11.2006 11:00 Miloš Kozák | skóre: 18 | blog: jentak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo pod linuxem
    Arch : 2.6.18, ale já mám kapku upravené distribuční, takže to neni uplně přesné, vždy si držím co nejdélo, to které mi opravdu dobře funguje :)
    4.11.2006 20:21 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    desku s i965 jsem nabootoval s distribucnim 2.4.27 ;)
    Urine should only be green if you're Mr. Spock.
    4.11.2006 20:22 pzad | skóre: 30 | blog: pzad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    Tiez som uvazoval o nejakej takej zostave, ale nakoniec upgradnem asi len monitor.
    David Watzke avatar 4.11.2006 20:24 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    Ještě taková poznámka: takový super procesor a jen 1GiB RAM?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    4.11.2006 20:47 JZ | skóre: 18 | blog: tucnakovo_putovani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    To vis - finance nejsou nekonecny ;)
    There can be no success without sacrifice!
    4.11.2006 20:29 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    Myslim si, ze radu uvedenych problemu by vyresila distribuce s krajne aktualnimi balicky, jako treba Arch, Gentoo hard/masked apod.
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    David Watzke avatar 4.11.2006 20:35 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    Ani ne hard masked, stačí testing. Hard masked (a masked by -*) je IMHO fakt jen pro šílence (např. mě :-D).
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    5.11.2006 00:17 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    Pred pol rokom som na NB musel nahodit hard-masked drivery na intelacku grafiku i915. Inak behala ib aako vesa a neuspavala sa.

    V sucastnosti bezim na jadre 2.6.18, kvoli southbridgu via8251 na doske na desktope. V starsich jadrach driver nebol.

    To iste jadro je aj na NB, pretoze ma sietovku realtek 8169, na ktoru je driver v stabilnom jadre chybny. On je chybny aj v tom 2.6.18, ale da sa zohnat patch proti 2.6.18, ktory to uz riesi. (asi bude zaradeny v 2.6.18.x, alebo v 2.6.19).

    A to dobrovolne na unstable balickoch nezijem, iba ak fakt musim ako napr. uvedene priklady. A ked uz odmaskovavam, tak aj s celou verziou, aby sa to pri najblizsej novej verzii zbytocne neupdateovalo dalej a dalej.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    5.11.2006 08:13 niobi | skóre: 10 | blog: Niobi w3b.1og | Liberec city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    +1 >:-]
    Totalni paranoia Linuxaka: emerge -C windows-base/windowsXP-meta MAC-WAR.eu - aneb i na apple je warez :-P
    David Watzke avatar 5.11.2006 10:21 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    Ju? A to jsem si myslel, že glibc-2.5, baselayout alpha, cdrtools prealpha, atd. používám sám :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    5.11.2006 14:40 xy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    2.5 je posledna stabilna verzia glibc. Mam ju nainstalovanu. System sa zda byt rychlejsi po update z 2.4. Fedora 6 tiez pouziva 2.5.
    4.11.2006 21:17 xy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    ja delim balicky na:
    aktualne - posledna stabilna verzia programu/kniznice
    neaktualne/stare - predchadzajuce verzie
    4.11.2006 20:30 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    Nojo, jako vždy to je celý o tom že pro linux se prostě nedá napsat ovladač, který by se při každém dalším kernelu nemusel znovu kompilovat :(
    Saljack avatar 4.11.2006 20:46 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    S tim souhlasim ale windows to taky nemá :-)
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    4.11.2006 20:55 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    Nojo, jenže na windows neexistuje celkem tisíce různých verzí jádra :)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 4.11.2006 21:21 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    Na Windows je jich sice pár, ale všechna stojí za h****.
    5.11.2006 08:15 niobi | skóre: 10 | blog: Niobi w3b.1og | Liberec city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    mno tak si bugnem Widle a nacpeme tam tucnaci jadro :] uvbidime co z toho vypadne :]
    Totalni paranoia Linuxaka: emerge -C windows-base/windowsXP-meta MAC-WAR.eu - aneb i na apple je warez :-P
    Prcek avatar 5.11.2006 12:37 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    Treba tohle? :-)
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    5.11.2006 13:34 niobi | skóre: 10 | blog: Niobi w3b.1og | Liberec city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    mno v podstate ano ... :] akorats tim rozdilem ze pochybuju ze to M$ vyda pod GPL :D
    Totalni paranoia Linuxaka: emerge -C windows-base/windowsXP-meta MAC-WAR.eu - aneb i na apple je warez :-P
    Saljack avatar 6.11.2006 08:30 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    Nikdo te nenuti pouzivat jinej kernel ney ma tvoje distribuce
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    4.11.2006 22:19 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    No ono by stacilo kdyby se ty ovladace co nejrychleji spali primo do jaderneho stromu a distributori by pouzivali posledni verze jader.

    Jinak ja souhlasim s vyse uvedenym nazorem: aktualni betaverze - do testingu aktualni stable - to co chci mit na stabilnim kompu cokoliv starsi - beznadejne zastarale a u me to nema co delat.

