Vývojáři postmarketOS vydali verzi 24.06 tohoto před sedmi lety představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME Shell, Phosh, KDE Plasma a Sxmo. Aktuálně podporovaných zařízení je 50.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.
Google Blog ČR informuje, že mobilní aplikaci Gemini a NotebookLM lze používat už také v Česku.
Byla vydána nová major verze 8 duálně licencovaného open source frameworku JUCE (Wikipedie, GitHub) pro vývoj multiplatformních audio aplikací.
Od 18. června bude možné předobjednat notebook DC-ROMA RISC-V LAPTOP II od společnosti DeepComputing s osmijádrovým 64-bit RISC-V AI CPU a s předinstalovaným Ubuntu.
Byla vydána verze 1.79.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Byly zveřejněny výsledky průzkumu (infografika) mezi uživateli FreeBSD.
Na konferenci DevConf.CZ 2024 je na stánku Furi Labs prezentován linuxový telefon FuriPhone FLX1. Jeho cena 499 dolarů.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2024-06 aneb Eclipse 4.32. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-2 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.
Vsiml jsem si, ze tento serial ma jenom 4 dily a bohuzel neodpovedel na otazku, na niz dosud neznam odpoved :( Obracim se proto na ctenare v nadeji, ze nekdo z vas dokaze poradit:
Mam graficke uzivatelske rozhrani v QT a databazi v SQLite (pravdepodobne UTF-8). Kdyz vytahnu data z databaze, prekoduji je pomoci prikazu "fromLocal8Bit" a vypisu do pole typu PlainTextEdit, diakritika se zobrazi spravne. Kdyz vsak chci data prekodovat zpatky (pouziji prikaz toLocal8Bit), data se jiz spravne neprekoduji :(
Priklad: V databazi je ulozeno slovo "kočka", kdyz to vytahnu z databaze a vypisu, tak se vypise "koeka" (nad "e" je obracena carka), kdyz slovo prekoduji opmoci "fromLocal8Bit" a vypisu, do GUI se mne vypise "kočka". Jakmile tohle slovo opet nactu a prekoduji pomoci "toLocal8Bit", tak bych mel opet dostat "koeka" (s obracenou carkou nad "e"), ne? Ale ja ziskam slovo "ko?ka".
Poradite mne nekdo, prosim? PS: testuji to pod XPckama.
Kdyz nactu text ze souboru, tak v pripade slova "kočka" se v TextEditu objevi "koeka" (s obracenou carkou nad e), pokud nepouziju "fromLocal8Bit" a az pak to nevypisu.
Kdyz mam v TextEditu napsano "koeka" (s obracenou carkou nad e) a tohle slovo nactu a predam databazi, tak se mne vyhleda v databazi jeho ekvivalent. Pokud je v TextEditu slovo spravne (kočka) a ja toto spravne zapsane slovo predam databazi, tak se jeho ekvivalent nevyhleda.
A je nekde k dispozici? Prip. nedala by se nejaka funkce pouzit uz pro existujici textEdit?
a kdyz pouziji "fromLocal8Bit", tak do ceho se to prekoduje? Do UTF-8 nebo UTF-16 nebo do neceho jinyho? A kdyz budu chtit pouzivat i jine abecedy nez jen ceskou (napr. azbuku), tak budu muset vyuzivat UTF-16, ze?
vyborny serial
chel by so msa spytat, ci bude aj nejaky sample na jednoduchu komunikaciu s DB ci uz mysql alebo sqllite
vyborne, tesim sa
este ma tak napadlo, nepamatam sa ci uz si to v tomto serialy nespomenul.
ladenie aplikacie, debugovanie (mozne nastroje), logging, optimalizacia (da sa niekde sledovat pamatova narocnost, pripadne odhalit memory leaks ? )
doplnujuca otazka este (mozno bude fakt blba ale kdyz jsem blbej tak se zeptam ), naco vlastne dve verzie kazdek kniznice (release a debug) ?
naco vlastne dve verzie kazdek kniznice (release a debug) ?To si vybereš který verze chceš stavět. Debug má debugovací symboly (binárka se nestripne) + zahrne debug kód, tzn. různý asserty a takhle. Když debuguješ, tak to použij. Release je rychlejší, ale když to pustíš v gdb, dozvíš se celkem prd.
a ten logging ?
logovanie (zapisovanie napriklad do suboru, db... alebo co), co sa deje v aplikacii
priklad pokazi sa nieco, napriklad kdesi vyskoci exception, tak ju "zaloggujes", aby si vedel ze sa nieco posralo
Tiskni Sdílej: