Společnost Meta na dvoudenní konferenci Meta Connect 2025 představuje své novinky. První den byly představeny nové AI brýle: Ray-Ban Meta (Gen 2), sportovní Oakley Meta Vanguard a především Meta Ray-Ban Display s integrovaným displejem a EMG náramkem pro ovládání.
Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.
Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.
Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).
Byla vydána Java 25 / JDK 25. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 18. Jedná se o LTS verzi.
Věra Pohlová před 26 lety: „Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala“. Jde o odpověď na anketní otázku deníku Metro vydaného 17. září 1999 na téma zneužití údajů o sporožirových účtech klientů České spořitelny.
Byla publikována Výroční zpráva Blender Foundation za rok 2024 (pdf).
Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.
Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.
V důsledku těchto nepříznivých okolností jsem stále ještě nedokázal dočíst první kapitolu knihy Poprvé u počítače, což brání mému profesnímu rozvoji.Tohle mě dostalo.
Co s tim uděláte? Mně jedno zboží bez mého svolení opravili, navíc tak, že je to po půl roce opět to samé a esteticky bída. U dost renomovaného výrobce. Poprvé jsem tam byl se ženou a kočárkem, u výsledku reklamace, mazal domů, tak jsem neměl čas a chuť se s tim babrat. Čili mam dojem, že jsem v právu a stejně jako s Váma se mnou vyběhli.
Mně jedno zboží bez mého svolení opraviliK tomu jim nemusíte dávat svolení. Je na rozhodnutí prodejce, jakým způsobem uvede zboží do bezvadného stavu.
§622 Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti. Není-li takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.
A zrovna u pameti mi prijde, ze by muselo byt vyhodnejsi poslat novou, nez opravovat starou. Sice je vymena cipu pameti pomerne trivialni operace, ale presto to minimalne hodinu zabere a vysledek nemuze byt nikdy tak kvalitni jako prvotni letovani pri vyrobe.Vyměnit čip na paměti není moc triviální operace, ty malý nožičky se pájí dost blbě, pokud na to nemáš zařízení. Navíc proč by to výrobce měl opravovat, když to může vrátit - uplatnit reklamaci u dodavatele
Navíc proč by to výrobce měl opravovat, když to může vrátit - uplatnit reklamaci u dodavateleTohle obecně neplatí. Záruku poskytuje ten, s kým má nakupující obchodní vztah, tj. prodejce. Jak si to zařídí prodejce s výrobcem už je jejich věc (něco je také upravené zákonem, ale vztahy mezi dvěma firmami jsou zákonem mnohem méně určovány, než vztah mezi fyzickou osobou-spotřebitelem a firmou – tam je zákon mnohem více na straně spotřebitele).
Misto uznani, ze se jim obcas muze stat, ze poslou vadny dil, obratem ruky vedi, ze jejich dil byl v poradku, ale zakaznik je blbec, ktery nedokaze dil namontovat.
Ne že bych toho člověka chtěl nějak moc obhajovat, ale po svých zkušenostech s některými zákazníky mám pocit, že dělá-li člověk nějakou dobu support, pak ho to určitým způsobem poznamená a přestane počítat s možností, že by zákazník mohl nebýt blbec a vědět, co dělá…
Tiskni
Sdílej: