abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:33 | Humor

    PimpMyGRC upravuje vzhled toolkitu GNU Radio a přidává alternativní barevná témata. Primárním cílem autora bylo pouze vytvořit tmavé prostředí vhodné pro noční práci, nicméně k dispozici je nakonec celá škála barevných schémat včetně možností různých animací a vizuálních efektů (plameny, matrix, bubliny...), které nepochybně posunou uživatelský zážitek na zcela jinou úroveň. Témata jsou skripty v jazyce Python, které nahrazují

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    dnes 14:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:33 | Zajímavý projekt

    FRANK OS je open-source operační systém pro mikrokontrolér RP2350 (s FRANK M2 board) postavený na FreeRTOS, který přetváří tento levný čip na plně funkční počítač s desktopovým uživatelským rozhraním ve stylu Windows 95 se správcem oken, terminálem, prohlížečem souborů a knihovnou aplikací, ovládaný PS/2 myší a klávesnicí, s DVI video výstupem. Otázkou zůstává, zda by 520 KB SRAM stačilo každému 😅.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 4
    včera 22:55 | IT novinky

    Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa by měla dostat zhruba deset miliard dolarů (asi 214 miliard Kč) za zprostředkování dohody o převzetí kontroly nad aktivitami sociální sítě TikTok ve Spojených státech.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 21:33 | Nová verze

    Projekt Debian aktualizoval obrazy stabilní větve „Trixie“ (13.4). Shrnuje opravy za poslední dva měsíce, 111 aktualizovaných balíčků a 67 bezpečnostních hlášení. Opravy se týkají mj. chyb v glibc nebo webovém serveru Apache.

    |🇵🇸 | Komentářů: 2
    včera 13:00 | Humor

    Agent umělé inteligence Claude Opus ignoroval uživatelovu odpověď 'ne' na dotaz, zda má implementovat změny kódu, a přesto se pokusil změny provést. Agent si odpověď 'ne' vysvětlil následovně: Uživatel na mou otázku 'Mám to implementovat?' odpověděl 'ne' - ale když se podívám na kontext, myslím, že tím 'ne' odpovídá na to, abych žádal o svolení, tedy myslí 'prostě to udělej, přestaň se ptát'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 12
    včera 00:44 | IT novinky

    Po 8. květnu 2026 už na Instagramu nebudou podporované zprávy opatřené koncovým šifrováním. V chatech, kterých se bude změna týkat, se objeví pokyny o tom, jak si média nebo zprávy z nich stáhnout, pokud si je chcete ponechat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 00:33 | IT novinky

    V lednu byla ve veřejné betě obnovena sociální síť Digg (Wikipedie). Dnes bylo oznámeno její ukončení (Hard Reset). Společnost Digg propouští velkou část týmu a přiznává, že se nepodařilo najít správné místo na trhu. Důvody jsou masivní problém s boty a silná konkurence. Společnost Digg nekončí, malý tým pokračuje v práci na zcela novém přístupu. Cílem je vybudovat platformu, kde lze důvěřovat obsahu i lidem za ním. Od dubna se do Diggu na plný úvazek vrací Kevin Rose, zakladatel Diggu z roku 2004.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    13.3. 12:33 | Zajímavý projekt

    MALUS je kontroverzní proprietarní nástroj, který svým zákazníkům umožňuje nechat AI, která dle tvrzení provozovatelů nikdy neviděla původní zdrojový kód, analyzovat dokumentaci, API a veřejná rozhraní jakéhokoliv open-source projektu a následně úplně od píky vygenerovat funkčně ekvivalentní software, ovšem pod libovolnou licencí.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 17
    13.3. 03:55 | Bezpečnostní upozornění

    Příspěvek na blogu Ubuntu upozorňuje na několik zranitelností v rozšíření Linuxu o mandatorní řízení přístupu AppArmor. Společně jsou označovány jako CrackArmor. Objevila je společnost Qualys (technické detaily). Neprivilegovaný lokální uživatel se může stát rootem. Chyba existuje od roku 2017. Doporučuje se okamžitá aktualizace. Problém se týká Ubuntu, Debianu nebo SUSE. Red Hat nebo Fedora pro mandatorní řízení přístupu používají SELinux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (16%)
     (7%)
     (0%)
     (11%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1088 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 12.3. 08:56
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Juraj Remenec avatar 19.6.2014 11:30 Juraj Remenec | skóre: 30
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnávání obsahu adresářů v GUI
    To mi pripomenulo, že hľadám program, ktorý dokáže synchronizovať súbory na lokálnom stroji so strojom vzdialeným (možnosť vybrať viaccero metód prenosu - FTP, SCP, SFTP, CIFS, NFS a pod.) a zároveň ich ale pred uložením na vzdialený stroj dokáže zašifrovať a skomprimovať (napríklad AES so zipom...). Existuje http://allwaysync.com/ lenže je len na Windows a nie je tak celkom zadarmo. Neviete o niečom takomto na Linuxe (najlepšie gui friendly...)??
    19.6.2014 11:47 pavele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnávání obsahu adresářů v GUI
    duplicity
    19.6.2014 18:29 míša
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnávání obsahu adresářů v GUI
    Dovolím si seznam těch nejzákladnějších:

    Meld

    Beyond Compare

    kdiff3

    DiffMerge

    Diffuse

    SmartSynchronize

    Kompare

    DeltaWalker

    GNU Diffutils

    Tkdiff

    xxdiff

    ECMerge

    SemanticMerge

    Hlavně, že autor pro úplnost uvedl v článku pouze tři ...

    |🇵🇸 avatar 20.2.2015 18:49 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnávání obsahu adresářů v GUI
    Meld

    V článku.

    Beyond Compare

    Proprietární software.

    kdiff3

    V článku.

    DiffMerge

    Proprietární software.

    Diffuse

    Nevšiml jsem si, že by umělo porovnávat adresáře.

    SmartSynchronize

    Proprietární software.

    Kompare

    Nevšiml jsem si, že by umělo porovnávat adresáře.

    DeltaWalker

    Proprietární software.

    GNU Diffutils

    AFAIK nemá GUI, resp. má...

    Tkdiff

    ...GUI pro diff, jenže AFAIK (zatím) neumí porovnávat adresáře. Jde použít dirdiff nebo neudržovaný fork tkdiff+, ale přijde mi to dokonce víc přes ruku než KDiff3.

    xxdiff

    Díky, neznal jsem.

    ECMerge

    Proprietární software.

    SemanticMerge

    Proprietární software.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Jendа avatar 20.6.2014 00:22 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnávání obsahu adresářů v GUI
    Ne. Duplicity toto nedokáže. Duplicity pouze donekonečna generuje inkrementy.
    19.6.2014 12:32 Ondra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnávání obsahu adresářů v GUI
    ja hledam program, ktery porovna obsahy 2 adresaru, ktere se nachazeji na ruznych vzdalenych servrech. Tedy konkretne, na windows se mohu propojit pres ssh na oba vzdalene linuxove stroje (nic jineho napr. ftp...) neni k dispozici.

    Umi ta duplicity neco takoveho?

    Vim ze to jde pres rsync (tak to take v prikazove radce delam, ze se presunu pres ssh na jeden z tech servru a kontroluji obsah vuci tomu druhemu servru), ale nejake takove graficke udelatko by bylo velmi vhodne.
    Ruža Becelin avatar 19.6.2014 17:45 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnávání obsahu adresářů v GUI
    Unison by to mel umet
    Jendа avatar 20.6.2014 00:25 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnávání obsahu adresářů v GUI
    ls -lR > 1; ls -lR > 2; diff 1 2 :-) Případně sha1sum, pokud chceš i obsah.
    20.6.2014 10:10 ikar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnávání obsahu adresářů v GUI
    +1
    21.6.2014 02:52 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnávání obsahu adresářů v GUI
    Pokud tam běží SSH, tak bych připojil na jednom stroji adresář z druhého stoje přes sshfs a použil porovnávací utilitu dle libosti. Dokonce existuje něco-jako-sshfs pro Windows, ale když jsem to kdysi testoval, tak funkčnost nebyla nic moc.
    Jendа avatar 20.6.2014 00:24 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnávání obsahu adresářů v GUI
    encfs reverse mode + rsync. Nevýhodou samozřejmě je, že útočník vidí metadata. Pak je ještě možnost vytvořit si tam velký kontejner a ten zašifrovat dm-cryptem, vytvořit v něm FS a připojit přes loopback.
    19.6.2014 13:24 pepa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnávání obsahu adresářů v GUI
    Co p4merge?
    19.6.2014 14:44 PSIkappa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnávání obsahu adresářů v GUI
    Existuje nejaky tool na porovnavanie adresarov, ktory by nepotreboval pristup k obidvom adresarom naraz?

    Predstavujem si to tak, ze na stroji A spustim program, ktory mi vytvori nejaky vystup, volajme ho katalog a tento katalog prekopirujem na stroj B, kde porovnam adresar voci katalogu. Este v mojej idealnej predstave je, ze katalog obsahuje rolling hash suboru, takze bude vediet zistit, presne cast zmeneneho suboru, ktoru treba zosynchronizovat a nebude treba kopirovat cely subor.

    Existuje nieco take alebo si to musim napisat sam?
    |🇵🇸 avatar 19.6.2014 15:18 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnávání obsahu adresářů v GUI
    rsync?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Jendа avatar 20.6.2014 00:26 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnávání obsahu adresářů v GUI
    19.6.2014 15:46 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnávání obsahu adresářů v GUI
    zdravim,

    zde by asi stalo za to pripomenout, ze clovek nemusi jen data synchronizovat, ale muze jen sledovat zmeny. Napriklad pri vyvoji nejakeho SW.

    Uvedu 2 prakticke priklady:

    0) ladite nejake buildovaci skripty ci nejake prace okolo releasovani. Workspace pres 1.5GB. Neco to zapise do ruznych souboru v radu treba desitek souboru a potrebujete videt presne co. Pak nastupuje ramdisk (prace pres filesystem zdrzuje) a pres meld porovnavate, co se kde zmenilo.... Neni to uplne idealni, nebot ne vzdy porovnavace podporuji zakazani zobrazeni vybranych souboru, i v pripade zmeny.

    1) nejake cteni a zapis nejakeho formatu do souboru a propojeni s testy. Nacist vzor, zapsat vysledek (oboji naformatovat) a melo by to byt stejne. Pokud to pres nejake xmlunit spadne, tak si clovek porovna v tmp adresari vzor a vysledek zapisu v pripade chyby.

    gf
    |🇵🇸 avatar 19.6.2014 16:24 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnávání obsahu adresářů v GUI
    zdravim,

    zamyslena cilova skupina ctenarstva clanku byla jina.

    dk
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    20.6.2014 19:40 Petr Ježek | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnávání obsahu adresářů v GUI
    Což znamená, že by se mělo uvést více aplikací a pro ty, co nejsou cílovou skupinou dle autora, leč jejich zájmy přirozeně s tématem souvisejí, uvést i něco k sledování změn. Cílové skupiny se zamýšlejí nikoli podle toho, co umím, ale podle toho, co je zajímá a zajímat může. pj
    Archlinux for your comps, faster running guaranted!
    |🇵🇸 avatar 20.6.2014 20:03 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnávání obsahu adresářů v GUI
    Ne, neznamená. Paradox volby.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    19.6.2014 20:13 ebik | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Porovnávání obsahu adresářů v GUI
    Při worksetu 1.5GB (v nepříliš velkých souborech) se na "testování" hodí unionfs, nebo něco podobného: člověk ty změny vrátí jedoduchým rm -rf (a když je ten layer, do kterého se ukládají změny, ramdisk, tak je to i příjemně rychlé). Já to používám na sestavování balíčku v "čistém" chrootu. Namountuju přes unionfs ten "čistý chroot" s prázdným adresářem v tmps, pak tam doinstaluju build depenencies a spustim sestavení balíku. Po úspěšném sestavení stahnu balík, odmountuju unionfs a smažu ramdisk a můžu si hrát s jiným balíkem.
    regine avatar 19.6.2014 18:29 regine | skóre: 22 | blog: regine
    Rozbalit Rozbalit vše Krusader - OK

    Staromódně dlouhodobě k plné spokojenosti užívám Krusader -> Nástroje -> Synchronizovat adresáře ...

    Cigareta krátí život o 1 minutu, láhev koňaku o 5 minut a pracovní den krátí život o 8 hodin.
    20.6.2014 14:58 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krusader - OK
    +1 také tak.
    21.6.2014 14:04 T.O.M. | skóre: 22 | blog: T.O.M.'s blog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krusader - OK

    Taky tak. Jen se obávám, abychom o tuhle možnost brzo nepřišli, protože v současnosti kód není udržovaný.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.