Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Tak co, máte nějakou tu zimní fintu, návod, zkušenost, o kterou stojí za to se podělit?Jezdit vlakem
Snowboarding? To je něco jako waterboarding…?Ale fuj...
Ale fuj...Co je, tobě by se nelíbily vodní radovánky na tropickém ostrově? Zrovna teď, když je venku tak pusto a nevlídno... :))))
Na měkkých (zimních v teple) pneumatikách sedí auto hůř?
Ano, hodně je to znát třeba při jízdě po suché dálnici, při těchto teplotách a navíc po zahřátí jízdou už je ta směs prostě moc měkká.
Ale možná máme každý jiné zimní pneu.
Spíš každý máme na mysli jinou situaci. Když se budeme bavit o průjezdu zatáčkou "na krev" na mokré silnici, docela věřím, že na tom zimní pneumatika bude lépe i třeba při těch 15°C. Zrovna tak při průjezdu louží v devadesátce bude riziko aquaplaningu se zimní nižší (předpokládám samozřejmě u obou kvalitní vzorek). Ale pokud pojedu při 15°C 90 km/h a více po suché silnici, budu mít jednoznačně lepší pocit na letních.
K opotřebení: není to stále opakovaná fáma?zřejmě není, protože:
Tátou provedené experimenty totiž ukazují, že se zimní v létě nesjíždí o moc víc než letní.s/o moc/vůbec/ a pak můžeš mluvit o fámách
jinak nevím, jak si mám ty experimenty představitProstě na jaře nepřezul a vydržely 60 000 km.
cool, poraď mi značku, 60 Mm mi neudělají ani letní ...
Já koupil Escorta s 40K na tachometru a podle všeho původními Michelinkami a ujel jsem na nich dalších 40K. Jedna z nich dodnes slouží jako rezerva…
musis mit stejny gumy na naprave. Tj napredu mohou byt jine nez vzadu, ale nikdy nemuzes mit na leve a na prave strane ruzne pneu...
Spis nez opotrebeni je problem s pohodlim - zimni pneu jsou povetsinou hlucnejsi, maji vetsi valivy odpor. Zimni pneu pri vyssich teplotach tvrdnou, takze jsou o neco horsi jizdni vlastnosti. To by ale clovek poznal spis v mezni situaci nez v kazdodennim provozu
musis mit stejny gumy na naprave. Tj napredu mohou byt jine nez vzadu, ale nikdy nemuzes mit na leve a na prave strane ruzne pneu...jistě pointa byla, že pokud neprováděl nějaký syntetický test, tak těžko mohl porovnávat sadu gum s čímkoliv jiným, pokud to oboje nejezdil zároveň (= stejně)
VVP Doupov někdy v roce 1984 a ta zima stála opravdu za to.Jojo, taky si vzpomínam, tam byla zima jak v ruskym filmu... To byl oale o něco později :)))
Tak co, máte nějakou tu zimní fintu, návod, zkušenost, o kterou stojí za to se podělit?Ne, ale spíš by mě zajímalo, jestli je tu nějaký další magor, který plánuje jezdit v zimě na kole
Ne, ale spíš by mě zajímalo, jestli je tu nějaký další magor, který plánuje jezdit v zimě na kole.
Jasně, vythnu "zimála" a už se na to těším, protože jsem taky po nemoci a pár dnů jsem na kole taky neseděl. Mám sice válce a trenažér, ale kolo je kolo
Dneska jsem po dlouhé době zase jel jeho autobusemJo a dneska je včera. Psal jsem to v jinou dobu než odeslal. Dneska už jsem jel na kole a šlo to.
Ja v zime jezdim rad. Tedy az na vyjimky. Nektera auta jsou zaludne potvory, ktere se na snehu a ledu chovaji velice zakerne. Coz snad neni pripad meho soucasneho vozoveho parku.
Na zimu si vzdycky musim opatrit dost posypoveho materialu, protoze garaz mam utopenou pod urovni domu a vjezd/vyjezd extremne strmy - treba s Barchettou tam vubec nezajedu. Takze posyp je potreba....Ale zase auti z garaze rychleji topi, neni potreba odmetat, rozmrazovat atd.
Hur byva s Barchettou. Ta ma kovove kridlove kliky ktere se vysouvaji stiskem cudliku ze dveri. Tenhle mechanismus zamrza extremne rychle. Takze vetsinou to skonci tak ze se do auta dostavam diky petce s teplou vodou....a pak hlavne jet dost daleko, aby se to dostatecne vytopilo a proschlo...
