abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 22:00 | Nová verze

V kancelářích společnosti NGINX, tj. společnosti stojící za stejnojmenným webovým serverem a reverzní proxy, v Moskvě proběhla policejní razie. Na NGINX si nárokuje práva společnost Rambler. Igor Sysoev, zakladatel společnosti NGINX, ve společnosti Rambler pracoval v letech 2000 až 2011. V březnu letošního roku byla společnost NGINX prodána společnosti F5 Networks za 670 milionů dolarů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
dnes 18:44 | Nová verze

Vyšel Vim 8.2. Jedná se převážně o opravnou verzi tohoto textového editoru, ale mezi několika novými funkcemi je také možnost používat vyskakovací okna v uživatelském rozhraní, což využijí zvláště vývojáři doplňků pro dialogová okna či okna s nápovědou, napovídáním atp. Ukázkou je hra killersheep.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 1
dnes 17:44 | Nová verze

Byla vydána nová verze 19.12.0 KDE Aplikací (KDE Applications). Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení, kompletním seznamu změn a na stránce s dalšími informacemi.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 15:55 | Zajímavý článek

Nezisková organizace Electronic Frontier Foundation vydala obsáhlý článek vysvětlující plošné techniky online sledování používané k hromadění dat korporacemi, shrnuje další využití těchto dat a naznačuje, jak se tomu bránit: technicky a legislativně.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 1
dnes 14:32 | Pozvánky

Ve středu, 18. prosince od 17:00 do 20:00, se uskuteční šestý Avast C++ Meetup. Přednášet bude Timur Doumler (člen ISO C++ komise) na téma „Type punning in modern C++“ a Chandler Carruth (Google, LLVM, člen ISO C++ komise) na téma „Programming Language Design for Performance Critical Software“. Registrace zdarma na meetup.com. Video stream bude dostupný v YouTube playlistu meetupu.

David Watzke | Komentářů: 1
dnes 00:11 | Zajímavý článek

Daniel Vetter se v příspěvku Upstream Graphics: Too Little, Too Late (Grafika v upstreamu: příliš málo, příliš pozdě) na svém blogu věnuje podpoře a problémům grafiky v upstream Linuxu. Jedná se o souhrn jeho stejnojmenné přednášky na Linux Plumbers Conference (videozáznam, pdf).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 23:33 | Komunita

Na YouTube lze zhlédnout čtrnáctiminutový dokument televize CNBC s názvem The Rise Of Open-Source Software (Vzestup open source softwaru).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 22:22 | Nová verze

Po roce od vydání verze 6.0 byla vydána nová major verze 6.1 multiplatformního virtualizačního nástroje Oracle VM VirtualBox. Přehled novinek v Changelogu. Nově lze například importovat virtuální počítač z infrastruktury Oracle Cloud.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 20:11 | IT novinky

GOG nabízí klasickou cRPG Wasteland 2 do pátku 13. prosince 2019 zdarma. Hra je k dispozici pro Linux (oficiálně Ubuntu LTS) a bez DRM. Stojí za ní inXile Entertainment, navazující na Interplay, od nějž pochází původní Wasteland (1988) či Fallout.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
včera 17:11 | Komunita

osxfuse, implementace FUSE (Filesystem in Userspace) na macOS, již není open source. Autor se prostě rozhodl zdrojové kódy pod licencí BSD dál nešířit. Diskuse na Hacker News.

Ladislav Hagara | Komentářů: 17
Kolik jste vystřídali distribucí Linuxu? (uvažujte distribuce, které jste používali aspoň měsíc)
 (4%)
 (63%)
 (29%)
 (4%)
 (0%)
Celkem 24 hlasů
 Komentářů: 2, poslední dnes 19:37
Rozcestník

Zimní radovánky

22.11.2010 22:01 | Přečteno: 2032×

Pod tímhle názvem jsem před pár lety na webu našeho autoklubu rozpoutal debatu o problémech na zimních silnicích a vznikla z toho slušná dávka zkušeností a rad. Zima se blíží, počasí je pořád horší a jezdí se stále obtížněji. A protože i linuxáci většinou řídí různá vozidla, týká se jich i tohle téma. Týká se i těch nemotorizovaných, cyklistů a chodců. A když se tady ty blogy o všem možném tak hezky rozjely, tak si myslím že neuškodí trochu si ty záludnosti zimy prodiskutovat abychom to období všichni přečkali pokud možno bez újmy na zdraví a plechu. Vím že pro některé to nebude nic nového ani převratného, ale jistě tady jsou i takoví kteří zimu za volantem zažijí poprvé, někteří se možná dozví něco nového a pro ten zbytek to bude třeba jen trocha zábavy v diskusi. Takže tohle není o Linuxu ale pro linuxáky za volantem.

Začne to tím že je blbě vidět. Pozdě se rozednívá, brzy se stmívá, mlhy, déšť, nečistoty. Rozhodně neuškodí auto před zimou pořádně umýt. Zvenku i zevnitř a ošetřit karoserii nějakou tou leštěnkou. Nedrží se na tom tolik špína a pak v zimě kdy nejsou podmínky na nějaké to kvalitní mytí se to líp zvládá. Zevnitř hlavně skla, dobře umýt, vyleštit a nejlíp ošetřit něčím proti mlžení. Kuřáci asi budou protestovat, ale zakouřené auto je hrůza pokud jde o výhled v zimě. Na skle se usazují částečky kouře, hlavně asi dehet. Normálně to není vidět, jen u některých obzvláště snaživých uzenáčů, ale ukáže se to v nízkém slunci a hlavně při zamlžení skla. Ty částečky dehtu asi tvoří kondenzační jádra pro srážení vody.  Taky světla musí být čistá a to i zevnitř. Hlavně starší auta mají přední i zadní světla často uvnitř zaprášená a v předních díky teplu žárovek a pronikání různých plynů z motorového prostoru dochází k podobnému zahnědnutí jako u zakouřených skel. Čistí se to blbě, většinou je nutné demontovat reflektor z auta a vyrobit si vhodný nástroj, ale stojí to za to. Já to dělal nedávno a teď to svítí jako nové.  Kvalitní kapalina do ostřikovačů je v zimě nutností, obzvlášť když jezdíte po hodně frekventovaných silnicích. Teď se u benzinových pump objevily čerpací stojany na ostřikovací kapalinu, zima ukáže jak je ta směs kvalitní. Já používám kapalinu Sheron Rally. Dobře myje a v dešti odpuzuje vodu. Během cesty neuškodí občas očistit přední a zadní světla, u benzinek většinou mají kýble s šůrovadlem na delším rukodržadle takže to jde snadno aniž by se člověk nějak neslušně zaprasil. Hlavně zadní světla se zasírají rychle, stejně jako zadní okno a třetí brzdovka. Přece bychom nechtěli aby nám to někdo nabořil zezadu. Že je potřeba před jízdou očistit skla od sněhu a námrazy snad netřeba zdůrazňovat.

A tím se dostáváme ke druhé zimní radosti, ona totiž je zima. No to je objev, říkáte si. Nízká teplota přináší celou řadu problémů. Například už zmíněnou námrazu na sklech a dalších částech auta. Bílá námraza obvykle není problém, jde snadno oškrábat nebo rozpustit rozmrazovacím sprejem. Taky kvalitní kapalina do ostřikovače pomůže. Pokud je ale námraza sklovitá, například z mrznoucího deště, pak pomůže většinou jen teplo. Nastartovat, pustit topení a čekat až to povolí. Hodně pomůže lahev s teplou vodou, nepolévat ale námrazu s ní přežehlit. Anebo preventivně dát na sklo kus igelitu. Někdy je auto tak obalené ledem že nejde ani otevřít. Násilí se nevyplácí, hrozí poškození těsnění dveří. Někdy pomůže pobouchat okraje dveří pěstí aby led povolil nebo zkusit jiné dveře, třeba přes kufr. Vlézt do auta, pustit topení a doufat že to povolí. Případně, až rozmrzne sklo, přejet do míst kde je tepleji. Do garáže, na sluncem osvětlené místo nebo třeba do krytého parkingu v obchoďáku.

S tím odmrazováním souvisí částečně další zimní problém, totiž jestli před jízdou motor zahřívat. Pokud potřebujete odmrazit okna tak nezbyde nic jiného než nechat motor chvíli běžet. Topení začne hřát až po několika minutách, teda pokud nemáte nezávislé a jízda se zamrzlýma sklama fakt není dobrý nápad. Dnes se obvykle říká že zahřívat není třeba. Elektronika dokáže uřídit chod motoru i v extrémních podmínkách a mazací soustava by s tím taky neměla mít problém. Rozhodně neuškodí když se nebudete rozjíždět hned po naskočení motoru. Všecko je ztuhlé, olej v motoru a převodovce se sotva hýbá a ještě to má táhnout auto třeba ve vrstvě sněhu. Elektronika to zařídí, motor nezhasne ale neprospěje mu to a pokud jde o spotřebu a emise, to bych si iluze vůbec nedělal. Ani benziňák nebude nic skvělého a nafta, to je hrůza. Z toho za studena padají saze po lopatách a nezáleží na tom jak moc to je moderní. Klidně to nechte minutu nebo dvě na volnoběh klapat. Třeba po tu dobu než očistíte skla nebo naložíte zavazadla. Motor sice ještě nebude mít optimální teplotu ale rozhýbe se olej a motor se dostane do stabilnějšího režimu.

A co když vůbec nenastartujeme? Kapacita akumulátoru mrazem klesá, olej v motoru je ztuhlý. U nafťáků je to podstatně horší, vysoký kompresní poměr vyžaduje velký startovací výkon, nafta houstne, vstřikovače ji špatně rozprašují a díky nízké teplotě v motoru se špatně vzněcuje. Nejhorší je to při krátkých jízdách a dlouhých odstávkách auta, akumulátor zeslábne a nedokáže nastartovat. Co teď s tím? Dnešní auta nejdou roztlačovat, vlastně se to ani nemá dělat. Řešení je dodat víc proudu. Buď dobít akumulátor což trvá pár hodin, nebo půjčit jiný. Nebo nastartovat s pomocí externího zdroje. S pomocí startovacích kabelů z jiného vozidla nebo ze startovacího zdroje. Tuhle funkci mívají výkonnější nabíječky nebo některé svářečky. Krátkodobě je lze přepnout do režimu kdy dodají potřebný proud na výpomoc slabému akumulátoru. V autobazarech a autoopravnách tuto funkci často zastává nějaký větší akumulátor z náklaďáku umístěný na vozíčku a vybavený kabely. Při připojování kabelů je nutné zabránit zkratu, akumulátor dokáže dát stovky ampér a zapálit cokoliv. Lepší je problému předcházet. Kontrolovat stav akumulátoru před zimou. Některé mají takové očičko které změnou barvy ohlásí že to už za moc nestojí. Změřit napětí by měl zvládnout každý elektrikář, v autodílně by snad měli mít i zátěžový měřák a hustoměr elektrolytu a samozřejmě slušnou nabíječku. Pokud bude auto dlouho odstavené, je lepší akumulátor vymontovat a uložit někde ve sklepě kde teplota nejde pod bod mrazu. Pozor, u moderních aut to může znamenat zablokování některých bezpečnostních systémů, rádia, alarmu a podobně. To se pak bude muset načudlíkovat zpátky což nemusí být úplně jednoduché. Pokud parkujete doma na dvoře, pak není problém dobíjet ze zásuvky ale na sídlišti to nejde. Dnešní auta prostě musí jezdit, na dlouhé odstávky nejsou stavěná.

Ještě v souvislosti se zimou nesmíme zapomenout na vlastní tělo. Sednout na vymrzlé sedadlo není nic příjemného ani zdravého. Vyhřívaná sedadla jsou príma věc, zkrátí utrpení na minimum. Ale pozor, nepřehánět to. Když si záda přehřejete a pak vystoupíte do mrazu a větru tak to je jak kopanec do ledvin. My co tuhle výbavu nemáme, tak si holt oblíkneme podvlíkačky nebo dáme podprdelník. pokud je vám osmnáct tak je vám to možná k smíchu ale mě nachladly záda na vojně a cítím to i po dvaceti letech. Taky nějaké rukavice neuškodí, jedny pracovní na ometání sněhu a podobné prasárny a jedny fajnovější na studený volant.

To by prozatím stačilo, už tak je to dost dlouhé. Příště si povíme něco o tom že to v zimě taky klouže a o tom co dělat v krizovkách.

Tak co, máte nějakou tu zimní fintu, návod, zkušenost, o kterou stojí za to se podělit?        

Hodnocení: 86 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Vložit další komentář

Petr Tomášek avatar 22.11.2010 22:54 Petr Tomášek | skóre: 38 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Tak co, máte nějakou tu zimní fintu, návod, zkušenost, o kterou stojí za to se podělit?
Jezdit vlakem :-D
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
22.11.2010 23:32 TesimSaNaZimu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Jendа avatar 23.11.2010 06:31 Jendа | skóre: 75 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Jojo. Půlka třídy dojíždí vlakem z Říčan (do Vršovic) a obzvláště když uhodí mrazy, tak je ta úžasná spolehlivost a přesnost v dodržování jízdního řádu krásně vidět!
Reverse-engineer? I can barely forward-engineer!
23.11.2010 10:04 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Snowboarding? To je něco jako waterboarding…?
Ale fuj... :-D
23.11.2010 16:15 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Ale fuj... :-D
Co je, tobě by se nelíbily vodní radovánky na tropickém ostrově? Zrovna teď, když je venku tak pusto a nevlídno... :))))
Tahle patička nemá hlavu ani patu
Dalibor Smolík avatar 23.11.2010 16:25 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Ano, waterboarding musejí být skutečně příjemné vodní radovánky!. Made in USA :-)
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
gtz avatar 22.11.2010 23:43 gtz | skóre: 27 | blog: merlins | Brno - Venkov / Rosicko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
No já si pamatuji na zimu na VVP Doupov někdy v roce 1984 a ta zima stála opravdu za to.

A když slyším, že zase má padat to bílé co nemám rád tak mně je nějak divně.

Zapomínáš ještě na to jak se budeme motat na silnicích mezi auty, která jezdí stále na letních ... to bude dílko.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
22.11.2010 23:46 A
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
V CR nemate zakon prikazujuci zimne pneu pri suvislej pokryvke vozovky snehom?
xxx avatar 22.11.2010 23:50 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Ne. Mame jen buzeracni ceduli zimni vybava. Proste jsme to nemohli obslehnout jak v Rakousku.
Please rise for the Futurama theme song.
gtz avatar 22.11.2010 23:59 gtz | skóre: 27 | blog: merlins | Brno - Venkov / Rosicko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Ne je to na skoro celé D1, a na některých komunikacích. Jinak ne. Bydlím kousek od Brna, zde u nás již je na D1 cedule, která to přikazuje. Ale již jsou vidět kamiony, které s letním obutím tudyma jezdí.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
23.11.2010 00:03 A
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Kamiony su ale ina kava... Obcas sa im (teraz iba tipnem) na zadnych napravach letne gumy toleruju (resp. na nahone musia mat zimne, zvysok nie...) ...
gtz avatar 23.11.2010 06:16 gtz | skóre: 27 | blog: merlins | Brno - Venkov / Rosicko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Jenže spousta Bulharů, Rumunů, Turků prostě jezdí s letníma gumama na všech nápravách. Kolem nás vede cesta z Brna na Třebíč a je vidět ten vzrůstající provoz.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
jyrki avatar 23.11.2010 07:00 jyrki | skóre: 22 | blog: JKR | Prostějov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Zimní pneu pro kamiony prakticky neexistují. Přečtěte si si krátký sumář např na portále ProDopravce. Ona je taky blbost jezdit na zimních pneu když zimní podmínky budou jen na části trasy a ve většině jsou teploty na 10C. Nicméně při inteligenci našich zákonodárců bych se ani nedivil, kdyby v budoucnu v ČR uzákonili používání islandských zimních pneu pro kamiony...
We don't need no education...Asi potřebuješ, použil si dvakrát zápor * Registrovaný uživatel Linux #245559.
gtz avatar 23.11.2010 07:56 gtz | skóre: 27 | blog: merlins | Brno - Venkov / Rosicko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Myslel jsem dodržení hloubky vzorku a použití zmiňovaných M+S gum. Loni jsem u nás viděl jak Turecký kamion nedokázal vyjet do menšího zasněženého kopce a gumy měl jako slicky a řetěz ani náhodou.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
PepaSFI avatar 23.11.2010 16:07 PepaSFI | skóre: 6 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
když jsi kousek od Brna tak se podívej jak pořešili zimní buzeraci ve Velké Bíteši zimní výbava Jinak teda něco málo o zimních gumách mám nachystáno do další části tohohle zimního povídání.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
gtz avatar 23.11.2010 16:51 gtz | skóre: 27 | blog: merlins | Brno - Venkov / Rosicko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Díval jsem se, no pěkné
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
23.11.2010 08:37 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Ne, u nás se zimní pneumatiky neobouvají podle počasí a stavu vozovky, ale podle mapy a kalendáře. :-(
23.11.2010 09:27 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
jj, moc mě potěšilo, když jsem tuhle přezouval z důvodu, že jsem se měl vracet zpět z cesty po 1.11. po D1, takže jsem nějaký 700 km výlet absolvoval na zimních gumách při teplotách okolo 20 °C - úžasné na spotřebu, opotřebení a jízdní vlastnosti ...
Jendа avatar 23.11.2010 15:41 Jendа | skóre: 75 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Nebyly kdysi M+S pneumatiky definovány jako pneumatiky s označením M+S, takže stačila bílá barva a šablona? :-) Ale mám to z agentury JPP (Jedna paní povídala), takže netuším, co je na tom pravdy.

K opotřebení: není to stále opakovaná fáma? Tátou provedené experimenty totiž ukazují, že se zimní v létě nesjíždí o moc víc než letní.
Reverse-engineer? I can barely forward-engineer!
23.11.2010 16:08 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Opotřebení jsem systematicky netestoval, ale ta směs prostě je měkčí, jinak by v zimě neměla takovou přilnavost, takže by mne velmi překvapilo, kdyby se neopotřebovávaly víc. V každém případě při teplotách nad 15°C i já, a to se zdaleka nepovažuju za nějakého super řidiče, zřetelně poznám, že auto "sedí" výrazně hůř, zvlášť při jízdě po dálnici.
Jendа avatar 23.11.2010 16:58 Jendа | skóre: 75 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Na měkkých (zimních v teple) pneumatikách sedí auto hůř? Táta říkal, že naopak sedí jako přibité, sám ještě neřídím. Ale možná máme každý jiné zimní pneu.
Reverse-engineer? I can barely forward-engineer!
23.11.2010 17:38 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
mno, mám Barum Polaris 2, a o té přibitosti by se myslím dalo s velkým úspěchem pochybovat ... dokud nemrzne, tak je "utrhu" mnohem snáz než letní (Dayton D100), ať už při rozjezdu(*) nebo při brždění, a co to dělá v zatáčkách darmo mluvit ...

(*) mám Feldu 50 kW - to není zrovna síla, kde by podhrábnutí při rozjezdu byl standard ...
23.11.2010 18:16 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Na měkkých (zimních v teple) pneumatikách sedí auto hůř?

Ano, hodně je to znát třeba při jízdě po suché dálnici, při těchto teplotách a navíc po zahřátí jízdou už je ta směs prostě moc měkká.

Ale možná máme každý jiné zimní pneu.

Spíš každý máme na mysli jinou situaci. Když se budeme bavit o průjezdu zatáčkou "na krev" na mokré silnici, docela věřím, že na tom zimní pneumatika bude lépe i třeba při těch 15°C. Zrovna tak při průjezdu louží v devadesátce bude riziko aquaplaningu se zimní nižší (předpokládám samozřejmě u obou kvalitní vzorek). Ale pokud pojedu při 15°C 90 km/h a více po suché silnici, budu mít jednoznačně lepší pocit na letních.

Dalibor Smolík avatar 23.11.2010 18:43 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
No pozor. Zrovna kvalitní letní pneumatiky jsou na aquaplaning lépe zařízené. Mají odvodňovací drážky právě pro tyto účely. Při teplotách kolem 15° C při aquaplaningu je na tom letní pneumatika lépe.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
23.11.2010 23:18 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
asi jak které, ale v mém případě to platí 100%, ta střední drážka je prostě mnohem objemnější a odvodnej profil účinnější
23.11.2010 17:11 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
K opotřebení: není to stále opakovaná fáma?
zřejmě není, protože:
Tátou provedené experimenty totiž ukazují, že se zimní v létě nesjíždí o moc víc než letní.
s/o moc/vůbec/ a pak můžeš mluvit o fámách ;-)

jinak nevím, jak si mám ty experimenty představit - to měl třeba na pravém předním a levém zadním zimní a na druhých dvou kolech letní? - ale to se taky nesmí, mixovat různé typy

Jendа avatar 23.11.2010 21:40 Jendа | skóre: 75 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
jinak nevím, jak si mám ty experimenty představit
Prostě na jaře nepřezul a vydržely 60 000 km.
Reverse-engineer? I can barely forward-engineer!
23.11.2010 23:26 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
cool, poraď mi značku, 60 Mm mi neudělají ani letní ...

krom toho, ročně udělám max 20 Mm, tak to je tak na šest sezón, kdybych to počítal půl na půl léto/zima, jenže už v druhý sezóně se projevuje, že nejsou jako nový, a což teprv by to bylo v tý šestý ...
gtz avatar 23.11.2010 23:36 gtz | skóre: 27 | blog: merlins | Brno - Venkov / Rosicko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Měl jsem na autě Continental Conti-Sport a vydržely skoro 80t.km.(ještě staré gumy z 1994) Ty stejné jsem měl na Astře a vydržely zhruba 3 sezony, pokud si pamatuji někde k 70t. km
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
gtz avatar 23.11.2010 23:52 gtz | skóre: 27 | blog: merlins | Brno - Venkov / Rosicko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Byly to gumy co tam dává výrobce. A velký bacha na to kde jsou vyráběné.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
24.11.2010 10:51 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
tenhle typ jsem nenašel v rozměru, který potřebuju - v nejbližším rozměru stojí 2* tolik co gumy, co používám

takže bych možná ušetřil, jestliže za těch 70 Mm bych sjezdil 2 a 1/3 sady u "svojí" značky, tj. tu 1/6 ceny Conti-Sport dám navrch (přezouvání navíc nepočítám, je v ceně sady), ale nejsem si jist, zda se to vyplatí, mám-li si vybrat, jestli budu jezdit na 3 roky starých gumách nebo na 8 let starých gumách (navíc mi častější obměna přijde výhodnější v případě defektu nebo nerovnoměrného sjíždění, a rozhodit si geometrii na našich silnicích není těžké; při dnešních cenách oprav zpoloviny sjetou gumu radši vyměním za novou a jezdím na čerstvém vzorku, než spravovat zčásti sjetou gumu jen protože je drahá a podíl ceny vzhledem ke zbytku životnosti přesahuje cenu opravy ...)
Jendа avatar 23.11.2010 23:39 Jendа | skóre: 75 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Můžu se zítra pokusit zjistit víc.
Reverse-engineer? I can barely forward-engineer!
24.11.2010 10:55 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
nemusíš, chtěl jsem jen říci, že nějaká absolutní výdrž o ničem nevypovídá, protože značky a typy se mezi sebou významně liší
24.11.2010 00:35 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
cool, poraď mi značku, 60 Mm mi neudělají ani letní ...

Já koupil Escorta s 40K na tachometru a podle všeho původními Michelinkami a ujel jsem na nich dalších 40K. Jedna z nich dodnes slouží jako rezerva…

jyrki avatar 23.11.2010 23:39 jyrki | skóre: 22 | blog: JKR | Prostějov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky

musis mit stejny gumy na naprave. Tj napredu mohou byt jine nez vzadu, ale nikdy nemuzes mit na leve a na prave strane ruzne pneu...

Spis nez opotrebeni je problem s pohodlim - zimni pneu jsou povetsinou hlucnejsi, maji vetsi valivy odpor. Zimni pneu pri vyssich teplotach tvrdnou, takze jsou o neco horsi jizdni vlastnosti. To by ale clovek poznal spis v mezni situaci nez v kazdodennim provozu

We don't need no education...Asi potřebuješ, použil si dvakrát zápor * Registrovaný uživatel Linux #245559.
24.11.2010 08:52 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Zimní pneu při vyšších teplotách samozřejmě netvrdnou, ale naopak měknou. Tvrdnou věkem, to jo. Možná na to má vliv teplota skladování, ale jednoznačně, čím větší zima je venku, tím je guma tvrdší. Proto jsou zimáky vyráběny z mnohem měkčího materiálu, aby neztrácely přilnavost v mrazech.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
jyrki avatar 24.11.2010 20:38 jyrki | skóre: 22 | blog: JKR | Prostějov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Pardon, to byla ospalost :-D
We don't need no education...Asi potřebuješ, použil si dvakrát zápor * Registrovaný uživatel Linux #245559.
25.11.2010 09:17 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
musis mit stejny gumy na naprave. Tj napredu mohou byt jine nez vzadu, ale nikdy nemuzes mit na leve a na prave strane ruzne pneu...
jistě

pointa byla, že pokud neprováděl nějaký syntetický test, tak těžko mohl porovnávat sadu gum s čímkoliv jiným, pokud to oboje nejezdil zároveň (= stejně)
24.11.2010 08:49 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Zimní gumy se v létě sjíždějí jako prase, zcela bez debaty. Jestli test nějakého táty ukázal, že ne, tak to nejspíš sledoval na už ztvrdlých zimákách. Mám tady na vyhození čtyři starý a nepříliš sjetý zimáky co jsou tvrdý jak puk a ty se snad i ve třicítkách sjížděly ještě pomaleji než moje nový letní. Jejich vlastnosti při jízdě jsou ale víc než děsivý.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
PepaSFI avatar 24.11.2010 16:20 PepaSFI | skóre: 6 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
jsou lidi co by snad na jedné sadě ujeli půl milionu a vlastně by jim nehrozil smyk ani na kolech z žebřiňáku protože v životě nejeli rychleji než osmdesátkou a do všech zatáček radši třicítkou. Zimáky sice stářím tvrdnou ale není to žádná hrůza. Rozhodně nejsou po čtyřech sezónách na vyhození jak se nám snaží namluvit prodejci. Horší to je u nové gumy a u čerstvě nasazené starší. Nová guma je na povrchu hladká, starší dlouho nejetá zas má na povrchu vrstvičku zvětralé gumy. Obojí nehorázně klouže hlavně na mokru než se to ojede.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
24.11.2010 18:58 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Jak zimáky stářím tvrdnou je sakra hrůza. Kdo myslí, že ne, měl by se podívat na ty moje. Jsou teda asi o dost starší než čtyři sezony (tak pět, šest let?), ale tvrdý jsou jak puk, a to doslova. Že se čerstvě nasazená guma musí ojet je pravda, která by se měla zdůrazňovat častěji.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
23.11.2010 16:18 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
VVP Doupov někdy v roce 1984 a ta zima stála opravdu za to.
Jojo, taky si vzpomínam, tam byla zima jak v ruskym filmu... To byl oale o něco později :)))
Tahle patička nemá hlavu ani patu
gtz avatar 23.11.2010 16:47 gtz | skóre: 27 | blog: merlins | Brno - Venkov / Rosicko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Byl jsem ta párkrát a pamatuji si na březen, všude sníh pryč a tam ho bylo tak na 2 metry. My jsem tam dělali zabezpečení střeleb a bylo to celkem hustý. Pamatuji si na VVP Dobrá Voda, ale to již není, to bylo někde u hranic s Německem a tam taky byla zima úžasná (made in USSR)..
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
23.11.2010 16:55 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Jojo, dva metry sněhu tam asi tenkrát nebyly, ale pamutuju si, že jsme hrozně smrděli, když jsme přijeli po 14 dnech zpátky do kasáren, tam se totiž nešlo nikde vysprchovat :-D )))))
Tahle patička nemá hlavu ani patu
xxx avatar 22.11.2010 23:48 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Mit v aute lopatu. Pro usporu mista takovou tu nejlevnejsi skladaci lavinovou asi za 900. Obcas se muze hodit i v Praze v centru. Treba kdyz nasnezi a po tydnu prijde k autu a od silnice ho deli 40cm vysoka bariera sneholedu.
Please rise for the Futurama theme song.
23.11.2010 13:28 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Pro tyto případy mám v kufru skládací polní lopatku, je sice malá na nějakou delší práci, ale na vyhrabání auta stačí a je prakticky nezničitelná :-)
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
PepaSFI avatar 23.11.2010 16:30 PepaSFI | skóre: 6 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
jo taky ji mám, takovou celokovovou, v armyshopech je k nalezení pod označením Bundeswehr, Holland nebo NATO lopatka Složená zabírá místa asi jako dva chleby k svačině a funguje i jako solidní motyka. Má ostrý zubatý okraj takže zvládne i sekání do ledu, kopání zmrzlého písku na posyp nebo sekání klacků. No ale dvacet metrů závěje se s tím proházet nedá, do kalamity to chce velkou lopatu.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
gtz avatar 22.11.2010 23:56 gtz | skóre: 27 | blog: merlins | Brno - Venkov / Rosicko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Mně celkem hodně pomáhal ten "sajrajt" na sklo tzv. "suchý stěrač". Na zimu se dá koupit myslím již mixnuté v nějakém sheronu.

Výborné je také na zimu ošetřit gumy oken a dveří. Výrazně to pomáhá při zamrzání.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
23.11.2010 09:53 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Nejsou to naopak "tekuté stěrače"? Ty jsou super celoročně.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
gtz avatar 23.11.2010 12:10 gtz | skóre: 27 | blog: merlins | Brno - Venkov / Rosicko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Ano, je to ono, ono se to prodává pod názvem "suchý stěrač". Tam záleží pouze na tom jak okno umyješ, odmastíš a vyleštíš.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
Jendа avatar 23.11.2010 15:41 Jendа | skóre: 75 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Snad proti zamrzání.
Reverse-engineer? I can barely forward-engineer!
Jendа avatar 23.11.2010 06:34 Jendа | skóre: 75 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Tak co, máte nějakou tu zimní fintu, návod, zkušenost, o kterou stojí za to se podělit?
Ne, ale spíš by mě zajímalo, jestli je tu nějaký další magor, který plánuje jezdit v zimě na kole :-). Od září skoro nejezdím MHD, protože místní monopolní (pro K.: státní) dopravce zdražil jízdné na dvouapůlnásobek, což při kvalitě jím poskytovaných služeb skutečně platit nehodlám.

Dneska jsem po dlouhé době zase jel jeho autobusem (jsem po nemoci, tak jsem nechtěl na kole ofouknout) a byl to tak hluboký zážitek, že jsem zpátky radši šel 7 km pěšky.
Reverse-engineer? I can barely forward-engineer!
jyrki avatar 23.11.2010 07:03 jyrki | skóre: 22 | blog: JKR | Prostějov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Ne, ale spíš by mě zajímalo, jestli je tu nějaký další magor, který plánuje jezdit v zimě na kole :-).

Jasně, vythnu "zimála" a už se na to těším, protože jsem taky po nemoci a pár dnů jsem na kole taky neseděl. Mám sice válce a trenažér, ale kolo je kolo :-D

We don't need no education...Asi potřebuješ, použil si dvakrát zápor * Registrovaný uživatel Linux #245559.
Jendа avatar 23.11.2010 15:23 Jendа | skóre: 75 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Zimál? To je něco jako speciální zimní kolo?
Reverse-engineer? I can barely forward-engineer!
Dalibor Smolík avatar 23.11.2010 16:22 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Zimál .. to zní něco jako famfrpál :-)
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
jyrki avatar 23.11.2010 19:03 jyrki | skóre: 22 | blog: JKR | Prostějov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Silnicka pro podzimni a zimni obdobi...
We don't need no education...Asi potřebuješ, použil si dvakrát zápor * Registrovaný uživatel Linux #245559.
23.11.2010 11:42 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Pred par lety jsem jezdil celorocne, ted uz ne. Az na vyjimky to nebylo nic strasneho.
23.11.2010 14:18 SPM | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Asi začnu, až mi do mé oblíbené MHD linky nasadí revizory :)))
Jendа avatar 23.11.2010 15:21 Jendа | skóre: 75 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Já jsem si za ty tři měsíce tak odvykl na zpoždění, vynechané spoje, zastávky daleko, tlačenice… že už ani nevím, jestli bych využíval z VHD něco jiného než metro a dálkové autobusy i kdyby to bylo zadarmo :-).
Reverse-engineer? I can barely forward-engineer!
23.11.2010 16:14 SPM | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Jak se to veme, já každý den jezdím v nešpičkových hodinách na celkem krátké trase bez přestupu, takže to MHD je poměrně pohodlné a i rychlejší než kolo :) a nebýt slavného výmyslu opencard, tak i tu lítačku mám... nicméně pamatuju si kvality autobusové dopravy, kdy jsem bydlíval v zapadákově u Kladna a potřeboval jsem se ráno dostat do Prahy... Autobusy do zapadákova jezdili tak často, tak přesně a tak dobře v Kladně navazovali, že si člověk na cestu musel buď vyhradit 4 hodiny (za předpokladu, že nepotřeboval být v cíli tak brzo, protože žádné noční spoje nejsou) anebo se ráno sedlo na kolo, dojelo se 7km do Kladna, tam se praštilo s kolem s běželo se na autobus do Prahy :) faktem je, že v zimě na sněhu to člověka po ránu pořádně probralo a rozhodně to bylo rychlejší než místní doprava :D
Jendа avatar 23.11.2010 15:43 Jendа | skóre: 75 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Dneska jsem po dlouhé době zase jel jeho autobusem
Jo a dneska je včera. Psal jsem to v jinou dobu než odeslal. Dneska už jsem jel na kole a šlo to.
Reverse-engineer? I can barely forward-engineer!
jyrki avatar 23.11.2010 07:14 jyrki | skóre: 22 | blog: JKR | Prostějov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky

Ja v zime jezdim rad. Tedy az na vyjimky. Nektera auta jsou zaludne potvory, ktere se na snehu a ledu chovaji velice zakerne. Coz snad neni pripad meho soucasneho vozoveho parku.

