abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:22 | Nová verze

    Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 44 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 14. dubna.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:11 | IT novinky

    Open source router Turris Omnia NG Wired je v prodeji. Jedná se o Turris Omnia NG bez Wi-Fi. Je připraven pro zamontování do racku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 11:44 | Pozvánky

    Sníh roztál a roztávají i bastlíři. Žene se na nás celá řada konferencí a seminářů technického rázu. Zajímá vás, jaké? Pak se připojte k 60. Virtuální Bastlírně, tedy k veřejné diskuzi bastlířů, techniků, učitelů i vědců. Jako vždy přijde na přetřes spousta novinek ze světa hardwaru, softwaru i bizáru. Na začátek lze očekávat hardwarová témata, tedy například nový KiCAD 10, nové akcelerátory LLM s nízkou spotřebou, nejvíce fosforeskující

    … více »
    bkralik | Komentářů: 1
    včera 11:22 | Zajímavý článek

    IuRe (Iuridicum Remedium) v rámci programu Digitální svobody zveřejnila analýzu dopadů a efektivity systémů ověřování věku v digitálním prostoru, která srovnává implementace ověřování věku v Austrálii, Velké Británii a Evropské unii.

    |🇵🇸 | Komentářů: 1
    včera 04:22 | Nová verze

    Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.3 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek a vylepšení v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 14.4 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    9.3. 23:22 | Nová verze

    Databáze DuckDB (Wikipedie) byla vydána ve verzi 1.5.0. S kódovým názvem Variegata (husice rajská). Přináší řadu vylepšení, včetně nového ergonomičtějšího CLI klienta nebo podporu pro typ VARIANT a vestavěný typ GEOMETRY.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.3. 13:44 | Zajímavý software

    V pátek 6. a sobotu 7. března proběhl v pražském sídle Nejvyššího kontrolního úřadu (NKÚ) Hackathon veřejné správy 7.1. Publikovány byly vytvořené aplikace. V kategorii projektů rozvíjených z krajského kola zvítězil tým „Mackokládi“. Čtyři středoškoláci ze Dvora Králové uspěli s aplikací KompaZ. Jde o digitálního průvodce, který pomůže s rychlou a srozumitelnou orientací v životních i krizových situacích „krok za krokem“. Aplikace

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    9.3. 13:33 | Nová verze

    QGIS, svobodný desktopový GIS, byl vydán v nové hlavní verzi 4.0. Změny zahrnují několik nových analytických a editačních funkcí, rozšíření podpory 3D, více možností úprav uživatelského rozhraní či mnoho dalších zlepšení použitelnosti. Řada 3.44 má aktualizace plánovány do září.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    9.3. 05:11 | Komunita

    Dan Blanchard vydal knihovnu pro Python chardet v nové verzi 7.0.0. S novou verzí byla knihovna přelicencována z LGPL na MIT. Souhlasili s tím všichni přispěvatelé? Dan Blanchard souhlasy vůbec neřešil. Zaúkoloval umělou inteligenci (Claude), aby knihovnu zcela přepsala a výslovně jí nařídil, aby nepoužila žádný LGPL kód. Dan Blanchard tvrdí, že se jedná o clean room design. Protistrana argumentuje, že umělá inteligence byla trénována

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (16%)
     (6%)
     (0%)
     (11%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (2%)
     (12%)
     (25%)
    Celkem 1050 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Jardík avatar 27.3.2008 00:13 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 6. 2. 2008
    že by se mi někdo hodil pro vlastní debugování
    Věřím v jednoho Boha.
    Pavel Vymetálek avatar 27.3.2008 07:03 Pavel Vymetálek | skóre: 15 | Náchod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 6. 2. 2008
    Jako vždy výborné počteníčko. Díky.

    Jen mi přijde, že by ve větě ... klienty budou dělat co nejvíce práce ... mělo být klienti. Je to na více místech. Nebo se pletu?
    27.3.2008 07:47 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 6. 2. 2008
    Já myslím, že se jedná o klienty - programy, tj. neživotné, nikoliv o klienty - lidi.
    27.3.2008 09:23 oldium
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 6. 2. 2008
    Klient bez klienta s klientem pro klienta, ale rozhodně ne klient bez klientu s klientem pro klient. To není česky!

    V tomhle stylu by muselo být "na straně klientu" (programu, hradu) a ne "na straně klienta" (pána). Takže si to ujasněte :-)
    Josef Kufner avatar 27.3.2008 09:48 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 6. 2. 2008
    No, podle pravidel pravopisu to fakt česky je a ve škole nás to učili, ale neviděl jsem to nikoho nikdy nijak moc používat.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    27.3.2008 09:50 alpha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 6. 2. 2008
    V pripade programu by to tak IMHO melo skutecne byt.
    27.3.2008 09:53 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 6. 2. 2008
    V tomhle stylu by muselo být "na straně klientu" (programu, hradu) a ne "na straně klienta" (pána). Takže si to ujasněte :-)
    Viz pomocný vzor les :-).
    28.3.2008 00:22 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 6. 2. 2008
    Matně si pamatuju, že lze použít i pro neživotné tvary životné skloňování - ale pak se podle toho musí přizpůsobit i shoda podmětu s přísudkem. Příklad byl pokud si ho dobře pamatuju Ledoborce vypluly versus Ledoborci vypluli. U ledoborců mi zživotnělý tvar připadá poděkud archaický, ale u klientů jsem za něj všemi deseti. ;-)
    peYko avatar 27.3.2008 13:56 peYko | skóre: 8 | blog: /dev/null | Žilina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 6. 2. 2008
    celkom nechapem, preco je smbfs zastaraly. cifs je plnohodnotna nahrada alebo ako?
    ...a je zo mna Liferay koder. | She sells Bourne shells by the sea shore... | Eufory - heavymetal este neumrel :)
    David Heidelberg avatar 27.3.2008 14:43 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 6. 2. 2008
    Ano, pokud správně chápu, tak je CIFS plnohodnotná náhrada za smbfs
    27.3.2008 14:58 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 6. 2. 2008
    Ano.
    28.3.2008 13:01 gogol | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 6. 2. 2008
    Pri CIFS sa hlada Hostname cez DNS. To aj v malych domacich sietach bude treba instalovat DNS server? Ak ano, tak aky? (akeho typu)
    28.3.2008 13:15 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 6. 2. 2008
    Můžete používat /etc/hosts. DNS server můžete použítlibovolný, co nejjednodušší. Typy DNS serverů mi budete muset dát nějaké na výběr, nenapadá mne, podle čeho by se DNS servery mohly dělit.

    Informaci o tom, že CIFS umožňuje hledat počítače jenom podle DNS máte odkud? V dokumentaci k CIFS se o Netbios jménech píše, takže předpokládám, že jsou podporována…
    28.3.2008 14:07 gogol | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 6. 2. 2008
    Ano /etc/hosts da sa v pripade statickych adries. Ak mam napr.IP z routra cez DHCP? DNS server som myslel kesovaci, napr BIND v zakladnom nastaveni by to mohol asi splnat. V dokumentacii k Sambe su uvedene dva sposoby prace zdielania suborov (SMB a CIFS) pre SMB som vycital, (dufam ze spravne) ze preklad mien ide cez NetBIOS na porte 137/UDP CIFS pouziva uz len port 445 a resolving ide cez DNS teda na porte 53. Pochopil som to spravne?
    28.3.2008 15:23 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 6. 2. 2008
    Chování Samby může být jiné, než chování cifs v jádře – Samba je především server, CIFS v jádře je klient. V dokumentaci k jadernému CIFS se píše i o překladu jmén přes NetBios, takež předpokládám, že to podporuje. Navíc jestli se nepletu, jaderný klient CIFS podporuje oba dva protokoly. Takže změna smbfs -> CIFS v jádře neznamená změnu protokolu, ale změnu implementace. Bohužel se to všechno jmenuje stejně…
    30.3.2008 10:47 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 6. 2. 2008
    Především jaderný CIFS klient žádný překlad nedělá. Překlad jména na IP adresu provádí user space helper mount.cifs, který získanou adresu předává jádru.

    Pokud někomu schází překlad přes NetBUI, doporučuji doinstalovat si patřičný modul pro name server switch. Taková jména pak bude moci používat kdekoliv (třeba i u pingu). Kromě toho bych řekl, že většina dnešních distribucí nabízí mDNS responder, který na rozdíl od NetBUI používá multicast a DNS protokol, a tedy je snadněji rozšiřitelný.
    Josef Kufner avatar 28.3.2008 23:04 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 6. 2. 2008
    DHCP obvykle nepřiděluje adresy náhodně, ale pamatuje si, kterou komu dal a dá jí mu později znovu. Tedy pokud je adres méně než strojů. Další možnost je nastavit napevno páry MAC-IP a bude to jisté. Výhodou pak je, že je konfigurace celé sítě na jednom místě.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Josef Kufner avatar 28.3.2008 13:50 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 6. 2. 2008
    Pokud nestačí /etc/hosts (tj. máš 5 a více počítačů), dej tam klasickej bind. Je pro něj kopec dokumentace, není nijak složitej a používá se všude. A když se ho naučíš, aspoň ti to k něčemu bude. Když už ho tam budeš dávat, dej ho na bránu a nastav tak aby ho používali všichni podobně jako http proxy (všichni se budou ptát jeho a on obstará zbytek).
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    28.3.2008 14:00 gogol | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 6. 2. 2008
    Ano, presne k tomuto som dosiel, ze bude treba na branu dat DNS server (nejaky kesovaci asi), Napr aj ten BIND. Len ma to trochu zarazilo, bo na brane musi byt tym padom nejaky PC stroj. Asi nebude stacit nejaky SOHO router ktory nema Linux napr.
    Josef Kufner avatar 28.3.2008 23:07 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 6. 2. 2008
    Mít jako bránu menší server bez monitoru a klávesnice, optimalizovaný na tichost a nízkou spotřebu se mi velmi osvědčilo. Strčíš do toho pár disků, připojíš dlouhým kabelem repráky a tiskárnu, nainstaluješ mpd,... a nakonec to hodíš do komory aby to nebylo ani vidět ani slyšet.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Josef Kufner avatar 27.3.2008 15:20 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 6. 2. 2008
    Někde jsem zaslechl něco o tom, že IBM celý SMB protokol už dávno zavrhlo jako příliš velký zmetek... (ještě předtím, než ho MS použil).
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    David Heidelberg avatar 27.3.2008 16:20 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 6. 2. 2008
    :-D tohle mě rozesmálo
    alblaho avatar 27.3.2008 23:11 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaderné noviny - 6. 2. 2008
    Díky pěkné počtení.

    "bussy wait" se překládá jako "aktivní čekání"

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.