abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    7.5. 18:33 | IT novinky

    Apple představil (keynote) iPad Pro s čipem Apple M4, předělaný iPad Air ve dvou velikostech a nový Apple Pencil Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    7.5. 17:11 | Nová verze

    Richard Biener oznámil vydání verze 14.1 (14.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 14. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 13:44 | Komunita

    Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2023. Vybráni byli Bruno Haible za dlouhodobé příspěvky a správu knihovny Gnulib, nováček Nick Logozzo za front-end Parabolic pro yt-dlp a tým Mission logiciels libres francouzského státu za nasazování svobodného softwaru do praxe.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    7.5. 13:11 | IT novinky

    Před 10 lety Microsoft dokončil akvizici divize mobilních telefonů společnosti Nokia a pod značkou Microsoft Mobile ji zanedlouho pohřbil.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    6.5. 21:33 | Komunita

    Fedora 40 release party v Praze proběhne v pátek 17. května od 18:30 v prostorách společnosti Etnetera Core na adrese Jankovcova 1037/49, Praha 7. Součástí bude program kratších přednášek o novinkách ve Fedoře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    6.5. 21:11 | IT novinky

    Stack Overflow se dohodl s OpenAI o zpřístupnění obsahu Stack Overflow pro vylepšení OpenAI AI modelů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (7%)
     (14%)
     (16%)
    Celkem 139 hlasů
     Komentářů: 10, poslední včera 17:35
    Rozcestník

    Jakou distribuci pro začínajícího hackra?

    7.6.2014 19:41 | Přečteno: 1918× | linux

    Ahoj, tak jsem se konečně rozhoupal, dal jsem si přihlášku na informatiku a přijali mě :-) takže jsem na začátku svého velkého snu stání se hackerem. Ale nevím jak začít, lidé na IRC říkali, že škola hackery nedělá, prý si mám najít nějaké tutoriály a nainstalovat Linux. Tak jsem tedy tady, na místě, které je mému srdci blízko, kde jsem pár let jako Miriam trolloval místní ňoumy a užíval klidná léta. Ale teď je to fakt vážné, chci se stát hackerem. Jako distribuci chci zvolit Mint s tím, že za půl roku přemigruju na Ubuntu, rok po té na Debian a dva roky po té na Arch Linux, u kterého se zdržím. Jestli dojdu na Linux from Scratch se ještě uvidí, ale podle mě můžu být dobrý hacker i bez něj. Co si o tom myslíte, kde mám jako začínající hacker začít?

    Pak je tu programování. Slyšel jsem spousty hany na Javu a takzvaný Javovský mindset. Prý se mám naučit Céčko, jenže to já jsem už zkoušel a moc mi to nešlo. Docela se mi líbí C#, ale mono je od toho divného chlápka a všechno rozesere, takže se budu učit zároveň C# a C++, ono je to stejně o knihovnách a dobrý hacker - kterým já budu dokáže pracovat na všem. Ale kde začít? Rusky neumím, prý jsou hackeři hodně rusové a číňani, ale já neumím ani jeden jazyk :-( Takže zbývá angličtina a čeština. Kde mám najít nějaké pěkné tutoriály o programování pro začátečníky, které ze mě udělají hackera?        

    Hodnocení: 28 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Mám se stát hackerem?
     (36 %)
     (36 %)
     (38 %)
     (78 %)
    Celkem 73 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    vlastikroot avatar 7.6.2014 20:09 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    Doporucuju brainfuck :-D
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    MMMMMMMMM avatar 7.6.2014 20:10 MMMMMMMMM | skóre: 44 | blog: unstable | Valašsko :-)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    Když se teď po základce rozhoduješ, co dál, nechtěl bys raději jít na kuchaře? Nebo zedníka? Ne? :)
    7.6.2014 20:11 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    zednáře
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    Bedňa avatar 7.6.2014 21:19 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    Žido zednáře.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    pools avatar 9.6.2014 21:04 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    Židobolševického zednáře
    Vivre libre ou mourir!
    7.6.2014 20:28 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    Ne, já budu hacker!
    7.6.2014 20:10 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    1. zaškrtol som všetky voľby v ankete, ako správny hacker by si s tým nemal mať problém

    2. začal by som na Greenie, odporúča 7.2 z 8.47 ČS hackerov

    3. k LFS dôjdeš, pretože Greenie sa po prvom update rozsype a inak to udržiavať nepôjde

    4. prípadné ďalšie otázky prosím osobne na myryam@dwojitevecko@bohnice.withoutnet
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    7.6.2014 20:27 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    Nemám s tím problém, my hackeři uvažujeme out of box
    Greenie je ta distribuce, kde byla jako tapeta ta pěkná kozatá ženská? Hmmm, na tom se asi dobře kopuluje.
    Podobné otázky budu dávat přímo sem, přeci jen, nevím jestli je ten konatakt jabber nebo mail, neva? :-)


    7.6.2014 20:15 w
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    n900
    7.6.2014 20:25 cc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    místní ňoumo, tvé články jsou parodií na sebe sama, ne moc vydařenou, ještě máš co dělat, aby se ti jednou povedla, zatím je to jen takový neohrabaný pokus
    7.6.2014 20:27 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    tak já ještě nějaké napíšu, snad to vyjde :-)
    7.6.2014 20:30 cc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    ty to tady chceš asi vylidnit
    7.6.2014 20:32 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    jednou jsem si pšouknul a učitelka, která to cítila myslela, že je to únik plynu. Celou školu pak evakuovali a všude chodili s čidlama, když jsem jedné hasičce, která se koukala na můj rozkrok řekl: ,,Nechceš ho tam strčit, bejby?" tak jsem dostal poznámku :-(
    7.6.2014 20:41 cc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    7.6.2014 20:53 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    Strýček Jedlička, to je český překlad pro Mr. Twig?
    7.6.2014 21:11 Loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    Hodne slaba verze hekera patrika
    7.6.2014 21:12 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    vzhledem k tomu jak jsi zde na abicku popularni svymi hodnotnymi prispevky a pratelskym pristupem tak urcite muzes v diskuzi ocekavat mnoho cennych rad pro dalsi postup.
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    7.6.2014 21:30 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    díky, to všechno já vím :-)
    Bedňa avatar 7.6.2014 21:34 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    Nekŕmiť. Chytrý je dosť, do Linuxu a miestnej komunity sa vyzná, len škoda že mu jebe. Počítam že to za chvíľu zmení na blog o buzerantoch a potom to zmaže.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    7.6.2014 22:03 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    No já právě chci poradit. Bedňo, jak se mám stát hackerem? Když mě nakrmíš jen fakty, tak troll ve mně nenažere. Nebuď zagorka...
    Bedňa avatar 7.6.2014 22:42 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    No nechám sa napáliť, ale dúfam že nemám pravdu.

    Takže odporúčam dual boot na dve distrá. Odporúčam Ubuntu na programovanie a prácu, no a háčkovanie robiť v Gentoo. Je to môj osobný názor pretože mi Arch Linux neprirástol k srdcu a po tom čo som ho skúšal mal som pocit že treba s ním viac bojovať ako prinesie úžitku. Je to určite ovplyvnené tým, že to bolo v začiatkoch nasadenia systemd a všetko sa tak rýchle menilo a rozbíjalo ...

    S Gentoo sa naučíš základy fungovania Linuxu, je tam veľmi čerstvý softvér, ale výhoda oproti Archu je v tom že sa tam veci tak rýchlo nemenia a nerozbije sa tak často. Aj aktualizácie sú stabilnejšie. Netreba tak často čakať do pondelka až to maintainer po víkende zas opraví. S Gentoo sa naučíš všetko čo potrebuješ, boot systému, rozdelenie partícií, sprevádzkovanie siete, ako fungujú kompilácie, riešenie problémov s grafickými ovládačmi, spustenie Xiek.

    V Ubuntu zas nájdeš stabilné prostredie bez námahy a dostatok vývojárskych nástrojov.

    Čo sa týka Javy, tak tam si dávam majzla :) Či už moje pokusy a kopec konfiguračných súborov to ma išlo zabiť. Rovnako sú tam problematické licencie a ich vnímanie slobodného softvéru a súdne spory Google kontra Oracle a podobne. Keď už vyšší jazyk tak napríklad Python.

    Ja viem že na Ubuntu zas má kopec ľudí negatívny názor kvôli default zapnutému šmírovaniu, ale chystám si na partíciu hodiť Ubuntu a spraviť skript čo tieto veci automaticky odstráni a default tam hodí IceWM aj s mojou témou :) Jako Mint je fajn ale načo robiť ďalšie distro len kvôli téme, čo dokáže vyriešiť skript.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    7.6.2014 23:25 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    Děkuju :-)
    8.6.2014 12:48 arch
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?

    Používám Arch Linux několik roků a co se týká "rozbíjení", tak mám tyto zkušenosti:

    • Pokud si člověk před celkovou aktualizací pacman -Syu přečte info na www.archlinux.org, tak riziko, že si to rozbije je v podstatě minimální. Naposledy se mi Arch rozbil (mojí blbostí), když docházelo k přesunu /bin --> /usr/bin...
    • Riziko rozbití se zvyšuje, pokud člověk aktualizuje za hodně dlouhou dobu. Doporučuju aktualizovat minimálně 1x za 14 dní.
    • Pozorně číst, co se vypisuje při aktualizaci! Popř. si to ještě radši projet ve /var/log/pacman.log
    • Pro pacmana se dělají balíčky tak lehce (de facto stačí upravit/vytvořit korektní PKGBUILD), že opravdu netřeba čekat na to, až to maintainer opraví.

    Josef Kufner avatar 8.6.2014 16:23 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    No vidíš, v Debianu prostě jen zmáčkeš 'u' jako upgrade a je to v pohodě.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    8.6.2014 16:40 arch
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?

    Arch Linux je na rozdíl od Debianu rolling release distribuce se všemi výhodami/nevýhodami z toho plynoucími.

    8.6.2014 18:22 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    V Debianu je rolling release volitelný ;-)
    testing / unstable / experimental
    Jendа avatar 8.6.2014 19:16 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    Ale v unstable rozhodně není upgrade „v pohodě“.
    Jendа avatar 8.6.2014 19:19 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    (z poslední doby - v jedné dávce se updatlo gqrx, až v další gnuradio, takže kdo si updatnul během asi 12 hodin, tak mu gqrx prostě segfaultovalo a nešlo zkompilovat ani gitové, protože to vzalo i -dev knihovny; teď třeba je rozbitý fpc - hm, to by se mohlo nareportovat)
    8.6.2014 19:35 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    No proto jsem měl původně v plánu začít s tím Debianem až později, co mi radíš ty, Jendo? Ty jsi taky hacker, na čem bych měl podle tebe začít?
    Grunt avatar 9.6.2014 09:15 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    Nechceš být zas Miriam? Ta byla aspoň milejší.

    BTW: Proč si děláš srandu z nerdů na Ábíčku? To si tady ventiluješ nějaké problémy v rodině nebo v partnerských vztazích nebo co?

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    9.6.2014 14:58 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    Já jsem taky nerd a mám poruchu osobnosti, proto nemůžu mít vztah. Psycholožku šuká kolega. Rodiče mě opustili, protože vypadám jak Quasimodo, pěstouni mě nikdy neměli v lásce. A Miriam už být nechci, už jsem po operaci, mám teď dole bimbáska a peru do sebe mužské hormony.
    Grunt avatar 9.6.2014 17:13 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    Ti nějaký nerdík utekl s manželkou? Nebo ti rozšlapal bábovičku? Nechápu tu zášť. Dej Hrachovi čas, uvidíš že je v pohodě…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Josef Kufner avatar 8.6.2014 22:12 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    Přesně tak. A navíc když se něco rozbije, tak stačí downgrade na původní verzi a chvilku počkat.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    8.6.2014 17:47 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    jake u? ne nahodou apt-get upgrade? mozna to delam spatne :/
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    FrostyX avatar 8.6.2014 18:32 FrostyX | skóre: 27 | blog: Frostyho_blog | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    alias u apt-get upgrade
    FrostyX.cz | 1984 was not supposed to be an instruction manual.
    FrostyX avatar 8.6.2014 18:42 FrostyX | skóre: 27 | blog: Frostyho_blog | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    Teda
    alias u='apt-get upgrade'
    FrostyX.cz | 1984 was not supposed to be an instruction manual.
    8.6.2014 21:33 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    shit, druk operator. Mas k tomu napsat alert :-)

    jak to ted vypnu? aliasy nepouzivam k nicemu
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    Jendа avatar 8.6.2014 22:25 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    unalias u

    Jinak alias vydrží jen do příštího restartu shellu.
    Josef Kufner avatar 8.6.2014 22:12 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    Používám aptitude.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Fluttershy, yay! avatar 7.6.2014 22:16 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    Nechodila jsi, miriam, náhodou na MUNI?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    7.6.2014 22:23 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    Ano, chodila a teď tam budu chodit na informatiku :-* teoretickou :-) ta je prý nejlepší. Předtím jsem - ještě jako žena - studoval gender studies a ty mě přiměly ke změně pohlaví :-) Mým cílem je dostat se do Red Hatu a vyvíjet mojí milovanou fedorku...
    8.6.2014 00:10 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    Alespon je videt, jaci lide chodi na statni vysoke skoly.
    8.6.2014 02:23 pseudonym neni anonym
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    Ciste technicky to nejsou statni vysoke skoly, ale verejne vysoke skoly. Statni skoly jsou jen dve, Univerzita obrany a Policejni akademie, viz http://www.msmt.cz/vzdelavani/vysoke-skolstvi/prehled-vysokych-skol.
    8.6.2014 11:23 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    Verejne a statem financovane, podlehajici statni akreditacni komisi, ridici se zakonem o vysokych skolach(i kdyz tim jsou nuceny se ridit bohuzel i skoly privatni), atd.
    8.6.2014 07:58 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    Začni tím že se naučíš dvojkovou soustavu, a pořiď si něco takového: http://www.youtube.com/watch?v=DPioENtAHuY :-D
    8.6.2014 11:53 leninova bradka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    Jsou prázdniny a proto vypni počítač a běž balit holky. Na to být hacker bude spousta času v říjnu.
    8.6.2014 12:02 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    Trollhacker, hmm. To bude skvělá kombinace.
    8.6.2014 12:06 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    zdravim,

    zkuste delat nejakeho IT haxor managera nebo IT haxor tiskoveho mluvciho. Ta pozice je presne pro Vas.

    Cim dal vice se potkavam s chytrymi blby(=nevzdelanci), co presne znaji kazdou novinku v programovacim jazyce, vedi jak funguje memory management a linkovani binarek a umi nainstalovat deset okennich manageru. Idealne se dozvite, ze vsude jsou samy hotovy knihovny a ze vlastne nemusite nic programovat, soude podle par zakladnich prikladu. Mezi dalsi blaboly patri, ze vsechno jedine online a v cloudu.

    Bohuzel uz malokdo zna a umi navrhnout struktury udaju a algoritmy. Bavit se o navrhovych vzorech, testovani, vyvojovem cyklu, integraci nejakych modulu uz nema vubec smysl.

    Co chci rici, ze se hodne zvetsuje pocet lidi, co maji obecne a modni znalosti, ale prakticky neumi skoro nic. Ono je chvili hezky tyhle lidi poslouchat, ale po par rozhovorech s nimi zacinate mit pochybnosti s kazdou dalsi resenou praktickou ulohou, na kterou Vam nedovedou odpovedet nebo se alespon trochu nechyti..

    Gratuluji autorovi blogu k dalsi traparne a prijde zas, clovek se alespon muze zasmat vetsimu blbovi nez je on sam...

    gf
    8.6.2014 12:23 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    jeste pridam par veci, co jsem tak nejak za poslednich pul roku resil a jaksi to do tech obecnych znalosti okoli nezapadalo:

    -tvorba GUI uplne od zacatku. Nejake zasilani zprav mezi treba 20 panely. Jak ty tridy dat do sebe.

    -Jak tvorit GUI - nejake UI guidelines....

    -vlastni XML format. Nejake zasady tvorby. Piseme vlastni specifikaci... 20 strankovou nejmene.

    -Na co vse pouzit rozhrani u trid a na co ne.

    - tahle a tahle vec nejde dobre otestovat (= napsat testy) a jak to zjednodusit a rozepsat.

    Takze tak bezne problemky ze zivota programatora, ale hledat reseni uz je trosku tezsi. A kdyby lidi mozna umeli mene o memory managementu Javy a lepe ty algoritmy, tak by bylo na tom svete lepe.

    gf
    8.6.2014 12:49 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    +100
    8.6.2014 14:37 Valenta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    nepochopil jsem, za co davate tak velkou pochvalu?

    - je to slohove dobre napsano

    - mluvi Vam z duse

    - nejake dalsi duvody

    Jiste, autor popisuje rekl bych vecne spravne soucasnou situaci. Ale co jako dal? Jeho medicina uvedena v zaveru je prece absolutni nesmysl, ktery nereflektuje vubec soucasnou spolecenskou situaci.

    Jinak obecne, mam jen ja pocit, ze se to i tady na abicku rapidne zhorsuje?
    8.6.2014 21:53 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    Myslím si to samé, co autor příspěvku, který jsem pochválil. Stejně tak pozoruji to samé.

    Znalosti, schopnosti a dovednosti se ztrácejí. Namísto toho se objevují hesla a dogmata.

    Podívejte se po českých, ale i většině zahraničních serverů. Namísto věcí jsou už jenom reklamy. Hardwarové servery opisují propagační letáky Intelu, nvidie, amd. Ani tomu autoři sami nerozumějí (velmi to vyčnívá na diit.cz, ale i na ddworld.cz, pctuning.cz, zive.cz).

    Pokud se týká programátorských serverů, je to totéž. Asi nejvíce to postihuje internetová místa píšící o webu a webových technologiích. Neexistuje asi větší žumpa, než je zdrojak.cz, kde se kleslo už ne na dno, ale do středu zeměkoule. Ale i jinde jsou jen reklamy o webových technologiích, ale je na sto honů cítit, že autoři tomu nerozumí, a proto jen opisují a doávají wow, wow, wow, great, excellent, revolution, insanely great, protože nic jiného jim jejich nulové znalosti nedovolují.

    To samé je i na linuxových serverem s čestnými výjimkami. Ono je vidět, že není o čem psát, protože znalosti nejsou. Takže třeba na abclinuxu.cz se množí už jen články a blogy zhruba v úrovni legrací a sprostých nápisů na wc.

    Je to velmi jednoduché. Čas internetu pro odborné věci odešel. Setkávám se mimo internet se spoustou lidí, co umějí. Ale na linuxových serverech se téměř nevyskytují.

    Internet je skvělý na to, když se chcete povšechně dozvědět, jak s něčím začít. Je třeba přeskočit bulvární články jako „milióntý první příběh, jak jsem přešel na linux“, nebo „chci se stát hackerem“, atd.

    Jednoduše, překvapí mě, až potkám v diskusi někoho, kdo bude umět alespoň to, o čem mluvil Pavel Kysilka.

    Já sám už také moc nepíši, není to k ničemu. Lidi, kteří něco umí je plno, ale komunikují individuálně nebo osobě. Na internetu je jen pár posledních utopistů, kteří se ještě o něco snaží. Ale jsou zahlceni hejhulou, jako je autor tohoto článku, a nebo většinové osazenstvo mnoha mainstreamových serverů.

    Je smutné, že tito lidi mají čas. Podívám-li se českou či anglickou wikipedii, tato komunita stíhá prznit mnoho technických hesel. Nemá smysl ji kolikrát ani číst.

    Prostě čas internetu pro odborné znalosti a jako média, kde se můžete setkat se skutečně znalými lidmi, už je pryč. A už se nevrátí.

    Nač ztrácet čas pod takovým článkem hledání řešení.

    A chcete-li recept, je velmi jednoduchý. Chcete-li něco umět, je třeba makat a vzdělávat se. Nikdo vás to nenaučí. Teprve, když druzí uvidí, že se snažíte, najdou se i učitelé, a nebo materiály.

    Abclinuxu.cz je obětí svého širokého záběru. Dělá všechno a nic. Sem tam se tu najde něco, co stojí za to číst. Jen to procento jde dolů.

    Majitelé abclinuxu.cz by měli off topic články jednoduše mazat nebo přesouvat do nenápadných končin abclinuxu.cz.
    9.6.2014 11:22 hexex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    Pane Ponkrac, mate naprostou pravdu. Nedavno jsem presne o vsem o cem pisete myslel a dosel k uplne stejnemu zaveru. Cas predavani kvalitnich informaci prostrednictvim celosvetove site je hystorii.
    11.6.2014 16:10 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    Tento tu sebavedome vyhlasuje, že jeho strategickým cieľom je tu zvýšiť tú kvalitu tým, že odláka citujem: debilov, ku ktorým sa sám nepočíta a preto si pripadá tak zábavne:).

    Neviem, kto tu minule odkazoval na ten celkom zaujímavý článok o digitálnej demencii, aj bez psychologického výskumu na to príde každý, kto od sprístupnenia digit. technológií má možnosť dlhodobejšie pozorovať zmeny v mentálnej úrovni ďalších generácií prichádzajúcich do škôl. A aby som Vás upokojila, nie je to tak len s nejakými technickými znalosťami, katastrofa je predovšetkým všeobecný rozhľad a snaha/chuť/schopnosť chápať vecí do hĺbky -základ potrebný pre kritické myslenie v každej oblasti. Ale taký jednoúčelový, ľahko použiteľný a dobre recyklovateľný človek, to je dnes žiaduci ideál.

    Ak nerozumiete nejakému jazyku, tak si oproti tým inojazyčným pripadáte hlúpy a myslíte si o nich, že v ňom melú samé duchaplnosti, na ktoré vy nemôžete stačiť. Tiež to tu na mňa spočiatku robilo dojem - ale teraz vidím, že som to nemnóžko precenila. A som aj trochu sklamaná. No vraj už tá generácia narodená po roku 2000 bude sľubnejšia, zbavená tej povrchnosti a pozérstva. Uvidí sa:).
    9.6.2014 17:50 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    Jenze ono to plati i na druhou stranu. Ja pracuji ve velke americke firme. Zacina to uz od vysokeho managementu (a od Wall Streetu). Neni zajem na cemkoli dlouhodobem, misto toho se ocekava, ze bude kazdy "flexibilni" (at uz to znamena cokoli).

    Na zaklade toho se rusi projekty a rozbijeji skupiny, ktere pracovaly nekolik desitek let. Jak v takove atmosfere ocekavate, ze se vychovaji profesionalove jineho druhu, nez ti s modnimi a obecnymi znalostmi? Proc by nekdo studoval neco do hloubky? Aby ho pak vyhodili s tim, ze "mas smulu, to je kapitalismus"?

    Podivejte se do zrcadla. Kdo tohle chce?
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    12.6.2014 13:41 davadu | blog: davadu | Uherské Hradiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    Já už se setkávám s tím, že spousta lidí už nezná ani ty obecné, ale jen ty módní znalosti. Bohužel to začíná vypadat na trend. :(
    12.6.2014 14:01 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    Jo, proto se chci stát pravým hackereme, jako je Jenda nebo jako je Raymond Stallman. Né tak módním jako je réza, kterej pro Fedoru a Red Hat dělá módu, módu a zanedbává pravej hacking :-( Proto taky nechci fedorku.
    8.6.2014 12:46 Jerry
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    Pro hackra tveho kalibru jednoznacne Windows 3.11 HE (Hackr Edition).
    8.6.2014 21:17 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    Výber je jednoduchý. Stačí si jednoducho zosúladiť štítky priradenému blogovému zápisku a z prepisu cez hexen sa zobrazí nielen názov distribúcie, ale aj verzia a OS.
    8.6.2014 22:20 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    co distribuci, nejdřív si pořiď poruchu osobnosti
    9.6.2014 08:32 qaaz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    Ty a ta parta debilů tady :-D
    9.6.2014 14:59 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    No však je to záměr, všichni debilové se stáhnou sem a už nebude žádné první a trollení mimo. To ti to došlo teprve teď?
    multi avatar 9.6.2014 08:41 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    pravi hackeri programuji jedine v C# ! :D
    rADOn avatar 9.6.2014 10:19 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    Možná v dnes, v dekadentní době light piva, kapesních telefonů a vysokoúrovňových jazyků…
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    9.6.2014 15:01 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    Ano a on tě někdo nutí pít ligtpivo, používat kapesní telefon a vysokoúrovňové jazyky. Já se nízkoúrovňovým věcem nebráním, jen je pro většinu věcí Céčko kanón na vrabce, ale i tak se ho chci naučit spolu s C# a Pythonem, který mi byl výše doporučen. Zdar Max.
    9.6.2014 15:00 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    V C# se náhodou dělá spousta podpůrných věcí třeba pro tiskárny a jiná externí zařízení, pro které se ještě do nedávna používalo Céčko nebo dokonce assembler, ono je to docela promakané, pracovní síla je levná a že je to nenažrané jak prase? S dnešním výkonem...
    rADOn avatar 9.6.2014 18:27 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    Jo to uz jsem taky videl. Hnaty urazit by jim patrilo, aby uz takovy veci nemohli delat.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    9.6.2014 21:08 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    jenže to je ten konzumní kapitalismus, hlavně to mít levně a že je to k hovnu? tím líp, aspoň si dříve koupí nové a budeme mít prašule.
    9.6.2014 09:24 Honz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    Až hekneš vlka a zajíce, pak budeš HaX0r...
    9.6.2014 09:28 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    Stiahni si Slackware. Na routri zakáž http (aby ťa to nelákalo hľadať riešenie na webe) a rozbehaj systém.

    V Slackware-i máš dokumentáciu (/usr/doc), prakticky všetko užitočné (C, Python, Perl, java, Ruby) snáď všetky bežné sieťové služby (apache, ssh, dns, dhcp, imap, pop, ...), hromadu nástrojov (tcpdump, iptables, binutils, coreutils, gdb, ...), a ešte aj zdrojáky (adresár source/ na inšt. médiu) aby si mohol rozobrať na šróbiky to, čo nepochopíš z dokumentácie.

    No a než to všetko prechrúmeš, tak ťa už prejdú tie pubertálne spôsoby. A o to nám predsa ide, nie?
    9.6.2014 15:04 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    Na Slackwaru jsem začínal asi před deseti lety, měl jsem za to, že to distro teď už skoro nikdo nepoužívá (většina slackwaristů je dneska podle mě na Archu, ale statistiku nevedu). Problém je, že já to stáhnu, nainstaluju (instalace je ještě pohoda), jenže pak nebudu vědět jak poustupovat, protože ta dokumentace je na prd. Já potřebuju nějaký tutoriál pro hackery.
    9.6.2014 21:39 Bhua
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    Ja bych dneska zacal na FreeBSD nebo Centos. Oproti ostatnim systemum me prijdou dotazenejsi, maji konzistentnejsi dokumentaci a asi budou lepsi na uceni.

    Ja sam pouzivam Kubuntu, na desktop asi nejjednodussi.
    11.6.2014 14:38 petercheco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    Stahni si Fedoru nebo CentOS.. Pokud se rozhodneš pro CentOS tak si počkej pár týdnů na novou verzi 7, pač včera vyšel nový RHEL7 a CentOS je jeho binární kopie.. Není nic lepšího (omlouvám se Debianistům, také jsem jím byl, ale je to tak).

    Do doby než CentOS 7 bude, klidně použij právě Fedoru, pač budeš doma :D
    11.6.2014 14:58 arch
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    Není nic lepšího

    To je silně individuální. Čím je pro budoucího hackera lepší Fedora/CentOS/RHEL než nějaká jiná distribuce (např. Arch Linux, Gentoo, Ubuntu, Linux Mint...)?

    16.6.2014 01:05 marťan3680
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jakou distribuci pro začínajícího hackra?
    určite nezačínaj z už hotovou distribúciou ako je ubuntu , mint , a podobními obdobami , sprav si vlastnú inštaláciu z debianu alebo gentoo , freebsd , archlinux , na ktorej sa naučíš základy , a potom môžeš pokračovať postupne dalej , neboj nebude to zo dna na den uvidíš ktorý OS ti sadne , a takisto nezabudni že čím menšie miesto ti bude zaberať na HDD tým lepšie , vyber si window managera ktorý ti bude vyhovovať gnome , fluxbox , xfce , ... a podobne mne os zaberal v začiatkoch cca 1GB max ...

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.