Na zimu si vzdycky musim opatrit dost posypoveho materialu, protoze garaz mam utopenou pod urovni domu a vjezd/vyjezd extremne strmy - treba s Barchettou tam vubec nezajedu. Takze posyp je potreba....Ale zase auti z garaze rychleji topi, neni potreba odmetat, rozmrazovat atd.

Hur byva s Barchettou. Ta ma kovove kridlove kliky ktere se vysouvaji stiskem cudliku ze dveri. Tenhle mechanismus zamrza extremne rychle. Takze vetsinou to skonci tak ze se do auta dostavam diky petce s teplou vodou....a pak hlavne jet dost daleko, aby se to dostatecne vytopilo a proschlo...

Vetsinou take byva v zime mensi provoz. Spousta cepicaru a vikendovych jezdcu nevyjizdi vubec.

We don't need no education...Asi potřebuješ, použil si dvakrát zápor * Registrovaný uživatel Linux #245559.
23.11.2010 08:48 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Ale zase auti z garaze rychleji topi, neni potreba odmetat, rozmrazovat atd.

Docela mne překvapilo, jak moc pomůže i pouhá stříška - jediné případy, kdy jsem musel z povrchu auta před jízdou něco odstraňovat, byly ty, kdy sněžilo za tak silného větru, že nasněžilo pod ni. Garáž má v zimě nevýhodu v tom, že vyšší teplota a vlhkost podporují korozi.

23.11.2010 11:44 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Garáž má v zimě nevýhodu v tom, že vyšší teplota a vlhkost podporují korozi.
Pokud neni vytapena, tak nijak moc. Kdyz jsem zmenil bydliste a skodovenka prestala stat na ulici a prestehovala se do garaze, tak uplne pookrala, ve svych osmnacti letech jezdila lip nez v patnacti a koroze se skoro zastavila.
PepaSFI avatar 23.11.2010 16:56 PepaSFI | skóre: 6 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
ale fuj! s Barchettou jezdit v zimě? Ikdyž jet bez střechy, s vlající šálou, to by asi za ty udivený pohledy stálo. Já mám jen shrnovací vršek střechy, toho si ani nikdo nevšimne, občas ani ten co sedí v autě.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
Dalibor Smolík avatar 23.11.2010 16:59 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Jet bez střechy s vlající šálou může být nebezpečné. Manželce Sergeje Jesenina, Isadoře Duncan, se šála zapletla do zadního kola vozu a ona se uškrtila. Fuj, hrozná smrt :-)
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
jyrki avatar 23.11.2010 19:06 jyrki | skóre: 22 | blog: JKR | Prostějov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky

Nechapu lidi co si koupi kabriolet a jezdi se strechou natazenou. Ja jezdim bez strechy i za snezeni :-D Ale nemam tu salu. Nicmene kdyz uz si to zminil a ja si vzpomnel na Belmonda z Policajt nebo rostak, asi si nejakou salu poridim :-D

A nevim jestli by se lidi koukali udivene, spis by si tukali na celo.

We don't need no education...Asi potřebuješ, použil si dvakrát zápor * Registrovaný uživatel Linux #245559.
24.11.2010 21:19 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
To si děláš srandu, ty jezdíš v zimě s Barchettou bez střechy? Není ti zima třeba? :-D
jyrki avatar 26.11.2010 08:38 jyrki | skóre: 22 | blog: JKR | Prostějov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
cepice, bunda, rukavice a pustis si topeni a hotovo :-D
We don't need no education...Asi potřebuješ, použil si dvakrát zápor * Registrovaný uživatel Linux #245559.
26.11.2010 15:56 Jimmy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
V kabrioletu lze i v zimě celkem pohodlně jezdit bez střechy. Za předpokladu, že se jezdí jen po městě a už je ohřátý motor. Takže po nějakých cca 5 km lze jet bez střechy klidně i v -5°C. Systém chvíli jedu, pak stojím v koloně, zas jednu, stojím na semaforech topení zvládá i bez rukavic a čepice, stačí normální bunda. Ale za město už takto vyjet nejde, pak už to opravdu moc fouká.

Vyzkoušeno na Ford Escort MK7 Cabrio.
24.11.2010 10:15 chachar87 | skóre: 4 | blog: chacharovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
kamos s barchettou resi primrzani tech udelatek na otevirani dveri tim ze na ne da gumku (takou tu typickou gumovou :) ), diky tomu ty udelatka nejsou uplne zadelane a nemusi mackat cudlik
Kdyz nejde o zivot, tak jde o hovno...
jyrki avatar 24.11.2010 20:47 jyrki | skóre: 22 | blog: JKR | Prostějov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Diky za tip, vyzkousim.
We don't need no education...Asi potřebuješ, použil si dvakrát zápor * Registrovaný uživatel Linux #245559.
23.11.2010 09:22 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
fajn, že zmiňuješ zimní kapalinu, ale co takhle stěrače?

já jsem se pokoušel několikrát měnit, ale vždycky to dopadlo tak, že maximálně po třech měsících už to zase houby stíralo, tak jsem se na to vyprd :-/

máš nějakou vyzkoušenou značku, kde bych měnil maximálně dvakrát do roka (na podzim, po zimě) (a nejlíp samozřejmě kdyby to vydrželo bez výměny roky :-))?
23.11.2010 10:08 Dadam | skóre: 12 | blog: dadamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Jojo, se stěračema mám obrovské problémy taky... Pět roků staré sklo, na kterém jsou proti světle vidět stopy po stěračích. Když to navlhne tak to vůbec nestírá, zkoušel jsem nové stěrače (nějaké s uhlíkovou povrchovou úpravou), novou kapalinu do ostřikovačů, tekuté stěrače, vydrbat sklo lihem, pořád nic. Když začnu stírat (asi po půlhodině deště se to zlepší), tak mi po stěračích zůstane tenký film vody, přes který není naprosto nic vidět. Během dvou vteřin zmizí, ale když se stírá hodně...
Tak jsem tam teď nalil 50:50 vodu a lihový čistič (doufám že mi to nerozežere ostřikovače :-) ), napadlo mě že by mohlo být mastné v čerpadle, hadičkách, tryskách atd...
A i B mají svoje výhody a nevýhody. Vyberte si to, co vám vyhovuje víc, a necpěte A tam, kam patří B.
23.11.2010 13:51 Paja250 | skóre: 5
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Na felicii jsem si koupil tyhle a řádně jsem odmastil čelní sklo perchlorethylenem. Od tý doby (cca 6 měsíců) mám klid. Uvidím, jak dopadnou po zimě.
24.11.2010 03:01 Dadam | skóre: 12 | blog: dadamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Jojo, ty jsou dobrý, ale na stěračích mám trysky ostřikovačů a na tyhle se dát nedají. Minimálně bych si musel něco zbastlit, ale to bych se bál že to na dálnici uletí...
A i B mají svoje výhody a nevýhody. Vyberte si to, co vám vyhovuje víc, a necpěte A tam, kam patří B.
PepaSFI avatar 23.11.2010 16:48 PepaSFI | skóre: 6 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
mohl se ti na sklo dostat silikonový olej, třeba z nějaké leštěnky na karoserii nebo z nějakého mastného hadru nebo kdoví jak. Dělá to strašné věci a nejde to odstranit. Před časem se prodával přípravek na odstranění silikonu ale jestli to je k mání nevím. Každopádně líh na to nestačí, možná isopropyl nebo perchlor, možná aceton a pozor na lak. Jinak ke stěračům, mám ten nejlevnější co jsem popadnul někde v obchodě a už je tam asi tři roky. Ale asi kdybych jezdil ve slané špíně našich dálnic a hlavních tahů tak by asi taky vydržel tak jednu sezónu. Tři litry ostřikovače mi taky vydrží dvě zimy, skoro bych řek že nejvíc toho vypotřebuju než objedu Brno cestou na Fénixcon :-) Jinak většinou jezdím po mizerných neudržovaných ale málo frekventovaných silnicích Vysočiny.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
23.11.2010 13:40 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Hodně mi pomáhá sklo oškrábat a nedrbat to stěračema. Stačí jednou přejet stěračem po námraze a je to v háji, poškodí se hrana a je na vyhození. Také pravidelně čistím gumičky, stačí je něčím otřít, většinou je čistím když tankuji (cca 2x týdně). Měním stěrače jednou až dvakrát ročně. Používám to co mi prodají v autoservisu, moc neřeším konkrétního výrobce.
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
gtz avatar 23.11.2010 14:19 gtz | skóre: 27 | blog: merlins | Brno - Venkov / Rosicko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Také jsem si s tím hrál, protože i když jsem koupil originál nebo BOSCH tak to stejně po pár měsících začalo jako kdyby drhnout. Zkoušel jsem jak silikonové tak i normální gumy a silikon byl o něco lepší, ale o moc zase ne. No a pak jsem narazil na ten "suchý stěrač" nebo jak se to jmenuje. Od té doby mám pokoj, ten vodo-odpudivý sajrajt je celkem hodně dobrá věc. Před zimou jsem to na sklo aplikoval dvakrát a snad to bude v pohodě. dá se použít toto nebo toto
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
24.11.2010 00:20 trekker.dk | skóre: 71
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
máš nějakou vyzkoušenou značku, kde bych měnil maximálně dvakrát do roka (na podzim, po zimě) (a nejlíp samozřejmě kdyby to vydrželo bez výměny roky :-))?

Pokud si dobře vzpomínám, na Renaulta takhle vydržely originál Renault. Stíraly dva roky v pohodě, narozdíl od levných noname šmejdů, co vydržely tři měsíce přesně jak popisuješ. A daly se namontovat i na Avii ;-)
Quando omni flunkus moritati
24.11.2010 11:00 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Pokud si dobře vzpomínám, na Renaulta takhle vydržely originál Renault.
no, nápodobně, ale sežeň mi dneska originál na Felicii, když už se pěknejch pár let nevyrábí (a ne, "originální náhradní díly Škoda" fakt nezaručujou stejnou kvalitu, jako když to auto vyjelo nový z fabriky :-()
24.11.2010 16:21 trekker.dk | skóre: 71
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
No tohle právě byly originální náhradní díly...
Quando omni flunkus moritati
tsLnox avatar 23.11.2010 16:49 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Já ještě sedím všema čtyřma na letních, ale makám jak barevnej, abych koupil zimáky :-D A jak napadne, tak do auta nesednu. Sem připosranej, jeden smyk mi stacil (moje blbost, prselo, ja mel v hajzlu zadni silentbloky a trochu moc rychle sem projel zatacku :-D)
PepaSFI avatar 23.11.2010 18:49 PepaSFI | skóre: 6 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
to je chyba! Jak říkají koňáci, když spadneš, hned zas vylez do sedla. Když už víš kde jsi udělal chybu, tak ji prostě příště nedělej. Pouč se z ní, naprav ji ale nevyhýbej se tomu. To by ses za chvíli musel bát chůze po schodech nebo vody v koupelně.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
tsLnox avatar 24.11.2010 08:47 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Aha, špatně napsáno. Samozřejmě se nebudu bát jezdit, ale nesednu dokud nebudu mít zimní :-D Na letních je to o držku :-D
24.11.2010 11:35 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
což je ovšem taky blbost ...

o držku nejsou letní gumy, o držku je styl jízdy (no a taky setkání s kokotama za volantem okolo :-/ )

vloni nás zastihla zima když jsme byli za příbuzenstvem ve Viničným, po cestě tam bylo celkem teplo, takže jsem neměl přezuto, přes víkend klesla teplota a na cestu zpátky akorát začlo sněžit

idioti z teplé polabské nížiny asi to bílý svinstvo viděli poprvý, takže hned mezi Viničným a Pezinkem jsme potkali bouračku, dvě auta do příkopu kousek před náma, IMHO naprosto bezdůvodně, no a pak jsem nevyměknul a neotočil to do Blavy, nýbrž vzal jsem to přes "horský průsmyk" (sic!) Babu, kde na kopci už ležela souvislá vrstva sněhu, a stejně jsem tam nějaké připosrance(*) ještě předjížděl, aniž bych měl pocit, že nějak riskuju - akorát po cestě nahoru jsem si při výjezdu některých zatáček hrábnul, ale od toho by mi na té břečce zimní gumy nepomohly

(*) na druhou stranu ... pokud si nevěřili, oceňuju, že radši jeli jak s hnojem, než aby skončili jak ti zmínění dva idioti na rovince u Pezinka

naopak zjara tamtéž pod kopcem jsem blbnul na parkovišti, zapadnul jsem ve sněhu, jenom mírňounký sklon, a nepomohla mi ani svěcená voda, totiž ty zimní gumy - řešení bylo brutální, nechat to protáčet, dokud bordel pod koly neodtál a guma nesedla na asfalt, a pak to rozhoupat a rozjet

takže nepodléhej novinářskému bludu, že zimní gumy tě spasí a budou na sněhu držet jak letní na suchu v létě
24.11.2010 11:50 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Zimni gumy nejsou urcite spasa. Pomuzou, ekde se s letnima nerozjede s predokolkou nikdo, ale ve vetsine pripadu staci. Provozoval jsem to takhle na stodvace. Kdyz jsem se stal renckarem, radsi uz je kupuju, ty auta jsou prece jenom o dost tezsi nez skodovenka.

A mala poznamka - nebud prisny na idioty z polabske niziny, asi je rozhodilo, ze jsou na letnich tak daleko od domova :-)
tsLnox avatar 24.11.2010 16:39 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
No, opět se budu hájit :-D Nemyslím si, že mě spasí... Ale ty svoje letňáky mám už vcelku sjetý (vzorek tam ještě je a je to rovnoměrný, ale už to je celkem málo) a občas stačí i trošku měkká hlína (ne blato) a už se mydlím... Nespolýhám na zimáky, ale s tím, jak dlouho jezdím (všeho všudy asi tak rok) a tudíž je to i moje první zima (minulá u nás nebyla o ničem :-D), budu radši riskovat co nejmíň. Takže až budou zimáky, tak pojedu. Spolýhat na ně nebudu, ale budu rád že je mám :-D
gtz avatar 24.11.2010 16:50 gtz | skóre: 27 | blog: merlins | Brno - Venkov / Rosicko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Copak loni nebyla zima?
u nás nebyla o ničem
, to myslíš na Ždársku? Párkrát jsem byl v Velké Bíteši a tam sněhu bylo hodně a ždár je co by kamenem dohodil.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
PepaSFI avatar 24.11.2010 17:48 PepaSFI | skóre: 6 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Příloha:
já teda nevím jak na žďársku ale o pár kilometrů jižněji na velkomeziříčsku jsem si sněhu užil dost. Když si vzpomenu jak jsem musel každý den odpoledne proházet dvůr abych projel ke garáži a ráno většinou zas tak z toho dostávám čmelíky.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
gtz avatar 24.11.2010 18:08 gtz | skóre: 27 | blog: merlins | Brno - Venkov / Rosicko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
No mně to nemusíš povídat, bydlím kousek od Rosic a u nás je podobný problém, pluh zde jede jednou za den a pokud jede tak to nahrne všechno k nám. Tím pádem musím odházet všechno co je ve vjezdu, abych se dostal domů. Ráno je prohrnutá pouze státní, u nás je to jen uježděné a někdy dostat se na státní je celkem o hubu.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
tsLnox avatar 26.11.2010 09:38 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
No takhle to řeknu. Celou mou autoškolu sem sníh měl asi jednu jízdu. A než jsem sehnal nějaký auto, tak už bylo zas hezky :-D Jako co se příjezdovky týče, to bylo něco strašnýho, ale silnice většinou holý... A už asi dost, můžem tu diskutovat jak dlouho chcem, a stejně se nikam nedostanem. Já říkám opatrně jezdit vždycky, a v zimě zimáky jako bonus :-D
gtz avatar 24.11.2010 16:58 gtz | skóre: 27 | blog: merlins | Brno - Venkov / Rosicko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
No občas jezdím za bratrancem do Piestan, párkrát jsem to vzal od nás z Brna po staré přes Senicu a některé ty kopečky jsem projížděl krokem, no ale jel jsem. Nazpět jsem to již valil po dálnici a bylo to v klidu. Kdybych měl tehdy letní gumy, tak se budu někde plácat před kopcem a čekat až roztaje nebo to silničáři posolí :)

