abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:22 | IT novinky

    Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 04:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 00:33 | Komunita

    Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    včera 23:22 | Pozvánky

    Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    včera 22:33 | IT novinky

    Dle plánu dnes končí služba Skype. Uživatelé mohou pokračovat v Microsoft Teams.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 21:44 | IT novinky

    Český statistický úřad rozšiřuje Statistický geoportál o Datový portál GIS s otevřenými geografickými daty. Ten umožňuje stahování datových sad podle potřeb uživatelů i jejich prohlížení v mapě a přináší nové možnosti v oblasti analýzy a využití statistických dat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:33 | Zajímavý projekt

    Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:11 | Pozvánky

    Jarní konference EurOpen.cz 2025 proběhne 26. až 28. května v Brandýse nad Labem. Věnována je programovacím jazykům, vývoji softwaru a programovacím technikám.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 21:44 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 14:22 | IT novinky

    Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 35
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 538 hlasů
     Komentářů: 22, poslední včera 10:06
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    28.7.2011 01:29 MX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    "Použitý čip VMM1402 zvedá spotřebu grafiky o 1,4 W."

    No to snad ne, az 1.4W, hruza. Oproti te vic nez pul kilowatte, kterou zere ten zbytek ...
    28.7.2011 07:53 vpn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Von celej ten clanek je hruza.
    28.7.2011 08:20 Suchý čert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    0,5 kW? V klidu má ta karta spotřebu okolo 10 W.
    bambas avatar 28.7.2011 10:55 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Co to placas? Navic autor clanku pouze konstatoval, ze vykon se zvedl o 1,4W. Jenze se vzdycky najde nejaka zatrolena kunda, ktera si to vylozi po svym a hned tu bude rvat.
    AsciiWolf avatar 28.7.2011 18:44 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    zatrolena kunda
    :-D
    the.max avatar 29.7.2011 01:49 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    nebylo v tom komixu neco jinyho? ale jinak +1 :-D
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    28.7.2011 18:49 2X4B-523P | skóre: 38 | blog: Zelezo_vs_Debian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    podle jakých tabulek je 320W více než půl kW?
    28.7.2011 19:14 Suchý čert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    28.7.2011 22:18 2X4B-523P | skóre: 38 | blog: Zelezo_vs_Debian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    omlouvám se, omylem jsem koukal ve srovnávacím testu na nejvyšší hodnotu a byla to GTX 560 Ti, GTX 550 Ti žere 250W
    29.7.2011 08:41 Suchý čert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    To je nesmysl, 250 W vypadá spíše jako spotřeba celé nějaké sestavy při zátěži.
    30.7.2011 00:29 2X4B-523P | skóre: 38 | blog: Zelezo_vs_Debian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    ne, moje GTX 470 sežere přes 400W na maximální výkon
    30.7.2011 00:47 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Pokud je tomu tak, je to strasny mazec... Takze kdyby sis dal dve do sli, je skoro kilowatt... silene
    Baník pyčo!
    30.7.2011 10:18 Suchý čert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    A jak to dělá? Vždyť má jen dva 6pinové napájecí konektory + 75 W ze slotu = max. 225 W. A ta 550 Ti má dokonce jen jeden.
    pools avatar 28.7.2011 09:14 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    V článku mi chybí informace, že Tesco má tento týden Nestea za 22,90,- Kč, ušetříme tedy celých 34% z původní ceny! A to se vyplatí!
    Vivre libre ou mourir!
    bambas avatar 28.7.2011 10:56 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Tak bez na www.tesco.cz trole. Maj tam slevu na rozum. Aspon neco napsal, pro me treba informace o prodeji Pentaxu je celkem dulezita a nikde na netu jsem si ji nevsiml.
    pools avatar 28.7.2011 12:27 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Pro mě je taky důležitá informace o slevě na daný čaj. Mám ho rád, a stránky tesco.cz nesleduji tak často jako abclinuxu, takže bych byl rád, kdyby tam autor přidal i informace z jiných oborů.
    Vivre libre ou mourir!
    28.7.2011 12:45 ikarr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    +1
    David Ježek avatar 28.7.2011 12:52 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    navrhni lubošovi seriál "tesco novinky". uvidíme, jaký honorář ti nabídne.
    pools avatar 28.7.2011 13:02 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    OK, napíšu první díl a pošlu mu ho mejlem ;)
    Vivre libre ou mourir!
    pools avatar 28.7.2011 13:14 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Jo a mimochodem - ta adresa je http:://www.itesco.cz, tak příště až budeš někomu nadávat, tak při tom nebuď za *** prosímtě. www.tesco.cz je firma prodávající počítače...
    Vivre libre ou mourir!
    28.7.2011 12:05 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    S těmi "bezzrcadlovými" systémy mě to nepřestává iritovat jak se snaží prezentovat "bezzrcadlovost" jako nějakou novinku, né-li dokonce pokrok. Vždyť jsou to kompakty bez hledáčku, nic víc, a o něco větší chip a výměnné objektivy na tom nic nemění.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    bambas avatar 28.7.2011 12:18 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    No jde o to, ze je docela dost lidi, ktery nemaj prachy na zrcadlo, ale zase by radi menily objektivy a treba i experimentovali. Zvlast, kdyz je celkem slusna zpetna komplatibilita ke starym objektivum, ktere byly na kinofilmech (priklad prave pentax - tam je kompatibilita hodne slusna). Takze timhle zpusobem "bezzrcadlove zrcadlovky" utoci na onkretni skupinu lidi.
    28.7.2011 12:24 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Nevadí mi ty přístroje, vadí mi to slovo "mirrorless" a marketing s tím spojený. Jistě mají své uživatele a nemám proti tomu ani slovo. Ale že někdo nemá prachy na zrcadlovku? Vždyť kolik dneska stojí ty nejlevnější? Tyhle "bezzrcadlové" hrůzy určitě stojí většinou víc. Já teda fotím na film (věci co za to stojí), ale pořídil jsem si Pentax K-x (nový) za částku, kterou si může dovolit snad každý.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    bambas avatar 28.7.2011 12:48 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    To je pravada, ze dneska ty ceny zrcadlovek jsou v pohode. Taky trochu nechapu ten trend mirrorless, ale kdyz to zacinalo, ceny byly o neco nizsi nez u zrcadlovky. Nevim, proc sli nahoru a v cem je tedy ta vyhoda...Nejspis v tom, ze nejsou tak tezke a jde na ne tocit video, coz u zrcadlovek nejde - tedy jde, ale to uz je trochu jina cenova relace. Zrejme se snazi delat kompromis - vymenne objektivy + moznost nahravani videa + cena. Jak jsi s Pentax K-x spokojeny? Ja mam K200D a prislo mi, ze K-x je v podstate K200D, jen neni v kovovym sasi, ale v plastu...
    David Ježek avatar 28.7.2011 12:52 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    ...mam K200D a prislo mi, ze K-x je v podstate K200D, jen neni v kovovym sasi, ale v plastu...
    tak to ti prislo hodne spatne. lepsi snimac (iso 3200 vypada od dost lip, nez kdyz si ho nasimulujes na K200d), cas zaverky az 1/6000, liveview, rychlejsi ostreni. to jsou jen tak veci co me ted napadaji...
    bambas avatar 28.7.2011 13:21 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Tak to celkem chapu, ze ma lepsi snimac, preci jen k200d je o dost starsi ;) Na co vyuzijete 1/6000? Musim rici, ze 1/4000 mi zatim stacilo. Ostrim spise na manual + 3 bodove ostreni. Ale je pravada, ze u sportovni fotografie by se mi rychlejsi ostreni siklo, kdyz fotim na autofokus.
    David Ježek avatar 28.7.2011 13:41 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    ono kdyz chces v lete fotit na F1.4, tak ti leckdy nestaci ani 1/8000 a vytahujes ND filtr. jenze to je samo extrem. na jihu evropy kdyz clonis kolem 9.5, tak vystacis s casama do 1/1000 a tahle debata je tak ciste akademicka
    frEon avatar 29.7.2011 13:16 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    aha :-)
    Talking about music is like dancing to architecture.
    frEon avatar 29.7.2011 13:16 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    me to s f/1.4 docela omezuje...
    Talking about music is like dancing to architecture.
    28.7.2011 13:09 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Jsem velmi spokojený. Musím teda říct, že na "vážné" focení mi nestačí hledáček a formát (halt Pentax 645, který má taky plastové kryty, to není). Téměř pořád mám na něm plastový Pentax 2.4/35 a co z toho leze se mi líbí. Co leze z Fujichromu se mi sice líbí víc, ale u dětí a psů je někdy lepší jet na kvantitu a v tom je digitál jasná volba.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    28.7.2011 13:27 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    K-x má určitě nerezový základ s navěšenými plasty, nejspíš úplně stejný jako K200D.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    28.7.2011 13:30 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Né, zpletl jsem si K200D a K2000. K200D má úplně jinou, lepší konstrukci.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    pools avatar 28.7.2011 12:55 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Výhody bych spíš viděl ne v ceně ale hlavně ve velikosti, přeci jen třebas Sony NEX je podstatně menší než i ta nejlevnější Alfa a je spousta lidí kteří chtějí relativně kvalitní fotky, ale nechcou se tahat s velkou zrcadlovkou, což jim tyhle paskvily dovolí...
    Vivre libre ou mourir!
    28.7.2011 13:24 JoHnY2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Ono kdyz k temhle mirrorless skatulkam nasroubujes nejakej rozumne objektiv pro "bezny foceni", tak uz to zadny drobecci nejsou a nejvetsi vyhodu proti poradnymu kompaktu vidim jen v ovladani zoomu a ostreni.
    pools avatar 28.7.2011 13:37 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    tělo Je velikosti hodně jinde oproti čemukoliv se zrcadlem uvnitř a jediný použitelný objektiv Je pevná padesátka ;-)
    Vivre libre ou mourir!
    28.7.2011 20:11 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Nevim, jak jinde, ale u micro 4/3 jsou pevne skla, ktere jsou kvalitni a taky mala - ja mam napr. 20mm/1.7 (po prepoctu 40mm) a je to super.
    28.7.2011 14:27 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Opticky je hlavní výhoda absence zrcadla možnost dostat zadní optický mnohem blíže čipu než v případě zrcadla. Optická konstrukce je pak podobná jako byly v kinofilmové době dálkoměrné přístroje. Nejznámější jsou špičkové přístoje LEICA řady M. Přiblížení objektivu chipu se umožňuje vyhnout nebo omezit mnoho optických problémů u širokoúhlých objektivů na zrcadlovkách. Mnoho z širokoúhlých objektivů je tvořeno tak, že mají tzv. retrofokus design, což znamená, že ohnisková vzdálenost je menší než "back focal distance" tj. vzdálenost posledního optického členu od čipu. Pak se tím obrázkem musí v objektivu provádět dost náročné operace, což samozřejmě má za důsledek růst optických vad.

    Nicméně to, co provedl Pentax je nesmysl. Výměnné objektivy mají smysl, pokud mi jde o kvalitu a to s takto malým čipem dosáhnout nejde. Větší smysl má design samsungu, kdy postavili přístroj na APC-C chipu. A to, že má smysl pracovat z bezzrcadlovými systémy je vidět i z toho, že většina novějších zrcadlovek má Live-view, kdy zrcadlovku do bezzrcadlového režimu převedu. A mnoho krajinářských fotek fotím právě takto, přes Live-view. Na monitoru konpozici, v 10 násobném zvětšení zaostření, expozice dálkovou spouští. (Pokud je dost času jsou to nejlepší fotky.) Takže osobně bezzrcadlovým systémům z velkým čipem hodně věřím.

    Je ale jasné, že na mnoho fotografických činností to není. Na všechny kdy je třeba rychlé ostření, tak fázové ostření, proti kontrastnímu vyhraje bezkonkurenčně o parník. Takže sport, auta, malé děti, reportáže nebudou nosná témata.
    28.7.2011 14:42 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    První odstavec schvaluji s následujícími výhradami: (1) dálkoměry existují i v digitální podobě; (2) objektivy s obrazem neprovádějí žádné operace.

    Co udělal Pentax bych za nesmysl neoznačil. Prostě vyrobil malý foťák s výměnnými objektivy pro lidi co neřeší kvalitu. Konkurence sice má větší chipy, ale i ty jsou velmi malé, takže si nemyslím, že by byl nějaký propastný rozdíl v kvalitě.

    Focení s Live View na zrcadlovce je taková z nouze ctnost a zoufalá obezlička toho, že moderní přístroje a objektivy nejsou tak precizní, nemají moc dobré hledáčky a matnice (platí i pro špičkové stroje) a AF systémy fungují s určitou chybou. S dobrým klasickým přístrojem vyrobeným pro přesné ostření na matnici se ostří lépe, přesněji a pohodlněji než pomocí Live View.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    28.7.2011 16:25 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Ad 1, jistě dálkoměry jsou i v digitální podobě například právě Leica M9, ale hlavní rozdíl dálkoměru, proti zrcadlovce je v tom, že zadní člen dostane, až k čipu. To je podobná konstrukce jako u mirrorless přístrojů.

    Ad 2, jistě operace ve smyslu digitálních operací to nejsou, ale stačí se podívat na konstrukci nějakého širokoúhlého objektivu. např. moje oblíbená Sigma 15-30 http://www.sigma-imaging-uk.com/lenses/construction/15-30mm.jpg Na vstupu jsou prohnuté rozptylky, které roztáhnou optické pole na ten široký úhel, pak se spojkama optické pole srovná do v podstatě kolmých paprsků k chipu a poslední části se spojky zafokusují paprsek na chip. Ale celý objektiv má přes půl kila (620g), je dlouhý 132mm a i při ohniskové vzdálenosti 15mm není poslední čočka blíže chipu, než bajonet na mém Canonu tj. 44 mm od chipu.

    Podle mne je právě kombinace výměnných objektivů a rezignace na kvalitu nesmysl. Výměnné objektivy nesou s sebou nepříjemné používaní, musí se hlídat, pečovat o optický povrch (pečlivostí výměny, stálém hlídání krytek, občas čištění) a právě výměna objektivu je potenciální zdroj prachu do přístroje. Tohle vše má smysl pouze tehdy, když za těmito nevýhodami je výrazný nárůst kvality vůči řekněme kompaktu s delším zoomem. Tady je jen ta výhoda, že krátký zoom nebo monofokální objektiv se dá vyrobit kvalitněji, nic více. A o trochu bude mít lepší vlastnosti. Stejně bude muset mít případný kupec zcela nové objektivy. Ty ze zrcadlovek jsou k ničemu.

    Tady mám omezený souhlas, léta jsem fotil s Praktikou a na zkřížené klíny nebo na mikroprizma jsem byl dost zvyklý. Do současných přístrojů se matnice podporující manuální fokus nemontují standardně, ale samozřejmě se tam dají pořídit. Nicméně Live-view trochu chápu i tak jak se fotilo se starými velkoformáty, fotograf zmizel pod plentou, na matnici nakomponoval obrázek, pak vyměnil matnici za kazetu s citlivou deskou a vyfotil. V tom Live-view je skutečně to co snímá chip a to je pozitivní. Je pravda že raději mám foťák u oka, ale rozhodně bych Live-view nezatracoval.
    28.7.2011 16:53 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Ad 1 Přesně tak.

    Ad 2 Jistě.

    Jináč myslím, že ten Pentax Q si nekoupí někdo, komu na technické kvalitě snímků nějak extra záleží a rozumí jí, leda jako druhý systém pro méně "vážnou" práci. Budou to kupovat lidé co chtějí maličký přístroj co fotí líp než levný obyčejný kompakt a lidé co si rádi hrají s objektivy a utrácí za ně peníze. Myslím, že Pentax Q je ideální pro techničtější typy důchodců s dostatkem peněz, kteří s tím budou fotit vnoučata.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    28.7.2011 17:19 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Myslím, že Pentax Q je ideální pro techničtější typy důchodců s dostatkem peněz, kteří s tím budou fotit vnoučata.

    Leda v ČR. V západní Evropě mají důchodci obrovské zrcadlovky, o Japonsku nemluvě.

    28.7.2011 18:21 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Né všichni, a asi ani většina, pouze někteří, což pro ČR neplatí, protože na to nemaj.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Fluttershy, yay! avatar 28.7.2011 18:59 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    V Japonsku nakupují elektroniku téměř výhradně důchodci. ~,^

    Co jsem viděl (francouzské, německé, japonské,...) turisty-důchodce, tak ti měli výhradně obrovská děla. Někde na vesničce nebo v dělnické čtvrti to asi bude jiná, ale nejsem si jist, jak velká tam bude poptávka po libovolných foťácích.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    28.7.2011 19:07 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    No je pravda, že dědky s děly člověk potká docela často. Kompakty ale myslím vedou a u babek pak na celé čáře.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    28.7.2011 20:04 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Já jsem jeden z těch dědků s dělem. :-) :-)
    28.7.2011 18:57 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu

    léta jsem fotil s Praktikou a na zkřížené klíny nebo na mikroprizma jsem byl dost zvyklý. Do současných přístrojů se matnice podporující manuální fokus nemontují standardně, ale samozřejmě se tam dají pořídit.

    Tak tohle mě zajímá - opravdu je nějaký způsob, jak tohle dostat do mého Nikonu D300?

    28.7.2011 19:11 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Matnice s klínem by tam jít měla (možná ale po rozsáhlejším rozebrání a porušení záruky), ovšem pořádný hledáček se slušným zvětšením a opravdu dobrou matnicí skoro žádný digitál nemá.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    28.7.2011 23:37 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Hmm, toho rozebrání se právě bojím. Ale mrknu na to, co odkazuje leitimir (díky), uvidíme...
    28.7.2011 23:37 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Ehm, lertimir, samozřejmě... :-)
    David Ježek avatar 28.7.2011 23:48 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    neboj, jestli nemáš obě ruce levé. já nedávno měnil matnici za klínovou u svého pentaxu a vše proběhlo ok (včetně vyčištění oblasti matnice, závěrky a pentamirroru od prachu, který tam pronikl za ty dva roky (plus ofuk snímače hubou, ktrým jsem jej konečně zbavil jednoho rozmazaného flíčku od prachu, jenž byl na všech fotkách poslední měsíce :-)).
    28.7.2011 23:51 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Jo, jak tak koukám, on tam je i postup. Fajn, po dovolené to asi objednám...

    Díky za rady.
    28.7.2011 20:07 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Tady jsou různé matnice na manual fokus pro D300, ale jsou hnusně drahé. http://www.focusingscreen.com/index.php?cPath=22_76
    28.7.2011 19:10 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    A to byla jenom Praktica, které mají hledáčky nic moc. Zkus vzít do ruky nějaký japonský Contax, Nikon F3, Olympus OM2 nebo Pentax LX, o středoformátových přístrojích nemluvě. U K-x taky občas sáhnu po Live View, ale mnohem raději bych přesně ostřil na matnici, tak jak jsem zvyklý.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    28.7.2011 20:14 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    To je díky velikosti fullframe matnice. Velmi mě překvapilo, když jsem z 300D přešel na 5D Mark II, jak je obrovský a jasný hledáček. Ale s Lv fotím celkem často. Samozřejmě to se už nedá držet v ruce 30 čísel od hlavy. To je na stativ.
    28.7.2011 20:17 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    A teď si představ, že mezi 5D Mark II a třeba Contaxem RTS II nebo Leicaflexem SL2 je ještě podobně masivní propast.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    28.7.2011 20:59 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Tomu moc nevěřím. Protože je to stejný obraz velikosti kinofilmovém formátu na matnici. Hledáček ho může maximálně o něco zvětšit v pozorovacím úhlu a tím pádem bude tmavší.

    Samozřejmě středoformát jako Pentax 645, Mamyia 645, nebo Pentagon Six je jiná liga.
    28.7.2011 21:04 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Tomu věř. Zvětšení hledáčku samozřejmě způsobí určité ztmavení, ale dobře udělaný hranol v kombinaci s pořádnou matnicí dokáže docela divy. Vedle toho, charakter matnice pomáhá při ostření víc než množství světla v hledáku. RTS II má asi největší hledáček ze všech SLR (nevím to jistě), ale obraz rozhodně tmavý není o ostří se báječně.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    28.7.2011 21:35 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Zkusím ho někde půjčit. Máš ho?
    28.7.2011 21:58 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Mám dva.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    28.7.2011 22:27 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Tak někdy bych si ho rád na chvíli zkusil. Jsem z Prahy tak když budeš mít cestu. Nabízím zase pokoukání přes 15mm sklo. Ten pozorovací úhel 110 stupňů přes rektilineární objektiv je také moc hezký.
    28.7.2011 22:32 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Tak to se můžem domluvit a zajít na pivo.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    28.7.2011 22:50 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    budu rád. Ted nejsem týden v Praze.
    28.7.2011 22:57 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Viděl bych to nejdřív koncem srpna. Teď mám plno práce a pak budu mít plno práce ńa Balkáně.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    29.7.2011 10:32 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Ok. pak se domluvíme.
    31.7.2011 16:37 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    S dobrým klasickým přístrojem vyrobeným pro přesné ostření na matnici se ostří lépe, přesněji a pohodlněji než pomocí Live View.

    Nenapadlo už nějakého výrobce využít ledky na těch jejich matnicích k indikaci zaostření v dotyčných bodech? Stačily by na to jen tříbarevné ledky místo jednobarevných (blízko - akorát - daleko) a pár řádků ve firmwaru navíc.

    Live view mi připadá hlavně jako honosný marketingový název pro předsklopení zrcátka.
    David Ježek avatar 31.7.2011 19:06 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    pentax umí využívat indikaci středového AF bodu v hledáčku pro potvrzení manuálního zaostření (při zapnutí těla vybíráš s mf sklem v menu ohniskovou vzdálenost skla v rozmezí 8 až 1000mm, takže na rozdíl např od canonu nepotřebuješ redukci s čipem)
    31.7.2011 21:22 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    To ale neodpovídá na dvě otázky: proč je vůbec nutné zadávat f, a proč je to dostupné jen pro středový bod? To druhé bych ještě pochopil, tříbarevná led je oproti jednobarevné macek a tak by mohla víc stínit, než pomoci, ale to první mi hlava nebere.
    David Ježek avatar 31.7.2011 22:18 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    ad1: představ si že nasadíš objektiv, tkerý ABSOLUTNĚ NIJAK nekomunikuje s tělem. jak by podle tebe mělo tělo poznat, o jaké jde ohnisko?
    1.8.2011 01:34 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    A k čemu tu informaci potřebuje? K vypínání autoblesku, když je objekt moc daleko? Aby měl co zapsat do EXIFu?

    Phase-detect AF funguje na principu dálkoměru, buď jsou obrázky od sebe posunuty na jednu stranu (zaostřeno moc blízko), na druhou stranu (moc daleko), nebo sedí (akorát). Nefunguje to, pokud je sklo moc tmavé, nebo když nemají snímače dostatečný rozsah (pak je může rozhodit zkreslení objektivu nebo moc dlouhé/krátké ohnisko) - ale to všechno platí úplně stejně i pro geometricky shodné AF objektivy.
    1.8.2011 06:40 machy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Informaci o ohniskove vzdalenosti vyuziva Pentax pro stabilizaci obrazu...
    1.8.2011 08:22 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    A to je takový problém se snímačem prostě netřepat? Připadá mi to, že se výrobci prostě vymlouvají, proč těch pár řádek fw nenapsat. Přitom od uvedení AF je to už přes 20 let a zrcadlovku má dnes násobně, ne-li řádově víc lidí, než dříve, proto se o prodeje nových skel nemusejí bát...
    1.8.2011 09:32 machy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Tomu nejak nerozumim. Proc by nemela fungovat stabilizace i s objektivama, ktery neumi predat telu svoji ohniskovou vydalenost? To mi jako neco prinese? Ja jsem rad, ze mam stabilizovany i stary manualni skla...
    1.8.2011 10:30 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Já zas teď nerozumím tobě - pokud je znalost f užitečná, je velkej problém do toho meníčka s jeho nastavením přidat možnost 'not set. IS will be disabled'?
    1.8.2011 10:45 machy | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Ta volba by byla zbytecna, ne? Pokud nechces stabilizaci pouzivat, nemusis si s nastavenim f lamat hlavu a jen to odkliknes. A hlavne to nema nic spolecnyho se signalizaci zaostreni, kterou jsi resil. Psal jsem to hlavne abych poopravil informaci Davida Jezka, ktera vyznela tak, ze f je potreba k signalizaci zaostreni...
    1.8.2011 10:50 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Aha tak ještě jednou pro blbý: :-) umí Pentaxy signalizovat zaostření i když o objektivu nic neví?
    1.8.2011 11:05 machy | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Ano. :)
    1.8.2011 11:56 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Super :)
    31.7.2011 23:04 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Jenže to potvrzení je opět s přesností AF systému. To někdy stačí, ale leckdy ne.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    1.8.2011 01:37 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Nešlo mi ani tak o přesnost, jako o rychlost zaostření a hlavně "přepínání" mezi jednotlivými body.
    28.7.2011 19:33 vladaf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Upřímně, ono záleží dost platformu od platformy, jestli má smysl nějak propustnost paměťového subsystému řešit.
    OMG, co už jiného řešit? Proč se tak propagují pokroky Nehalem a Westmere oproti předchozím Xeonům. Pak je hezké, když se lidí chlubí obyčejnými osmijádry, když stejně se k nim nemá šanci dostat tolik dat, aby byla využita.
    28.7.2011 20:23 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: zemětřesení kolem Pentaxu
    Tak si rikam, ze jeste ze Ricoh ten Pentax koupil, protoze ten jejich novy system by je mohl i potopit.

    Pentax Q je naprosto zbytecny system. Oproti kompaktum jako je Samsung EX1, Panasonic LX5 nenabizi nic lepsiho - cip ma mensi, skla jsou nic moc extra versus vyborne skla kompaktu (ten EX1 ma 24-72mm f/1.8-2.4), velikost je vyssi, stejne jako cena.

    Nechapu, kdo by si neco takoveho mohl koupit ...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.