abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 03:55 | Komunita

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 22:11 | Nasazení Linuxu

    Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 13:22 | IT novinky

    Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 00:33 | Komunita

    Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    5.5. 23:22 | Pozvánky

    Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou

    … více »
    bkralik | Komentářů: 1
    5.5. 22:33 | IT novinky

    Dle plánu dnes končí služba Skype. Uživatelé mohou pokračovat v Microsoft Teams.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    5.5. 21:44 | IT novinky

    Český statistický úřad rozšiřuje Statistický geoportál o Datový portál GIS s otevřenými geografickými daty. Ten umožňuje stahování datových sad podle potřeb uživatelů i jejich prohlížení v mapě a přináší nové možnosti v oblasti analýzy a využití statistických dat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    5.5. 12:33 | Zajímavý projekt

    Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 541 hlasů
     Komentářů: 22, poslední 5.5. 10:06
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    28.5.2013 00:03 Pff
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rochard – víc než jen plošinovka
    Asi nejlepší hra co zatim byla v HIB. 10/10.
    Jakub Lucký avatar 28.5.2013 08:58 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rochard – víc než jen plošinovka
    Ještě takové FTL, SPAZ, Osmos, World of Goo
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    David Watzke avatar 28.5.2013 09:24 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rochard – víc než jen plošinovka
    World of Goo je úžasná hra. Rochard jsem zatím hrál jen pár minut a líbí se mi taky, zejména Rochardovy hlášky :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    28.5.2013 10:35 Pff
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rochard – víc než jen plošinovka
    FTL bylo v HIB? Tak to mi uniklo.

    SPAZ me nechytul A WoG je takova logicka klasika jako X dalsich podobnych her :)
    Pavel Stárek avatar 28.5.2013 14:08 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rochard – víc než jen plošinovka
    FTL v HIB nebylo, nicméně šlo přes Humble portál koupit nebo si ho tam nějak do té svojí knihovny přiřadit.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    vain avatar 28.5.2013 06:25 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rochard – víc než jen plošinovka
    (zvažte ale koupi přímo od vývojářů)
    Nákup přímo od vývojářů je fajn věc, ale musím uznat, že ačkoliv v dávných dobách jsem byl velkým zastáncem "krabicových" verzí her, nedám dnes na Steam dopustit, je to velice pohodlné, mít takhle všechny hry pohromadě.

    A vzhledem k tomu, že nákupem od vývojářů bych stejně krabicovou verzi nedostal, tak raději koupím přes Steam. Sice z toho vývojáři nebudou mít asi tolik, jako bych to koupil přímo od nich, ale lepší, než kdybych to někde warezil na netu, ne? ;-)

    A od doby, co je Steam pro Linux, jsem na něm hru, která by Linux nepodporovala, nekoupil. No, kromě Legend of Grimrock, kde jsem předpokládal, že pro Linux vyjde (a naštěstí fakt vyjde, uff ;-)).
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    28.5.2013 07:19 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rochard – víc než jen plošinovka
    You can not gift games that were previously purchased on your Steam account to friends.
    vain avatar 28.5.2013 08:01 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rochard – víc než jen plošinovka
    Obviously I don't care. Kupoval jsem si ty hry pro sebe a abych si je mohl kdykoliv, kdy na ně dostanu chuť, zahrát, ne abych je daroval/prodal dál. V životě jsem to neudělal a v životě mě to ani nenapadlo, ale jestli někdo takové praktiky provozuje, chápu, že Steam není jeho volba.

    Takže nějak nechápu tvou reakci, respektive ji nechápu jako reakci na můj komentář. Vývojáři jako takoví z toho asi taky nemají velkou radost, že si to koupí jeden člověk, ale nakonec to hraje "celá vesnice".
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 28.5.2013 09:49 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rochard – víc než jen plošinovka
    To mi taky vadí, ale v jiném případě: koupím si samostatnou hru a později nějaký balík, kde je tato hra znovu. Pak mám tu hru dvakrát, ale tu jednu licenci darovat nemůžu.
    vain avatar 28.5.2013 10:05 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rochard – víc než jen plošinovka
    To ano, s tímhle případem souhlasím, že by se to mohlo nějak vyřešit. Zvlášť, když tu hru mám jednou třeba už právě ve Steamu (kde je to ten Steam schopen poznat) a třeba cenu balíku snížit o tu položku, kterou už mám (hry jsou v tom balíku vždy rozpočítané, takže žádný problém).
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 28.5.2013 11:36 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rochard – víc než jen plošinovka
    Jojo. Na jejich obhajobu ale musím říct, že při pozdější koupi balíku na tuto skutečnost důrazně upozorňují - tedy že o jednu kopii přijdete.
    28.5.2013 09:03 nyan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rochard – víc než jen plošinovka
    tak raději koupím přes Steam.
    Ano, je nesmirne zajimave kolik lidi teto pohadce veri. Pres steam si nekoupite nic, muzete si maximalne pujcit na dobu neurcitou.
    vain avatar 28.5.2013 09:10 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rochard – víc než jen plošinovka
    A téhle pohádce zase nevěříš ty, že by si mohli něco takového "lajznout".
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Pavel Čejka avatar 28.5.2013 10:20 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše úvaha o Steamu (Re: Rochard – víc než jen plošinovka)
    Výhody a nevýhody, každé má svoje ...