Takže zimní jistě
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
jyrki avatar 23.11.2010 19:37 jyrki | skóre: 22 | blog: JKR | Prostějov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky

Tak ja prujezd zatacky smykem naopak preferuju. Nedotacive auto posilam do zatacky pres rucku. Nejhorsi je smyk prednich kol. Jak jde auto do pretacivyho smyku, da se s tim neco delat. Ale jak to neridi, tak rucka a pak uz jen pomodlit...

To povinne prezouvani na zimni je dle meho blbost. Musim rict ze kdyz jsem jezdil Pirelli P5000 Drago, ani jsem nepotreboval zimaky, lepilo to lip nez mnohe zimni pneu....

We don't need no education...Asi potřebuješ, použil si dvakrát zápor * Registrovaný uživatel Linux #245559.
24.11.2010 00:23 trekker.dk | skóre: 71
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
To povinne prezouvani na zimni je dle meho blbost. Musim rict ze kdyz jsem jezdil Pirelli P5000 Drago, ani jsem nepotreboval zimaky, lepilo to lip nez mnohe zimni pneu....
Podle nějakého článku, co vyšel na D-F, jsou zimní pneu lepší jenom za nějakých podmínek - IIRC na náledí, jinak ne. A třeba na břečce je to jedno.

Quando omni flunkus moritati
24.11.2010 00:39 M-train | blog: finance
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Podle nějakého článku, co vyšel na D-F, jsou zimní pneu lepší jenom za nějakých podmínek

Nemáš nějakej odkaz, kde se o tom da precist? Taky jsem to slyšel, že taková ta automatická výměna na zimní, když je kolem nuly, je ještě horší, než zůstat na letních.

Pochopitelně si tím zdůvodňuju moje ježdění na letních, i když jsem často na lyžích na horách (možná jsem trochu zpychnul tréninkem a dlouhodobým pobytem na horách) :-(
Nobody can give you as much as I can promise you
gtz avatar 24.11.2010 08:44 gtz | skóre: 27 | blog: merlins | Brno - Venkov / Rosicko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
myslím, že je to tento článek
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
24.11.2010 17:31 M-train | blog: finance
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
dik za odkaz, clanek jsem si precet, tu studii uz ne. Popravdě jsem z toho moc nezmoudřel. Pořád si myslím, že automatické přezouvání v listopadu na zimní je blbost. I když já jsem lempl, a mám jen variantu letní nebo letní s řetězy
Nobody can give you as much as I can promise you
gtz avatar 24.11.2010 18:04 gtz | skóre: 27 | blog: merlins | Brno - Venkov / Rosicko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
pak jsou tam ještě tyto dva [1][2], oba jsou slušné :)
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
24.11.2010 18:26 M-train | blog: finance
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Tak v tý dvojce jsem se chytil se svou filozofií - letní a naučit se nasazovat řetězy. Což jsem dal manželce jako studijní povinnost :-) a před každou zimní cestou si musí opakovat.
Nobody can give you as much as I can promise you
gtz avatar 24.11.2010 18:47 gtz | skóre: 27 | blog: merlins | Brno - Venkov / Rosicko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Nejde vůbec o gumy, jde spíše o to jakou brzdou dráhu urazíš na letní gumě když budeš muset brzdit. A letní guma na břečce a sněhu i ve městech je prostě "pain". A chodci v zimě si stále myslí, že zastavíme stejně rychle jako v létě. Bude stačit malý kopeček budeš se klouzat a budeš mít problém zastavit. Do kopce no nějak se tam člověk dohrabe, ale horší jsou kopce dolů. Měl jsem auto v servisu a měnit jsem měl až za týden a on napadl sníh a jel jsem na letních domů jako připosratý, auto klouzalo smýkalo se sem a tam a měl jsem štěstí, že večer nebyl provoz. No a když narazíš na kostky :) jaké jsou u nás tak Ti nepomůže ani svěcená.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
24.11.2010 00:48 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Většina testů, které jsem po webu, v televizi nebo v časopisech viděl, tvrdila spíš opak: tj. že zimní pneumatiky mají oproti letním navrch hlavně na sněhu, břečce a mokré silnici (při nižších teplotách), ale na ledě je to prašť jak uhoď, tam stejně klouže všechno (kromě řetězů nebo hřebíků).
24.11.2010 01:25 trekker.dk | skóre: 71
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Přiznám se, že osobně to vyzoušené nemám. V opravdu zimních podmínkách - na uježděném sněhu - jsem jel jenom jednou na nějakých univerzálech. Bylo to v noci, na cestách mezi vesnicema, takže jsem raši nic neriskoval a do zatáček čtyřicet a míň. (Silně pochybuju, že bych v tý hodině sehnal někoho, kdo by mě tahal z příkopu.)

Neklouzalo mi to, ale při jaké rychlosti na jaké pneu bych se už utrh, to fakt nemám tušení.
Quando omni flunkus moritati
jyrki avatar 24.11.2010 07:01 jyrki | skóre: 22 | blog: JKR | Prostějov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky

Presne tak, na lede bud retezy nebo hreby, ktere jsou u nas ale zakazane. Na snehu a brecce jsou obecne lepsi zimni pneu, ale vim ze treba celorocni gumy Good Year vsechny zimaky porazily! A ad ty Pirelli P5000 Drago, moc letnich co lepi skvele i v zime neni, jen mi pripada absurdni, ze bych dostal na nekterych silnicich pokuty za skvele gumy co lepily vic nez nejake dvou-trihvezdickove zimni pneu. Jinak jsem mel pocit ze tem Dragum nesedel moc pisek. Na pisku to bylo jak na lede...

We don't need no education...Asi potřebuješ, použil si dvakrát zápor * Registrovaný uživatel Linux #245559.
gtz avatar 24.11.2010 18:50 gtz | skóre: 27 | blog: merlins | Brno - Venkov / Rosicko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Na ledu je problém i s ABS, které se snaží stále s autem něco udělat. Najedeš na led, jedna strana je na asfaltu druhá na ledě a už se kloužeš :)
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
24.11.2010 00:27 trekker.dk | skóre: 71
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Zvenku i zevnitř a ošetřit karoserii nějakou tou leštěnkou.
Zvenku spíš sádlem, aby ti to nesežrala sůl. :-( Kvůli pitomcům, co na náledí jezdí jako v létě na suché silnici sypeme na zem víc soli než Švédové... (nebo kterej z těch severskejch států)
Nastartovat, pustit topení a čekat až to povolí.
Z toho za studena padají saze po lopatách a nezáleží na tom jak moc to je moderní. Klidně to nechte minutu nebo dvě na volnoběh klapat.
Televizní dopravní odborníci doporučují: oškrábat, nastartovat, odjet. Stát na místě a čekat, až se to ohřeje, je špatně. No nekecám, fakt to tam někdo říkal.

Na druhou stranu nemusí se člověk řídit kdejakou kravinou, kterou viděl v televizi. ;-)
A co když vůbec nenastartujeme? Kapacita akumulátoru mrazem klesá, olej v motoru je ztuhlý.
Měli jsme auto, které v zimě startovalo jedna báseň, klidně i v mínus dvaceti. Jo zato v létě, to bylo natřikrát a víc. Čím teplejc, tím horší. Holt starší ročník.
Při připojování kabelů je nutné zabránit zkratu, akumulátor dokáže dát stovky ampér a zapálit cokoliv.

V tomhle případě bych se nebál použít slovo roztavit.

Jo a pozor na startovací kabely TESCO-style. Průměr 10mm, z toho 9 je bužírka, jsou na jedno použití, během kterého se zapečou do izolace.
Quando omni flunkus moritati
24.11.2010 00:45 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Kvůli pitomcům, co na náledí jezdí jako v létě na suché silnici sypeme na zem víc soli než Švédové... (nebo kterej z těch severskejch států)

To bych za moc překvapivé nepovažoval - od nějakých -7°C dolů je sůl stejně k ničemu.

Televizní dopravní odborníci doporučují: oškrábat, nastartovat, odjet. Stát na místě a čekat, až se to ohřeje, je špatně. No nekecám, fakt to tam někdo říkal.

Zní to celkem rozumně, opatrná jízda asi bude studenému motoru svědčit víc než volnoběh. Na druhou stranu, u mne bývá ve větších mrazech problém hlavně s namrzáním čelního skla zevnitř, takže dokud topení nezačne aspoň trochu hřát, jet se stejně nedá. Aspoň u Escorta to tak bývalo, s Focusem jsem zatím neměl příležitost to vyzkoušet.

Jo a pozor na startovací kabely TESCO-style. Průměr 10mm, z toho 9 je bužírka, jsou na jedno použití, během kterého se zapečou do izolace.

Mně se zase jednou podařilo koupit takové, kde byly jedny "kleštičky" připevněny ke kabelu tak tvůrčím způsobem, že tam vůbec nebyl kontakt. Ne že by tam byl velký odpor, prostě to vůbec nevedlo. Bohužel jsem byl příliš důvěřivý a přišel na to až při prvním pokusu o použití. :-(

24.11.2010 01:17 trekker.dk | skóre: 71
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Mně se zase jednou podařilo koupit takové, kde byly jedny "kleštičky" připevněny ke kabelu tak tvůrčím způsobem, že tam vůbec nebyl kontakt.
Svorky na těch kabelech byly kupodivu OK, asi výrobce nenapadlo, jak to ošidit, aby to nebylo na první pohled poznat. Takže nakonec made in udělej si sám - kabely zahodit, koupit svářecí (průměr stejný, ale tentokrát měl 9mm kov), přiletovat; pokud vím, fungují spolehlivě dodnes.
Quando omni flunkus moritati
24.11.2010 06:55 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
u mne bývá ve větších mrazech problém hlavně s namrzáním čelního skla zevnitř
Tohle jsem u meho auta resil klmatizaci (plnej ceres na sklo). A dockal jsem se. Sklo po dvou mesicich prasklo :-) Ani se nedivim, zvenci minus deset, na skle na druhy strane plus ctyricet...
24.11.2010 07:11 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Přínos klimatizace je hlavně v tom, že fouká suchý vzduch, takže ani ve chvíli, kdy je sklo ještě promrzlé, na něm nenamrzá další vzdušná vlhkost. Ale prasknout by od toho sklo nemělo, třeba u Focuse tento postup přímo doporučují a auto dokonce má featuru, že když se pustí teplý vzduch jen na čelní sklo, automaticky se zapne klimatizace.
24.11.2010 07:24 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Ale prasknout by od toho sklo nemělo
Taky jsem si myslel, ale ruplo to po cele sirce presne v miste, kde na nej u spodniho okraje jde vzduch. A pri ranni jizde v mrazu. Ted uz se mi to nestane, ani kdybych na nej sel s plamenometem. Pripojistil jsem si ho :-)
jyrki avatar 24.11.2010 07:10 jyrki | skóre: 22 | blog: JKR | Prostějov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Na druhou stranu, u mne bývá ve větších mrazech problém hlavně s namrzáním čelního skla zevnitř, takže dokud topení nezačne aspoň trochu hřát, jet se stejně nedá. Aspoň u Escorta to tak bývalo, s Focusem jsem zatím neměl příležitost to vyzkoušet.

Jezdis spis kratke trate ne? Tohle se mi stavalo prave u kratkych trati, kdy se auto neprohralo a vnitrni vlhkost nestacila vyschnout. Auto jsem pak treba na vikend zaviral do garaze (otcovi, kdyz jsem ji jeste sam nemel). Moderni auta s klimoskou maji tlacitko rozmrazovani zadniho a vedle predniho okna, kdy pusti na okno max tepleho vzduchu. Nicmene bych to resil tak ze si na tydenni velky nakup zajedu do vzdalenejsiho mesta, at se to auto taky poradne vytopi...

We don't need no education...Asi potřebuješ, použil si dvakrát zápor * Registrovaný uživatel Linux #245559.
24.11.2010 07:14 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Záleží na tom, co se považuje za krátké. Většina je buď do Boleslavi (kolem 20 km) nebo do Prahy (45-60 km).
PepaSFI avatar 24.11.2010 16:05 PepaSFI | skóre: 6 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
přesně tak, to je problém vlhkosti. Proti té zvenku se dá bránit tou klimatizací. Paradoxně spolu s topením zapnout i chlazení což se u některých aut děje automaticky. To bude asi i tenhle případ. Jde o to že vzdušná vlhkost nasávaná do auta se vysráží na chlazeném výměníku klimatizační jednotky a do auta jde sušší vzduch. Druhý problém je vlhkost ze sněhu který se do auta natahá na botách. My co máme auta s chudou výbavou jsme trošku ve výhodě. Podlaha je gumová a na ní obyčejné textilní koberce. Když jsou hodně nacucané tak je vyndám, vymlátím z nich o plot smetí, případně properu hadicí a pověsím do sklepa na potrubí aby uschly. Podlahu utřu hadrem a je sucho. Auta co mají podlahu textilní vyschnou až v létě :-) Brácha si do Citroena koupil takové levné univerzální gumáče. Má to dokola vysoký okraj a takové dost hluboké vroubkování takže se voda z bot na tom zachytí a nenasákne do koberce. No a kdo ráno nasedne a půl dne z toho nevyleze, ten si na podlahu sníh nenatahá.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
24.11.2010 06:53 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
Stát na místě a čekat, až se to ohřeje, je špatně.
Vyslovene spatne asi ne, ale jde o to, ze motor se sice zahreje, ale zbytek je porad stejne ztuhly, takze pokud clovek bude s autem zachazet stejne jako v lete (motor je prece zahratej), moc mu tim neprospeje.
24.11.2010 10:52 Paja250 | skóre: 5
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
A nejlepší je, že startovací kabely TESCO-style prodává kdejaký prodejce autodílů za cenu klidně 900 Kč (na vlastní oči jsem to viděl). Tady je něco ke startovacím kabelům baumax-quality a návod, jak si vyrobit kvalitní. :-)
PepaSFI avatar 24.11.2010 15:32 PepaSFI | skóre: 6 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zimní radovánky
k tomu ohřívání, neříkám nechat to brblat čtvrt hodiny ale minutu nebo dvě než se chod motoru dostane do jakž takž stabilního režimu. Ono stačí poslouchat motor, například jak dlouho trvá než se natlakují vymezovače ventilů lidově zvané hydroštely, některé motory mají i olejem napínaný rozvodový řetěz. Někdy to trvá až desítky sekund než se to natlakuje a to se v motoru dějí strašné věci. Veškeré to pečlivě vymyšlené časování ventilů si tu chvíli dělá co chce, motor klepe, kulhá a třese se. A samozřejmě v tu chvíli nikdo nemůže zaručit že je dostatečný přísun oleje na všech mazaných místech. A já si prostě jako člověk s jistým povědomím o strojích nedovedu představit že při tomhle všem budu chtít aby to ještě táhlo ztuhlé převody a váhu auta ve vrstvě sněhu. Mimochodem loni bylo pár případů přeskočených rozvodů u "nesmrtelného" řetězového rozvodu motoru Fabia proto že se nenatlakoval napínač řetězu. Já vím že my uživatelé taliánských motorů máme motorový olej jako posedlost ale prostá strojařská logika velí "kdo maže ten jede" ať si televizní odborníci říkají co chtějí. Minuta běhu bez zátěže při nedostatečném mazání určitě udělá míň škody než když se to zatíží. Nejde ani tak o zahřátí, jde o mazání. k tomu nenastartování, jde o výkon akumulátoru, o to jestli se to roztočí.U dnešního motoru, pokud startér točí ale motor nestartuje, tak to znamená závadu. Vrtochy starých škodovek už nás naštěstí nemusejí zajímat. Můj Trabant mi bez problémů startoval v -25 stupních, a to už baterie nebyla nejlepší. Ten motor neměl žádnou olejovou náplň která by ztuhla a v celém motoru bylo pět pohyblivých součástí.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.