abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 10.3 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Přidána byla podpora Orange Pi 4 LTS. Přibyl balíček Prometheus.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:55 | Nová verze

    Implementace VPN softwaru WireGuard (Wikipedie) pro Windows, tj. WireGuard pro Windows a WireGuardNT, dospěly do verze 1.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 16:11 | IT novinky

    V Pekingu dnes proběhl 2. ročník půlmaratonu humanoidních robotů. První 3 místa obsadili roboti Honor Lightning v různých týmech. Nový rekord autonomního robota je 50 minut a 26 sekund. Operátorem řízený robot to zvládl i s pádem za 48 minut a 19 sekund. Řízení roboti měli časovou penalizaci 20 %. Před rokem nejrychlejší robot zvládl půlmaraton za 2 hodiny 40 minut a 42 sekund. Aktuální lidský rekord drží Jacob Kiplimo z Ugandy s časem 57 minut a 20 sekund [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.4. 17:11 | Zajímavý článek

    Stanislav Fort, vedoucí vědecký pracovník z Vlčkovy 'kyberbezpečnostní' firmy AISLE, zkoumal dopady Anthropic Mythos (nový AI model od Anthropicu zaměřený na hledání chyb, který před nedávnem vyplašil celý svět) a předvedl, že schopnosti umělé inteligence nejsou lineárně závislé na velikosti nebo ceně modelu a dokázal, že i některé otevřené modely zvládly v řadě testů odhalit ve zdrojových kódech stejné chyby jako Mythos (například FreeBSD CVE-2026-4747) a to s výrazně nižšími provozními náklady.

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 6
    17.4. 12:44 | IT novinky

    Federální návrh zákona H.R.8250 'Parents Decide Act', 13. dubna předložený demokratem Joshem Gottheimerem a podpořený republikánkou Elise Stefanik coby spolupředkladatelkou (cosponsor), by v případě svého schválení nařizoval všem výrobcům operačních systémů při nastavování zařízení ověřovat věk uživatelů a při používání poskytovat tento věkový údaj aplikacím třetích stran. Hlavní rozdíl oproti kalifornskému zákonu AB 1043 a kolorádskému SB26-051 je ten, že federální návrh by platil rovnou pro celé USA.

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 12
    17.4. 12:33 | Nová verze

    Qwen (čínská firma Alibaba Cloud) představila novou verzi svého modelu, Qwen3.6‑35B‑A3B. Jedná se o multimodální MoE model s 35 miliardami parametrů (3B aktivních), nativní kontextovou délkou až 262 144 tokenů, 'silným multimodálním vnímáním a schopností uvažování' a 'výjimečnou schopností agentického kódování, která se může měřit s mnohem rozsáhlejšími modely'. Model a dokumentace jsou volně dostupné na Hugging Face, případně na čínském Modelscope. Návod na spuštění je už i na Unsloth.

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 1
    17.4. 11:00 | Nová verze

    Sniffnet, tj. multiplatformní (Windows, macOS a Linux) open source grafická aplikace pro sledování internetového provozu, byl vydán ve verzi 1.5. V přehledu novinek je vypíchnuta identifikace aplikací komunikujících po síti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    17.4. 02:22 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 15.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.4. 01:11 | Pozvánky

    Současně se SUSECON 2026 proběhne příští čtvrtek v Praze také komunitní Open Developer Summit (ODS) zaměřený na open source a openSUSE. Akce se koná ve čtvrtek 23. 4. (poslední den SUSECONu) v Hilton Prague (místnost Berlin 3) a je zcela zdarma, bez nutnosti registrace na SUSECON. Na programu jsou témata jako automatizace (AutoYaST), DevOps, AI v terminálu, bezpečnost, RISC-V nebo image-based systémy. Všichni jste srdečně zváni.

    lkocman | Komentářů: 2
    16.4. 15:44 | Humor

    Český úřad zeměměřický a katastrální zavedl u anonymního nahlížení do katastru nemovitostí novou CAPTCHA ve formě mapové puzzle: nepřihlášení uživatelé musí nově správně otočit devět dlaždic v 3x3 poli tak, aby dohromady daly souvislý obrázek výseče reálné mapy, přičemž na to mají pouze jeden časově omezený pokus. Test je podle uživatelů i odborníků příliš obtížný a na sociálních sítích pochopitelně schytává zaslouženou kritiku a

    … více »
    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 36
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (25%)
    Celkem 1358 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    5.4.2005 21:58 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše :)))
    :)))
    5.4.2005 22:35 hub | skóre: 26 | blog: bg
    Rozbalit Rozbalit vše kravičky
    Ještě tyhle kravičky běhají po Praze ? No, tam kde jsem je zdravil, již nejsou, asi radši šli za turisty na druhý břeh, třeba dostanou více penízků/nažrat nebo se jim dostane více pozornosti. ;-)
    Pavel Stárek avatar 6.4.2005 00:46 Pavel Stárek | skóre: 43 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kravičky
    A nebo šly tam, kde je nějací debilové nebudou ničit, nevím, mě takové věci štvou. No holt i tací jsou mezi námi (bohužel) :-(
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    6.4.2005 09:30 kavol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kravičky
    nesouhlasím s řešením prostřednictvím destrukce; nicméně jest třeba uvědomit si, že nejde o problém slepice a vejce, nýbrž v případě medializovaného případu zničené krávy je příčina zcela jasná, a to ta, že "nějací debilové", co se zasloužili o umístění oné krávy, pro změnu štvali někoho jiného ... který holt neřešil problém psaním do blogu na ábíčku, nýbrž ocelovou trubkou (nebo čím to rozmlátili?)

    a když už jsme u té příčinnosti, na plakátě - upoutávce na zničenou krávu - jsem se dočetl, že Praha byla jediným městem, kde se krávy ničily; autor plakátu ovšem zapomněl dodat, že Praha byla taky jediným městem, kde byly vystaveny krávy urážející místní obyvatelstvo ... musím se přiznat, že ve chvíli, kdy jsem ten výžblept na národní povahu četl, měl jsem silnou chuť někomu dát přes hubu nebo si také do nějaké krávy kopnout, ač jsem jinak poměrně mírumilovný tvor (viz první věta příspěvku) :-(
    Jiří Svoboda avatar 6.4.2005 15:14 Jiří Svoboda | skóre: 37 | blog: cat /dev/mind | Prostějov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kravičky
    Praha byla taky jediným městem, kde byly vystaveny krávy urážející místní obyvatelstvo
    Muzes to, prosim, nejak rozvest? Vubec nevim, co mas na mysli.
    6.4.2005 17:26 kavol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kravičky
    tohle jsem o tom v rychlosti "vyjyxoval" - zbytek si laskavý čtenář najde na Internetu jistě rád sám ;-)
    Pavel Stárek avatar 6.4.2005 17:51 Pavel Stárek | skóre: 43 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kravičky
    No nevím nevím, mě osobně nijak to, že kravička měla na sobě číslo 23 a rudou hvězdu nepohoršuje (natož abych to šel z ní jakýmkoliv způsobem odstraňovat). Ono to je totiž úplně někde jinde a to sice: byla plastová kravička jejich majetek ? Odpověď je NE, dále: měli tudíž ti debilové nějaké zákonné právo ji ničit ? Odpověď je zase NE. A ještě dále: dopustili se tito debilové trestného činu poškozování cizí věci (nebo vandalismu) ? Odpověď je ANO a proto bych je také podle toho patřičně potrestal.

    Nechráním a nebráním zde nijak komunismus a jeho éru, to rozhodně ne, ale všechny národy si během okupace za druhé světové války užily svoje, avšak to, že byl nějakou dobu vystaven tank č.23, je spíš důkaz pocty vojákům, kteří nás přišli v roce 1945 osvobodit (ať už to byli Rusové nebo Američani), než hold komunismu jako takového. To se z toho tanku stalo bohužel až v následujících letech.

    Jen by mě zajímalo, kolik těm debilům je let, a kolik si toho z doby totality zažili na vlastní kůži a kolik si toho pamatují a jestli mají vůbec právo se takto chovat. Mě je 32 roků a něco si ještě pamatuju, ale nic mi nedává právo poškozovat cizí věc, jen z důvodu toho, že v ní vidím jakousi symboliku. Mě by zajímalo, jak by se stavěli například k tomu, kdyby jim někdo rozmlátil auto, jen z důvodu že mělo červenou (rudou) barvu. No to sem se zase rozepsal, jdu zase něco dělat.

    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    6.4.2005 20:24 kavol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kravičky
    No nevím nevím, mě osobně nijak to, že kravička měla na sobě číslo 23 a rudou hvězdu nepohoršuje
    což ovšem není obecným důkazem, že to nemůže pohoršovat nikoho, že ...
    Ono to je totiž úplně někde jinde a to sice: byla plastová kravička jejich majetek ?
    ne, tak v této poloze to opravdu není ... neobhajuji akt destrukce, dokonce sami pachatelé (tvrdí, že) do toho šli připraveni přijmout trest za svůj čin
    Odpověď je NE, dále: měli tudíž ti debilové nějaké zákonné právo ji ničit ? Odpověď je zase NE.
    dovolil bych si mimo téma poznamenat, že vztah vlastnictví a "právo ničit" spolu nesouvisí až tak pevně ...
    Jen by mě zajímalo, kolik těm debilům je let,
    viz odkazy u odkázaného článku ... 25, 26 a 28 (v době činu) - trochu méně psát a více číst ;-)

    a je-li řeč o "historické paměti", podotýkám, že v této souvislosti věk není měřítkem, neb nikdo ze zainteresovaných válku nezažil; zajímavý je ovšem fakt, že z pamětníků s neláskou vzpomínajících na druhý příchod (nejen) Rudé armády do Prahy prakticky nikdo dotyčnou krávu neschvaluje (zato její demolici mnozí)
    ... kolik si toho pamatují a jestli mají vůbec právo se takto chovat.
    to je ale špatná úvaha - nepamatuji si, že by mě někdo mučil, tak nemám právo kritizovat mučení? (nemíním konsensuální v BDSM hrátkách ;-))

    nejde o poškození věci, tato forma vyjádření názoru není dle obecného mínění přijatelná a nikdo se jí zde nezastává, takže nevidím důvod se kolem ní neustále točit

    já jsem reagoval na zastávání se kraviček, protože se nejednalo o prachsprosté vandalství, nýbrž "ty kravičky si za to mohou samy", nejsou v posici nevinné oběti, nýbrž agresora

    pánové se rozhodli agresi bránit, což schvaluji, leč provedli to morálně (i právně) nepřípustnou formou, což neschvaluji

    na druhou stranu, nicmoc jiného jim nezbývalo, neboť právo v tomto případě selhalo - dovolilo zaútočit na morální hodnoty jisté skupiny obyvatel; asi se shodneme, že systém umožňující obdržet od někoho facku, ale nikoliv ji oplatit není správný

    nedovedu si představit, že by prošlo, kdybych chtěl na nádvoří pražského hradu umístit krávu s nápisem "První dáma je kráva." ... naopak umístění krávy s číslem 23 na místě pomníku prošlo, tady se stala chyba a bavme se o tom, že měla být napravena, nikoliv o tom, že "chudáci kravičky musely utéct před debily"
    Pavel Stárek avatar 6.4.2005 23:17 Pavel Stárek | skóre: 43 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kravičky
    viz odkazy u odkázaného článku ... 25, 26 a 28 (v době činu) - trochu méně psát a více číst ;-)
    No přiznávám, tak nějak jsem se rozohnil (ne na Vás) a z článku jsem si přečetl jen to co mě v danou chvíly zajímalo.
    dovolil bych si mimo téma poznamenat, že vztah vlastnictví a "právo ničit" spolu nesouvisí až tak pevně ...
    Tomu nějak nerozumím. Znamená to snad, že pokud někdo něco vlastní, tak já to mohu beztrestně zničit ?
    a je-li řeč o "historické paměti", podotýkám, že v této souvislosti věk není měřítkem, neb nikdo ze zainteresovaných válku nezažil; zajímavý je ovšem fakt, že z pamětníků s neláskou vzpomínajících na druhý příchod (nejen) Rudé armády do Prahy prakticky nikdo dotyčnou krávu neschvaluje (zato její demolici mnozí)
    No první příchod Rudé armády si myslím byl Pražany i celým národem vítán, ovšem druhý byl samozřejmě sviňárna nejhrubšího zrna, avšak ta kravička "neoslavovala" ten politování a trestuhodný příchod druhý. Takže stále nechápu o co jim šlo - mě přijde, že nepochopili recesi.
    já jsem reagoval na zastávání se kraviček, protože se nejednalo o prachsprosté vandalství, nýbrž "ty kravičky si za to mohou samy", nejsou v posici nevinné oběti, nýbrž agresora
    Možná pro někoho šlo o psychickou agresi, nevím, ale mě to stále přijde jakési "utažené za vlasy". Jen kvůli tomu, že ta kravička měla na sobě rudou hvězdu a číslo 23 a já to odstraním nezákonným způsobem se nechám zbytečně trestat a tahat po úřadech ? Mě by zajímalo, co ti tři pánové dělají teď, komunisti nám de facto vládnou už teď a to je nepohoršuje ? Asi si na ně seženu e-mail a zeptám se jich.
    asi se shodneme, že systém umožňující obdržet od někoho facku, ale nikoliv ji oplatit není správný
    To se shodneme, plně souhlasím.
    nedovedu si představit, že by prošlo, kdybych chtěl na nádvoří pražského hradu umístit krávu s nápisem "První dáma je kráva."
    No to už by musel být hodně chorý mozek :-) Ale jinak co se týče bývalé p.d. D.V. tak opravdu byla - stačí si přečíst Sedm týdnů, které otřásly hradem od Přemysla Svory, jako herečku ji uznávám, ale to je můj osobní názor, zde již mírně off topic.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    7.4.2005 10:19 kavol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kravičky
    Znamená to snad, že pokud někdo něco vlastní, tak já to mohu beztrestně zničit ?
    za určitých okolností ano ... neznám patřičné předpisy, leč takový pochopitelný příklad je, že hasiče nikdo nezavře za škodu způsobenou vodou užitou k hašení
    No první příchod Rudé armády si myslím byl Pražany i celým národem vítán, ovšem druhý byl samozřejmě sviňárna nejhrubšího zrna, avšak ta kravička "neoslavovala" ten politování a trestuhodný příchod druhý. Takže stále nechápu o co jim šlo - mě přijde, že nepochopili recesi.
    ehm, ten příchod druhý s případem vůbec nesouvisí, zmínil jsem jej jen pro srovnání, jak silně positivně je vnímám ten první

    co se týče chápání recese - to by si měl uvědomit především autor, že ne každý má chápání pro jakoukoliv recesi

    vyjádřit, že "válka je vůl", lze i s použitím méně konfliktní symboliky; naopak pokud trvá na svém "uměleckém" vyjádření, dílo by mělo patřit do galerie a nikoliv na veřejné prostranství, které je v daném případě nejprovokativnější jak jen to jde
    Možná pro někoho šlo o psychickou agresi, nevím, ale mě to stále přijde jakési "utažené za vlasy".
    odhlédněme od osobního názoru; na tvorbu krav byla dána pravidla, která mj. zakazovala užití některých symbolů, takže zřejmě se počítalo s tím, že by někomu vadit mohly, ať už my dva si o daném případu myslíme cokoliv (viz příklad s první dámou, není těžké si tipnout, že někoho urazí, a tedy to "za vlasy" není; naopak myšlení pamětníků odboje, resp. jejich přívrženců, je pro nás vzdálenější, a tudíž to "za vlasy" je?)

    no a tato vlastní pravidla organizátorů Cowparade byla v Praze porušena (a to dokonce ve více případech, než ten náš diskutovaný!), ale oni se teď budou stavět do role nevinných a ublížených? - TOHLE je přitažené za vlasy :-(
    Jen kvůli tomu, že ta kravička měla na sobě rudou hvězdu a číslo 23 a já to odstraním nezákonným způsobem se nechám zbytečně trestat a tahat po úřadech ?
    lidé jsou různí :-) každopádně fakt je to, že to provedli za bílého dne, za plného vědomí a ke svému činu se hlásí, čili nešlo o náhodné vandalství, jak je to prezentováno, takže v rámci "historické paměti" jsem se prostě musel ozvat ;-)

    BTW
    Pavel Stárek avatar 7.4.2005 11:15 Pavel Stárek | skóre: 43 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kravičky
    za určitých okolností ano ... neznám patřičné předpisy, leč takový pochopitelný příklad je, že hasiče nikdo nezavře za škodu způsobenou vodou užitou k hašení
    Tak v případě ohrožení života a majetku osob, případně pokud tím zabráním trestnému činu mě asi za spůsobenou škodu nikdo trestat nebude.

    Jinak si myslím že se asi shodneme, každopádně mě by to asi za ty tahanice nestálo jako třem zmíněným pánům :-) Ale jinak debata byla pěkná, není potřeba žít jen prací (rozuměj: GNU/Linuxem) :-)
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    8.4.2005 08:59 kavol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kravičky
    Ale jinak debata byla pěkná, není potřeba žít jen prací (rozuměj: GNU/Linuxem) :-)
    mno, radši bych žil Linuxem, než SunOSem, ale to by bylo zas na jiné povídání ;-)
    6.4.2005 11:38 © | skóre: 37 | blog: escaped
    Rozbalit Rozbalit vše Super práce!
    Jéé, super, zrovna předpředevčírem jsme šli kolem a já si říkal, že tě tam musím poslat s foťákem. :-D Čteš mi myšlenky?
    6.4.2005 11:51 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Super práce!
    Nečtu. Jestli chceš, tak mám i verzi ve větším rozlišení :-)
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.