Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Možná tomu nebudete věřit, ale i já si kupuji originální nosiče. Na stránkách bontonland.cz jsem před několika dny narazil na jeden ze svých oblíbených filmů.
Přestože kolem kamenné verze tohoto obchodu chodím skoro každý den, rozhodl jsem se pro objednávku po internetu, protože v elektronickém obchodě bylo uvedeno, že už mají jen posledních pár kusů. Takže jsem radši zaplatil poštovné, než abych riskoval, že můj oblíbený film na DVD vyprodají. Těšil jsem se, že mi balíček přijde tak během dvou až tří dnů.
Během této doby nepřišel balíček, ale email od bontonlandu, že "následující tituly bohužel nejsou právě na skladě." Mrzí mne, že i dnes je možný takový nehorázný šlendriál, že někdo může prodat zboží, které nemá a dokonce za to přijmout předem peníze. A přitom se v době objednávky tvářit jako, že zboží je na skladě.
Těžko si dokážu představit, že by letecká společnost prodala letenky, které jsou vyprodané. Asi jejich IS nenavrhují takoví lemplové jako "tvůrci" elektronických obchodů "obyčejných" firem
Zboží prý bude, tak nezbývá než čekat a věřit Janě Šťastné z emailu, že nelhala a že "Tituly jsou objednány a měly by být dodány během 10 dní." Snad budu taky šťastný, až mi DVDčko přijde domů.
Tiskni
Sdílej:
Mam s Bontonlandem stejnou zkušenost, chtěl jsem Návrat do budoucnosti I-III, nakonec mi vrátili peníze.
Ale dyž už dostanou zaplaceno, tak máš letenku jistou.Ale let ne.
Takže jestli to někdo neumí, tak je buď neschopný nebo podvodník.Chtěl jste napsat "schopný podnikatel"? Peníze inkasovat předem, naopak dodávat a faktury proplácet pozdě - základ úspěšného podnikání. Banky nám jdou příkladem! :P
Ale oni to umí zjistit. Prostě naschvál prodají víc letenek. Občas to třeba nevyjde. Pak začíná licitace. Nabídnu vám například, že pokud poletíte dalším letem, tak dostanete navíc peníze, lepší místa, striptérku, modré z nebe :). Vždycky se někdo nechá zlákat.
Údajně je to v Americe velmi populární. A pokud máte dostatek, času, tak si tím lze prý i pěkně zpříjemnit (zlevnit) cestování.
Jeden z kantorů nám popisoval, že když byl na nějakém vnitrostátním letu v Americe, a přišla před stratem letuška, tak se okamžitě zvedli tři studenti, a že poletí klidně později. Bohužel letuška přišla pouze oznámit, že bude let trochu neklidný.
Tak to by jsi asi udělal lépe, kdyby jsi tam rovnou zašel. To bys tam třeba narazil zrovna na mně a já bych se ti podíval kolik kusů ještě máme a případně by sis to mohl hned odnést. Když by to bylo už vyprodané, objednal by sis to hned tam na místě. Objednávka přes internet vypadá tak, že po příchodu do práce dostaneme na papírech CD/DVD co si kdo objednal a chodíme po prodejně a vybíráme z regálů. Krom toho internetové objednávky se o víkendu nevyřizují (normální prodej je). Prostě nijak závratně rychlý a spolehlivý ten proces není.
Mrzí mne, že i dnes je možný takový nehorázný šlendriál, že někdo může prodat zboží, které nemá a dokonce za to přijmout předem peníze. A přitom se v době objednávky tvářit jako, že zboží je na skladě.Pravděpodobně to v době obědnání opravdu na prodejně bylo, ale protože se (jak už jsem psal) internetové objednávky vyřizují vždy ráno před začátkem prodeje, tak pokud sis to objednal třeba dopoledne, tak se to s největší pravděpodobností přes den prodalo.
Ale z technického hlediska není problém zjistit, kolik zboží je skladem, nebo kolik je volných sedaček v letadle. Takže jestli to někdo neumí, tak je buď neschopný nebo podvodník.Problém to opravdu není. Kdyby sis tam zašel, dozvěděl by ses to přesně na kusy. Osobně netuším proč na webových stránkách mlží způsobem "pár kusů".
On ten informační systém co se tam používá taky není žádný med - program LADAsoft běžící na DOSu. Některé počítače mají jenom DOS, ty lepší Win98. Například vyhledávání v té "databázi" podle čehokoliv jiného než abecedy (část názvu titulu, dodavatel,...) trvá cca 2 minuty. Na některých počítačích dokonce ještě déle. Řekl bych, že dokud to bude fungovat, tak s tím nikdo nic dělat nebude. Docela by mě zajímalo jak jsou s tímto propojené webové stránky - pokud vůbec nějak jsou.
V podstatě souhlasím, že to není moc dobrý přístup. Ale ten tvůj navrhovaný postup by vyžadoval dalšího člověka, který by měl jako jedinou pracovní náplň čekání na objednávku a následně co nejrychlejší vyřízení. To by snad nebyl problém, ale řekl bych, že doba je pořád taková, že se preferuje "živý" zákazník v kamenném obchodě než "neživý" zákazník visící na drátě. Asi by to vypadalo divně, kdyby tam chodili pracovníci BL po prodejně a zákazníkům by před očima mizelo zboží z regálů. Prostě je na tom znát, že to není čistě on-line obchod.
Ne, agent nejsem. Jsem vcelku pravidelný čtenář abíčka a spokojený uživatel Arch Linuxu.
Pravděpodobně ti nic bližšího neřeknu, protože to prostě nikdo neví. Jana ti to napsala tak jak se věci mají. U nás to už nemáme, tak se čeká na zboží od dodavatele a ten asi dodává každých 10 dní. Nijak se postupu Bontonlandu nezastávám, akorát poukazuji, že to má své důvody. Kdybys zašel do prodejny a zeptal se na informacích, tak by ses dozvěděl to samé. Žádné "ojebávky" na zákazníky v popisu práce nemáme.