Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.
Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).
Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.
Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.
Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.
V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).
Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Většina z nás se asi shodne na tom, že Linux nebyl navržen jako operační systém určený k hraní her. A to je přesně ten důvod, proč herní vývojáři na tento operační systém často „zapomínají.“ I když zde již byly pokusy o přenesení známých her na Linux, portování titulů z Windows na Linuxu je časově velmi náročný proces. Přenášení her z Windows na Linux je pro vývojáře doslova noční můrou, jelikož různých distribucí Linuxu existuje obrovské množství a každá z nich má svá vlastní specifika.
Největším problémem je nedostatečná podpora od výrobců grafických karet, kteří se příliš nezatěžují tím, aby vydávali pořádné drivery. Přestože tedy hry někdy nakonec na Linux opravdu doputují, herní zážitek je nesrovnatelně horší. To však nyní chce změnit americká společnost Valve.
Valve je známé tím, že často investuje do produktů a technologií, o jejichž potenciálu zatím většina lidí pochybuje. Nebylo tak velkým překvapením, když Valve zpřístupnilo pro Linux svou platformu Steam. V herním světě šlo o velký krok vpřed, jelikož všechny hry, které jsou zakoupeny přes linuxovou verzi Steamu, musejí být pro tento operační systém optimalizovány a obsahovat všechny nezbytné knihovny a soubory. Tím byl vyřešen největší problém hraní na Linuxu.
To však Valve nestačilo a jeho vývojáři začali pracovat na operačním systému SteamOS, který bude pohánět malé počítače o velikosti konzol. SteamOS bude postaven na Linuxu a malé počítače - přezdívané jako Steam machines - se mají stát alternativou k počítačům s operačním systémem Windows a běžným herním konzolím.
V současné době najdeme na trhu hned několik modelů Steam machines, avšak kvůli tomu, že doposud nebyla vydána finální verze SteamOS, na ně řada výrobců nahrála Windows. To je ale pouze dočasné a očekává se, že všichni výrobci po vydání SteamOS přejdou na tento operační systém. Kromě toho, že SteamOS bude jasnou demonstrací toho, že Linux je možné použít k hraní her, bude nový OS od Valve pro linuxovou komunitu prospěšný ještě v něčem jiném: naláká řadu nových hráčů, kteří zatím nemají s tímto open-sourcovým operačním systémem žádnou zkušenost a budou si chtít vyzkoušet jiný zážitek z hraní ve světě Linuxu. A jelikož se počet hráčů na Linuxu znatelně zvýší, pro vývojářská studia bude tato platforma opět o něco zajímavější. V konečném důsledku se tak dá čekávat, že pro Linux začne být vydáváno více herních titulů.
Datum vydání SteamOS zatím nebylo stanoveno, operační systém se nachází ve stádiu betatestování. I tak však budoucnost hraní na Linuxu (konečně) vypadá o něco slibněji.
Nástroje: Tisk bez diskuse
Tiskni
Sdílej:
Ale proč 32bit mají být šmejďárny?
Pokud se bavíme o x86, tak 64b procesor je na trhu 12let. Dobře, pokud vám vadí slovo "šmejďárna", tak je tu označení jiné: zastaralé. Nebo snad vy stále používáte 13 a více let stejný HW? To si těch her ze Steamu asi moc nezahrajete.
mi přijde jako váš problém
Mě spíš přijde jako problém to, že po 12 letech dostupného hw se ještě některý software vytváří jen a pouze pro 32b. Přitom by to měla být otázka jen překompilování.
Souhlasím. A pokud se bavíme čistě o hrách, tam se to začína konečně obracet. Ikdyž to bude nejspíš z velké části zásluhou současné generace konzolí.
totéž se dá říci o těch od InteluVážně? Intel's Windows Driver Now Supports OpenGL 4.4, Linux Driver Still With OpenGL 3.3
v kolika detektivkach jde o to ze hlavni hrdina vrazdi vsechno co se hejbe a je za to neustale chvalen ?A v kolika hrach?
kolik detektivek inspirovalo mentalne narusene nebo ve zkratovem jednani k vrazdam v realnem zivote ?A kolik her?
od kdy detektivka dokaze setrit rozdil mezi knihou a realitou ?od kdy hra?
dokaze detektivka dodat posledni impuls k tomu aby se aktivovala psycopaticka vloha ?Nevim. Ty ano?
po precteni detektivky nekdy nekdo ziskal pocit ze vyresit vlastni problemy v realnem zivote je nejlepsi povrazdenim spoluzaku ?Jsi si jisty?
a) obcas nejake dite zmagori
b) velka cast deti hraje pocitacove hry
c) prakticky zadne dite necte detektivky
Logicky tedy kdyz nejake dite zmagori, tak bude s vetsi pravdepodobnosti hracem her, nez ctenarem detektivek. Vse ostatni jsou spekulace.fakt je to ze je vetsi pravdepodobnost, ze hrac nasilne hry zvoli nasili jako reseni problemu realneho zivota, at jiz tim ze to zacne povazovat za normalni, nebo tim ze ve zkratove situaci po te moznosti sahne at jiz vedome, podvedome, nebo nevedomeTohle zadny fakt neni, to je tvuj vymysl. Tedy lzes.
nobody@nopc:~$ muj_nazor --help argumenty nenalezeny...ovsem to nic nemeni na tom, ze logicke uvazovani k tomu dojde, opravdu je tezke mit overeny argument, neni mozne vzit 2 deti, jednomu nechat hrat hry, druheho cist knihu a pak je "vhodit do ringu" a pozorovat, i kdyby slo o dvojcata k eliminovani rozdilnych vlivu vyvoje, prostredi, rodicu, porad vzdy pujde o 2 rozdilne osobnosti, a jedine mozne overeni by bylo vlastnit stroj casu, vyzkouset na vzorku jedincu jednu variantu, vratit cas, vyskouset druhou a porovnat :)
fakt je to ze je vetsi pravdepodobnost, ze hrac nasilne hry zvoli nasili jako reseni problemu realneho zivotaTakhle?
konstatuju fakt ze vrazdici hra muze nasmerovat v realne vrazdeNebo třeba takhle?
hra narozdil od detektivky te vsadi do hlavni role, toho kdo drzi zbran, ty tou zbrani zabijis, pri first person je to doslovne, pri poruse psychiky je normalni ze se s tou osobou ztotoznis absolutne, a v pripade ze v realnem zivote nastane situace resitelna zbrani, jsi schopen ji pouzit stejne jako ve hre, neuvedomujes si nasledky, neuvedomis si ze okoli neobzivne kdyz das newgame...Až přestanete vyjadřovat své názory jako "naprosto jasná fakta", třeba pak ostatní nebudou takto reagovat. K dětem: Ne, nemyslím si že je zcela dobré dávat jim takové hry v dětství, protože je to období kdy se morálka člověka utváří výchovou. Stejně tak je ale špatné je od násilí naprosto odfiltrovat. Musí vědět že se to děje, musí vědět jak reagovat a musí vědět co nedělat. S postupným přibližováním se 15 let už s násilím takový problém nemám. Pokud bych měl dceru a pokud bych zjistil že její spolužáci hrají simulátor znásilnění, nechalo by mě to naprosto chladným. Takové sexuální fantazie má spousta lidí (možná mnohem víc než byste čekal) a spousta z nich je ve vztahu naplňuje roleplayem. Simulátor znásilnění nijak člověka nepřipraví na to udělat to v reálu. Prostě je to porno u kterého si vyhoní. Myslím že je to jenom jeho věc.
In sum, the concern that countries allowing pornography would show increased sex crime rates due to modeling or that adolescents in particular would be negatively vulnerable to and receptive to such models or the society would be otherwise adversely effected has not been vindicated. It is certainly clear from our data and analysis that a massive increase in available pornography in Japan has been correlated with a dramatic decrease in sexual crimes and most so among youngsters as perpetrators or victims. We have mentioned some possible influential factors.Nutno podotknout že pornografie v Japonsku zahrnuje poměrně silné motivy znásilnění, v případě animované a kreslené tvorby i zoofilie, snuff, pedofilie, včetně interaktivních her.
fakt je to ze je vetsi pravdepodobnost, ze hrac nasilne hry zvoli nasili jako reseni problemu realneho zivotaNikde nevidím „Myslím si že hráč hrající násilné hry může zvolit násilí“, ale „Je to fakt“. fakt, faktum – (zjištěná ověřená jednotlivá) skutečnost, událost, výsledek, pravdivý poznatek, údaj Pokud něco uvedu jako fakt, říkám tím ostatním že je to obecná pravda. Pak se nelze divit odmítavým reakcím. O post výš jsem uvedl studii o vlivu pornografie na sexuální násilí, i mezi mladistvými. Ta se dá považovat za fakt. Pokud přijmeme tuto studii za pravdivou, můžeme z ní vyvodit teoretické důsledky i v jiných oborech. Pornografie, včetně násilné, zjevně může snižovat sexuální násilí. Pokud i taková věc podpořená jedním z nejsilnějších pudů které člověk má není ovlivněna dostupnými materiály a jejich používání, proč by měly odlišné materiály a formy médií ovlivnit negativně sklony k jiným formám fyzického násilí?
potrebujes blikaci cervene upozorneni "to co ja pisu je pouze muj nazor"Ono by mozna stalo za to, kdybys kazdy druhy svuj blabol nezacinal slovy "Faktem je...". Nevim, mozna vazne neumis cesky a nechapes vyznam vet. V tom pripade ale radsi nediskutuj.
ten obraz ve hre muze byt take doplnen o tve predstavyNo to jistě, ale tak u knihy máme představy, u hry máme představy (které jsou daleko horší, než ta hra vůbec dovede zobrazit) a vy z toho uděláte závěr, že hra je přece daleko horší. Kromě toho, že to jednak nemá logiku, tak to hlavně nemá žádnou podporu ve výzkumu z reálného světa. Jen to jen takové plácání vašich názorů, ke kterým přidáváte občas slůvko "fakt".
zbrane v realnem zivote je trh jako kazdy jiny, kdyz nekdo chce mit zbran aby nekoho zastrelil a nekdo mu za penize poskytne tuto zbran, je to v poradku???Pokud mu ji poskytne v souladu s platnou legislativou, pak je vse v naprostem poradku. Stara se prodavac nozu o to, zda s nozem budete krajet cibuli nebo nekoho zabijete?
proc se pouzivaji hry pro vycvik vojaku ? proc nepouziji knihu (nerikam ze nejsou)?Rekl bych, ze knih pro vycvik a o zbranich bude vice nez her pouzitych pro vycvik. Ale to s tim nesouvisi.
strelnou zbrani se spatne kraji cibule...Stejne tak jako je kuchynsky nuz primarne urcen ke krajeni a ne k zabijeni, tak je strelna zbran urcena ke sportovni strelbe a obrane a ne k vrazdeni lidi.
ale hlavne si uvedom cim to zacalo, Hra Vs DetektivkaHra je ale imho podobna fikce jako kniha. V roli nejakeho hrdiny prozivate urcity pribeh. Ale to je uplne jedno. I kdyby clovek hral hru nebo cetl knihu, ktere jej budou napadat k realnemu vrazdeni lidi, tak odpovednost za svuj cin nese jen on sam a nikdo jiny. Take je dobre se na to podivat z druhe strany. Kdyz vezmete detem moznost, aby se vybily v ramci pocitacove hry, co kdyz se zacnou vybijet v realite? Co kdyz po zakazu her pribude vrazd a vystrilenych trid?
Já až do teď myslel, že se příručky používají k výcviku vojáků krapet déle než hry. Jinak asi s tím bude spíš souviset cena, projet se virtuálně v tanku stojí o něco méně než se projet v reálu.
Pokud bych měl pokračovat v příkladu s trhem se zbraněmi, požaduješ splnění psychotestů při koupi kuchyňského nože? Kdo zaručí že s ním budeš porcovat maso a ne souseda...
Jinak zapomínáš na jedno - hry mají doporučenou věkovou hranici, že rodiče ser... kašlou na to co děti dělají ve volném čase není problém her.
A na konec jeden úryvek z wiki:
Mark David Chapman (* 10. května 1955 ve Fort Worth, Texas, USA) je vrah Johna Lennona, britského zpěváka a člena kapely Beatles.
J. Lennona zavraždil 8. prosince 1980 v New Yorku. Po zločinu zůstal na místě a do příjezdu policie si četl knihu Kdo chytá v žitě od J. D. Salingera, kterou uvedl jako zdroj své inspirace. Za tuto vraždu byl odsouzen na doživotí.
Nevidím důvod proč porovnávat jen detektivky. Sám jsi napsal
proc se pouzivaji hry pro vycvik vojaku ? proc nepouziji knihu (nerikam ze nejsou)?
a jelikož vytahuješ simulátor znásilnění tak proč se držet zkrátka. Jestli lpíš na detektivkách jenž byly dány jen jako příklad knih s troškou násilí, tak bysme to měli vymezit stejně i pro hry aneb budeme si povídat o adventurách :)
Hry jsou trh, stejně jako je trh s letadly, vzducholoděmi, ponorkami, sportovním náčiním a spoustou dalších věcí. Rozlišovat podle toho jak je něco použito? Kromě toho že je to kolosální hovadina tak co to má znamenat? Budu při nákupu sekery podepisovat prohlášení že s ní budu sekat jen stromy nebo mi bude přidělen úředník jenž mě bude kontrolovat 24/7? A ten samozřejmě bude mít za zadkem dalšího úředníka jelikož tužka kterou bude zapisovat jak nakládám se svým majetkem se dá použít k zabití. A papír? Rozenej vrahoun, bez problému si poradí i s kamenem.
Paperboy vyšel v roce 1985, Gameboy je ještě o chlup mladší. Moc netuším jakou to má souvislost s tím co jsem napsal.
A k narůstajícímu násilí. Je to blbost, násilí je pořád stejně akorát je jaksi víc lidí. Navíc bulvární tisk dělá svoje. Stejně tak podle mě třeba Olga Hepnarová moc her nehrála a i tak má na kontě pár životů.
Ale klidně prohlásím že by se měly všechny hry zakázat pokud mi odpovíš na pár otázek:
Kterou počítačovou hru hrál Hitler jenž ho ovlivnila natolik že chtěl ovládnout svět a vyhladit skoro všechny co se mu nelíbili?
Nebo ještě lépe, které herní studio je zodpovědné za všechny války a násilí spáchané před rokem 1950?
A než bude odpovězeno, jdu vystřelit pár kerbíku na oběžnou dráhu, je to i pro linux a navíc ultra násilné:)
Může, pravděpodobně ... na tohle nejde argumentovat, jelikož podobně můžu napsat že:
Rakovina je pravděpodobně způsobena nadměrným požitím vývaru z peliňku 3 sobotu po letním slunovratu pokud je zároveň úplněk
Automobilové nehody můžou mít za následek sníženou intenzitu slunečního záření v Severní Dakotě
Vesmír možná vznikl poté, co panda hrála karty s ondatrou a prohrála
Pokud už chceš na něco hodit agresivitu dětí tak se spíš zaměř na jejich výchovu a hlavně důvod, proč nechají rodiče hrát 13 leté dítě třeba tebou zmíněný simulátor znásilnění. Ale jo, je jednodušší všechno hodit na hry. Přece jen věci jako šikana v dávných dobách před příchodem počítačů neexistovaly :)
Dal jsem už 2 příklady násilných činů které s hrami neměly nic společného a to jsem ještě ani nepoužil příklady jako Charles Manson a podobně. Je aspoň něco co můžeš předložit na podporu tvých pravděpodobných tvrzení ? :P
jinak se svoji agresivitou si delej co chces, vystrilej koho chces, je to tvuj boj ;)
Netuším proč sem pleteš moji agresivitu, poslední střílečka co jsem hrál byl Deus Ex: Invisible War. Jestli považuješ Kerbal Space Program za něco na čem si vybíjím svoji zlost tak se pak nedivím bandě pošuků co chce zakázat minecraft. Přečti si někdy pohádky bratří Grimmů, možná budeš překvapen co je v nich napsáno ;)
Nevím, pořád mám pocit jako kdyby někdo někoho nutil hrát ty ošklivé hry plné násilí. Do teď jsem myslel že funkci exit mají snad všechny hry ale asi se něco změnilo. Nebo někde funguje styl "Dohrej hru xyz a zabij minimálně 45211 lidí jinak neprojdeš u maturity." ?
A pro ty co to zajímá, Duna je úspěšně kolonizována kerbíky. Ztráty jsou minimální, jen se jim tak trochu převrátil Duna rover.
android je taky linux, a co ? Steam bude dle mého další nekompatibilní klonImho to Linux neni, protoze Linux je obchodni znamka vlastnena Linusem a Android je upraveny fork Linuxu. To je ten nejvetsi problem. Je uplne jedno co je init a jake aplikace na nem bezi. Napr. takovy upstart taky neni GNU (at uz licenci nebo soucasti projektu).
je potreba rozlisovat... Linux=Kernel=Jadro, operacni system je GNU/Linux (jde o GNU nastroje bezici nad Linux jadrem), nad tim bezi (zjednodusene) Desktop...
Android pouziva jen Linux jadro a jen jeho zaklad, protoze ovladace gfx/sound/gsm/wifi/gps/sensory/atd ma vyrobce zarizeni vlastni uzavrene binarni v userspace (lisi se jak mezi vyrobci, taky mezi typy jednoho vyrobce) bezici nad jadrem, z GNU toho taky moc nezustalo, resp. skoro nic, prenesene tak mozna to co je implementovane v busybox :)A kde je ta hranice? Kolik % SW musi byt pod GNU licenci nebo primo z GNU projektu aby slo o GNU/Linux?
naproti tomu SteamOS je GNU/Linux plus balici od Steamu, plne jadro, ovladace z jadra + bezne proprietarni ovladace AMD a Nvidia, ale ze spolupraci Steam s AMD/NVidia budou tlaceny k lepsimu...Presneji Debian ktery se v podstate drzi upstreamu, v tom je ta vyhoda.
tedy jakakoliv zprovoznenni her/zlepseni/zkvalitneni SteamOS se vrati i do GNU/Linux ktery z toho bude/muze tezit, v zlepseni jednotliveho, proprietarnich a mozna i opensource grafickejch ovladacu, ktere se nemusi nutne pouzivat jen na hry...
imho jadro Androidu je Linuxove jadro doplnene o par Android specifickejch patchu...Imho - imho => nazor proti nazoru
nejde o %, ale pokud vezmes linux jadro, udelas binarni ovladace, nad to posadis java machine a nad to sve gui a app => nejedna se o GNU/Linux, tedy rozsireni Androidu nijak nepomuze GNU/Linuxu, rozsireni SteamOS muze GNU/Linuxu pomoci...Takze kdyz budu mit NVidia ovladace, napisu init v jave (do systemu dam openjdk) a ten bude spoustet par aplikaci v jave tak to neni GNU/Linux (dle tve definice)? Proto jsem se ptal na presnou definici co je to GNU/Linux. Dnes uz nic jako GNU/Linux imho neni.
naproti tomu UbuntuTouch/SalfishOS/webOS/openWebOS/Maemo/MeeGo/SHR jsou GNU/Linux mobilni OS, pokud by vyvoj byl ve stejne dobe, a autori by meli zajem slo by navzajem ze sebe tezit...
presneji Debian je GNU/Linux :)
jasne :) ale vratme se k tomu cim to zacalo, ze SteamOS bude dalsi nekompatibilni klon, kterej Linuxu nemuze nicim pomoci, protoze Android je taky Linux a nicim mu nepomohl ;)Je to fork Linuxu ktery jde vlastni cestou a rebasuje. Linux™ to neni. Nejake patche z Androidu do upstreamu sly, ale desktopu samozrejme nepomohly (v pripade kdy byly prijaty), protoze na nej nebyly cilene. Pokud jde o third party vendory co si buildi drivery vuci Androidu, tak tam je dokonce naprosto logicke ze nemuzou prispet upstream kernelu (pokud se vendor nesnazi ovladac dostat do Linux™). Z techto duvodu je lepsi se na Android divat tak, ze to je fork Linuxu a ze jim neni (ac s nim sdili velkou cast kodu).
takze sem se snazil nastinit ze se srovnava nesrovnatelne...Ano, nesrovnatelne, protoze jde o jiny projekt.
nicmene mas pravdu, misto GNU/Linux, tu uz pomalu je SystemD/Linux...O systemd tu vubec neslo, ale to je jedno.
Dnes uz nic jako GNU/Linux imho neni.+1
ty: "nova kde a gnome jsou silenost" ja: "to ze to povazujes za silenost, znaci spis o tve silene omezenosti :)"Ano, je to dukaz, ze jsi zacal utocit.
bez sloziteho rozchazeni, kompilovani a patchovani jadranechapu proc lzete? Podle toho, co tady uz leta hlasate jste relativne mentalne limitovana osoba. Na kompilaci jadru je potreba mit skutecne vic v hlave.
Na kompilaci jadru je potreba mit skutecne vic v hlave.Skutekně?
Články obvykle nehodnotím a nevím, zda si z toho autor něco odnese, ale dnes jsem nemohl jinak než hodnotit: "špatné".
Většina z nás se asi shodne na tom, že Linux nebyl navržen jako operační systém určený k hraní her.
Neshodne. (Asi nejsem tak správná většina. )
Přenášení her z Windows na Linux je pro vývojáře doslova noční můrou, jelikož různých distribucí Linuxu existuje obrovské množství a každá z nich má svá vlastní specifika.
Blábol. To, že existuje obrovské množství distribucí ve skutečnosti znamená často pouze jakýsi výběr distribučního software, grafiky a dejme tomu distribuci toho software (balíčkovací systém). Toť vše. Ten software uvnitř je často mezi distry úplně stejný a distribuce na něj nijak nesahají (krom kompilace a zabalení).
Počet dister je jen výmluva pro lidi, kteří potřebují nějaký zástupný důvod.
Přestože tedy hry někdy nakonec na Linux opravdu doputují, herní zážitek je nesrovnatelně horší.
Je hromada enginů a her, které s multiplatformním během nemají nejmenší problém. D3, Q4 a UT 2k3, 2k4 (idSoft a Epic) jsem hrál především na linuxu, protože v té době mi to jelo výrazně lépe než na widlích. Několik let hraju Minecraft (Tekkit) a to už jedu výhradně na linuxu (server pochopitelně od počátku). U MC je dokonce kód pro Widle a Linux úplně stejný, takže jej napíšou pouze jednou a potom to jede všude. Když se chce, tak to jde. Není to noční můra. Opět jen výmluva.
Opravdu nevím, odkud autor vylezl, ale tohle se mu tedy nepovedlo. Je to jak od člověka, který poslouchal různé "tisíckrát opakované lži" až jim uvěřil.
Presne tak, a existujú aj skripty ktoré nainštalujú softvér na 99% distribúci, dokonca taký skript nie je problém si napísať aj sám. Samozrejme treba využívať premenné prostredia a nie ich nejak dolovať priamo prístupom do určitého adresára a podobné prasačiny. Na toto môžu nadávať len prasiči.Přenášení her z Windows na Linux je pro vývojáře doslova noční můrou, jelikož různých distribucí Linuxu existuje obrovské množství a každá z nich má svá vlastní specifika.Blábol. To, že existuje obrovské množství distribucí ve skutečnosti znamená často pouze jakýsi výběr distribučního software, grafiky a dejme tomu distribuci toho software (balíčkovací systém). Toť vše. Ten software uvnitř je často mezi distry úplně stejný a distribuce na něj nijak nesahají (krom kompilace a zabalení).
Linux nebyl navržen jako operační systém určený k hraní herno, Linux nebyl navrzen, nybrz se proste prepsal unix, navrzen byl tedy unix. A podle vypraveni skutecne neslo o hry, i kdyz se v literature s unixem mnohdy uvadi ta simulace Space Travel. Navic je jasne, ze 'pocitacova hra' mela v roce 1969 trochu jiny vyznam nez dnes.
obrovské množství distribucíVase vypoved vypada tak, jako byste uz distribuoval desitky ci stovky ruznych linuxovskych aplikaci a ty vsechny bezely bez problemu na jakekoliv distribuci. Je to tak a nebo jen placate?
Vase vypoved vypada tak, jako byste uz distribuoval desitky ci stovky ruznych linuxovskych aplikaci a ty vsechny bezely bez problemu na jakekoliv distribuci.Člověk nemusí být kuchař, aby poznal spálené jídlo. Ne, nedistribuoval jsem stovky aplikací, protože dělám něco jiného. Nainstaloval jsem stovky serverů a na nich rozjel tisíce služeb. Na x různých distrech. Takže mám bohatou praxi z té druhé strany co se týče rozběhnutí (cizího) softu na různých distrech. Rozdíly mezi distry jsou kosmetické. Navíc nikomu nebrání ten jeho software distribuovat v podobě tgz a tím už z distra nepotřebuje skoro vůbec nic. Hromada softu to tak dělá a nějak nemají potřebu balíčkovat. Mám takto i nějaké hry (protože se mi nechce instalovat 32b knihovny a ty hry dovolují distribuci i mimo Steam, stačí si jen stáhnout tgz, kde je i 64b verze a prostě jen spustit).