abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 14:22 | Nová verze

    HollowByte je zranitelnost typu Denial of Service (DoS) v kryptografické knihovně OpenSSL. Útočník může odesíláním škodlivého payloadu o velikosti pouhých 11 bajtů zaplnit paměť serveru. OpenSSL před ověřením dat vyhradí nepřiměřený blok paměti (až 131 KB). Server pak čeká na data, která nepřišla. Zranitelnost je opravena ve verzích OpenSSL 4.0.1, 3.6.3, 3.5.7, 3.4.6 a 3.0.21.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | Komunita

    Ve španělské A Coruñě probíhá GUADEC 2026, tj. letošní konference vývojářů a uživatelů desktopového prostředí GNOME. Videozáznamy přednášek jsou k dispozici na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Komunita

    Společnost Collabora ve spolupráci s Valve vyvíjí Holo Core, tj. port Arch Linuxu pro ARM64 procesory (AArch64), který bude pohánět VR headset Steam Frame. Pro testování Arch Linuxu pro AArch64 jsou k dispozici binární balíčky, zdrojové kódy i kontejner pro Docker nebo Podman.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 13:00 | IT novinky

    Mikroprocesor Zilog Z80 byl oficiálně uveden na trh před 50 lety, tj. v červenci 1976. Výroba mikroprocesoru skončila v roce 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:55 | Bezpečnostní upozornění

    Výzkumníci ze společnosti ESET objevili 11 zapomenutých UEFI shim zavaděčů, které byly podepsány společností Microsoft, a které umožňují útočníkům obejít ochranu UEFI Secure Boot na většině zařízení. Microsoft je zneplatnil (přidal jejich hash do databáze dbx) v rámci aktualizace Patch Tuesday dne 9. června 2026. Uživatelé Linuxu mohou databází aktualizovat pomocí LVFS. Ověřit zneplatnění zavaděčů lze pomocí skriptu uefi-dbx-audit. Jedná se o CVE-2026-8863 a CVE-2026-10797.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    17.7. 16:55 | Zajímavý software

    pico-usb-wifi je open source firmware pro Raspberry Pi Pico W, který jej promění v USB Wi-Fi adaptér. Po připojení k počítači se objeví jako zařízení USB CDC-NCM.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.7. 16:00 | IT novinky

    Americká společnost Google ze skupiny Alphabet bude muset podle nových požadavků Evropské unie umožnit společnosti OpenAI i dalším konkurentům v oblasti umělé inteligence (AI) a internetových vyhledávačů přístup ke svým službám. Ve svém rozhodnutí o tom včera informovala Evropská komise (EK). Opatření má zajistit dodržování pravidel, jejichž cílem je omezit v EU tržní sílu velkých technologických firem. Google s tím nesouhlasí.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.7. 04:55 | Komunita

    Nové verze webových prohlížečů Chrome a Firefox jsou vydávány každé 4 týdny. Aktuální verze Chrome je 150. Aktuální verze Firefoxu je 152. V březnu bylo oznámeno, že od září přejde Chrome na dvoutýdenní cyklus vydávání verzí. To by znamenalo, že Chrome v číslování verzí Firefox brzy přeskočí. Vývojáři Firefoxu proto také od září přecházejí na dvoutýdenní cyklus vydávání verzí. :-)

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    17.7. 00:22 | Zajímavý software

    Microsoft Comic Chat (Wikipedie), tj. grafický IRC klient z devadesátek, který převáděl konverzace na IRC do podoby komiksových panelů, a který zpopularizoval font Comic Sans, je dnešním dnem open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    16.7. 19:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 26.7 open source firewallové a routovací platformy OPNsense (Wikipedie). Jedná se o fork pfSense postavený na FreeBSD. Kódový název OPNsense 26.7 je Xenial Xenops. Přehled novinek v příspěvku na fóru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (11%)
     (7%)
     (2%)
     (17%)
     (30%)
     (4%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (24%)
    Celkem 2168 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Sám jsem člověkem více než cokoli jiného rozporuplným, a bohužel i mé texty jsou začasté plny rozporů. Když si jich někdy všimnu a snažím se o vysvětlování, čitelnost obvykle povážlivě klesá. Celé to je jen snaha zdokonalovat svoje vyjadřování, snaha vměstnat notně zkurvenou poezii do schémat hovorové řeči. A snad i já mohu věřit, že hledat krásná slova je lepší než zabíjet a vraždit.

    Aktuální zápisy


    Pár drobných postřehů

    13.10.2006 08:53 | pro temnou strunu | poslední úprava: 13.10.2006 12:05

    Programovací jazyk bez closures není programovací jazyk!

    MySQL s MyISAM tabulkami není databáze.

    Neříkejte, že jste ještě nehráli bowling, když hážete XX.

    Lezečky velikosti 11,5 nejsou na nohu velikosti 13 opravdu to pravé…

    Když jsou tři disky v (SW) RAIDu, pravděpodobně se vám nebude líbit, že jen jeden z nich používá DMA.

           

    Hodnocení: 40 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    13.10.2006 09:14 guns | skóre: 4 | blog: marian | Nitra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    ja mam nohu 8,5 a pouzival som lezacky c. 6 :) sice to tlacilo ako svina, ale na skale som to nevnimal .. A vzdy lepsie mensie ako vacsie !
    nocturne e moll, ballade F major, ...
    vencour avatar 13.10.2006 09:59 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů

    Hm, bota, co je akorát při nákupu, se pozdějš roztáhne, souhlasí?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    13.10.2006 10:56 cenda | skóre: 24 | blog: dedalebedanebohurvajs | Planá nad Lužnicí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    S tím roztažením bych tam moc nepočítal (podle výrobce).A už vůbec ne z čísla 11,5 na 13. :-D
    Ku8aZ avatar 14.10.2006 11:32 Ku8aZ | skóre: 17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    A ve velikosti 11,5 je to stále ještě lezečka? Já myslel, že se v takových velikostech už dělají jen sněžnice :-D BTW, já mám lezečky 41, nohu 42 a s ponožkou se v nich leze úplně lahůdkově ;-)

    Jo a ještě něco, pokud by tady byl nějaký neprofi lezec z Brna (tak max 5+, 6-), mohl by se ozvat? Víc hlav, víc ví... teda, vyleze :-D
    Čeho se vlastně člověk bojí, když se bojí tmy...? jabber: ku8az AT jabbim.cz
    13.10.2006 11:01 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    Jo je to dobrý na kuří oka
    V podstatě nic nevím
    13.10.2006 14:08 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    Prý existují výrobci, co uvádějí velikost dle velikostních tabulek ostatní obuvi, a u nic je třeba kupovat o pár čísel menší, a výrobci, kteří již uvádějí "přepočítané" velikosti a u nich je třeba kupovat velikost, jako u ostatních bot, alespoň tak mi to tak před rokem (možná o trochu dříve) říkaly v hudáči...
    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
    14.10.2006 20:45 Martin Viteznik | skóre: 19 | blog: Drahtenzentrum
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    Já zase 40,5 na 42. Po dvou letech už děraví (sloveso, ne děravý), ale zase neni zase tak extrémní utrpení v nich vydržet celej den ve stěně.
    A HANGFELVÉTELT A TÖRVÉNY VÉDI !!!
    15.10.2006 01:32 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    Děravějí - pokud tedy neděraví jen jedna… :-)
    alblaho avatar 13.10.2006 10:11 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    Taky si říkám, že ta Java mezi ty programovací jazyky tak úplně nepatří.

    Migroval jsi na Groovy? Nebo snad Ruby? Nebo ST? :-)

    V diskusi na root.cz pod článkem no novém Postgresql někdo psal, jak se databáze s multigenerační architekturou nehodí k použití jako "filesystem". To mi přišlo zajímavé. MyIsam je dobrý FS :-)
    kouby avatar 13.10.2006 10:16 kouby | skóre: 27 | blog: init | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    Taky si říkám, že ta Java mezi ty programovací jazyky tak úplně nepatří.

    Myslím, že to zřejmě přestanete říkat s příchodem JDK 7.
    That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
    13.10.2006 10:50 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    To jsou silná slova, když zatím není ještě verze 6. To je jako kdyby MS v době Win2K říkal, myslím, že se přestanete smát, až přijde Longhorn (nebo jak se to tehdy jmenovalo, ve změnách jmen jsou lepší, jak Firefox) ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    13.10.2006 15:49 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    Jojo, jakkoliv zrovna Vista je od Microsoftu legrační počin, tak Hejlsbergův C# 2.0 není…už jen tím, že na rozdíl od Javy 7 je na už rok na trhu. ;-)
    13.10.2006 15:55 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    C# 2 je někde tak na úrovni Javy 5. Nějaké (polo?)funkcionální fíčury by měl mít C# 3, který bude… no, taky netuším kdy :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    13.10.2006 16:23 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    Aha, takže Java 5 má možnost přetěžování operátorů, umí objektově přistupovat k primitivním typům ve stylu 1.ToString(), umí porovnávat řetězce pomocí operátoru porovnání, má možnost mít více plnohodnotně pojmenovaných tříd v jenom modulu, a další, co mělo už C# 1.0? Jen abych byl v obraze, jestli porovnávání Javy 5 se schopnostmi C# 2 je marketinková nadsázka, nebo to nedejbože někdo snad myslí vážně.
    13.10.2006 16:30 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    Ano, opravdu? A v čem? Nebo to je jen Silný Názor(TM)?
    13.10.2006 18:11 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů

    Jestli jste to oba nepochopili, tak jsem srovnával Javu 5 a C# 2 z hlediska funkcionálních vlastností. Nebo mi něco uniklo?

    Tu hlášku o přetěžování operátorů jsem měl čekat, měl jsem asi nějakou slabší chvilku…

    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    13.10.2006 18:22 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    Nepochopili, nebylo z čeho. ;-) Jediná funkcionální fíčura, o které tu byla řeč, jsou anonymní uzávěry, které C# 2.0 má a Java 5 nikoliv. Uniklo tedy nědo mně? ;-)

    Mimochodem, co je tedy třeba kanonickým ekvivalentem metody ForEach v Javě 5?
    13.10.2006 18:29 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    Však já už vím, viz níže. Tyhle věci jako each, collect a podobně, ty chcu v Javě taky :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    kouby avatar 13.10.2006 16:20 kouby | skóre: 27 | blog: init | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    Silná slova jsou ty vaše, když tu porovnáváte neporovnatelné (vývojový cyklus operačního systému a programovacího jazyka). To je zcela OT. Ale je mi jasné, že si za každou cenu musíte rýpnout..

    Mimochodem JDK6 tu už je jako beta 2 verze a je tedy zcela jasné, co bude obsahovat. Nyní už se připravuje vývojový plán pro JDK7, která by měla obsahovat closures a další změny syntaxe.
    That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
    13.10.2006 16:34 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    To je zvláštní, podle Ládíčka má mít closures už Java 5, protože je prý na úrovni C# 2.0… :-D
    13.10.2006 18:16 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    OK, věděl jsem, že C# 2 má anonymní delegáty, ale že jsou to plnohodnotné closures jsem netušil. Jo, v tom případě je to moje srovnání zcela scestné.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    13.10.2006 16:35 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    No dobře. Tak z jiného soudku. V roce 2002 vyšla kniha Perl6 a Parrot. No teď máme rok 2006 a Perl6 je kde?

    Tím chci říct, že srovnávat produkty, které máme dnes, jsou odzkoušené a používané, s těmi, které existují víceméně na papíře, není moc dobré.

    Naprosto stejně bych reagoval třeba u vychvalování Pythonu3000, anebo nad tím, jak se báječně zrychlí Ruby, když se to postaví nad Strongtalkem. Dokud nemám v ruce dvě konkrétní implementace, je dost nefér srovnávat reálný produkt s něčím, co prostě ještě není ani napsané. Nemyslíš?
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    13.10.2006 12:00 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    Jenom jsem včera poprvé poznal, co to je anonymní vnitřní třída v anonymní vnitřní třídě… Jinak Ruby už pár týdnů používám pro skriptování (a je to nehorázně super jazyk, přinejmenším pro tyhle účely, viz můj první zápisek), a po Groovy pochopitelně pošilhávám… Musím dopsat ten zápisek o closures v Javě.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    13.10.2006 11:29 I love M$ | skóre: 1 | blog: kerberos_breberkos | Bílá Hlína
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    No s těma lezačkama, já nosim normálně taky boty 10,5 a mám lezačky 9 a vyloženě sou akorát, ani netlačej ani neplavou, šťastná ruka při nákupu, nevim, spíš bude možná to číslování malinko posunutý.
    13.10.2006 12:03 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    Já si nemůžu pomoct, po čtvrt hodině mne tak bolely prsty, že postavit se špičkou na stup bylo utrpení… Asi tomu ještě málo rozumím :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    13.10.2006 12:15 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    no ono je to hlavne tvarem boty
    V podstatě nic nevím
    13.10.2006 20:11 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    Malé lezačky, to už mám zas sebou. Víc nežli šest nelezu a na to jsou lezačky, kam se vejde i teplá fusekle tak akorát. A to pohodlíčko!

    Ovšem já, stále ještě delší část života, lezl střídavě v pohorách a střídavě bos. :)

    Pak jsem se rozhodl být extrémista a koupil si malé. Ale i když jsem omylem zabloudil do cest těžších nežli šest, stejně jsem to lezl v těch pohodlnejch.

    Ještě je mám někde schovaný. Ty malý lezky. :)
    13.10.2006 21:40 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár drobných postřehů
    Lezačky přeci musej bejt s fuselkí! Raději pořádnou! A nebo rovnou takhle.

    Jasně, provokuju. :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.