abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:11 | IT novinky

    Český Nejvyšší soud potvrdil, že česká právní úprava plošného uchování dat o elektronické komunikaci porušuje právo Evropské unie. Pravomocným rozsudkem zamítl dovolání ministerstva průmyslu a obchodu. To se teď musí omluvit novináři Českého rozhlasu Janu Cibulkovi za zásah do práv na ochranu soukromí a osobních údajů. Ve sporu jde o povinnost provozovatelů sítí uchovávat údaje, ze kterých lze odvodit, kdo, s kým a odkud komunikoval.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 02:11 | Komunita

    Google bude vydávat zdrojové kódy Androidu pouze dvakrát ročně. Ve 2. a 4. čtvrtletí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:22 | Zajímavý článek

    Bezpečnostní specialista Graham Helton z Low Orbit Security si všímá podezřelých anomálií v BGP, zaznamenaných krátce před vstupem ozbrojených sil USA na území Venezuely, které tam během bleskové speciální vojenské operace úspěšně zatkly venezuelského diktátora Madura za narkoterorismus. BGP (Border Gateway Protocol) je 'dynamický směrovací protokol, který umožňuje routerům automaticky reagovat na změny topologie počítačové sítě' a je v bezpečnostních kruzích znám jako 'notoricky nezabezpečený'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 7
    včera 06:11 | Nová verze

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu dosáhl 3,58 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 26,32 %. Procesor AMD používá 67,43 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 05:55 | IT novinky

    V Las Vegas probíhá veletrh CES (Consumer Electronics Show, Wikipedie). Firmy představují své novinky. Například LEGO představilo systém LEGO SMART Play: chytré kostky SMART Brick, dlaždičky SMART Tagy a SMART minifigurky. Kostka SMART Brick dokáže rozpoznat přítomnost SMART Tagů a SMART minifigurek, které se nacházejí v její blízkosti. Ty kostku SMART Brick aktivují a určí, co má dělat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.1. 18:33 | Bezpečnostní upozornění

    Vládní CERT (GovCERT.CZ) upozorňuje (𝕏) na kritickou zranitelnost v jsPDF, CVE-2025-68428. Tato zranitelnost umožňuje neautentizovaným vzdáleným útočníkům číst libovolné soubory z lokálního souborového systému serveru při použití jsPDF v prostředí Node.js. Problém vzniká kvůli nedostatečné validaci vstupu u cest k souborům předávaných několika metodám jsPDF. Útočník může zneužít tuto chybu k exfiltraci citlivých

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    6.1. 16:22 | Komunita

    V úterý 13. ledna 2025 se v pražské kanceláři SUSE v Karlíně uskuteční 5. Mobile Hackday, komunitní setkání zaměřené na Linux na mobilních zařízeních, kernelový vývoj a související infrastrukturu. Akci pořádá David Heidelberg.

    … více »
    lkocman | Komentářů: 0
    6.1. 16:00 | Pozvánky

    Už je 14 dní zbývá do začátku osmého ročníku komunitního setkání nejen českých a slovenských správců sítí CSNOG 2026. Registrace na akci je stále otevřená, ale termín uzávěrky se blíží. I proto organizátoři doporučují, aby se zájemci přihlásili brzy, nejlépe ještě tento týden.

    … více »
    VSladek | Komentářů: 0
    6.1. 02:22 | Pozvánky

    Rok 2026 sotva začal, ale už v prvním týdnu se nashromáždilo nezvykle mnoho zajímavostí, událostí a zpráv. Jedno je ale jisté - už ve středu se koná Virtuální Bastlírna - online setkání techniků, bastlířů a ajťáků, kam rozhodně doražte, ideálně s mikrofonem a kamerou a zapojte se do diskuze o zajímavých technických tématech.

    Dějí se i ne zcela šťastné věci – zdražování a nedostupnost RAM a SSD, nedostatek waferů, 3€ clo na každou položku z Číny … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    5.1. 22:00 | Komunita

    Vývojáři GNOME a Firefoxu zvažují ve výchozím nastavení vypnutí funkce vkládání prostředním tlačítkem myši. Zdůvodnění: "U většiny uživatelů tento X11ism způsobuje neočekávané chování".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (1%)
     (4%)
     (0%)
     (10%)
     (24%)
     (5%)
     (6%)
     (3%)
     (11%)
     (52%)
    Celkem 262 hlasů
     Komentářů: 6, poslední včera 19:22
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    xvasek avatar 30.11.2010 08:07 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otevřená Java 1: Přehled, je androidí Dalvik Java?
    No, na začátku jsou sice pěkně zadefinované jednotlivé součásti, ale pak přijde u popisu GNU Classpath zcela nový pojem "Běhová knihovna". Co to je "Běhová knihovna"?
    stativ avatar 30.11.2010 08:47 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otevřená Java 1: Přehled, je androidí Dalvik Java?
    Tipoval bych to na runtime library.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    30.11.2010 09:08 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otevřená Java 1: Přehled, je androidí Dalvik Java?
    Na míchání anglických a českých termínů bych si měl dávat pozor.

    Jinak je to runtime library.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    xvasek avatar 30.11.2010 12:36 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otevřená Java 1: Přehled, je androidí Dalvik Java?
    Přeložit si to umím, ale která konkrétně komponenta Javy (z výše uvedených) to je? Celé JRE, nebo jenom standardní knihovna? Já trochu rozumím, jak funguje Sun/Oracle Java (typicky interpretuju bytekód v JVM, které je externí), ale tady u té GNU Javy nevím vůbec, co je co a jak to funguje a článek mi v tom moc nepomáhá. Odstavec o Harmony je mi jasný ještě méně - vůbec nevím, které komponenty ho tvoří, v jakém je stavu a jaký je jeho vztah ke GNU Java, je tam jenom popsané, co chtěli autoři před oněmi deseti (?) lety, když Harmony zakládali, udělat. Já bych nerad, aby to vypadalo jako bohapusté remcání, mě to opravdu zajímá a z článku to nechápu.
    30.11.2010 13:25 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otevřená Java 1: Přehled, je androidí Dalvik Java?
    Přeložit si to umím, ale která konkrétně komponenta Javy (z výše uvedených) to je? Celé JRE, nebo jenom standardní knihovna?
    GNU CLasspath je jenom knihovna, tj rt.jar (a případně nějaký ten bordel jako plugin.jar a podobně).
    Odstavec o Harmony je mi jasný ještě méně - vůbec nevím, které komponenty ho tvoří, v jakém je stavu a jaký je jeho vztah ke GNU Java
    Harmony je kompletní implementace JDK, tudíž knihovna, virtuální stroj, překladač a podobně.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    30.11.2010 13:28 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otevřená Java 1: Přehled, je androidí Dalvik Java?
    Mimochodem, ta část o Apache Harmony je skutečně hodně nepovedená, jak si to tak po sobě čtu.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    30.11.2010 21:16 anonym
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otevřená Java 1: Přehled, je androidí Dalvik Java?
    u androida je dvakrát bod o dalvikVM
    30.11.2010 21:48 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otevřená Java 1: Přehled, je androidí Dalvik Java?
    No on i ten první odstavec není úplně perfektní. Před v laboratořích společnosti Sun nemá být čárka a pak je tam typo: Zpátky s→k původní otázce.
    30.11.2010 09:20 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otevřená Java 1: Přehled, je androidí Dalvik Java?
    Končně to někdo dal na jedno místo. Mnoho "diskutérů" zde na abc by si měli číst článek po celý týden den co den. Palec nahoru.
    30.11.2010 09:46 Radek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otevřená Java 1: Přehled, je androidí Dalvik Java?
    Souhlas, konečně to někdo trochu rozplete. Těším se na další díly.
    30.11.2010 12:25 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otevřená Java 1: Přehled, je androidí Dalvik Java?
    mne se ten clanek take velmi libi, ale je to zejmena tim, jak autor pise - mam rad takovou strohou, primou, faktickou mluvu.

    Co ale nechapu, proc bychom to my 'mnozi' meli porad cist?
    30.11.2010 10:58 Saha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otevřená Java 1: Přehled, je androidí Dalvik Java?
    Není věta "...je program vykonávající instrukce nahrávané z Java." nějak nedokončená? Tipoval bych, že tam patří z Java .class souboru.
    30.11.2010 11:05 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otevřená Java 1: Přehled, je androidí Dalvik Java?
    Nema byt misto "tudíž operandy předpokládají instrukce na zásobníku" spis "instrukce predpokladaji operandy na zasobniku"?
    30.11.2010 11:09 2X4B-523P | skóre: 38 | blog: Zelezo_vs_Debian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otevřená Java 1: Přehled, je androidí Dalvik Java?
    Zvláštností světa kolem Javy je jeho nejednoznačný postoj k otevřenému kódu. - apokaliptická věta :-D
    Jardík avatar 30.11.2010 12:37 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otevřená Java 1: Přehled, je androidí Dalvik Java?
    Bohužel java je poměrně nepoužitelná a bude pořád, dokud nepřidají neznaménkové typy. Implementovat v javě algoritmy jako blowfish, md5 (které pracují s neznaménkovými typy), nebo prostě jen načíst 2 64bit čísla ze souboru a něco nad nimi provést, to je bolest. Řešit to použitím většího typu, nebo k tomu přidat o několik bitových operací víc, to je bolest a algoritmus zašije nechutné zpomalení. Je tedy lepší napsat nativní verzi a tu volat z javy. Ale to potom už můžu udělat nativně všechno, že? Protože tím se ztratí smysl javy.
    Věřím v jednoho Boha.
    30.11.2010 18:59 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otevřená Java 1: Přehled, je androidí Dalvik Java?
    ty mas furt neco. posledne to bylo, ze v jave nejde mapovat do pameti soubory vetsi nez 2GB.
    nebo prostě jen načíst 2 64bit čísla ze souboru a něco nad nimi provést, to je bolest.
    souhlasim, v normalnim jazyce se nemusis starat o velikost datoveho typu :-]]
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    Jardík avatar 30.11.2010 21:48 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otevřená Java 1: Přehled, je androidí Dalvik Java?
    V normalnim jazyce se nemusis starat o velikost datoveho typu
    Myslím, že pro mě žádný normální jazyk neexistuje, na všech mi něco vadí :-)
    Věřím v jednoho Boha.
    1.12.2010 07:35 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otevřená Java 1: Přehled, je androidí Dalvik Java?
    Smysl Javy je obchodni. Kdyz se nejake firme podari prosadit svou (novou) platformu, je to jako vyhrat jackpot - nemusite skoro nic investovat a zakaznici (kteri nemohou nikam premigrovat) vam plati sami. Proto to take firmy delaji, ze vytvareji nove platformy. Takova nova platforma nepochybne jistou inovaci je, jinak by nebyla zajimava (ale velka cast je marketing). Firma by samozrejme mohla inovovat i v ramci uz existujicich platforem, ale co z toho? Proto inovace v IT spociva ve zmene platformy - jasne z teorie her.

    A kdyz novy jazyk, co mrknout na Common Lisp?
    30.11.2010 17:34 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otevřená Java 1: Přehled, je androidí Dalvik Java?
    IKVM.NET - implementace Javy v .Net. LOL :-D
    Co takhle ještě implementovat .Net v Javě a spustit tyhle dva několikrát nad sebou?
    Mám pocit, že možná i s dementním kumodule jsem udělal užitečnější práci než tihle... :-D
    30.11.2010 18:19 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otevřená Java 1: Přehled, je androidí Dalvik Java?
    tjv…

    K otázce v nadpisu: Odpověď je zřejmá. Dalvik neimplementuje JVM Specification, takže ač se pro Android programuje v Javě, na Androidu žádná Java neběží.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    30.11.2010 19:37 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Poznamky ke GCJ
    Na "shrnujici" clanek mi tam znacne chybi linky na jednotlive projekty, rozsirujici clanky, pouzite zdroje :( Skoda, jindak docela podareny prehled.

    GCJ

    Chybi dulezite upozorneni, ze se jedna o zmirajici projekt: ""As of 2009[update] there have been no new developments announced from gcj. The product is currently in maintenance mode"" (Wikipedia) Dale dodnes neni mozne prelozit programy pouzivajici Swing/AWT, coz je vada dost zasadni, pouziva se vyhradne na Eclipse/SWT aplikace. http://lwn.net/Articles/130796/ - clanek z doby kdy budoucnost byla ruzova. V dobach nejvetsi slavy a optimismu napriklad Fedora Core (a zrejmem i dalsi distribuce) dodavala Eclipse prelozenou prave GCJ, tedy jako plne nativni aplikaci. Ovsem nativni verze se ukazala v praxi jako pomalejsi nez ta bezici pod JVM. Otevreni Javy pod GPL vzalo dalsi argument pro pokracovani ve vyvoji.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 30.11.2010 19:38 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poznamky ke GCJ
    Na konci článku je celá velká sekce Zdroje a odkazy.
    1.12.2010 12:36 Espinosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poznamky ke GCJ
    Tak to se omlouvam. Skutecne jsem tuto "sedou" cast preskocil jako nepatrici primo k clanku, neco jako reklamu ;) To je pozadavek Abc aby to vypadalo takhle? Lepsi by byl relevantni odkaz hned u prislusneho odstavce.
    1.12.2010 10:20 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otevřená Java 1: Přehled, je androidí Dalvik Java?
    Hovorí sa, že ak nadpis článku končí otáznikom, odpoveď je "Nie". :-D
    1.12.2010 11:21 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Poznámka k SableVM
    SableVM sa dostalo len po Javu 1.4 a nie ďalej a podľa webovej stránky:
    THIS PROJECT HAS MET ITS RESEARCH GOALS AND IS NOT ACTIVELY MAINTAINED ANYMORE.
    Čo je škoda, pretože na rozdiel od Sunovskej javy prešiel cez valgrind bez frflania.
    2.12.2010 12:30 methuz | skóre: 7 | blog: robutek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otevřená Java 1: Přehled, je androidí Dalvik Java?
    A co na to Vera Pohlova? ... Tyhle afery kazdeho jenom otravuji. Ja bych vsechny ty Javy a JDKcka zakazala!
    The only problem with troubleshooting is that sometimes trouble shoots back ..
    6.12.2010 21:00 Věra Pohlová, důchodkyně
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Otevřená Java 1: Přehled, je androidí Dalvik Java?
    Moje řeč..

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.