Vetsinou take byva v zime mensi provoz. Spousta cepicaru a vikendovych jezdcu nevyjizdi vubec.
Ale zase auti z garaze rychleji topi, neni potreba odmetat, rozmrazovat atd.
Docela mne překvapilo, jak moc pomůže i pouhá stříška - jediné případy, kdy jsem musel z povrchu auta před jízdou něco odstraňovat, byly ty, kdy sněžilo za tak silného větru, že nasněžilo pod ni. Garáž má v zimě nevýhodu v tom, že vyšší teplota a vlhkost podporují korozi.
Garáž má v zimě nevýhodu v tom, že vyšší teplota a vlhkost podporují korozi.Pokud neni vytapena, tak nijak moc. Kdyz jsem zmenil bydliste a skodovenka prestala stat na ulici a prestehovala se do garaze, tak uplne pookrala, ve svych osmnacti letech jezdila lip nez v patnacti a koroze se skoro zastavila.
Nechapu lidi co si koupi kabriolet a jezdi se strechou natazenou. Ja jezdim bez strechy i za snezeni Ale nemam tu salu. Nicmene kdyz uz si to zminil a ja si vzpomnel na Belmonda z Policajt nebo rostak, asi si nejakou salu poridim
A nevim jestli by se lidi koukali udivene, spis by si tukali na celo.
máš nějakou vyzkoušenou značku, kde bych měnil maximálně dvakrát do roka (na podzim, po zimě) (a nejlíp samozřejmě kdyby to vydrželo bez výměny rokyPokud si dobře vzpomínám, na Renaulta takhle vydržely originál Renault. Stíraly dva roky v pohodě, narozdíl od levných noname šmejdů, co vydržely tři měsíce přesně jak popisuješ. A daly se namontovat i na Avii)?
Pokud si dobře vzpomínám, na Renaulta takhle vydržely originál Renault.no, nápodobně, ale sežeň mi dneska originál na Felicii, když už se pěknejch pár let nevyrábí (a ne, "originální náhradní díly Škoda" fakt nezaručujou stejnou kvalitu, jako když to auto vyjelo nový z fabriky
u nás nebyla o ničem, to myslíš na Ždársku? Párkrát jsem byl v Velké Bíteši a tam sněhu bylo hodně a ždár je co by kamenem dohodil.
Tak ja prujezd zatacky smykem naopak preferuju. Nedotacive auto posilam do zatacky pres rucku. Nejhorsi je smyk prednich kol. Jak jde auto do pretacivyho smyku, da se s tim neco delat. Ale jak to neridi, tak rucka a pak uz jen pomodlit...
To povinne prezouvani na zimni je dle meho blbost. Musim rict ze kdyz jsem jezdil Pirelli P5000 Drago, ani jsem nepotreboval zimaky, lepilo to lip nez mnohe zimni pneu....
To povinne prezouvani na zimni je dle meho blbost. Musim rict ze kdyz jsem jezdil Pirelli P5000 Drago, ani jsem nepotreboval zimaky, lepilo to lip nez mnohe zimni pneu....Podle nějakého článku, co vyšel na D-F, jsou zimní pneu lepší jenom za nějakých podmínek - IIRC na náledí, jinak ne. A třeba na břečce je to jedno.
Presne tak, na lede bud retezy nebo hreby, ktere jsou u nas ale zakazane. Na snehu a brecce jsou obecne lepsi zimni pneu, ale vim ze treba celorocni gumy Good Year vsechny zimaky porazily! A ad ty Pirelli P5000 Drago, moc letnich co lepi skvele i v zime neni, jen mi pripada absurdni, ze bych dostal na nekterych silnicich pokuty za skvele gumy co lepily vic nez nejake dvou-trihvezdickove zimni pneu. Jinak jsem mel pocit ze tem Dragum nesedel moc pisek. Na pisku to bylo jak na lede...
Zvenku i zevnitř a ošetřit karoserii nějakou tou leštěnkou.Zvenku spíš sádlem, aby ti to nesežrala sůl.
Nastartovat, pustit topení a čekat až to povolí.
Z toho za studena padají saze po lopatách a nezáleží na tom jak moc to je moderní. Klidně to nechte minutu nebo dvě na volnoběh klapat.Televizní dopravní odborníci doporučují: oškrábat, nastartovat, odjet. Stát na místě a čekat, až se to ohřeje, je špatně. No nekecám, fakt to tam někdo říkal. Na druhou stranu nemusí se člověk řídit kdejakou kravinou, kterou viděl v televizi.
