Byla vydána (𝕏) nová verze 24.7 open source firewallové a routovací platformy OPNsense (Wikipedie). Jedná se o fork pfSense postavený na FreeBSD. Kódový název OPNsense 24.7 je Thriving Tiger. Přehled novinek v příspěvku na fóru.
Binarly REsearch upozorňuje na bezpečnostní problém PKFail (YouTube) v ekosystému UEFI. Stovky modelů zařízení používají pro Secure Boot testovací Platform Key vygenerovaný American Megatrends International (AMI) a jeho privátní část byla při úniku dat prozrazena. Do milionů zařízení (seznam v pdf) po celém světě tak útočníci mohou do Secure Bootu vložit podepsaný malware. Otestovat firmware si lze na stránce pk.fail. Ukázka PoC na Linuxu na Windows na YouTube.
Mobilní operační systém /e/OS (Wikipedie) založený na Androidu / LineageOS, ale bez aplikací a služeb od Googlu, byl vydán ve verzi 2.2 (Mastodon, 𝕏). Přehled novinek na GitLabu. Vypíchnuta je rodičovská kontrola.
Společnost OpenAI představila vyhledávač SearchGPT propojující OpenAI modely umělé inteligence a informace z webů v reálném čase. Zatím jako prototyp pro vybrané uživatele. Zapsat se lze do pořadníku čekatelů.
Distribuce Linux Mint 22 „Wilma“ byla vydána. Je založená na Ubuntu 24.04 LTS, ale s desktopovým prostředím Cinnamon (aktuálně verze 6.2), příp. MATE nebo Xfce, balíkem aplikací XApp, integrací balíčků Flatpak a dalšími změnami. Více v přehledu novinek a poznámkách k vydání.
Příspěvek na blogu Truffle Security: Kdokoli může přistupovat ke smazaným a privátním repozitářům na GitHubu.
Byla vydána nová verze 14 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. Podrobný přehled novinek v cgitu. Vypíchnout lze podporu rozšíření v Lua.
Byla vydána verze 1.80.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Apple oznámil, že v beta verzi spustil své Apple Maps na webu. Podporován je také webový prohlížeč Chrome. Ne však na Linuxu.
Portál Stack Overflow po roce opět vyzpovídal své uživatele, jedná se především o vývojáře softwaru, a zveřejnil detailní výsledky průzkumu. Průzkumu se letos zúčastnilo více než 65 tisíc vývojářů. Z Česka jich bylo 710. Ze Slovenska 246.
V důsledku těchto nepříznivých okolností jsem stále ještě nedokázal dočíst první kapitolu knihy Poprvé u počítače, což brání mému profesnímu rozvoji.Tohle mě dostalo.
Co s tim uděláte? Mně jedno zboží bez mého svolení opravili, navíc tak, že je to po půl roce opět to samé a esteticky bída. U dost renomovaného výrobce. Poprvé jsem tam byl se ženou a kočárkem, u výsledku reklamace, mazal domů, tak jsem neměl čas a chuť se s tim babrat. Čili mam dojem, že jsem v právu a stejně jako s Váma se mnou vyběhli.
Mně jedno zboží bez mého svolení opraviliK tomu jim nemusíte dávat svolení. Je na rozhodnutí prodejce, jakým způsobem uvede zboží do bezvadného stavu.
§622 Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti. Není-li takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.
A zrovna u pameti mi prijde, ze by muselo byt vyhodnejsi poslat novou, nez opravovat starou. Sice je vymena cipu pameti pomerne trivialni operace, ale presto to minimalne hodinu zabere a vysledek nemuze byt nikdy tak kvalitni jako prvotni letovani pri vyrobe.Vyměnit čip na paměti není moc triviální operace, ty malý nožičky se pájí dost blbě, pokud na to nemáš zařízení. Navíc proč by to výrobce měl opravovat, když to může vrátit - uplatnit reklamaci u dodavatele
Navíc proč by to výrobce měl opravovat, když to může vrátit - uplatnit reklamaci u dodavateleTohle obecně neplatí. Záruku poskytuje ten, s kým má nakupující obchodní vztah, tj. prodejce. Jak si to zařídí prodejce s výrobcem už je jejich věc (něco je také upravené zákonem, ale vztahy mezi dvěma firmami jsou zákonem mnohem méně určovány, než vztah mezi fyzickou osobou-spotřebitelem a firmou – tam je zákon mnohem více na straně spotřebitele).
Misto uznani, ze se jim obcas muze stat, ze poslou vadny dil, obratem ruky vedi, ze jejich dil byl v poradku, ale zakaznik je blbec, ktery nedokaze dil namontovat.
Ne že bych toho člověka chtěl nějak moc obhajovat, ale po svých zkušenostech s některými zákazníky mám pocit, že dělá-li člověk nějakou dobu support, pak ho to určitým způsobem poznamená a přestane počítat s možností, že by zákazník mohl nebýt blbec a vědět, co dělá…
Tiskni Sdílej: