Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 160 (pdf).
Izrael od února zakáže dětem používat v prostorách základních škol mobilní telefony. Podle agentury AFP to uvedlo izraelské ministerstvo školství, které zdůraznilo negativní dopady, které na žactvo používání telefonů má. Izrael se tímto krokem přidává k rostoucímu počtu zemí, které dětem ve vzdělávacích zařízeních přístup k telefonům omezují.
Internetová společnost Google ze skupiny Alphabet pravděpodobně dostane příští rok pokutu od Evropské komise za nedostatečné dodržování pravidel proti upřednostňování vlastních služeb a produktů ve výsledcích vyhledávání. V březnu EK obvinila Google, že ve výsledcích vyhledávání upřednostňuje na úkor konkurence vlastní služby, například Google Shopping, Google Hotels a Google Flights. Případ staví Google proti specializovaným
… více »Byl oznámen program a spuštěna registrace na konferenci Prague PostgreSQL Developer Day 2026. Konference se koná 27. a 28. ledna a bude mít tři tracky s 18 přednáškami a jeden den workshopů.
Na webu československého síťařského setkání CSNOG 2026 je vyvěšený program, registrace a další informace k akci. CSNOG 2026 se uskuteční 21. a 22. ledna příštího roku a bude se i tentokrát konat ve Zlíně. Přednášky, kterých bude více než 30, budou opět rozdělené do tří bloků - správa sítí, legislativa a regulace a akademické projekty. Počet míst je omezený, proto kdo má zájem, měl by se registrovat co nejdříve.
Máirín Duffy a Brian Smith v článku pro Fedora Magazine ukazují použití LLM pro diagnostiku systému (Fedora Linuxu) přes Model Context Protocol od firmy Anthropic. I ukázkové výstupy v samotném článku obsahují AI vygenerované nesmysly, např. doporučení přeinstalovat balíček pomocí správce balíčků APT z Debianu místo DNF nativního na Fedoře.
Projekt D7VK dospěl do verze 1.0. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.
Byla vydána nová verze 2025.4 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) zveřejnil Národní politiku koordinovaného zveřejňování zranitelností (pdf), jejímž cílem je nejen zvyšování bezpečnosti produktů informačních a komunikačních technologií (ICT), ale také ochrana objevitelů zranitelností před negativními právními dopady. Součástí je rovněž vytvoření „koordinátora pro účely CVD“, jímž je podle nového zákona o kybernetické … více »
Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Mam s Bontonlandem stejnou zkušenost, chtěl jsem Návrat do budoucnosti I-III, nakonec mi vrátili peníze.
Ale dyž už dostanou zaplaceno, tak máš letenku jistou.Ale let ne.
Takže jestli to někdo neumí, tak je buď neschopný nebo podvodník.Chtěl jste napsat "schopný podnikatel"? Peníze inkasovat předem, naopak dodávat a faktury proplácet pozdě - základ úspěšného podnikání. Banky nám jdou příkladem! :P
Akorát nevím, jak s těma bankama, asi mám moc hodnou a slušnou banku. Někdy je to možná drahé, ale rozhodně ne nefér, všechno podle ceníku a smlouvy. Nedovedu si představit, že by si moje banka strhla poplatek za vedení karty a karta potom prostě "nebyla".
Ale oni to umí zjistit. Prostě naschvál prodají víc letenek. Občas to třeba nevyjde. Pak začíná licitace. Nabídnu vám například, že pokud poletíte dalším letem, tak dostanete navíc peníze, lepší místa, striptérku, modré z nebe :). Vždycky se někdo nechá zlákat.
Údajně je to v Americe velmi populární. A pokud máte dostatek, času, tak si tím lze prý i pěkně zpříjemnit (zlevnit) cestování.
Jeden z kantorů nám popisoval, že když byl na nějakém vnitrostátním letu v Americe, a přišla před stratem letuška, tak se okamžitě zvedli tři studenti, a že poletí klidně později. Bohužel letuška přišla pouze oznámit, že bude let trochu neklidný.
Tak to by jsi asi udělal lépe, kdyby jsi tam rovnou zašel. To bys tam třeba narazil zrovna na mně a já bych se ti podíval kolik kusů ještě máme a případně by sis to mohl hned odnést. Když by to bylo už vyprodané, objednal by sis to hned tam na místě. Objednávka přes internet vypadá tak, že po příchodu do práce dostaneme na papírech CD/DVD co si kdo objednal a chodíme po prodejně a vybíráme z regálů. Krom toho internetové objednávky se o víkendu nevyřizují (normální prodej je). Prostě nijak závratně rychlý a spolehlivý ten proces není.
Mrzí mne, že i dnes je možný takový nehorázný šlendriál, že někdo může prodat zboží, které nemá a dokonce za to přijmout předem peníze. A přitom se v době objednávky tvářit jako, že zboží je na skladě.Pravděpodobně to v době obědnání opravdu na prodejně bylo, ale protože se (jak už jsem psal) internetové objednávky vyřizují vždy ráno před začátkem prodeje, tak pokud sis to objednal třeba dopoledne, tak se to s největší pravděpodobností přes den prodalo.
Ale z technického hlediska není problém zjistit, kolik zboží je skladem, nebo kolik je volných sedaček v letadle. Takže jestli to někdo neumí, tak je buď neschopný nebo podvodník.Problém to opravdu není. Kdyby sis tam zašel, dozvěděl by ses to přesně na kusy. Osobně netuším proč na webových stránkách mlží způsobem "pár kusů".
A taky poštovné nebylo až tak vysoké, tak jsem si chtěl zase užít "pohodlné nakupování z domova" prostě jen tak, uznávám že trochu z nudy a s naivní představou, že to bude fungovat tak, jak se internetový obchod tvářil.
A zvýšit provázanost mezi elektronickým obchodem a zbytkem IS
On ten informační systém co se tam používá taky není žádný med - program LADAsoft běžící na DOSu. Některé počítače mají jenom DOS, ty lepší Win98. Například vyhledávání v té "databázi" podle čehokoliv jiného než abecedy (část názvu titulu, dodavatel,...) trvá cca 2 minuty. Na některých počítačích dokonce ještě déle. Řekl bych, že dokud to bude fungovat, tak s tím nikdo nic dělat nebude. Docela by mě zajímalo jak jsou s tímto propojené webové stránky - pokud vůbec nějak jsou.
V podstatě souhlasím, že to není moc dobrý přístup. Ale ten tvůj navrhovaný postup by vyžadoval dalšího člověka, který by měl jako jedinou pracovní náplň čekání na objednávku a následně co nejrychlejší vyřízení. To by snad nebyl problém, ale řekl bych, že doba je pořád taková, že se preferuje "živý" zákazník v kamenném obchodě než "neživý" zákazník visící na drátě. Asi by to vypadalo divně, kdyby tam chodili pracovníci BL po prodejně a zákazníkům by před očima mizelo zboží z regálů. Prostě je na tom znát, že to není čistě on-line obchod.
Ne, agent nejsem. Jsem vcelku pravidelný čtenář abíčka a spokojený uživatel Arch Linuxu.
Pravděpodobně ti nic bližšího neřeknu, protože to prostě nikdo neví. Jana ti to napsala tak jak se věci mají. U nás to už nemáme, tak se čeká na zboží od dodavatele a ten asi dodává každých 10 dní. Nijak se postupu Bontonlandu nezastávám, akorát poukazuji, že to má své důvody. Kdybys zašel do prodejny a zeptal se na informacích, tak by ses dozvěděl to samé. Žádné "ojebávky" na zákazníky v popisu práce nemáme.
Tiskni
Sdílej: