abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:44 | Pozvánky

    V pátek 20. února 2025 se v pražské kanceláři SUSE v Karlíně uskuteční 6. Mobile Linux Hackday, komunitní setkání zaměřené na Linux na mobilních zařízeních, kernelový vývoj a uživatelský prostor. Akce proběhne od 10:00 do večera. Hackday je určen všem, kteří si chtějí prakticky vyzkoušet práci s linuxovým jádrem i uživatelským prostorem, od posílání patchů například pomocí nástroje b4, přes balíčkování a Flatpak až po drobné úpravy

    … více »
    lkocman | Komentářů: 0
    dnes 13:33 | IT novinky

    Evropská rada vydavatelů (EPC) předložila Evropské komisi stížnost na americkou internetovou společnost Google kvůli její službě AI Overviews (AI souhrny), která při vyhledávání na internetu zobrazuje shrnutí informací ze zpravodajských serverů vytvořená pomocí umělé inteligence (AI). Evropská komise již v prosinci oznámila, že v souvislosti s touto službou začala firmu Google vyšetřovat. Google obvinění ze strany vydavatelů

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    dnes 04:44 | Komunita

    Ubuntu 26.04 (Resolute Raccoon) už nebude v desktopové instalaci obsahovat GUI nástroj 'Software & Updates'. Důvodem jsou obavy z jeho složitosti pro běžné uživatele a z toho plynoucích bezpečnostních rizik. Nástroj lze doinstalovat ručně (sudo apt install software-properties-gtk).

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 13
    dnes 04:33 | IT novinky

    Thomas Dohmke, bývalý CEO GitHubu, představil startup Entire - platformu pro spolupráci vývojářů a agentů umělé inteligence. Entire získalo rekordních 60 milionů dolarů na vývoj databáze a nástrojů, které mají zefektivnit spolupráci mezi lidmi a agenty umělé inteligence. Dohmke zdůrazňuje potřebu přepracovat tradiční vývojové postupy tak, aby odpovídaly realitě, kdy většinu kódu produkuje umělá inteligence.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Zajímavý projekt

    Toyota Connected North America oznámila vývoj open-source herního enginu Fluorite, postaveného na frameworku Flutter. Pro renderování grafiky využívá 3D engine Filament od společnosti Google a dle svého tvrzení cílí na konzolovou kvalitu her. Fluorite je zřejmě navržen tak, aby fungoval i na méně výkonném hardware, což naznačuje možnost použití přímo v ICE systémech vozidel. Zdrojový kód zatím zveřejněný není.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 1
    dnes 04:11 | Bezpečnostní upozornění

    Byl vytvořen nástroj a postup pro překonání věkového ověření platforem Discord, Kick, Twitch, Snapchat (a možná dalších), kód je open-source a dostupný na GitHubu. Všechny tyto sítě používají stejnou službu k-ID, která určuje věk uživatele scanem obličeje a na původní server posílá pouze šifrovaná metadata, ty ale sociální síť už nedokáže sama nijak validovat, 'útok' spočívá ve vygenerování a podstrčení legitimně vypadajících ověřovacích metadat.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 9
    včera 14:11 | IT novinky

    Jihokorejská kryptoměnová burza Bithumb přiznala vážné selhání interních systémů, které ji vystavilo riziku sabotáže a nezabránilo chybné transakci v hodnotě přes 40 miliard dolarů (814 miliard Kč). Druhá největší kryptoměnová burza v Koreji minulý týden při propagační akci omylem rozeslala zákazníkům zhruba 620 000 bitcoinů místo 620 000 wonů (8700 Kč). Incident vyvolal pokles ceny bitcoinu o 17 procent. Většinu

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 13:55 | Nová verze

    Google Chrome 145 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 145.0.7632.45 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Zpátky je podpora grafického formátu JPEG XL, viz Platform Status. Odstraněna byla před třemi lety. Nový dekodér JPEG XL jxl-rs je napsán v Rustu. Zobrazování JPEG XL lze vyzkoušet na testovací stránce. Povolit lze v nastavení chrome://flags (Enable JXL image format).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.2. 22:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.26 programovacího jazyka Go (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.2. 18:11 | Nová verze

    CrossOver, komerční produkt založený na Wine, byl vydán ve verzi 26. Přehled novinek v ChangeLogu. CrossOver 26 vychází z Wine 11.0, D3DMetal 3.0, DXMT 0.72, Wine Mono 10.4.1 a vkd3d 1.18. Do 17. února lze koupit CrossOver+ se slevou 26 %.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (19%)
     (6%)
     (0%)
     (11%)
     (26%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
     (12%)
     (28%)
    Celkem 852 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    15.10.2014 08:03 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1421: Budoucí já
    "It's kinda creepy how you do that" bych chápal spíš jako "Děsí mne, když mi tohle děláš", tj. že "creepy" není ten kód (ten asi taky), ale ten vzkaz.
    15.10.2014 11:21 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1421: Budoucí já
    Souhlas.
    Quando omni flunkus moritati
    Slavko avatar 15.10.2014 20:13 Slavko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1421: Budoucí já
    No, pri kontrole prekladov mojich kolegov to robím tak, že sa zamyslím, či je to možné preložiť aj tak, ako to preložené je a protestujem, len ak si myslím, že nie. Neprotestujem len preto, že si myslím, že môj preklad je lepší, i preto, že si vážim čas, ktorý prekladu venovali...
    15.10.2014 20:34 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1421: Budoucí já
    V tomto případě jsem si celkem jistý, že tak, jak ji pochopil překladatel, ta věta myšlena nebyla.
    15.10.2014 21:47 Marvin | blog: im_depressed | Gallifrey
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1421: Budoucí já
    +1 "do that" prece neni minuly cas
    15.10.2014 21:56 ebik | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1421: Budoucí já
    It's kinda creepy how yo do that. Nikoli how you did that. Tedy ne jak jsi to *udělalo*, ale jak to *děláš*. Ať už v obecném významu (třeba styl programování), nebo ve významu toho co se děje současnému já teď, kvůli tomu co na něj minulé já nastražilo.

    Já bych si navíc přisadil s tím "finally broke", které přeloženo (možná trochu doslovně): konečně se rozbila, více vystihuje stav, že dosud ta funkce jakž takž fungovala, a tedy se na ní nebylo potřeba dívat.
    16.10.2014 09:04 K>
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1421: Budoucí já
    Co je lepší? Špatný překlad, nebo žádný? Podle mně žádný, protože špatný překlad kazí vtipy. Svrbí mě prsty, a mám chuť spočítat, kolik překladů XKCD už bylo takhle zvoráno. Co si pamatuju, tak to nebude zanedbatelné procento.
    Bedňa avatar 16.10.2014 09:21 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1421: Budoucí já
    kolik překladů XKCD už bylo takhle zvoráno
    Ty budeš manažér že?
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    16.10.2014 10:46 karel.k001
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1421: Budoucí já
    Podle mně žádný,
    Však ho nečti. Každý nechť si vybere vybere originál nebo překlad...
    16.10.2014 15:09 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1421: Budoucí já
    souhlas
    17.10.2014 08:55 Voransky | skóre: 8 | Český Krumlov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1421: Budoucí já
    Tak na to je jednoduchá pomoc, že? :-)
    Tadeáš Pelech avatar 16.10.2014 10:35 Tadeáš Pelech | skóre: 34 | Malenice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1421: Budoucí já

    Vážení přátelé jazykozpytci, berte prosím v potaz to, že žádný překlad se ani zdaleka nevyrovná originálu. Je to jen jedna z jeho mnoha možných interpretací.

    Navrhovaná děsivá varianta se ostatně dá vztáhnout jak na poznámky ve zdrojáku, tak na zdroják samotný. Navíc je delší a ztrácí na lapidárnosti ve vyjadřování.

    Pokud jde o časy, tak jako tak se mezi angličtinou a češtinou nedají převádět jedna ku jedné. A navíc s nimi každý jazyk pracuje jinak.
    V tomto případě je ostatně vhodnost použití přítomného času v originále diskutabilní. Minulé já s ohledem na svou ukotvenost v minulosti teď nic dělat nemůže. Udělalo to kdysi a teď se to projevuje. Pokud se tedy obracím k němu, kárám ho za to, co udělalo, ne za to, co dělá. Protože teď nedělá nic. Ani nemůže, protože neexistuje.

    Pokud jde o finally, to tam není prostě proto, že u komiksu hraje velkou roli omezený prostor pro text.

    Pokud jde o pochopení smyslu výpovědi, nejsem sám, kdo si to takto vykládá. Viz debata k tomuto dílu, konkrétně první příspěvek: Dear past self: Why did you write it in a way that you KNEW was going to break? (Povšimněte si prosím mj. minulého času :)

    pavlix avatar 16.10.2014 10:51 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1421: Budoucí já
    berte prosím v potaz to, že žádný překlad se ani zdaleka nevyrovná originálu.
    Aneb další do diskuze se svou svatou pravdou ;).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    16.10.2014 10:57 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1421: Budoucí já
    V tomto případě je ostatně vhodnost použití přítomného času v originále diskutabilní. Minulé já s ohledem na svou ukotvenost v minulosti teď nic dělat nemůže. Udělalo to kdysi a teď se to projevuje.

    Proč by to mělo být diskutabilní? Je to přítomný čas prostý, ne průběhový. A to právě proto, že věta nepopisuje jednorázovou akci, která by probíhala v daném okamžiku, ale něco co se děje opakovaně (mezi řádky je z reakcí cítit, že to není první takový vzkaz).

    Pokud jde o pochopení smyslu výpovědi, nejsem sám, kdo si to takto vykládá. Viz debata k tomuto dílu, konkrétně první příspěvek: Dear past self: Why did you write it in a way that you KNEW was going to break?

    Nevidím, jak by to mělo podporovat váš výklad třetí věty.

    17.10.2014 12:03 karel.k001
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1421: Budoucí já
    V tomto případě je ostatně vhodnost použití přítomného času v originále diskutabilní. Minulé já s ohledem na svou ukotvenost v minulosti teď nic dělat nemůže. Udělalo to kdysi a teď se to projevuje.

    Proč by to mělo být diskutabilní? Je to přítomný čas prostý, ne průběhový. A to právě proto, že věta nepopisuje jednorázovou akci, která by probíhala v daném okamžiku, ale něco co se děje opakovaně (mezi řádky je z reakcí cítit, že to není první takový vzkaz).

    http://youtu.be/Tew4_e6kJZ0?t=1m36s
    17.10.2014 12:26 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1421: Budoucí já
    K pochopení je ale potřeba nejdřív vidět úsek 0:42 - 1:05.
    16.10.2014 11:57 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1421: Budoucí já
    berte prosím v potaz to, že žádný překlad se ani zdaleka nevyrovná originálu. Je to jen jedna z jeho mnoha možných interpretací.
    To bych upravil na "žádný špatný překlad". Dobrý překlad se originálu vyrovná velice dobře, příkladem budiž překlady díla Terryho Pratchetta od pana Kantůrka
    Quando omni flunkus moritati
    16.10.2014 12:16 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1421: Budoucí já
    A vyskytují se i překlady, které bývají lepší než originál.
    Bedňa avatar 16.10.2014 12:00 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1421: Budoucí já
    Pointa pôvodného komixu je, že má strach ako celý život bude po svojom "minulom ja" opravovať zdrojáky.

    V tvojom texte ide o jednorázovú akciu.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    15.10.2014 15:39 comics guy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1421: Budoucí já
    No ja souhlasim s prekladem...
    16.10.2014 07:35 Brat
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1421: Budoucí já
    To, že s něčím souhlasíš, nemusí znamenat, že je to správně.
    16.10.2014 08:54 Davat
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1421: Budoucí já
    To, že s něčím nesouhlasíš, nemusí znamenat, že je to špatně.
    16.10.2014 14:04 Brat
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1421: Budoucí já
    To sice nemusí, ale pokud se začnu hádat, co si myslím že je správně nebo špatně, tak to dokážu zdůvodnit, proč si to myslím. Pouze blbec argumentuje stylem: je to správně/špatně protože si to myslím JÁ.
    pavlix avatar 16.10.2014 17:26 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1421: Budoucí já
    Takové sebekritiky? Ještě je tu otázka, zda není blbec spíše ten, kdo náhodný komentář považuje za hádání se.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bedňa avatar 15.10.2014 21:13 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Komiks xkcd 1421: Budoucí já
    Volá sa to Gnome Shell.
    Niečo zlé sa stalo :(
    Zato dopísať už len
    Nedá sa to opraviť, prepíš to.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.