Byla vydána nová verze 6.4 linuxové distribuce Parrot OS (Wikipedie). Jedná se o linuxovou distribuci založenou na Debianu a zaměřenou na penetrační testování, digitální forenzní analýzu, reverzní inženýrství, hacking, anonymitu nebo kryptografii. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Společnost initMAX pořádá sérii bezplatných webinářů věnovaných novému Zabbixu 7.4. Podrobnosti a registrace na webu initMAX.
… více »Byla vydána verze 7.0 open source platformy pro správu vlastního cloudu OpenNebula (Wikipedie). Kódový název nové verze je Phoenix. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.
E-mailový klient Thunderbird byl vydán ve verzi 140.0 ESR „Eclipse“. Jde o vydání s dlouhodobou podporou, shrnující novinky v upozorněních, vzhledu, správě složek a správě účtů. Pozor, nezaměňovat s průběžným vydáním 140.0, které bylo dostupné o týden dříve.
Organizace Video Games Europe reprezentující vydavatele počítačových her publikovala prohlášení k občanské iniciativě Stop Destroying Videogames.
Společnost Raspberry Pi nově nabzí Raspberry Pi Camera Module 3 Sensor Assembly, tj. samostatné senzorové moduly z Raspberry Pi Camera Module 3.
Cathode Ray Dude v novém videu ukazuje autorádio Empeg Car (později Rio Car) z let 1999–2001. Šlo o jeden z prvních přehrávačů MP3 do auta. Běží na něm Linux. Vyrobeno bylo jen asi pět tisíc kusů, ale zůstala kolem nich živá komunita, viz např. web riocar.org.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.7.
Wayland byl vydán ve verzi 1.24.0. Jde o menší vydání po více než roce. Více funkcionality bývá přidáváno v průběžných vydáních Wayland Protocols.
Textový editor Geany byl vydán ve verzi 2.1. Jde o udržovací vydání po bezmála dvou letech. Obsahuje drobná vylepšení vyhledávání, aktualizace podpory zvýrazňování syntaxe a dále převážně opravy chyb.
V důsledku těchto nepříznivých okolností jsem stále ještě nedokázal dočíst první kapitolu knihy Poprvé u počítače, což brání mému profesnímu rozvoji.Tohle mě dostalo.
Co s tim uděláte? Mně jedno zboží bez mého svolení opravili, navíc tak, že je to po půl roce opět to samé a esteticky bída. U dost renomovaného výrobce. Poprvé jsem tam byl se ženou a kočárkem, u výsledku reklamace, mazal domů, tak jsem neměl čas a chuť se s tim babrat. Čili mam dojem, že jsem v právu a stejně jako s Váma se mnou vyběhli.
Mně jedno zboží bez mého svolení opraviliK tomu jim nemusíte dávat svolení. Je na rozhodnutí prodejce, jakým způsobem uvede zboží do bezvadného stavu.
§622 Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti. Není-li takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.
A zrovna u pameti mi prijde, ze by muselo byt vyhodnejsi poslat novou, nez opravovat starou. Sice je vymena cipu pameti pomerne trivialni operace, ale presto to minimalne hodinu zabere a vysledek nemuze byt nikdy tak kvalitni jako prvotni letovani pri vyrobe.Vyměnit čip na paměti není moc triviální operace, ty malý nožičky se pájí dost blbě, pokud na to nemáš zařízení. Navíc proč by to výrobce měl opravovat, když to může vrátit - uplatnit reklamaci u dodavatele
Navíc proč by to výrobce měl opravovat, když to může vrátit - uplatnit reklamaci u dodavateleTohle obecně neplatí. Záruku poskytuje ten, s kým má nakupující obchodní vztah, tj. prodejce. Jak si to zařídí prodejce s výrobcem už je jejich věc (něco je také upravené zákonem, ale vztahy mezi dvěma firmami jsou zákonem mnohem méně určovány, než vztah mezi fyzickou osobou-spotřebitelem a firmou – tam je zákon mnohem více na straně spotřebitele).
Misto uznani, ze se jim obcas muze stat, ze poslou vadny dil, obratem ruky vedi, ze jejich dil byl v poradku, ale zakaznik je blbec, ktery nedokaze dil namontovat.
Ne že bych toho člověka chtěl nějak moc obhajovat, ale po svých zkušenostech s některými zákazníky mám pocit, že dělá-li člověk nějakou dobu support, pak ho to určitým způsobem poznamená a přestane počítat s možností, že by zákazník mohl nebýt blbec a vědět, co dělá…
Tiskni
Sdílej: