abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.96.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:33 | IT novinky

    Společnosti IBM a Red Hat představily Project Lightwell s investicí 5 miliard dolarů. Jedná se o důvěryhodné clearingové centrum pro bezpečnost open source softwaru a zabezpečení dodavatelských řetězců s novým AI modelem a globální skupinou více než 20 000 softwarových inženýrů. Služby centra budou dostupné prostřednictvím komerčních předplatných. Project Lightwell staví na iniciativách jako Anthropic Glasswing nebo OpenAI Trust Access for Cyber.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 18:22 | Nová verze

    Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 26.05. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:44 | IT novinky

    Český stát by v budoucnu mohl provozovat vlastní alternativu ke komunikačním aplikacím typu WhatsApp, Signal, Telegram, Facebook Messenger a podobně. Cílem je zajistit bezpečnou datovou komunikaci pro stát a jeho důležité subjekty, jako jsou bezpečnostní složky, ministerstva a další organizace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    včera 11:22 | Pozvánky

    Už za týden, ve čtvrtek 4. června, se v Národní technické knihovně v pražských Dejvicích uskuteční další konference věnovaná tématům spojeným s IPv6 - Den IPv6. Program akce a registrační formulář jsou k dispozici na webu akce. Kapacita konference je omezená, proto organizátoři doporučují, aby se vážní zájemci přihlásili včas (k dnešnímu dni zbývá přibližně 30 volných míst). Konferenci Den IPv6 2026 organizují i letos společně sdružení CESNET, CZ.NIC a NIX.CZ.

    VSladek | Komentářů: 1
    včera 05:22 | IT novinky

    Zařízení Steam Deck OLED bylo znovu naskladněno, ale vlivem rostoucích cen pamětí a úložišť má novou, vyšší cenovku. Steam Deck OLED 512 GB stojí nově 779 EUR (stál 569 EUR) a Steam Deck OLED 1 TB stojí 919 EUR (stál 679 EUR). Samotné zařízení se nijak nezměnilo a nové ceny tedy pouze odráží aktuální náklady na komponenty a další globální logistické výzvy, se kterými se potýká celá branže.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.5. 22:22 | IT novinky

    Český telekomunikační úřad zahajuje novou etapu využívání vysokofrekvenčního rádiového spektra v pásmu 26 GHz. Toto pásmo bude od 1. 7. 2026 otevřeno pro provoz moderních bezdrátových sítí, zejména sítí páté generace (5G), pevných bezdrátových přístupových sítí (FWA) a lokálních či průmyslových sítí určených například pro výrobní areály, logistická centra nebo technologické kampusy. Současně s otevřením pásma 26 GHz přistoupil ČTÚ ke zpřístupnění informací o využívání rádiových kmitočtů v tomto pásmu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    27.5. 22:11 | IT novinky

    Logitech představil myš Signature Comfort Plus M850 L s polstrovanou opěrkou dlaně pro větší pohodlí a sadu s touto myší a klávesnicí s integrovanou opěrkou dlaní Signature Comfort Plus Combo MK880.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    27.5. 16:33 | IT novinky

    Gaël Duval se rozepsal o novinkách a plánech Murena a /e/OS. Počet uživatelů telefonů Murena a mobilního operačního systému /e/OS bez aplikací a služeb od Googlu se blíží 100 000. Ambicí je, aby se /e/OS stal třetí mobilní platformou v Evropě i na světě, s potenciálem dostat se i na PC. Blíží se vydání nové verze 4 s funkcemi zálohování a obnova, import e-mailů z Gmailu a rozpoznávání hlasu. Murena Workspace přinese videohovory, elektronický podpis a správu zařízení (MDM).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    27.5. 15:22 | Komunita

    Dnes a zítra probíhá Ubuntu Summit 26.04. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze na YouTube. Úvodní slovo měli Mark Shuttleworth a Jon Seager.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (12%)
     (8%)
     (2%)
     (14%)
     (31%)
     (4%)
     (6%)
     (3%)
     (16%)
     (26%)
    Celkem 1753 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    xxx avatar 22.3.2008 21:53 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovislink WL-5450AP Linux nebo ne?

    Samozrejme ze jede na Linuxu. Krom toho, ze je to ma snad ve vsech obchodech v popisku, tak je to pomerne znama vec. Navic google na dotaz "ovislink + linux" da pomerne jednoznacnou odpoved.

    Nakonec si musim rypnout. To uz jsou dnes lide tak nepozorni, ze jim unikaji naprosto jasne veci, nebo jsem jen nepostrehl ironii v blogu.

    Please rise for the Futurama theme song.
    kozzi avatar 22.3.2008 22:02 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovislink WL-5450AP Linux nebo ne?
    nevim asi mam jinaci google :-D. Projel jsem namatkou 20 obchodu a ani v jednom se o slove linux nezminuji. jinak ovislink + linux mi vrati irelevantni udaje o ruznych diskuzich kde se rezi problemy s timto modelem v linuxu, ale nikde nic o tom ze jede tento model na linuxu.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    xxx avatar 22.3.2008 22:06 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovislink WL-5450AP Linux nebo ne?

    No dobre s tema obchodama jsem trosku prestrelil. Nicmene staci dotaz doplnit o spojeni "wl 5450", cimz se dostonam k tomu, ze je tam jakysi realtek, a odtud se dostanem k tomu, ze na tom muze bezet linux.

    Proste nekdo si to zjisti, a nekdo se holt trochu hloupe zepta.

    Please rise for the Futurama theme song.
    kozzi avatar 22.3.2008 22:16 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovislink WL-5450AP Linux nebo ne?
    To ze mas rejpavou, nevadi hlavne ze mi tve odpovedi pomuzou ;-)
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    Luboš Doležel (Doli) avatar 22.3.2008 21:55 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovislink WL-5450AP Linux nebo ne?
    Hlavně že je to v tom výpisu hned několikrát napsané ;-)
    kozzi avatar 22.3.2008 22:03 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovislink WL-5450AP Linux nebo ne?
    JJ, já se chtěl jen ujistit. Jinak pokud to jede na linuxu, tak by mi měli poskytnout zdroje od firmware ne?
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    xxx avatar 22.3.2008 22:09 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovislink WL-5450AP Linux nebo ne?
    Hledej "realtek firmware sources download". :-), hehe mam rejpavou naladu dneska...
    Please rise for the Futurama theme song.
    kozzi avatar 22.3.2008 22:12 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovislink WL-5450AP Linux nebo ne?
    Dík za nakopnutí jsem tam furt cpal ovislink a vubec me nenapadlo tam nacpat chipset.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    22.3.2008 22:56 Ses | skóre: 16 | blog: Nevím nic, ale zato to vím správně | Ivančice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovislink WL-5450AP Linux nebo ne?
    Mají je dokonce i dobře dohledatelné na oficiálních stránkách...
    Nikdo mi nerozumí. Jsem záhadný.
    Grunt avatar 22.3.2008 22:09 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovislink WL-5450AP Linux nebo ne?
    A co jiného než Linux(resp. BSD, ale to je jedno) by ta mělo jet?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kozzi avatar 22.3.2008 22:12 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovislink WL-5450AP Linux nebo ne?
    No právě to BSD :-D
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    Grunt avatar 22.3.2008 22:20 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovislink WL-5450AP Linux nebo ne?
    No právě to BSD :-D
    No pokud vím tak Linux používá Network BSD Stack, takže je to téměř stejné(už se těším na salvu kamenů). Navíc OpenSource jako OpenSource, pokud jsou k tomu zdrojové kódy, tak je úplně jedno co tam běží.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kozzi avatar 22.3.2008 22:24 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovislink WL-5450AP Linux nebo ne?
    Jo, ja nerikam ze ne, me slo o neco jineho, ale to je jedno co jsem potreboval vedet uz vim.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    Věroš avatar 22.3.2008 22:34 Věroš | skóre: 24 | blog: Co není v hlavě | 49.29 s.š., 16.54. v.d.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovislink WL-5450AP Linux nebo ne?
    No pokud vím tak Linux používá Network BSD Stack.
    Ne, Linux má sice BSD sockety, ale tím veškerá podobnost končí. V prvních verzích síťování se sice BSD stack používal, ale klucí linuxoví pak komplet celé síťování přepsali.
    Školím Ansible
    Grunt avatar 22.3.2008 22:52 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovislink WL-5450AP Linux nebo ne?
    V prvních verzích síťování se sice BSD stack používal, ale klucí linuxoví pak komplet celé síťování přepsali.
    Myslel jsem si to . Proto také "už se těším na salvu kamenů". A jaký je pak mezi nimi rozdíl? Umí ten z BSD něco víc oproti tomu Linuxovému? Ptám se, protože všechno je to OSS, takže když už se úplně nechce, tak stačí vzít zdroják a překopírovat si ho do svého. (Teda samozřejmě krom cesty Linux -> BSD, ale takové blbosti jako licence nechme prosím stranou).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    23.3.2008 02:54 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovislink WL-5450AP Linux nebo ne?
    tak stačí vzít zdroják a překopírovat si ho do svého.
    ROFL. Přeji hodně zdaru :-) Pak mi pošli zkompilované kernely. :D
    22.3.2008 23:23 hydrandt | skóre: 35 | blog: Kanál | Herzogenburg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovislink WL-5450AP Linux nebo ne?
    Všechny podobné krabičky, se kterýma jsem se zatím setkal, běžely na Linuxu, ať už to byly APčka, ADSL modemy nebo set-top-boxy...
    I am Jack's wasted life.
    Cubic avatar 23.3.2008 09:52 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovislink WL-5450AP Linux nebo ne?
    napriklad posledni verze nekterych domacich wifirouteru od linksysu jsou pohanene vxworks, zkrouhli tomu i hardware takze se tam linux uz nenacpe ani kladivem
    ne zebych si stezoval, dela co chci, bastlir nesjsem a nepamatuju si, ze by o sobe za ten rok dal vedet, proste funguje
    23.3.2008 00:10 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovislink WL-5450AP Linux nebo ne?
    Mohlo by tě zajímat Appro http://www.appro.cz/. Používám tu verzi na Airlive 1120AP celkem spokojeně už asi 3 roky.
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
    23.3.2008 08:24 vlanav | skóre: 24 | blog: Dlouhý den
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovislink WL-5450AP Linux nebo ne?
    O APPro jsem taky uvažoval, údajně jsou někde i zdrojové kódy - ale najít je na stránkách approsoftware.com je docela obtížné (mi se to teda nepodařilo). Nakonec jsem koupil Asus WL-500gP a nahrál tam X-Wrt.
    23.3.2008 10:41 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovislink WL-5450AP Linux nebo ne?
    Zajímavé.
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
    23.3.2008 02:55 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovislink WL-5450AP Linux nebo ne?
    On dneska google, ani nmap nefunguje? :-)
    23.3.2008 09:28 boriz | skóre: 4 | Localhost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovislink WL-5450AP Linux nebo ne?
    to asi nefunguji no, dyz sou ty velikonoce :-D
    I slackwaristi maji sve dny
    frEon avatar 23.3.2008 09:29 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovislink WL-5450AP Linux nebo ne?
    vzdyt je nedele
    Talking about music is like dancing to architecture.
    23.3.2008 13:37 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovislink WL-5450AP Linux nebo ne?
    Nemyslis spis ovislink 5460? At uz tak nebo tak, je to rtl8186 hardware, kterych je vsude plno. na tyhle bazi (realtek wifina, realtek SoC a 2 ethernety) bezi valna vetsina dnes prodavanych wifi routeru.

    Obecne nejvymakanejsi firmware je APPro, le routovaci verze je jen za penize. freeware verze umi pouze bridge, coz je nanic. Taky dobry je AProuter (tez za penize), ale to uz toho tolik neumi. Nejlepsi volne sehnatelnej firmware co tam lze nacpat je ten od WRT-311 (ale jen do verze 1.5.3, vyssi maj ochranu proti nahrani na cizi HW). Jestli lze ten firmware legalne nahravat do jinych krabicek jsem nepatral.

    Bohuzel vsak musim konstatovat, ze nevim o zadnem zcela svobodnem firmware pro rtl8186 krabicky, podobne jako je OpenWRT (ten tam nejde).

    Takze pokud potrebuju z docela slusneho HW s mizernym firmware (ovis5460, ccwa2204,...) udelat pouzitelnou krabicku, nacpu tam WRT-311. Navodu je na webu plno.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    24.3.2008 10:46 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ovislink WL-5450AP Linux nebo ne?
    Samozrejme, ze to jede na Linuxu a samozrejme ze lze do toho nahrat Linux. Napriklad appro... I kdyz to je celkem neschopne a clovek tam musi veci resit vlastni tvorbou :) (Mam samozrejme na mysli placenou verzi)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.