Oficiálně byl vydán Android 16. Detaily na blogu a stránkách věnovaných vývojářům.
Byla vydána nová verze 14.3 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
CSIRT.CZ upozorňuje, že na základě rozhodnutí federálního soudu ve Spojených státech budou veškeré konverzace uživatelů s ChatGPT uchovávány. Včetně těch smazaných.
Ač semestr ve škole právě končí, bastlíři ze studentského klubu Silicon Hill neodpočívají a opět se jako každý měsíc hlásí s pravidelným bastlířským setkáním Virtuální Bastlírna, kde si můžete s ostatními techniky popovídat jako u piva o novinkách, o elektronice, softwaru, vědě, technice obecně, ale také o bizarních tématech, která se za poslední měsíc na internetu vyskytla.
Z novinek za zmínku stojí Maker Faire, kde Pájeníčko předvedlo … více »Na WWDC25 byl představen balíček Containerization a nástroj container pro spouštění linuxových kontejnerů na macOS. Jedná se o open source software pod licencí Apache 2.0 napsaný v programovacím jazyce Swift.
Do 16. června do 19:00 běží na Steamu přehlídka nadcházejících her Festival Steam Next | červen 2025 doplněná demoverzemi, přenosy a dalšími aktivitami. Demoverze lze hrát zdarma.
Apple na své vývojářské konferenci WWDC25 (Worldwide Developers Conference, keynote) představil řadu novinek: designový materiál Liquid Glass, iOS 26, iPadOS 26, macOS Tahoe 26, watchOS 26, visionOS 26, tvOS 26, nové funkce Apple Intelligence, …
Organizátoři konference LinuxDays 2025, jež proběhne o víkendu 4. a 5. října 2025 v Praze na FIT ČVUT, spustili přihlašování přednášek (do 31. srpna) a sběr námětů na zlepšení.
Po roce byla vydána nová stabilní verze 25.6.0 svobodného multiplatformního multimediálního přehrávače SMPlayer (Wikipedie).
DNS4EU, tj. evropská infrastruktura služeb DNS založená na vysoce federovaném a distribuovaném ochranném ekosystému, byla spuštěna v testovacím režimu [𝕏]. Na výběr je 5 možností filtrování DNS.
člověk začne trohu víc plánovat a méně improvizovat, tak.... uz neni prazak
všechno troje mi přijde dost náročné na fyzickou kondiciJá jsem zase rád, že jsem se díky velocipédování po Praze začal alespoň trochu hýbat :)
když po stejné trase jezdí autobus :)No a mně zase jezdí autobus a tramvaj s přestupem a oklikou, nehledě na to, že mám k DPP i spoustu jiných výhrad.
No, já těch 5km jedu autobusem 10-15 minut...No tak já to mám 5 minut na nejbližší zastávku a 5 minut ze zastávky, takže za 10 minut to půjde, až zprovozní teleporty.
zvláštní případ rozhodně neníTy se taky dostáváš tam kam potřebuješ rychleji na kole, jako Jenda?
Pokud se člověk po Praze přesouvá na vzdálenost menší než 5km, tak se vůbec městská doprava nevyplatí.Proč by se nevyplatila? Pro většinu pražáků je patří cena městské dopravy mezi fixní náklady.
Čas…Pokud to není zrovna od stanice metra na stanici metra nebo přes dva kopce, na kole je v cíli rychleji než MHD i netrénovaný Jenda.
Pokud to není zrovna od stanice metra na stanici metra nebo přes dva kopce, na kole je v cíli rychleji než MHD i netrénovaný Jenda.Skoro žádnou z mých běžných tras nedáš na kole rychleji než MHD. Jo... byla tu jedna výjimka, ode mně jednu dobu na pracovní schůzky do Záběhlic. Ale tam bylo natolik přátelské prostředí, že jsem si mohl dovolit na pracovní schůzku rovnou z kola (abych nezapomněl, nebylo to do kopce), a pro případ nouze tam měli i koupelnu. Ale taky je to napříč městskou dopravou. Pak ještě teoreticky k tátovi do strašnic, ale než abych tahal kolo ze schodů a do schodů, to jsem radši ty dvě minutky oželel. Leccos bych byl ochotný ještě jezdit se skládačkou, že bych se do metra nebo vlaku necpal s celým kolem. Pak by se daly používat různé kombinace dopravy. Jak sám říkáš, je to o pohodlí.
Ze svych vesnic jsou zvykli cekat na zastavce 1/2 hodiny nez vlak prijedeNo nevím, já jsem z vesnice a víc jak půl hodiny jsem na vlak/bus čekal dohromady asi třikrát - z toho jednou v Praze a jednou v Brně :) A ve všech třech případech byl vlak/bus zpožděný.
Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvodAsi tak
To je prostě benefit, nebo chceš li třeba věrnostní program, který praktikují i jiné organizace (třeba Billa klub apod., tam taky mají někteří jiné ceny, než ten, kdo v klubu není).nějak jsem si nevšiml, že by člověk v těch Billa klubech apod. musel člověk vysolit litr za vystavení karty, navíc s omezenou platností, takže za tři roky znova a dráž a hlavně, věrnostní program bych si představoval tak, aby motivoval více využívat služeb, nikoli aby naprosto odrazoval jednorázové uživatele, a naopak nerozlišoval žádné další stavy na škále mezi uživatelem občasným a permanentním - ok, pravda, teď zavedli ještě IN-50, ale pořád to má na hony daleko k "čím více, tím levněji"
Kdo jede vlakem jednou ročně, tak ať si klidně zaplatí plné jízdné, protože kvůli jedné cestě si nebude zřizovat inkartu za 990Kč.to je úplně zvrhlá logika, tedy pokud to vůbec nějakou logiku má - ne že si tu kartu kvůli jedné cestě nebude zřizovat, ale naopak, proč by si vůbec kvůli cestování vlakem nějakou kartu zřizovat měl?
vlak aby člověk pohledal...Půl roku jsem jezdil 2x týdně vlakem na trase Praha-Tanvald (spoje R114x) a celkem bez problému (občas to bylo trochu zpožděné ale to se v těch 3h ztratí). Jo, trvá to delší dobu než autobus ale vlak je pohodlnější (pravda, na většině trasy nejsou svařované kolejnice takže to klasicky drkotá a když jednou policajti vyhnali cestující z jednoho vagónu u Boleslavi kvůli debilním fotbalovým fanouškům tak to taky moc pohodlné nebylo). Ale musím uznat, že se ČD DOST zlepšili.
jistě jste si všimli, že nám od 1.7. jízdné zase poněkud podražilo.
A taky P+R parkoviště; pro jistotu rovnou na dvojnásobek a k tomu navíc zrušení výhodnější ceny kombinace parkování se zpáteční nebo celodenní jízdenkou. Pominu-li pochybnost tohoto zdražení jako takového, zcela absurdní je (vezmeme-li v úvahu, proč se P+R parkoviště vlastně zaváděla) toto zdůvodnění:
"Kapacita parkovišť je nedostatečná, už od rána jsou všechna místa beznadějně plná. Není proto důvod parkování zvýhodňovat," řekl Filip Drápal ze společnosti Ropid, která v Praze a okolí organizuje MHD. Loni využilo parkoviště P+R více než 933.000 řidičů, což je podle Drápala oproti roku 2005 dvojnásobný počet.
Jinak řečeno: "Místo abychom byli rádi, že parkoviště plní svůj účel, a navýšili jejich kapacitu, zdražíme je, abychom z nich řidiče zase vyhnali zpátky do města."
Tiskni
Sdílej: