V uplynulých dnech byla v depu Českých drah v Brně-Maloměřicích úspěšně dokončena zástavba speciální antény satelitního internetu Starlink od společnosti SpaceX do jednotky InterPanter 660 004 Českých drah. Zástavbu provedla Škoda Group. Cestující se s InterPanterem, vybaveným vysokorychlostním satelitním internetem, setkají například na linkách Svitava Brno – Česká Třebová – Praha nebo Moravan Brno – Břeclav – Přerov – Olomouc.
Byla vydána nová verze 8.7.0 správce sbírky fotografií digiKam (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení (NEWS). Nejnovější digiKam je ke stažení také jako balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo ke spuštění a spustit.
Před 30 lety, k 1. 7. 1995, byl v ČR liberalizován Internet - tehdejší Eurotel přišel o svou exkluzivitu a mohli začít vznikat první komerční poskytovatelé přístupu k Internetu [𝕏].
Byla vydána (𝕏) nová verze 7.4 open source monitorovacího systému Zabbix (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení na webu, v poznámkách k vydání a v aktualizované dokumentaci.
Balíček s příkazem sudo byl vydán ve verzi 1.9.17p1. Řešeny jsou zranitelnosti CVE-2025-32462 (lokální eskalace práv prostřednictvím volby host) a CVE-2025-32463 (lokální eskalace práv prostřednictvím volby chroot).
Do služeb Seznam.cz se lze nově přihlásit pomocí služby MojeID [𝕏].
Bezpečnostní výzkumníci zveřejnili informace o osmi zranitelnostech, které postihují více než 700 modelů tiskáren, skenerů a štítkovačů značky Brother. Bezpečnostní upozornění vydali také další výrobci jako Fujifilm, Ricoh, Konica Minolta a Toshiba. Nejzávažnější zranitelnost CVE-2024-51978 umožňuje útočníkovi vzdáleně a bez přihlášení získat administrátorská oprávnění prostřednictvím výchozího hesla, které lze odvodit ze
… více »Společnost Oracle vlastní ochrannou známku JAVASCRIPT. Komunita kolem programovacího jazyka JavaScript zastoupena společností Deno Land vede právní bitvu za její osvobození, viz petice a otevřený dopis na javascript.tm. Do 7. srpna se k nim má vyjádřit Oracle (USPTO TTAB).
Byl představen samostatný rádiový modul Raspberry Pi Radio Module 2 s Wi-Fi a Bluetooth.
Certifikační autorita Let’s Encrypt ukončila k 4. červnu zasílání e-mailových oznámení o vypršení platnosti certifikátů. Pokud e-maily potřebujete, Let’s Encrypt doporučuje některou z monitorovacích služeb.
Já dosud používám Capture One 4 i když už je verze 5. Používám tento program již od verze 3 jelikož tehdy co se týče ceny a obrazové kvality nebyla velká konkurence.
S Bibblí jsem měl problémy. V několika po sobě jdoucích verzích mi při určitých podmínkách lezly zmršené JPEGy (rozhozené barvy).
Škoda, že Capture One není pro Linux určitě bych šel zase do něj, ale teď jsem na vážkách jestli nemám zkusit přejít ke konkurenci. Nedělají nějaký crossupgrade?
Oproti čtyřce do b5 přidali možnost doostření při výstupu. podívej se na vlastnosti ouput batch a zkus nastavit doostření tam.Doostření v output batch jsem nezkoušel, měl jsem nastavené jenom to, co je v nástrojích pro konkrétní obrázek. Jinak ostrost jsem samozřejmě porovnával až na výstupu.
jinak b5 neukazuje doostřené náhledy jako 4. ta doostřovala při jakémkoli zoom obrázku. B5 doostří pouze 100% zoom. Mluvím teď o práci s konkrétním obrázkem. ne o výstupu. Stěžovala si na to už spousta lidí v supportním fóru.Toho jsem si taky všiml. Docela by se mi líbilo, kdyby bylo možno předchozí chování zapnout (i za cenu zpomalení).
Ten určuje, jak se obrázek renderuje.
No zkoušel jsem to měnit, žádný neodpovídal Lightroomu a dost se to měnilo. Není tam nějaký Neutral? Věci jako Portrait, Event bych čekal kapku jinde.
Co se týče tý soudkovitosti, tak můj seťák není v jejich DB a žádný jiný můj objektiv tím netrpí, takže to Lens Correction v této oblasti nedzkouším. Ale asi to bude vono.
To může být způsobené Look profilem. Zkus se podívat na záložku Tone a použít jiný Look Profile. Ten určuje, jak se obrázek renderuje. Výchozí by měl být Product Reduced.Možná jsem divný, ale ani jeden mi nevyhovuje (nejmíň hrozný je asi portrait). Ale všiml jsem si, že při načítání se obrázek zobrazí v normálních barvách a teprve pak se to rozhodí.
Zkoušel jsem se na to také kouknout a žádný výrazný problém nevidím. Máš zkalibrovaný monitor? Jaký barevný prostor používáš při exportu obrázku? sRGB, AdobeRGB nebo jiný? To by také mohlo hrát roli.Monitor mám zkalibrovaný (nehledě na to, že všude jinde to vypadá normálně). Vstup mám v Adobe RGB a výstup většinou používám sRGB. Všechno mám v Bibble nastaveno (vstupní RAW má profil vložený). Ještě vyzkouším tu final verzi.
Vstupní RAW žádný profil nemá. Profily se přikládají k JPEG, TIFF ...atd. Většina RAW formátů je sice založena na tifu, ale žádný profil nemají.Aha, předpokládal jsem, že když mám zaškrtnuto embed profile ve foťáku tak se nacpe i do toho CR2 (páč to má strukturu skoro identickou se standardním TIFFem).
U konzumních přístrojů se uživatelská kalibrace nepředpokládá, akorát se část této magie odehrává ve foťáku. Nechce se mi věřit, že Bibble/Lightroom/Aperture jenom hádají podle čeho vypočítat skutečné barvy.Ony je nehádají. Přijde mi, že vycházíte z toho, že raw konvertor v těchto programech, či jak to nazveme je obecný pro jakýkoli raw z jakéhokoli přístroje. Pokud by tomu tak bylo, musí samozřejmně soubor nést informaci jak má být zpracován. Tak to ale přece není. Navíc také proč by to výrobce dělal? Ani Canon, ani Nikon ani nikdo ostatní nejsou "lidumilové" a mají primárně zájem, abychom od nich koupili víc než jen tu krabici co z ní padají fotky. Bohužel struktura formátu raw je u všech výrobců (dobře, možná ne všech ale žádnou specifikaci jsem neviděl) neveřejná a tak se můžeme jen dohadovat co uvnitř skutečně všechno je a jak to přesně vypadá. Konvertor přece pozná co je to za soubor (a z jakého přístroje)) a podle toho se zachová. To ale přece nesouvisí "jen" s interpretací barvy (ICC o ničem jiném není). Pokud by konvertor byl obecný, nebyl by u každého sw napsán dlouhý seznam podporovaných přístrojů. Ztratil by smysl.
Tiskni
Sdílej: