Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »člověk začne trohu víc plánovat a méně improvizovat, tak.... uz neni prazak
všechno troje mi přijde dost náročné na fyzickou kondiciJá jsem zase rád, že jsem se díky velocipédování po Praze začal alespoň trochu hýbat :)
když po stejné trase jezdí autobus :)No a mně zase jezdí autobus a tramvaj s přestupem a oklikou, nehledě na to, že mám k DPP i spoustu jiných výhrad.
No, já těch 5km jedu autobusem 10-15 minut...No tak já to mám 5 minut na nejbližší zastávku a 5 minut ze zastávky, takže za 10 minut to půjde, až zprovozní teleporty.
zvláštní případ rozhodně neníTy se taky dostáváš tam kam potřebuješ rychleji na kole, jako Jenda?
Pokud se člověk po Praze přesouvá na vzdálenost menší než 5km, tak se vůbec městská doprava nevyplatí.Proč by se nevyplatila? Pro většinu pražáků je patří cena městské dopravy mezi fixní náklady.
Čas…Pokud to není zrovna od stanice metra na stanici metra nebo přes dva kopce, na kole je v cíli rychleji než MHD i netrénovaný Jenda.
Pokud to není zrovna od stanice metra na stanici metra nebo přes dva kopce, na kole je v cíli rychleji než MHD i netrénovaný Jenda.Skoro žádnou z mých běžných tras nedáš na kole rychleji než MHD. Jo... byla tu jedna výjimka, ode mně jednu dobu na pracovní schůzky do Záběhlic. Ale tam bylo natolik přátelské prostředí, že jsem si mohl dovolit na pracovní schůzku rovnou z kola (abych nezapomněl, nebylo to do kopce), a pro případ nouze tam měli i koupelnu. Ale taky je to napříč městskou dopravou. Pak ještě teoreticky k tátovi do strašnic, ale než abych tahal kolo ze schodů a do schodů, to jsem radši ty dvě minutky oželel. Leccos bych byl ochotný ještě jezdit se skládačkou, že bych se do metra nebo vlaku necpal s celým kolem. Pak by se daly používat různé kombinace dopravy. Jak sám říkáš, je to o pohodlí.
Ze svych vesnic jsou zvykli cekat na zastavce 1/2 hodiny nez vlak prijedeNo nevím, já jsem z vesnice a víc jak půl hodiny jsem na vlak/bus čekal dohromady asi třikrát - z toho jednou v Praze a jednou v Brně :) A ve všech třech případech byl vlak/bus zpožděný.
Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvodAsi tak
To je prostě benefit, nebo chceš li třeba věrnostní program, který praktikují i jiné organizace (třeba Billa klub apod., tam taky mají někteří jiné ceny, než ten, kdo v klubu není).nějak jsem si nevšiml, že by člověk v těch Billa klubech apod. musel člověk vysolit litr za vystavení karty, navíc s omezenou platností, takže za tři roky znova a dráž a hlavně, věrnostní program bych si představoval tak, aby motivoval více využívat služeb, nikoli aby naprosto odrazoval jednorázové uživatele, a naopak nerozlišoval žádné další stavy na škále mezi uživatelem občasným a permanentním - ok, pravda, teď zavedli ještě IN-50, ale pořád to má na hony daleko k "čím více, tím levněji"
Kdo jede vlakem jednou ročně, tak ať si klidně zaplatí plné jízdné, protože kvůli jedné cestě si nebude zřizovat inkartu za 990Kč.to je úplně zvrhlá logika, tedy pokud to vůbec nějakou logiku má - ne že si tu kartu kvůli jedné cestě nebude zřizovat, ale naopak, proč by si vůbec kvůli cestování vlakem nějakou kartu zřizovat měl?
vlak aby člověk pohledal...Půl roku jsem jezdil 2x týdně vlakem na trase Praha-Tanvald (spoje R114x) a celkem bez problému (občas to bylo trochu zpožděné ale to se v těch 3h ztratí). Jo, trvá to delší dobu než autobus ale vlak je pohodlnější (pravda, na většině trasy nejsou svařované kolejnice takže to klasicky drkotá a když jednou policajti vyhnali cestující z jednoho vagónu u Boleslavi kvůli debilním fotbalovým fanouškům tak to taky moc pohodlné nebylo). Ale musím uznat, že se ČD DOST zlepšili.
jistě jste si všimli, že nám od 1.7. jízdné zase poněkud podražilo.
A taky P+R parkoviště; pro jistotu rovnou na dvojnásobek a k tomu navíc zrušení výhodnější ceny kombinace parkování se zpáteční nebo celodenní jízdenkou. Pominu-li pochybnost tohoto zdražení jako takového, zcela absurdní je (vezmeme-li v úvahu, proč se P+R parkoviště vlastně zaváděla) toto zdůvodnění:
"Kapacita parkovišť je nedostatečná, už od rána jsou všechna místa beznadějně plná. Není proto důvod parkování zvýhodňovat," řekl Filip Drápal ze společnosti Ropid, která v Praze a okolí organizuje MHD. Loni využilo parkoviště P+R více než 933.000 řidičů, což je podle Drápala oproti roku 2005 dvojnásobný počet.
Jinak řečeno: "Místo abychom byli rádi, že parkoviště plní svůj účel, a navýšili jejich kapacitu, zdražíme je, abychom z nich řidiče zase vyhnali zpátky do města."
Tiskni
Sdílej: