abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:33 | Pozvánky

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 211. sraz, který proběhne v pátek 19. září od 18:00 ve Studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Na srazu proběhne přednáška Jiřího Eischmanna o nové verzi prostředí GNOME 49. Nemáte-li možnost se zúčastnit osobně, přednáškový blok bude opět streamován živě na server VHSky.cz a následně i zpřístupněn záznam.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:33 | IT novinky

    Microsoft se vyhnul pokutě od Evropské komise za zneužívání svého dominantního postavení na trhu v souvislosti s aplikací Teams. S komisí se dohodl na závazcích, které slíbil splnit. Unijní exekutivě se nelíbilo, že firma svazuje svůj nástroj pro chatování a videohovory Teams se sadou kancelářských programů Office. Microsoft nyní slíbil jasné oddělení aplikace od kancelářských nástrojů, jako jsou Word, Excel a Outlook. Na Microsoft si

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    12.9. 14:00 | Nová verze

    Samba (Wikipedie), svobodná implementace SMB a Active Directory, byla vydána ve verzi 4.23.0. Počínaje verzí Samba 4.23 jsou unixová rozšíření SMB3 ve výchozím nastavení povolena. Přidána byla podpora SMB3 přes QUIC. Nová utilita smb_prometheus_endpoint exportuje metriky ve formátu Prometheus.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.9. 12:00 | Zajímavý článek

    Správcovský tým repozitáře F-Droid pro Android sdílí doporučení, jak řešit žádosti o odstranění nelegálního obsahu. Základem je mít nastavené formální procesy, vyhrazenou e-mailovou adresu a být transparentní. Zdůrazňují také důležitost volby jurisdikce (F-Droid je v Nizozemsku).

    🇵🇸 | Komentářů: 20
    12.9. 05:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byly publikovány informace o další zranitelnosti v procesorech. Nejnovější zranitelnost byla pojmenována VMScape (CVE-2025-40300, GitHub) a v upstream Linuxech je již opravena. Jedná se o variantu Spectre. KVM host může číst data z uživatelského prostoru hypervizoru, např. QEMU.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.9. 22:00 | Komunita

    V červenci loňského roku organizace Apache Software Foundation (ASF) oznámila, že se částečně přestane dopouštět kulturní apropriace a změní své logo. Dnes bylo nové logo představeno. "Indiánské pírko" bylo nahrazeno dubovým listem a text Apache Software Foundation zkratkou ASF. Slovo Apache se bude "zatím" dál používat. Oficiální název organizace zůstává Apache Software Foundation, stejně jako názvy projektů, například Apache HTTP Server.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    11.9. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) srpnová aktualizace aneb nová verze 1.104 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.104 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    11.9. 15:33 | IT novinky

    Spotify spustilo přehrávání v bezztrátové kvalitě. V předplatném Spotify Premium.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.9. 15:00 | IT novinky

    Spoluzakladatel a předseda správní rady americké softwarové společnosti Oracle Larry Ellison vystřídal spoluzakladatele automobilky Tesla a dalších firem Elona Muska na postu nejbohatšího člověka světa. Hodnota Ellisonova majetku díky dnešnímu prudkému posílení ceny akcií Oraclu odpoledne vykazovala nárůst o více než 100 miliard dolarů a dosáhla 393 miliard USD (zhruba 8,2 bilionu Kč). Hodnota Muskova majetku činila zhruba 385 miliard dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    10.9. 21:22 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (81%)
     (7%)
     (3%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
    Celkem 175 hlasů
     Komentářů: 12, poslední 10.9. 13:00
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Jardík avatar 17.2.2009 01:17 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009
    Předpokládám, že ten open broadcom firmware neumí enko? Ještě, že výrobce dodává kvalitní ovladač. Nevidím jediný důvod, proč se tím zabývat, ztráta času, který můžou věnovat např. vývoji intel ovladače, který je nepoužitelný (pomalé composite/RGBA, nefunkční HDMI).
    Věřím v jednoho Boha.
    17.2.2009 07:15 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009
    Vyborne, muzete zasednout a napsat ten Intel ovladac. Nebo jim zaplatit at Vam ho napisou. Nebo blbe kecat. Mate svobodnou volbu, akorat jste zapomel ze oni take.
    Jardík avatar 17.2.2009 10:07 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009
    By stačilo, kdyby ho napsal intel, třeba i uzavřený. Pro Windows ho také píšou, proč né pro Linux a musejí si to psát sami "Linuxáci"? Je sice hezké, že dají specifikace, ale to je k ničemu. Umožní to sice vznik "něčeho" ale to "něco" tak úplně nefunguje. To samé je i s AMD/ATI, vydala specifikace a dodnes není nic použitelného. Ještě že vydávají uzavřené ovladače, které jsou mnohem lepší a funkčnější.
    Věřím v jednoho Boha.
    17.2.2009 13:58 Mordae
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009

    Mno, ja narozdil od vas pouzival fglrx od ATI/AMD, radeonhd od Novellu a radeon od X.org a musim vam rict, za zatim si vede nejlepe ten "nejopensourceovejsi", posledni jmenovany. Ta sracka od ATI (a ne, nvidia neni o nic lepsi) absolutne nema sanci konkurovat.

    Jardík avatar 17.2.2009 14:20 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009
    Ano, jak plynule vám s použitím radeonhd běží Quake4? Jak hezky vám radeonhd renderuje jiné 3d aplikace (tím nemyslím hry), jak rychle vám běží s radeonhd composite, jak hezky vám radeonhd akceleruje video? Mě nvidia akceleruje video jak o závod, fullhd, které mi procesor nestíhá (Athlon X2 5200+ EE), zřejmě i kvůli nutnosti škálovat 1080p na 720p, mi s akcelerací běží naprosto plynule. 3d aplikace plynule, composite plynule (až na debilní implementaci v kwinu, s kterým je to slideshow).
    Věřím v jednoho Boha.
    kozzi avatar 17.2.2009 15:41 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009
    no tak vše co tu píšeš mi na catalyst(fglrx) nefunguje :-D. Takže to že AMD/ATI vydává ovladače je sice hezké. Jen by mohli vyrábět funkční ovladače, to by potom bylo hezčí.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    17.2.2009 16:16 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009
    Mě nvidia akceleruje video jak o závod, fullhd, které mi procesor nestíhá

    V tej súvislosti ma napadá otázka: Ako rozoznať či je bottleneck-om jadro, ovládač grafiky, CPU alebo GPU?
    17.2.2009 09:58 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009
    Ti lidi nedělali firmware pro vaše nebo moje potěšení a už vůbec ne kvůli tomu, aby byl otevřený. Oni ho napsali, protože se věnují vývoji 802.11, o kterém si myslí, že v určitých situacích je prostě špatný a že dokážou vyvinout efektivnější protokol.
    17.2.2009 08:35 Tom.š Ze.le.in | skóre: 21 | blog: tz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009
    Dobře, jdu si obléct své azbestové spodní prádlo, jen tak bez důvodu.

    Nechápu přesně co se tím chce říct, protože ani po následování linku mi kontext není úplně jasný - ale nebyl by adekvátnější překlad "To jsem si bral své azbestové prádlo zbytečně"?

    Vojtěch Trefný avatar 17.2.2009 08:41 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009
    Já bych si tipnul, že to bude hláška z nějakého filmu nebo něco takového...
    17.2.2009 08:56 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009
    Podle mě tím chce naznačit, že očekává hořlavou diskuzi.
    Quando omni flunkus moritati
    17.2.2009 09:21 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009
    Je to odkaz na Linusův mail z roku 2003:
    Subj.: Flame Linus to a crisp!
    
    Ok, 
     there's no way to do this gracefully, so I won't even try. I'm going to 
    just hunker down for some really impressive extended flaming, and my 
    asbestos underwear is firmly in place, and extremely uncomfortable.
    
      I want to make it clear that DRM is perfectly ok with Linux!
    
    [snip]
    17.2.2009 09:41 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009

    Jo, byl. Pisatel podle všeho očekával pořádný flame o mutexech a žádný se nekonal.

    Další nesmysl v překladu hlášek je to "indiánské tajemství". Podle mě by to mělo být spíš "indický mudrc," ale v angličtině je občas problém poznat indiána od inda a naopak, takže za toho inda ruku do ohně nedám.

    17.2.2009 09:57 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009
    Dík, máš pravdu v obou případech - nepodíval jsem se na originál.
    stativ avatar 17.2.2009 09:54 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009
    To zmrazení souborového systému vypadá jako sympatická fičura…

    Jinak k tomu SUNRPC – nějaké změny na GPL only exporty jsou už i v 2.6.28.1, ale je to na houby. Abych zprovoznil OpenAFS tak jsem musel porušit GPL i licenci samotného OpenAFS, protože jsem musel nahradit všechny informace o licenci OpenAFS na GPL.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    17.2.2009 16:03 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009

    Vtip je v tom,  že ty jsi žádnou licenci neporušil pokud jsi ten modifikovaný kód někomu nedistribuoval. Prostě to co si ty děláš na svém počítači a jestli si tam provozuješ jádro třeba s vypnutými GPL only exporty je čistě tvoje věc. Dokonce si nejsem jistý jestli by vůbec něco nadělali jaderní vývojáři s tím, když by jsi pravidelně vydával zdrojáky jádra bez těchto omezení. Bylo by to morálně pochybné, ale právně naprosto v pořádku. Vzal by jsi GPL kód, zmodifikoval a vydal zase pod GPL. GPL by jsi nijak neporušil. Jen by jsi to myslím nemohl vydávat za Linux (ochranná známka spravovaná nadací založenou Linusem). Dokonce by jsi mohl vydávat i takovou binárku jádra. Opět GPL by nebyla nijak porušena. Jen by se na tebe sesypaly sprosté nadávky, vyzývali by k tvému bojkotu, pokoušeli by se tě zažalovat (zbytečně) a je otázka kdo by tomu tvému jádru věřil a používal ho. Ta ochrana je tam víceméně jako upozornění pro dodavatele binárních ne GPL ovladačů ve smyslu: "Když potřebujete tenhle symbol a vydáte binárku pod jinou licencí než GPL, tak jste s GPL s největší pravděpodobností porušili."

    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    17.2.2009 18:56 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009
    Vtip je v tom, že ty jsi žádnou licenci neporušil pokud jsi ten modifikovaný kód někomu nedistribuoval.
    To by platilo pouze v případě, kdy ta licence připouští jakýkoli způsob "osobního" použití programu a řeší jen distribuci (taková je např. GPL). Ale jinak i k úpravě autorského díla je třeba mít licenci, i když upravené dílo nebudete distribuovat. Kdyby tomu tak nebylo, je třeba možné beztrestně provádět jakékoli reverzní inženýrství -- tak tomu ale není, v (českém) AZ jsou na to přísné podmínky.
    🇵🇸 avatar 17.2.2009 19:03 🇵🇸 | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009
    Aha a když to nikomu nijak nedistribuuji, nikdo neví, že to mám upravené. ^_^
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    17.2.2009 11:05 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009

    GEM uz v jadre je od minule verze, ale nevite, jak to vypada s kernel mode setting? Melo se dostat do 2.6.29.

    17.2.2009 12:27 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009
    Dostalo se v -rc1, viz minulé JN.
    Quando omni flunkus moritati
    Jardík avatar 17.2.2009 12:51 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009
    GEM stejně nebude funguvat, dokud distribuce neaktualizujou intel ovladače, půlka z nich je má 100 let starý, např ArchLinux, který má snad všechno aktuální má pořád 2.4, stejně jako ostatní. Snad jen vývojová verze Ubuntu 9.04 má 2.6 a ten stejně funguje jako když nefunguje a je ještě pomalejší než 2.4. A nejhorší na tom je, že si ten ovladač uživatel nemůže jednoduchým způsobem aktualizovat - pro instalaci musíte kompilovat drm, intelý ovladač, jádro a jánevímco. Dokonce i v několik let starém Windows XP se dá nainstalovat nejnovější ovladač na grafiku bez kompilace a aktualizace 30 věcí a spočívá v 5 kliknutí. Fakt demence, že vyjde distribuce s ovladačem xx a i když vyjde zz, tak ho tam nedají a musí tam být pořád xx. Ať tam xx nechají, ale ať umožní nainstalovat zz. Ale to se nikdy nezmění, protože jsou linuxový vývojáři natvrdlí a nepochopí, že by to někomu mohlo vyhovovat. Stejně tak výměnná média. Když nechci používat KDE ani GNOME, tak prostě musím jak dement lézt do konzole a růčo to všechno připojovat. A dneska to musím dělat ručně i v KDE, protože zasranej policykit v archlinuxu je totálně zkurvenej a i když se naserete do skupin kam máte, tak to nejde. Pak je super práce s sítí, která spočívá ve spuštění nm-appletu a hlášky, že se nelze připojit kvůli oprávnění, i když v požadované skupině jste. A když dáte dotaz do fóra, tak se na vás každej vysere, protože oni networkmanager nepotřebují, oni si totiž pustí v konzoli příkaz tenaten a pak támhletenatámhleten, upraví routovací tabulku, napevno si ve wifi accesspointu nastaví ip, aby jim to jelo, vypnou wpa2, aby nemuseli spouštět příkaz tenaten. Prostě čím víc linux používám, tím víc věcí mi tam přijde nahovno. A dneska mi přijde nahovno i ta Vista, protože mi dneska nebyla schopná na 4GB flashku s FATkou nakopírovat 1,5GB soubor - nejdřív se zeptala, jestli ho chci zkopírovat bez práv (měl nastavené ACL) a když jsem dal ano, tak se to celý zaseklo a hovno. Dnešní OS jsou prostě nahovno, jediný OS, který se mi ještě nezhnusil je MacOS, ale s tím musíte koupit HW a platit za každou dementní aplikaci, protože ty zdarma jsou nahovno (koukněte např. na nabídku vypalovacích programů, které je tedy dementní i na Linuxu, k3b se muselo zkurvit kvůli KDE4 a debilní brasero nic neumí a kurví CéDéčka a neumí smazat DVD-RW).
    Věřím v jednoho Boha.
    michich avatar 17.2.2009 13:07 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009
    Fakt demence, že vyjde distribuce s ovladačem xx a i když vyjde zz, tak ho tam nedají a musí tam být pořád xx.
    Minimálně pro Fedoru tohle neplatí. Např. xorg-x11-drv-ati, který používám, vyšel ve Fedoře 10 ve verzi 6.9.0 a v updatech pak vyšel 6.10.0.

    Dál už jsem nečetl, vypadalo to už moc jako zbytečné stěžování si.
    17.2.2009 13:53 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009
    Stejně tak výměnná média. Když nechci používat KDE ani GNOME, tak prostě musím jak dement lézt do konzole a růčo to všechno připojovat.

    To je fakt hrozné. Raději použijeme sadu skriptů, které nejprve budou půl minuty médium ošahávat, aby zjistili, že cédéčko je prázné, a pak automagicky uhádnou, který uživatel si ho tam strčil, a podle toho nastaví přístupová práva k zařízení, takže síťový uživatel, co ho tam dal, protože nemá ve své stanici vypalovačku, se k němu nedostane.

    17.2.2009 14:51 Roger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009

    No trolleni je to vydarene... Debian ma 1.6 RC, 2.6.1, 7.4 uz celkem dlouho (=od te doby, co vysly).

    A musim rict, ze to funguje skvele :)

    17.2.2009 16:22 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009
    Musim bohuzel potvrdit, ze intel driver z experimental debian baliku s 2.6.29-pre jadry nefunguje a stary (balik z unstable) nema podporu pro KMS.
    18.2.2009 11:05 Roger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009

    Byla rec o GEMu, ne KMS. 2.6.29 jeste neni ani vydane, takze bych to neresil. Ovladac z experimentalu mi s 2.6.28 snapshoty funguje skvele, vcetne UXA - takhle rychla KDEcka jsem nemel uz dlouho :)

    On ma teda Intel 2.6.1 dost vlastnich problemu i s GEMem, ale o tom puvodni trolleni nebylo.

    17.2.2009 15:30 to jsem prece ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009

    k tomu ArchLinuxu: v AUR je xf86-video-intel 2.6.1 ... networkmanager + nm-applet mi funguje na trech instalacich bez problemu ... pouzivat FATku (FAT16 ?) je debilita ... a ano, policykit je fakt "totalne zkurvenej"

    Jardík avatar 17.2.2009 22:09 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009
    networkmanager a nm-applet mám z repozitáŕe (extra, community či co), funguje jen pod rootem kvůli policykitu. intel ovladač kompilovat nebudu, protože to má minimálně 5 dalších věcí jako závislosti a akorát se rozprasí systém.
    Věřím v jednoho Boha.
    17.2.2009 22:46 to jsem zase ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009

    networkmanager mam taky z extra a funguje naprosto bezne a bez problemu i bez roota. xf-86-video-intel-newest 2.6.1-2 z AUR ma vsechny zavislosti v extra a pokud pouzivate xf86-video-intel 2.4, mate je uz beztak vsechny nainstalovane (krome automake). Pokud je v PKGBUILDu v AUR spravne popsany konflikt s puvodnim balikem xf86-video-intel, rozhodne se nic "nerozprasi".

    Jardík avatar 18.2.2009 16:02 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009
    Tak tos asi ještě neaktualizoval, protože packagekit to zničí. A jestli ano, tak je ArchLinux zvláštní distribuce, když to napůl nefunguje. Mi řekni, co mám kde nastavit. Jsem ve skupině network a nejde to.

    A co intel-dri a mesa, to přece také musím překompilovat(?).
    Věřím v jednoho Boha.
    Jardík avatar 17.2.2009 22:10 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009
    A co mám použít na flashku s 4GB? soubory větší jak 2GB tam nenahrávám, důležitá je pro mě přenositelnost Windows-Mac-Linux a to splňuje FATka naprosto dokonale.
    Věřím v jednoho Boha.
    🇵🇸 avatar 17.2.2009 18:08 🇵🇸 | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009
    Pro lidi, kteří si chtějí s Btrfs hrát - obzvláště ti, kteří chtějí hlásit chyby či zasílat vylepšení - nyní je pro to skvělý čas.

    Ta věta je nějaká divná.

    A to s ručníky: ROFL!

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Jardík avatar 15.7.2010 00:34 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 14. 1. 2009
    typedef void (async_func_ptr) (void *data, async_cookie_t cookie);
    Nechybí tam hvězdička?
    typedef void (*async_func_ptr) (void *data, async_cookie_t cookie);
    Věřím v jednoho Boha.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.