Společnost Eclypsium se na svém blogu rozepsala o bezpečnostním problému počítačů Framework. Jedná se o zranitelnost v UEFI umožňující útočníkům obejít Secure Boot.
Editor kódů Zed (Wikipedie) po macOS a Linuxu s verzí 0.208.4 už běží také ve Windows.
Apple dnes představil 14palcový MacBook Pro, iPad Pro a Apple Vision Pro s novým čipem M5.
Debian pro mobilní zařízení Mobian (Wikipedie) byl vydán ve verzi 13 Trixie. Nová stabilní verze je k dispozici pro PINE64 PinePhone, PinePhone Pro a PineTab, Purism Librem 5, Google Pixel 3a a 3a XL, OnePlus 6 a 6T a Xiaomi Pocophone F1.
Operátor O2 představil tarif Datamanie 1200 GB . Nový tarif přináší 1200 GB dat s neomezenou 5G rychlostí, a také možnost neomezeného volání do všech sítí za 15 Kč na den. Při roční variantě předplatného zákazníci získají po provedení jednorázové platby celou porci dat najednou a mohou je bezstarostně čerpat kdykoli během roku. Do 13. listopadu jej O2 nabízí za zvýhodněných 2 988 Kč. Při průměrné spotřebě tak 100 GB dat vychází na 249 Kč měsíčně.
Byly publikovány informace o útoku na zařízení s Androidem pojmenovaném Pixnapping Attack (CVE-2025-48561). Aplikace může číst citlivá data zobrazovaná jinou aplikací. V demonstračním videu aplikace čte 2FA kódy z Google Authenticatoru.
Free Software Foundation (FSF) spustila projekt Librephone, jehož cílem je vytvoření svobodného operačního systému pro mobilní telefony. Bez binárních blobů.
Byla vydána verze 7 s kódovým název Gigi linuxové distribuce LMDE (Linux Mint Debian Edition). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Linux Mint vychází z Ubuntu. LMDE je postaveno na Debianu.
Byl vydán Mozilla Firefox 144.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Vypíchnout lze lepší správu profilů. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 144 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Discord potvrdil únik osobních údajů přibližně 70 000 uživatelů. Incident se týká uživatelů po celém světě, především těch, kteří v rámci ověřování svého věku nahráli do aplikace doklad totožnosti. Únik informací se netýkal systémů samotné platformy, ale došlo k němu přes kompromitovaný účet pracovníka zákaznické podpory u externího poskytovatele služeb.
Já dosud používám Capture One 4 i když už je verze 5. Používám tento program již od verze 3 jelikož tehdy co se týče ceny a obrazové kvality nebyla velká konkurence.
S Bibblí jsem měl problémy. V několika po sobě jdoucích verzích mi při určitých podmínkách lezly zmršené JPEGy (rozhozené barvy).
Škoda, že Capture One není pro Linux určitě bych šel zase do něj, ale teď jsem na vážkách jestli nemám zkusit přejít ke konkurenci. Nedělají nějaký crossupgrade?
Oproti čtyřce do b5 přidali možnost doostření při výstupu. podívej se na vlastnosti ouput batch a zkus nastavit doostření tam.Doostření v output batch jsem nezkoušel, měl jsem nastavené jenom to, co je v nástrojích pro konkrétní obrázek. Jinak ostrost jsem samozřejmě porovnával až na výstupu.
jinak b5 neukazuje doostřené náhledy jako 4. ta doostřovala při jakémkoli zoom obrázku. B5 doostří pouze 100% zoom. Mluvím teď o práci s konkrétním obrázkem. ne o výstupu. Stěžovala si na to už spousta lidí v supportním fóru.Toho jsem si taky všiml. Docela by se mi líbilo, kdyby bylo možno předchozí chování zapnout (i za cenu zpomalení).
Ten určuje, jak se obrázek renderuje.
No zkoušel jsem to měnit, žádný neodpovídal Lightroomu a dost se to měnilo. Není tam nějaký Neutral? Věci jako Portrait, Event bych čekal kapku jinde.
Co se týče tý soudkovitosti, tak můj seťák není v jejich DB a žádný jiný můj objektiv tím netrpí, takže to Lens Correction v této oblasti nedzkouším. Ale asi to bude vono.
To může být způsobené Look profilem. Zkus se podívat na záložku Tone a použít jiný Look Profile. Ten určuje, jak se obrázek renderuje. Výchozí by měl být Product Reduced.Možná jsem divný, ale ani jeden mi nevyhovuje (nejmíň hrozný je asi portrait). Ale všiml jsem si, že při načítání se obrázek zobrazí v normálních barvách a teprve pak se to rozhodí.
Zkoušel jsem se na to také kouknout a žádný výrazný problém nevidím. Máš zkalibrovaný monitor? Jaký barevný prostor používáš při exportu obrázku? sRGB, AdobeRGB nebo jiný? To by také mohlo hrát roli.Monitor mám zkalibrovaný (nehledě na to, že všude jinde to vypadá normálně). Vstup mám v Adobe RGB a výstup většinou používám sRGB. Všechno mám v Bibble nastaveno (vstupní RAW má profil vložený). Ještě vyzkouším tu final verzi.
Vstupní RAW žádný profil nemá. Profily se přikládají k JPEG, TIFF ...atd. Většina RAW formátů je sice založena na tifu, ale žádný profil nemají.Aha, předpokládal jsem, že když mám zaškrtnuto embed profile ve foťáku tak se nacpe i do toho CR2 (páč to má strukturu skoro identickou se standardním TIFFem).
U konzumních přístrojů se uživatelská kalibrace nepředpokládá, akorát se část této magie odehrává ve foťáku. Nechce se mi věřit, že Bibble/Lightroom/Aperture jenom hádají podle čeho vypočítat skutečné barvy.Ony je nehádají. Přijde mi, že vycházíte z toho, že raw konvertor v těchto programech, či jak to nazveme je obecný pro jakýkoli raw z jakéhokoli přístroje. Pokud by tomu tak bylo, musí samozřejmně soubor nést informaci jak má být zpracován. Tak to ale přece není. Navíc také proč by to výrobce dělal? Ani Canon, ani Nikon ani nikdo ostatní nejsou "lidumilové" a mají primárně zájem, abychom od nich koupili víc než jen tu krabici co z ní padají fotky. Bohužel struktura formátu raw je u všech výrobců (dobře, možná ne všech ale žádnou specifikaci jsem neviděl) neveřejná a tak se můžeme jen dohadovat co uvnitř skutečně všechno je a jak to přesně vypadá. Konvertor přece pozná co je to za soubor (a z jakého přístroje)) a podle toho se zachová. To ale přece nesouvisí "jen" s interpretací barvy (ICC o ničem jiném není). Pokud by konvertor byl obecný, nebyl by u každého sw napsán dlouhý seznam podporovaných přístrojů. Ztratil by smysl.
Tiskni
Sdílej: