abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    17.4. 17:11 | Zajímavý článek

    Stanislav Fort, vedoucí vědecký pracovník z Vlčkovy 'kyberbezpečnostní' firmy AISLE, zkoumal dopady Anthropic Mythos (nový AI model od Anthropicu zaměřený na hledání chyb, který před nedávnem vyplašil celý svět) a předvedl, že schopnosti umělé inteligence nejsou lineárně závislé na velikosti nebo ceně modelu a dokázal, že i některé otevřené modely zvládly v řadě testů odhalit ve zdrojových kódech stejné chyby jako Mythos (například FreeBSD CVE-2026-4747) a to s výrazně nižšími provozními náklady.

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 6
    17.4. 12:44 | IT novinky

    Federální návrh zákona H.R.8250 'Parents Decide Act', 13. dubna předložený demokratem Joshem Gottheimerem a podpořený republikánkou Elise Stefanik coby spolupředkladatelkou (cosponsor), by v případě svého schválení nařizoval všem výrobcům operačních systémů při nastavování zařízení ověřovat věk uživatelů a při používání poskytovat tento věkový údaj aplikacím třetích stran. Hlavní rozdíl oproti kalifornskému zákonu AB 1043 a kolorádskému SB26-051 je ten, že federální návrh by platil rovnou pro celé USA.

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 12
    17.4. 12:33 | Nová verze

    Qwen (čínská firma Alibaba Cloud) představila novou verzi svého modelu, Qwen3.6‑35B‑A3B. Jedná se o multimodální MoE model s 35 miliardami parametrů (3B aktivních), nativní kontextovou délkou až 262 144 tokenů, 'silným multimodálním vnímáním a schopností uvažování' a 'výjimečnou schopností agentického kódování, která se může měřit s mnohem rozsáhlejšími modely'. Model a dokumentace jsou volně dostupné na Hugging Face, případně na čínském Modelscope. Návod na spuštění je už i na Unsloth.

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 1
    17.4. 11:00 | Nová verze

    Sniffnet, tj. multiplatformní (Windows, macOS a Linux) open source grafická aplikace pro sledování internetového provozu, byl vydán ve verzi 1.5. V přehledu novinek je vypíchnuta identifikace aplikací komunikujících po síti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    17.4. 02:22 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 15.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.4. 01:11 | Pozvánky

    Současně se SUSECON 2026 proběhne příští čtvrtek v Praze také komunitní Open Developer Summit (ODS) zaměřený na open source a openSUSE. Akce se koná ve čtvrtek 23. 4. (poslední den SUSECONu) v Hilton Prague (místnost Berlin 3) a je zcela zdarma, bez nutnosti registrace na SUSECON. Na programu jsou témata jako automatizace (AutoYaST), DevOps, AI v terminálu, bezpečnost, RISC-V nebo image-based systémy. Všichni jste srdečně zváni.

    lkocman | Komentářů: 1
    16.4. 15:44 | Humor

    Český úřad zeměměřický a katastrální zavedl u anonymního nahlížení do katastru nemovitostí novou CAPTCHA ve formě mapové puzzle: nepřihlášení uživatelé musí nově správně otočit devět dlaždic v 3x3 poli tak, aby dohromady daly souvislý obrázek výseče reálné mapy, přičemž na to mají pouze jeden časově omezený pokus. Test je podle uživatelů i odborníků příliš obtížný a na sociálních sítích pochopitelně schytává zaslouženou kritiku a

    … více »
    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 36
    16.4. 15:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.95.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.4. 15:22 | Zajímavý software

    Mozilla prostřednictvím své dceřiné společnosti MZLA Technologies Corporation představila open-source AI klienta Thunderbolt. Primárně je určený pro firemní nasazení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.4. 14:00 | IT novinky

    Firma Cal.com oznámila, že přesouvá svůj produkční kód z otevřeného do uzavřeného repozitáře z důvodu bezpečnostního rizika umělé inteligence, která prý dokáže vyhledávat a zneužívat zranitelnosti rychleji, než by je jejich vývojářský tým stíhal opravovat. Zároveň zveřejnila samostatnou, open-source verzi Cal.diy pod licencí MIT, ovšem bez řady původních funkcí. O tom, zda je toto opatření rozumné, existují pochyby. … více »

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 6
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (25%)
    Celkem 1356 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    31.7.2010 07:13 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mediální průmysl a alternativní modely
    Waw. To si my čítal myšlienky?

    Pekne napísané.
    31.7.2010 08:47 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mediální průmysl a alternativní modely
    no co sa tyka elektronickych knih (v ostatnom prilis prehlad nemam) tak Creative Commons sa za posledne roky rozsirili natolko, ze clovek uz absolutne nestiha sledovat a uz vobec nie citat diela ktore vychadzaju; podobne som si vsimol, ze to zacina byt aj s komixami (pribeh + kresba je IMHO narocnejsia zalezitost); co sa tyka hudby a videa, tam je toho asi pomenej (nemam prilis prehlad), ale casom sa to IMHO viacej rozsiri aj tam
    Samae1 avatar 31.7.2010 09:48 Samae1 | skóre: 6 | blog: Ohniště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mediální průmysl a alternativní modely
    Thomas Jefferson:Když se lidé bojí své vlády, pak existuje tyranie.
    kotyz avatar 31.7.2010 10:35 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mediální průmysl a alternativní modely
    jj, pioneer one vypada slibne, prispel sem jim 10 $ na dalsi dily.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    31.7.2010 14:12 cazfe | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mediální průmysl a alternativní modely
    taky jsem přispěl, doufám že další díly zvládnou trochu líp, když jsem koukal na primer který byl v podstatě ještě levnější, tak jsem měl pocit že je to řemeslně trochu někde jinde
    31.7.2010 11:14 optim | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mediální průmysl a alternativní modely
    Jinak ta vystava je ted v Klementinu.
    alblaho avatar 31.7.2010 16:03 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mediální průmysl a alternativní modely
    Jenom jedna poznámka k těm drahým filmům. Jejich osud závisí převážně na tom, zda se udrží kina. Kina se udržet mohou, protože se jedná o službu s přidanou hodnotou.

    Já do kina chodím. Pouštět filmy na notebooku mě nebaví, uvidím až budu mít nějakou velkou televizi. Byl jsem na Inception, bylo to vyprodané. Film byl dobrý, všichni seděli jak přikovaní. A při posledním záběru (který hrozně mile otevírá konec) si všichni v jeden moment odchechtli - nádherný zážitek.

    Možná kina přežijí, jako přežívají hospody, přestože si každý může koupit lahváče domů (a levnějc).
    31.7.2010 17:04 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mediální průmysl a alternativní modely
    To je sice pravda, ale neodpovídá to kontextu, ve kterém ta úvaha probíhá. Samotné přežití kin nestačí, musí přežít i produkční společnosti (což v podstatě ekvivalentní s přežitím kin). Někdo přece musí na začátku do filmu těch několik set milionů zainvestovat. Jenže produkční společnosti fungují podle průmyslového modelu, který jsem na začátku úvahy pro větší názornost zcela vyloučil.

    Pointa je v tom, že alternativní modely sice nejsou schopné financovat filmovou produkci v současném formátu, ale to není na škodu. I kdyby všechny produkční společnosti zkrachovaly (což je dost nepravděpodobné), prostě se jen přizpůsobí formát tvorby.
    alblaho avatar 1.8.2010 10:05 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mediální průmysl a alternativní modely
    Já se snažím říct, že produkce filmů nemusí být závislá na dnešním průmyslovém modelu.

    Pointa byla taková, že i když budeme 100% svobodní a 100% copyleftoví, tak je možné, že se ty drahé filmy pořád vyplatí. Sice si budeš moci vzít do kina kameru, ale půjdeš tam za zážitkem a tu stovku jim dáš.

    Jinak ale souhlasím s tím, že změna formátu tvorby je hodnotově neutrální. Kulturní přínos filmu není úměrný investovaným prostředkům (viz. Transformers 2:-)
    1.8.2010 11:55 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mediální průmysl a alternativní modely
    Já souhlasím, že se drahé filmy pořád vyplatí, ale o to nejde. Otázka je, jestli drahé filmy dokážou ufinancovat alternativní modely. A to si nemyslím.
    alblaho avatar 1.8.2010 17:21 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mediální průmysl a alternativní modely
    Přiznám se, že takhle příkře to rozdělovat mi nedává smysl.

    To jako umělec který je mimo mediální průmysl nemůže uspořádat koncert? Filmová projekce v kině a živý koncert jsou podle mě to samé a jsou v podstatě nezávislé na autorském právu neb se řídí fyzikou (sál má omezenou kapacitu, ale zas můžeš každého zkasírovat).

    A asi se lišíme v tom, co je to "alternativní model". Já ho chápu jako model založený fungující nad copyleftem.
    1.8.2010 21:47 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mediální průmysl a alternativní modely
    Nedává ti to smysl, protože začínáš s hotovým dílem. Když místo toho začneš s ještě nerealizovaným nápadem na dílo, tak to smysl dávat začne.

    Dělení na alternativní a průmyslové modely dělám podle toho, kdo rozhoduje o vzniku díla. U alternativních modelů je to autor a nikdo jiný (autor jen volí formát díla odpovídající jeho finančním možnostem). V průmyslových modelech je to investor, který vznik díla financuje.

    V případě filmu mohou alternativní i průmyslové modely bez problémů koexistovat. Oba modely mají svá specifika, která ten druhý z principu nemůže nabídnout. V případě hudby už průmyslový model není životaschopný a alternativní modely ho časem zcela nahradí. A v případě literární tvorby průmyslový model v podstatě pořádně nefungoval nikdy. Knižní vydavatelé vždy byli spíše poskytovatele služeb pro spisovatele než jejich zaměstnavatelé. Hudební průmysl se buď opět stane poskytovatelem služeb, nebo zanikne úplně.
    alblaho avatar 2.8.2010 08:23 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mediální průmysl a alternativní modely
    Ok, už je mi to jasnější.

    Když já jsem si to představoval tak, že autor přijde do banky se slovy "Hele vole, tady mám geniální scénář, puč mí 200 mega." I když je fakt, že místo banky vlastně můžu rovnou dosadit 20th Century Fox nebo tak něco.
    25.9.2010 02:25 klo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mediální průmysl a alternativní modely
    Přesně tak. Drahé filmy se točí jenom proto, že se zaplatí. A přes všechny řeči o tom, jak filmový průmysl je STRAŠNĚ poškozován, podívej se na žebříčky nejvýnosnějších filmů. Až nebudou prachy, budou špičkoví režiséři točit geniální filmy na mobily nebo na videokamery za pár korun a stříhat je na laptopu.
    Nicky726 avatar 31.7.2010 18:48 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mediální průmysl a alternativní modely
    Hm, Joseph Gordon-Levitt, hmm... díky za tip.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.