    Neustale Arch upgraduju, i kdyby mi nova verze prinesla jen opraveni jednoho bugu pri kompilaci na nejake obskurni platforme nebo opravovala jeden preklep ve svahilskem prekladu :-)

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    4.11.2006 22:37 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    Máte můj hluboký obdiv! Na tohle bych já neměl trpělivost a schopnosti asi taky ne. Po prvním neúspěchu bych zbaběle nainstaloval operační systém, který by fungoval.

    Hrozně moc se těším na dobu až se budou kompy prodávat s předinstalovaným linuxem. Jsem prostě tupej juzr, kterej by byl nejšťastnější, kdyby nemusel používat jiný administrátorský nástroj než urpmi...
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    5.11.2006 00:26 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    jestli myslis windows, tak s temi jsem se na deskach s timhle chipsetem taky vyradil ;)
    Urine should only be green if you're Mr. Spock.
    5.11.2006 08:24 JZ | skóre: 18 | blog: tucnakovo_putovani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    Diky :) Muzu ale rict, ze uz jsem se na zacatku bal, ze tam snad budu muset taky nasypat Widle. Nebyt dvou pocitacu, ke kterym jsem mel tak napul pristup a ktere byly na netu, tak jsem s tim seknul, protoze CD Edgyho nema ani baliky jako je lynx na prohlizeni googlu v textu a zdrojove kody jadra, ktere jsou treba k rozchozeni sitove karty, takze jsem to musel resit pres USB flashdisk a obtezovani spolubydlicich ;)
    There can be no success without sacrifice!
    4.11.2006 23:26 Vavra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem

    Gentoo64 @ e6600 @ i965G

    Krom bootovani instalacniho cd (ktere jsem vyresil pripojenim mechaniky do USB ext. supliku) nebyl zadny problem.


    Akcelerovane Xka nepotrebuju (zakladni Xka jsem rozbehl jen pro test a taky bez problemu)
    PATA radic nepotrebuji (neb na danem stroji nepotrebuji CD/DVD)
    Integrovana Intel gigabit sitovka bez problemu
    Intel AHCI SATA radic bez problemu

    Gentoo amd64 2.6.17

    Vykon je paradni :)
    5.11.2006 10:55 EiFFeL | skóre: 27 | blog: EiFFeL | Vranovská Ves
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    jenom je skoda chybejiciho DVI
    5.11.2006 18:58 JZ | skóre: 18 | blog: tucnakovo_putovani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    Ted myslis skoda toho, ze na ty grafarne neni, nebo skoda toho, ze neni v popisu? Ten popis vychazi z ty grafarny (nejak se mi ten DVI vystup nepodarilo najit ;) ), ale brzo asi budu kupovat GF 7600GS DDR3 (teda jestli ji jeste sezenu), tak tam snad je, takze bych popisek pak dodal ...
    There can be no success without sacrifice!
    5.11.2006 20:06 pzad | skóre: 30 | blog: pzad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    Neviem, ci ktejto doske, ale k vacsine integrovanych intel sa da kupit ADD2 modul s DVI.
    6.11.2006 08:43 EiFFeL | skóre: 27 | blog: EiFFeL | Vranovská Ves
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    otazka je cena toho modulu, jestli by uz pak nebylo vyhodnejsi koupit si desku s P965 a nejakou plnohodnotnou grafickou kartu...
    6.11.2006 10:18 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    Nejspíš nebylo. Tohle navíc umí i 2xDVI a je to plně podporované opensource ovladači. Navíc intel X3000 v 965G je už hodně výkonná.
    7.11.2006 10:48 JZ | skóre: 18 | blog: tucnakovo_putovani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    No o tom vykonu bych se hadal - neni to to, co jsem cekal (dava jen 851.653 FPS pri glxgears) :(
    There can be no success without sacrifice!
    6.11.2006 09:52 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    Uvazuju o velmi podobne konfiguraci, takze diky za tipy.
    GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
    6.11.2006 14:28 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    Děkuji za pěkný přehled. Jsem rád, že jsem si to přečetl od začátku do konce. Teď je mi opravdu jasné, že mě nemusí mrzet, že si nový počítač nemůžu pořídit;-)
    6.11.2006 15:45 lefti | skóre: 18 | blog: OneAndOnlyTrueBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    To si tam instaloval LFS ?
    7.11.2006 10:50 JZ | skóre: 18 | blog: tucnakovo_putovani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    Kdepak, ja jak tam nemam svuj napul prizpusobenej system, tak jsem nesvuj a porad misto prace googlim jak se to da vylepsit ;)
    There can be no success without sacrifice!
    15.11.2006 13:52 Jura
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    Mel bych dotaz - instaloval si 64bit verzi, nebo 32? mam desku Intel 965 s integrovanou grafikou a nedari se mi ji nainstalovat.
    19.11.2006 19:26 JZ | skóre: 18 | blog: tucnakovo_putovani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    Instaloval jsem 32 bit verzi ... jaky mas konkretni problem?
    There can be no success without sacrifice!
    16.4.2007 00:05 iGor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Core 2 Duo + G965 pod linuxem
    Potřeboval bych lepší popis instalace sítového ovladače:) Poprvé mám linux a mám stejnou sestavu G965 P5B-VM + core 2 duo a nevím co s tím ovladačem:) Snad se najde newbie guide pro instalaci krok za krokem. Jinak na moje schopnosti jsem celkem porozuměl článku, proto se mi líbí:)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.