A co když vůbec nenastartujeme? Kapacita akumulátoru mrazem klesá, olej v motoru je ztuhlý.Měli jsme auto, které v zimě startovalo jedna báseň, klidně i v mínus dvaceti. Jo zato v létě, to bylo natřikrát a víc. Čím teplejc, tím horší. Holt starší ročník.
Při připojování kabelů je nutné zabránit zkratu, akumulátor dokáže dát stovky ampér a zapálit cokoliv.V tomhle případě bych se nebál použít slovo roztavit. Jo a pozor na startovací kabely TESCO-style. Průměr 10mm, z toho 9 je bužírka, jsou na jedno použití, během kterého se zapečou do izolace.
Kvůli pitomcům, co na náledí jezdí jako v létě na suché silnici sypeme na zem víc soli než Švédové... (nebo kterej z těch severskejch států)
To bych za moc překvapivé nepovažoval - od nějakých -7°C dolů je sůl stejně k ničemu.
Televizní dopravní odborníci doporučují: oškrábat, nastartovat, odjet. Stát na místě a čekat, až se to ohřeje, je špatně. No nekecám, fakt to tam někdo říkal.
Zní to celkem rozumně, opatrná jízda asi bude studenému motoru svědčit víc než volnoběh. Na druhou stranu, u mne bývá ve větších mrazech problém hlavně s namrzáním čelního skla zevnitř, takže dokud topení nezačne aspoň trochu hřát, jet se stejně nedá. Aspoň u Escorta to tak bývalo, s Focusem jsem zatím neměl příležitost to vyzkoušet.
Jo a pozor na startovací kabely TESCO-style. Průměr 10mm, z toho 9 je bužírka, jsou na jedno použití, během kterého se zapečou do izolace.
Mně se zase jednou podařilo koupit takové, kde byly jedny "kleštičky" připevněny ke kabelu tak tvůrčím způsobem, že tam vůbec nebyl kontakt. Ne že by tam byl velký odpor, prostě to vůbec nevedlo. Bohužel jsem byl příliš důvěřivý a přišel na to až při prvním pokusu o použití. :-(
Mně se zase jednou podařilo koupit takové, kde byly jedny "kleštičky" připevněny ke kabelu tak tvůrčím způsobem, že tam vůbec nebyl kontakt.Svorky na těch kabelech byly kupodivu OK, asi výrobce nenapadlo, jak to ošidit, aby to nebylo na první pohled poznat. Takže nakonec made in udělej si sám - kabely zahodit, koupit svářecí (průměr stejný, ale tentokrát měl 9mm kov), přiletovat; pokud vím, fungují spolehlivě dodnes.
u mne bývá ve větších mrazech problém hlavně s namrzáním čelního skla zevnitřTohle jsem u meho auta resil klmatizaci (plnej ceres na sklo). A dockal jsem se. Sklo po dvou mesicich prasklo
Ale prasknout by od toho sklo neměloTaky jsem si myslel, ale ruplo to po cele sirce presne v miste, kde na nej u spodniho okraje jde vzduch. A pri ranni jizde v mrazu. Ted uz se mi to nestane, ani kdybych na nej sel s plamenometem. Pripojistil jsem si ho
Na druhou stranu, u mne bývá ve větších mrazech problém hlavně s namrzáním čelního skla zevnitř, takže dokud topení nezačne aspoň trochu hřát, jet se stejně nedá. Aspoň u Escorta to tak bývalo, s Focusem jsem zatím neměl příležitost to vyzkoušet.
Jezdis spis kratke trate ne? Tohle se mi stavalo prave u kratkych trati, kdy se auto neprohralo a vnitrni vlhkost nestacila vyschnout. Auto jsem pak treba na vikend zaviral do garaze (otcovi, kdyz jsem ji jeste sam nemel). Moderni auta s klimoskou maji tlacitko rozmrazovani zadniho a vedle predniho okna, kdy pusti na okno max tepleho vzduchu. Nicmene bych to resil tak ze si na tydenni velky nakup zajedu do vzdalenejsiho mesta, at se to auto taky poradne vytopi...
Stát na místě a čekat, až se to ohřeje, je špatně.Vyslovene spatne asi ne, ale jde o to, ze motor se sice zahreje, ale zbytek je porad stejne ztuhly, takze pokud clovek bude s autem zachazet stejne jako v lete (motor je prece zahratej), moc mu tim neprospeje.
Tiskni
Sdílej: