Máirín Duffy a Brian Smith v článku pro Fedora Magazine ukazují použití LLM pro diagnostiku systému (Fedora Linuxu) přes Model Context Protocol od firmy Anthropic. I ukázkové výstupy v samotném článku obsahují AI vygenerované nesmysly, např. doporučení přeinstalovat balíček pomocí správce balíčků APT z Debianu místo DNF nativního na Fedoře.
Projekt D7VK dospěl do verze 1.0. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.
Byla vydána nová verze 2025.4 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) zveřejnil Národní politiku koordinovaného zveřejňování zranitelností (pdf), jejímž cílem je nejen zvyšování bezpečnosti produktů informačních a komunikačních technologií (ICT), ale také ochrana objevitelů zranitelností před negativními právními dopady. Součástí je rovněž vytvoření „koordinátora pro účely CVD“, jímž je podle nového zákona o kybernetické … více »
Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Společnost System76 vydala Pop!_OS 24.04 LTS s desktopovým prostředím COSMIC. Videoukázky na YouTube.
Byla vydána verze 1.92.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2024. Oceněni byli Andy Wingo, jeden ze správců GNU Guile, Alx Sa za příspěvky do Gimpu a Govdirectory jako společensky prospěšný projekt.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-12 aneb Eclipse 4.38. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
U příležitosti oslav osmi let prací na debianím balíčku vyšlo GPXSee 15.6. Nová verze přináší především podporu pro geotagované MP4 soubory, včetně GoPro videí. Kdo nechce čekat, až nová verze dorazí do jeho distribuce, nalezne zdrojové kódy na GitHubu.
composite vypina dri, diky cemyz samozrejme beryl nenabehne. Uz s tim nekdo valcil?
A nebylo by celkove jednodussi, misto aby kazdej clovek delal vlastni 3D desktop nebo rovnou celej 3D X server, aby napsali proste nejakou obycejnou OpenGL aplikaciJistě že bylo, a vůbec celkově nejjednodušší by bylo, abyste to vy, vy hlavo otevřená, celé zorganizoval a koordinoval
Osobne si myslim, ze vsechny tyhle 3D srandicky se nedaji v realu pouzivat.Tak to je mi líto, když se omezujete na zaostalý a neefektivní způsob práce. Je totiž naprosto absurdní tvrdit, že se například náhled na oken v panelech nebo zmenšení oken na plochu nedají používat, naopak jejich využití je asi nejčastější a nejpraktičtější. Takže se s těmi svými rozumy jděte zahrabat.
Jen by mě zajímalo, zda to má i nějakou interface - přemýšlím totiž o využití vlastnosti i uvnitř jednoho programu - přijde mi totiž špatné, kdyby měl být 3D desktop jen samofunkčním vykreslovátkem bez možnosti používat jeho vlastnosti programy v něm spuštěnými.Ne že bych s tím měl osobní zkušenosti, ale jít by to mělo:
Metisse was used, for example, to implement the User Interface Façades system, a system that allows to adapt, reconfigure, and re-combine existing graphical interfaces through direct manipulation techniques. It was used by Mekensleep to integrate GTK+ interfaces into the OpenGL-based Pok3D game.
pak je otázkou, čemu budou uživatelé říkat Wow!No naprosto jednoznacne vsemu, s cim prijde MS
Ale ted vazne. Pokud mi desktop nabidne rychlou odezvu a moznost jednoduse prizradit klavesove zkratky k otevrenym oknum, tak se nejakemu novemu WM branit nebudu, ale vyvoj 3D desktopu k tomu nevedou. Rovnat 5 minut okna tak, aby to bylo eye-cnady (kdyz diky 3D se muze okno zdeformovat na 10 ruznych zpusobu), tak to nechci. Uz ted me zdrzuje akce, kdyz potrebuji neco provest pomoci mysi.
At udelaji neco co je eye-candy ale at neodstranuji moznost ovladani pomoci maker nebo klavesovych zkratek.
Jinak kdyz jsem zkousela beryl, tak me z vetsiny 3D efektu spis bolely oci, nez cokoli jineho. Moc praktickych stranek jsem nenasla...
Fakt mě nenapadá prktické uplatnění rotujících a jinak deformujících se oken. Je to možná jenom můj názor, ale je takový jaký je. Potřebuji pracovat, semtam mrknout na nějakej film, poslechnout muziku a k tomu nějak gumová okna fakt nepotřebuju.
No flame
Tiskni
Sdílej: