Google Chrome 129 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 129.0.6668.58 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře (YouTube: DevTools Chrome 127-129).
Byly nalezeny a opraveny bezpečnostní chyby CVE-2024-38812 a CVE-2024-38813 s CVSS 9.8 a 7.5 ve VMware vCenter Server. Jedná se o vzdálené spouštění příkazů (RCE) a eskalaci oprávnění.
MojeID rozdává bezpečnostní klíče (tokeny) GoTrust Idem Key pro přístup k online službám veřejné správy (NIA). Ti, kteří již mají, mohou získat tablet ve slosování.
Společnosti Nintendo a Pokémon žalují společnost Pocketpair. Její hra Palworld prý porušuje patenty Nintendo a Pokémon.
RabbitMQ (Wikipedie) byl vydán v nové major verzi 4.0. RabbitMQ je open source messaging a streaming broker napsaný v programovacím jazyce Erlang. Implementuje protokoly AMQP 0-9-1, AMQP 1.0, RabbitMQ Streams, MQTT a STOMP a v HTTP a WebSockets Web STOMP plugin, Web MQTT plugin a management plugin.
Po půl roce vývoje od vydání verze 46 bylo vydáno GNOME 47 s kódovým názvem Denver. Přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře. Krátké představení na YouTube.
Svobodná webová platforma pro sdílení a přehrávání videí PeerTube (Wikipedie) byla vydána v nové verzi 6.3. Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení a na GitHubu.
Uživatele Windows a Microsoft 365 Business a Enterprise mohou oficiálně používat Python v Excelu. Spolu s knihovnami jako pandas, Matplotlib a NLTK. Jedná se o spolupráci s Anacondou. Microsoft si tento "vynález integrace tabulkových procesorů s externími prostředími" patentoval: US12026560B2. Už před podáním patentu ale mohli uživatelé pro Python v Excelu používat například PyXLL. LibreOffice / OpenOffice.org měl PyUNO.
Provoz Mozilla.social, tj. instance Mastodonu provozované Mozillou, bude 17. prosince 2024 ukončen.
Byla vydána nová major verze 6 programovacího jazyka Swift (Wikipedie). Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Ke stažení jsou oficiální binární balíčky pro Ubuntu 20.04, Ubuntu 22.04, Ubuntu 24.04, Debian 12, Fedora 39, Amazon Linux 2 a Red Hat Universal Base Image 9.
Tiskni Sdílej:
Se zdržením musí motoristé počítat hlavně na příjezdech do Prahy.Ale ten brajgl bych jim udelal i tak, bez toho se budou tvarit jako ze se nic nestane.
Nejezdí tramvajeTak to mám asi halucinace...
nedá se jezdit po silniciTak to mám asi halucinace...
Ano, už ve dvou lidech je doprava osobním autem levnější. Pohodlnější je téměř vždy (vyjímkou může být snad jen v zimě netopící Škoda 105L na letních pneu).
Nedávno u nás (v Ostravě) začali na měsíční kupóny na MHD tisknout kromě ceny kupónu i výši dotace - tzn. já zaplatím 550 Kč a 720 Kč mi přispívá město. Za stejné peníze (1270Kč x 2 osoby) jsem schopen dopravovat se do i ze zaměstnání vozem (z patnáct km vzdálené vesnice) a ještě ušetřit na návštevu kina.
Ano, už ve dvou lidech je doprava osobním autem levnější.Ja bych to upresnil: Uz ve dvou lidech jsou naklady na PHM mensi nez jizdenka. A taky je dobry zapomenout na moznost skupinoveho jizdneho, to pak ty vypocty nejsou tak cool. Ale jinak samozrejme auto muze byt vyhodnejsi nez vlak. Pohodlnejsi bude asi vzdy, uz z principu.
Takový 6 vagónový soupravy v 10 dopoledne kdy už je každej v práci a ráno v 7 jen 3 vagóny to dokážeOno je taky dulezity, ze vagonky se nematerializuji v bode A a nesublimuji v bode B. Pokud jedou rano dva vlaky za hodinu a pres den jeden, tak se stejne musi vagonky tech dvou vratit do vychoziho bodu. Ale to jen muj dohad. Kudy jezdis autem? Ja po posledni zkusenosti s polskymi silnicemi opustil lety zajetou drahu (Praha) - Nachod - Wroclaw - Poznan - Bydgoszcz - Elblag, protoze pri te posledni ceste chazely dve minuty byl jsem u Klodzka v celni srazce. Zpatky jsem potom jel z Poznane na Slubice/Frankfurt (Oder), berlinsky okruh a dolu na Dresden a na nasi D8. Ted jeste premejslim, ze to vysperkuju ze Slubic uhloprickou na Malbork, protoze mi nevadi jet po normalnich silnicich, ale mesta me nici a z trojky Wroclav, Poznan, Bydgoszcz jsem vzdycky aspon jedno trefil ve spicce (i kdyz B. uz ma obchvat). Nemluve o polskych ridicich... Cim min aut, tim lip.
Pokud jedou rano dva vlaky za hodinu a pres den jeden, tak se stejne musi vagonky tech dvou vratit do vychoziho bodu.Předpokládám, že ráno by mohly jet tam a večer zpátky, ne?
Nedávno u nás (v Ostravě) začali na měsíční kupóny na MHD tisknout kromě ceny kupónu i výši dotace - tzn. já zaplatím 550 Kč a 720 Kč mi přispívá město.Fantasticky napad. Skoda, ze se to nedela plosne, vsude, ze zakona, aby lid vedel, kolik stoji predrazene kolektivni vymozenosti...
ale ja preci nechci nic rusit, je chci, aby se vedelo kolik stoji, kdyz nam stat dava neco "zadarmo"OK. Většinou, když někdo označuje hromadnou dopravu za kolektivní vymoženost, tak nemá k rušení daleko. Moje chyba.
Kdyby se všechny peníze vybrané na spotřební dani věnovaly na stavbu a opravy silnic, jezdíme po lepším než Němci.Dokážeš tohle podložit čísly s uvedením zdroje? Osobně myslím, že množství peněz vybraných tímto způsobem přeceňuješ (a možná naopak podceňuješ cenu oprav a staveb silnic).
spotřeba z roku 2007, teďka bude pravděpodobně vyššíMyslis, ze v krizi spotreba roste? 2*2,7=6 ? Takhle ti spoctu cokoliv
Mimochodem, to, že nelze rychle a snadno najít na stránkách patřičného ministerstva výši vybrané spotřební daně z paliv za jednotlivé roky o tomto státě dost vypovídáAno, s tímto naprosto souhlasím
co konkrétně vám na přepravě v podání ČD způsobuje ten každodenní orgasmusTak já vám to řeknu, i když jezdím vlakem asi tak dvakrát do měsíce. Je to jediný dopravní prostředek, ve kterém si můžu natáhnout nohy!
Je to jediný dopravní prostředek, ve kterém si můžu natáhnout nohyJak v cem. Ale skoro vzdycky se da projit
kde nejen že je asi milionsedmsetpadesáttisíctřistačtyřicetdva lidílidí, co se normálně vozej v autě a do vlaku vlezou jenom když nemůžou vyjet. Kdyby jezdili pravidelně, tak by dráhy třeba dvě tři soupravy přidali a nemusel ses mačkat. No, třeba taky ne. Jinak pohodlnější je vlak furt, dá se tam číst, koukat na filmy. Když jedeš s děckama, tak si s nima můžeš hrát a ne že budou zpruzený v sedačkách. Taky je menší šance, že někoho sejmeš a obráceně.
Ještě dodatek nakonec. Lidi, kdo z vás je beznadějně zamilovanej do vlaků, zkuste mi tady popsat, co konkrétně vám na přepravě v podání ČD způsobuje ten každodenní orgasmus. Jinak si totiž nedokážu vysvětlit ty ksichty lidí s nasazeným úsměvem dneska ráno. To si musíte před každou cestou přihnout z placatky nabo něco zakouřit, ne?Jednoduchá odpověď: necestují každodenně vlakem. Jen o víkendech, kdy např. na naší (Praha-Beroun) trase vyjíždí pouze vypulírované city elefanty, které jsou celý týden schované (maximálně jedou v 11 do Prahy a v 13 do Berouna). A ještě nezapomenou zdůraznit, co že nám to vlastně na tom každodenním dojíždění vadí, když tam jezdí takové krásné nové vlaky...
tak jsi byl poměrně rychle katapultován na docela slušnou životní úroveňJo to možná jo, ale přišlo to s velkou cenou, obětoval jsem značnou část svého osobního života, nejdřív poprvé a v neděli poprvé, takže pokud mi někdo závidí, rád vyměním Rád vyměním svůj job za to být s někým komu by na mě třeba i záleželo
Opravdu věřímNo a v tom je prave ten problem. Poptej se v Britanii
A čistě pro zajímavost, když si projdete OpenTTD wiki, tak mnohé složité stavby co tam najdete vypadají spíš jako dálniční křižovatky než železniční uzly, to taky není náhoda.To je ale možnost té hry, v reálu by šlo taky na každý křižovatce tratí udělat nájezdy a spoje každý s každým, akorát by to bylo plýtvání prostředky. Jediná velká nevýhoda železnic v *TT[D]?|Simutrans je v tom, že by šlo blbě časově plánovat. Z důvodu, že ve hře běží čas mnohem rychleji. Ale takový řazení vagonů tam jde minimálně manuálně (akorát to už pak není taková zábava).
Když nic jiného teda, tak si aspoň opatchujte cargodist.Patch vyzkouším, poslední build OpenTTD jsem dělal někde před 2-3 lety. Jinak samozřejmě možnost, že by se můj pokus o vtip , realizoval tak, že by se dělalo výběrové řízení na základě *TTD her, je možnost nemálo absurdní. P.S. Nevykat (asi si to dám do patičky). Člověk si pak připadá jako na nějakým úřadě .
No, nešlo. Ony se málokde kříží železnice jenom tak na poli, většinou tam stojí velká stanice. A zkuste udělat v openttd nějakou rozumnou stanici.Aha to bude tím, já hraju TTD stylem "Já bůh" a používám cheaty (takže stanice s hafo odbočkami na velké ploše není problém). Ale křížení železnice někde na poli bez stanice jsem nedělal snad nikdy.
Nebo zkuste udělat v openttd dvoukolejnou trať s něčím jako obousměrným autoblokem. To nejde.Jo tak takové varianty by šly blbě, leda nějakým skriptovacím jazykem pro každou výhybku, ale to by už nebyla skoro žádná hra (i když já bych si vyhrál ).
Zvláště smutná je pak nemožnost udělat nějaká nákladní seřadiště, což je nemožné dokonce dvojnásob.Seřadiště asi ne, rozhodně skriptování by bylo na novou hru (ale nápad je to zajímavej). Jakési takési přepojení vagónů by mělo jít v depu. Ale i překládka na stanici imho jde, nikdo nekontroluje, že ten vagon je jinej . Navíc jsem měl na mysli dopravce. Ten snad nerozhoduje, jak se má každý jeho vlak na stanicích po cestě řadit, to je imho v pracovní náplni pracovníků té dané zastávky. Pro něj je důležité, aby se jeho vagón a obsah dostal tam, kam plánoval.
Jenže když se každý vlak sám dívá co se děje a vybírá si cestu, tak jste třeba právě prohráli možnost vyrobit nějakou tu skutečnou stanici.Právě to lze aspoň trochu omezit těma "kontrolníma bodama".
(Já nevykám, já zásadně promlouvám k celému světu.)Aha tak sorry (z toho předchozího textu to nebylo poznat) .
Představa, že někde v dole naložíte pár vagónů, čmelákem to odtáhnete do stanice, tam to rozházíte do dvou dlouhých nákladních vlaků, převezete lán světa, a zase po vlečce dovezete do elektrárny? Cha. A tak. Je to smutný.toto ale v OpenTTD jde udelat... a ja to pouzivam docela casto... staci nastavit tomu vlaku, co jede z dolu v cilove stanici status ,,transfer and leave empty''
Mimochodem zvláštní je, že spousta lidí si na Elefanty taky stěžuje, kupříkladu že je v nich méně místa a moc světla. Asi nevědí, co chtějí. ))
Jinak ono zlepšení dopravy na příměstské železnici pozoruju i v jiných směrech. Kupříkladu v informovanosti. Při pravidelných údržbávh trati (většinou na jaře) zpočátku nebyla informovanost žádná - prostě bylo zpoždění. Nyní se dělají i speciální jízdní řády (omezení souprav) a vlaky podle nich skutečně jezdí.
Já prostě jezdím vlakem rád - ráno se krásně protáhnu cestou na nádraží, pak podřímám (nebo něco přečtu) a opět pěškobusem z Hlaváku na Letnou. Nádherné zahájení dne!Vyběhl jsem do kopce, zpocenej od házení lopatou... Navíc nechutnej smradTohle me opravdu dostalo :)
cca o polovinu pomalejší než autobusyJak kde. Je jasne, ze do Brna urcite. Ale treba do Budejic je to plus minus stejny a busem jsem jel jednou a nikdy vice. Bus 370 jel skoro dvakrat tolik co vlak. Treba Teplice - Mikulov busem, protoze tam je vlak jen pro fajnsmekry