abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:22 | Zajímavý článek

    Jiří Eischmann se v příspěvku na svém blogu rozepsal o open source AdGuard Home jako domácí ochraně nejen před reklamou. Adguard Home není plnohodnotným DNS resolverem, funguje jako DNS forwarder s možností filtrování. To znamená, že když přijme DNS dotaz, sám na něj neodpoví, ale přepošle ho na vybraný DNS server a odpovědi zpracovává a filtruje dle nastavených pravidel a následně posílá zpět klientům. Dá se tedy používat k blokování reklamy a škodlivých stránek a k rodičovské kontrole na úrovni DNS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 03:33 | Zajímavý software

    AI Claude Code od Anthropicu lépe rozumí frameworku Nette, tj. open source frameworku pro tvorbu webových aplikací v PHP. David Grudl napsal plugin Nette pro Claude Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 00:11 | Nová verze

    Byla vydána prosincová aktualizace aneb nová verze 1.108 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.108 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:44 | IT novinky

    Na lasvegaském veletrhu elektroniky CES byl předveden prototyp notebooku chlazeného pomocí plazmových aktuátorů (DBD). Ačkoliv se nejedná o první nápad svého druhu, nepochybně to je první ukázka praktického použití tohoto způsobu chlazení v běžné elektronice. Co činí plazmové chladící akční členy technologickou výzvou je především vysoká produkce jedovatého ozonu, tu se prý podařilo firmě YPlasma zredukovat dielektrickou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 7
    včera 16:33 | Zajímavý projekt

    Patchouli je open source implementace EMR grafického tabletu (polohovací zařízení). Projekt je hostován na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:11 | IT novinky

    Český Nejvyšší soud potvrdil, že česká právní úprava plošného uchování dat o elektronické komunikaci porušuje právo Evropské unie. Pravomocným rozsudkem zamítl dovolání ministerstva průmyslu a obchodu. To se teď musí omluvit novináři Českého rozhlasu Janu Cibulkovi za zásah do práv na ochranu soukromí a osobních údajů. Ve sporu jde o povinnost provozovatelů sítí uchovávat údaje, ze kterých lze odvodit, kdo, s kým a odkud komunikoval.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    včera 02:11 | Komunita

    Google bude vydávat zdrojové kódy Androidu pouze dvakrát ročně. Ve 2. a 4. čtvrtletí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    7.1. 17:22 | Zajímavý článek

    Bezpečnostní specialista Graham Helton z Low Orbit Security si všímá podezřelých anomálií v BGP, zaznamenaných krátce před vstupem ozbrojených sil USA na území Venezuely, které tam během bleskové speciální vojenské operace úspěšně zatkly venezuelského diktátora Madura za narkoterorismus. BGP (Border Gateway Protocol) je 'dynamický směrovací protokol, který umožňuje routerům automaticky reagovat na změny topologie počítačové sítě' a je v bezpečnostních kruzích znám jako 'notoricky nezabezpečený'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 11
    7.1. 06:11 | Nová verze

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu dosáhl 3,58 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 26,32 %. Procesor AMD používá 67,43 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    7.1. 05:55 | IT novinky

    V Las Vegas probíhá veletrh CES (Consumer Electronics Show, Wikipedie). Firmy představují své novinky. Například LEGO představilo systém LEGO SMART Play: chytré kostky SMART Brick, dlaždičky SMART Tagy a SMART minifigurky. Kostka SMART Brick dokáže rozpoznat přítomnost SMART Tagů a SMART minifigurek, které se nacházejí v její blízkosti. Ty kostku SMART Brick aktivují a určí, co má dělat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (2%)
     (5%)
     (0%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (5%)
     (3%)
     (11%)
     (54%)
    Celkem 311 hlasů
     Komentářů: 7, poslední včera 15:35
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    13.10.2006 09:14 guns | skóre: 4 | blog: marian | Nitra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    ja mam nohu 8,5 a pouzival som lezacky c. 6 :) sice to tlacilo ako svina, ale na skale som to nevnimal .. A vzdy lepsie mensie ako vacsie !
    nocturne e moll, ballade F major, ...
    vencour avatar 13.10.2006 09:59 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů

    Hm, bota, co je akorát při nákupu, se pozdějš roztáhne, souhlasí?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    13.10.2006 10:56 cenda | skóre: 24 | blog: dedalebedanebohurvajs | Planá nad Lužnicí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    S tím roztažením bych tam moc nepočítal (podle výrobce).A už vůbec ne z čísla 11,5 na 13. :-D
    Ku8aZ avatar 14.10.2006 11:32 Ku8aZ | skóre: 17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    A ve velikosti 11,5 je to stále ještě lezečka? Já myslel, že se v takových velikostech už dělají jen sněžnice :-D BTW, já mám lezečky 41, nohu 42 a s ponožkou se v nich leze úplně lahůdkově ;-)

    Jo a ještě něco, pokud by tady byl nějaký neprofi lezec z Brna (tak max 5+, 6-), mohl by se ozvat? Víc hlav, víc ví... teda, vyleze :-D
    Čeho se vlastně člověk bojí, když se bojí tmy...? jabber: ku8az AT jabbim.cz
    13.10.2006 11:01 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    Jo je to dobrý na kuří oka
    V podstatě nic nevím
    13.10.2006 14:08 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    Prý existují výrobci, co uvádějí velikost dle velikostních tabulek ostatní obuvi, a u nic je třeba kupovat o pár čísel menší, a výrobci, kteří již uvádějí "přepočítané" velikosti a u nich je třeba kupovat velikost, jako u ostatních bot, alespoň tak mi to tak před rokem (možná o trochu dříve) říkaly v hudáči...
    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
    14.10.2006 20:45 Martin Viteznik | skóre: 19 | blog: Drahtenzentrum
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    Já zase 40,5 na 42. Po dvou letech už děraví (sloveso, ne děravý), ale zase neni zase tak extrémní utrpení v nich vydržet celej den ve stěně.
    A HANGFELVÉTELT A TÖRVÉNY VÉDI !!!
    15.10.2006 01:32 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    Děravějí - pokud tedy neděraví jen jedna… :-)
    alblaho avatar 13.10.2006 10:11 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    Taky si říkám, že ta Java mezi ty programovací jazyky tak úplně nepatří.

    Migroval jsi na Groovy? Nebo snad Ruby? Nebo ST? :-)

    V diskusi na root.cz pod článkem no novém Postgresql někdo psal, jak se databáze s multigenerační architekturou nehodí k použití jako "filesystem". To mi přišlo zajímavé. MyIsam je dobrý FS :-)
    kouby avatar 13.10.2006 10:16 kouby | skóre: 27 | blog: init | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    Taky si říkám, že ta Java mezi ty programovací jazyky tak úplně nepatří.

    Myslím, že to zřejmě přestanete říkat s příchodem JDK 7.
    That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
    13.10.2006 10:50 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    To jsou silná slova, když zatím není ještě verze 6. To je jako kdyby MS v době Win2K říkal, myslím, že se přestanete smát, až přijde Longhorn (nebo jak se to tehdy jmenovalo, ve změnách jmen jsou lepší, jak Firefox) ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    13.10.2006 15:49 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    Jojo, jakkoliv zrovna Vista je od Microsoftu legrační počin, tak Hejlsbergův C# 2.0 není…už jen tím, že na rozdíl od Javy 7 je na už rok na trhu. ;-)
    13.10.2006 15:55 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    C# 2 je někde tak na úrovni Javy 5. Nějaké (polo?)funkcionální fíčury by měl mít C# 3, který bude… no, taky netuším kdy :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    13.10.2006 16:23 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    Aha, takže Java 5 má možnost přetěžování operátorů, umí objektově přistupovat k primitivním typům ve stylu 1.ToString(), umí porovnávat řetězce pomocí operátoru porovnání, má možnost mít více plnohodnotně pojmenovaných tříd v jenom modulu, a další, co mělo už C# 1.0? Jen abych byl v obraze, jestli porovnávání Javy 5 se schopnostmi C# 2 je marketinková nadsázka, nebo to nedejbože někdo snad myslí vážně.
    13.10.2006 16:30 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    Ano, opravdu? A v čem? Nebo to je jen Silný Názor(TM)?
    13.10.2006 18:11 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů

    Jestli jste to oba nepochopili, tak jsem srovnával Javu 5 a C# 2 z hlediska funkcionálních vlastností. Nebo mi něco uniklo?

    Tu hlášku o přetěžování operátorů jsem měl čekat, měl jsem asi nějakou slabší chvilku…

    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    13.10.2006 18:22 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    Nepochopili, nebylo z čeho. ;-) Jediná funkcionální fíčura, o které tu byla řeč, jsou anonymní uzávěry, které C# 2.0 má a Java 5 nikoliv. Uniklo tedy nědo mně? ;-)

    Mimochodem, co je tedy třeba kanonickým ekvivalentem metody ForEach v Javě 5?
    13.10.2006 18:29 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    Však já už vím, viz níže. Tyhle věci jako each, collect a podobně, ty chcu v Javě taky :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    kouby avatar 13.10.2006 16:20 kouby | skóre: 27 | blog: init | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    Silná slova jsou ty vaše, když tu porovnáváte neporovnatelné (vývojový cyklus operačního systému a programovacího jazyka). To je zcela OT. Ale je mi jasné, že si za každou cenu musíte rýpnout..

    Mimochodem JDK6 tu už je jako beta 2 verze a je tedy zcela jasné, co bude obsahovat. Nyní už se připravuje vývojový plán pro JDK7, která by měla obsahovat closures a další změny syntaxe.
    That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
    13.10.2006 16:34 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    To je zvláštní, podle Ládíčka má mít closures už Java 5, protože je prý na úrovni C# 2.0… :-D
    13.10.2006 18:16 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    OK, věděl jsem, že C# 2 má anonymní delegáty, ale že jsou to plnohodnotné closures jsem netušil. Jo, v tom případě je to moje srovnání zcela scestné.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    13.10.2006 16:35 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    No dobře. Tak z jiného soudku. V roce 2002 vyšla kniha Perl6 a Parrot. No teď máme rok 2006 a Perl6 je kde?

    Tím chci říct, že srovnávat produkty, které máme dnes, jsou odzkoušené a používané, s těmi, které existují víceméně na papíře, není moc dobré.

    Naprosto stejně bych reagoval třeba u vychvalování Pythonu3000, anebo nad tím, jak se báječně zrychlí Ruby, když se to postaví nad Strongtalkem. Dokud nemám v ruce dvě konkrétní implementace, je dost nefér srovnávat reálný produkt s něčím, co prostě ještě není ani napsané. Nemyslíš?
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    13.10.2006 12:00 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    Jenom jsem včera poprvé poznal, co to je anonymní vnitřní třída v anonymní vnitřní třídě… Jinak Ruby už pár týdnů používám pro skriptování (a je to nehorázně super jazyk, přinejmenším pro tyhle účely, viz můj první zápisek), a po Groovy pochopitelně pošilhávám… Musím dopsat ten zápisek o closures v Javě.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    13.10.2006 11:29 I love M$ | skóre: 1 | blog: kerberos_breberkos | Bílá Hlína
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    No s těma lezačkama, já nosim normálně taky boty 10,5 a mám lezačky 9 a vyloženě sou akorát, ani netlačej ani neplavou, šťastná ruka při nákupu, nevim, spíš bude možná to číslování malinko posunutý.
    13.10.2006 12:03 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    Já si nemůžu pomoct, po čtvrt hodině mne tak bolely prsty, že postavit se špičkou na stup bylo utrpení… Asi tomu ještě málo rozumím :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    13.10.2006 12:15 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    no ono je to hlavne tvarem boty
    V podstatě nic nevím
    13.10.2006 20:11 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    Malé lezačky, to už mám zas sebou. Víc nežli šest nelezu a na to jsou lezačky, kam se vejde i teplá fusekle tak akorát. A to pohodlíčko!

    Ovšem já, stále ještě delší část života, lezl střídavě v pohorách a střídavě bos. :)

    Pak jsem se rozhodl být extrémista a koupil si malé. Ale i když jsem omylem zabloudil do cest těžších nežli šest, stejně jsem to lezl v těch pohodlnejch.

    Ještě je mám někde schovaný. Ty malý lezky. :)
    13.10.2006 21:40 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    Lezačky přeci musej bejt s fuselkí! Raději pořádnou! A nebo rovnou takhle.

    Jasně, provokuju. :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.