    Tak například se mi na Steamu nelíbí, že někdo je schopen identifikovat, co jsem si vybral, co jsem přesně koupil, kdy to hraju, občas i s jakými výsledky a to všechno hezky pohodlně a pohromadě ... nejspíš o nic nejde, ale nelíbí se mi to.

    Zatímco krabicovku koupím a nikdo, kromě prodavače o tom nemusí vědět (pokud se software neregistruje online, což je dneska nepříjemně časté). V ideálním případě si nainstaluju kam chci, kde chci, kolikrát chci (samozřejmě jen na své stroje a jen pro sebe, pokud licence víc nedovoluje). Prostě soukromí a určitá míra svobody i když nemám zdrojáky.

    Naopak na Steamu se mi líbí průběžné automatické aktualizace až do vyladěného stavu hry (ono bez chyb z počátku není nic a čekat až titul zestárne taky není vždy snesitelné). Možnost přenést licenci a instalaci se vším všudy z jednoho PC na jiné taky může být pohodlné (předpokládám, že se to "udělá skoro samo", jinak by to nebyla výhoda) ...

    Zatím vyčkávám. Koupil jsem kdysi před lety "krabicovku" Orange Box od Valve, takže nezbylo než Steam použít (kromě IP adresy a podrobné konfigurace svého PC - i Wine vykecá prakticky vše, což se odesílá samo, jsem raději nezadával nic osobního a proto i váhám, jestli účet "spojit" s platební kartou).

    A i když mezitím vyšel Steam pro Linux a snad už jsou i hry z Orange Boxu v nativní verzi, abych je nemusel hrát ve Wine, tak pořád váhám. Nevidím dostatečně velký přínos v instalaci takové kukačky do hnízda (Steamu do svého Linuxu). Ve Wine je alespoň trochu uzavřený, i když to není nic moc, tak alespoň nesmí jinam, než na mapované Wokenní disky (root ani celý home mezi nimi není) a neběží, dokud ho ručně nespustím.

    Určitě nevěřím, že bych o zakoupené hry v blízké době přišel, protože Steam skončí. Na to je to příliš velký kšeft se služným zastoupením na trhu. V tom vidím nejmenší potíž i když s nenulovou pravděpodobností. Na druhou stranu, mám pár originálek pro ZX Spectrum cca 30 let starých ... těžko říct, jestli po 30 letech bude stejně snadné používat i dnešní software pro PC :-) Mnohé zmizelo v propadlišti dějin za kratší dobu.

    Naopak se mi velice líbí Humble Indie Bundle a GoG, pokud jsou hry bez DRM. Něco jsem koupil i když ne mnoho, protože stejně není čas hrát.
    vain avatar 28.5.2013 10:41 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: úvaha o Steamu (Re: Rochard – víc než jen plošinovka)
    Schopen identifikovat co hraješ je jen Valve, samozřejmě pokud si neaktivuješ profil (což nemusíš), tak nevidí nikdo nic. Stejně tak je to s odesíláním informací Valve od samotného Steam klienta, účast v jejich statistikách je dobrovolná (co odesílá potichu je otázka, stále je to proprietární software, ale v takových věcech nejsem až tak paranoidní).

    Kupovat hry se dají i přes PayPal, takže není nutné svěřovat číslo kreditní karty. Co mám já zkušenosti s posledníma krabicovkama, tak mi přinesly víc omezení než Steam.

    Stalker Call of Pripyat například umožňoval jen jednu instalaci, pokud jsem chtěl instalovat znovu, musel jsem napřed přes internet deaktivovat instalaci předešlou (nedej bože, když člověku havaroval systém a deaktivovat hru nemohl - průser). Nebo Max Payne 3, také pouze jedna instalace, navíc s nutným připojením a zřízeným účtem u Rockstar. U her na Steamu alespoň vím, co čekat. I když Ubisoft s posledním Splinter Cellem taky, jak to umí jen Ubisoft, překvapil a na Steamu byl jen "naoko", při koupi přes Steam to stejně chtělo doinstalovat Ubisofťácký UPlay, registrovat a hra se vlastně pouštěla tam, doba, kdy byly krabicovky pohodlné je dávno tu tam. A jak tady někdo výše naznačoval, že by to rád přeprodal/daroval dál, tak ne jen krabici, ale i online účty, s kterými je hra potom svázaná, takže Steam volím raději.

    Jo a nevím co přesně obsahoval Orange Box, ale od Valve chybí zatím Portal 2 a Counter Strike: Global Offensive. Ostatní už buď vyšlo, nebo je ve stádiu Beta (hm jo a nevím jak je na tom Left 4 Dead, dvojka je Beta, jednička netuším).
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Pavel Čejka avatar 28.5.2013 11:30 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: úvaha o Steamu (Re: Rochard – víc než jen plošinovka)
    Orange Box = komplet Half Life 2 s "datadisky", Portal 1 a Team Fortress 2

    Však taky neříkám, že Steam je špatný oproti jiným online registracím. Zatím se skutečně zdá být nejmenším zlem, ale to ještě neznamená, že nutnost být online a registrovat každou zakoupenou hru je nějaká výhra. (zadání licenčního čísla bez online aktivace mi nevadí).

    Nejde mi o přeprodávání, kupuju většinou levné tituly (protože starší a jinými hráči prověřené, novinky už dávno mít nemusím). Když utratím dejme tomu 200 - 400Kč za hru, tak opravdu nepočítám s tím, že bych se obtěžoval "ohranou hru" prodat někomu dalšímu (a nejspíš bych ji za tuhle cenu nestahoval z warezu ani jako student, natož dneska).
    vain avatar 28.5.2013 11:36 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: úvaha o Steamu (Re: Rochard – víc než jen plošinovka)
    Z Orange Box je tím pádem portováno vše.

    U Steamu nemusíš být online, pokud to hra nevyžaduje. Steam samotný má dokonce možnost přejít do offline režimu, takže nějaký výpadek internetu, respektive obecně PC/notebook bez přístupu k internetu není problém (pokud už je hra v něm samozřejmě nainstalovaná).
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 28.5.2013 10:58 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: úvaha o Steamu (Re: Rochard – víc než jen plošinovka)
    Na Steamu je na prd to, že na to, aby ke mně přišli kamarádi a hráli se mnou po LAN nějakou hru, si ji musí všichni zvlášť koupit a stáhnout.

    S jinými hrami tu jednu kopii dám prostě na NFS a funguje to všem.
    Jendа avatar 28.5.2013 11:53 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rochard – víc než jen plošinovka
    To je pravda, velké seriózní společnosti jako třeba Amazon nebo MyCokeMusic by si nikdy nic takového nelajzly.
    vain avatar 28.5.2013 12:18 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rochard – víc než jen plošinovka
    Když mi vrátí peníze, jako Amazon, tak no problem. A navíc při ukončení Steamu by se to řešilo určitě jinak, než vrácením peněz, jako například převodem licence nevázané na Steam. To mám nejraději, takové co "malují čerta na zeď". Zrušení jedné knihy (jedné hry) je tak trochu něco jiného než zrušení Steamu, kde mají lidé stovky her.

    Takže, když už, tak bych srovnával srovnatelné. Tohle je prostě výkřik do tmy a neberu to jako argument.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    28.5.2013 12:48 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rochard – víc než jen plošinovka
    Kde je v původním přípsěvku něco o rušení steamu? Výpůjčka na dobu neurčitou IMO krásně charakterizuje situaci kdy to prostě můžou ve Valve kdykoliv smazat a nazdar.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    vain avatar 28.5.2013 13:07 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rochard – víc než jen plošinovka
    Nemůže, protože existují platící zákazníci, a ať se ti to líbí, nebo ne, vznikají Valve k nim (platícím zákazníkům) určité povinnosti.

    Takže jestli opravdu věříš tomu, že se tohle někdy může stát, bez jakékoliv kompenzace zákazníkovi, který zaplatil, tak jsi prostě naivní, nezlob se na mě.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    28.5.2013 19:55 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rochard – víc než jen plošinovka
    Kde tvrdím něco o kompenzaci?
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    vain avatar 29.5.2013 07:36 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rochard – víc než jen plošinovka
    Pod pojmem "smazat a nazdar" si představuji něco ve stylu "vyjebat". Buď se vyjádři jasně, nebo nepruď :-)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    29.5.2013 13:50 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rochard – víc než jen plošinovka
    Zkus nereagovat na něco co v těch komentářích není a pak pouučuj.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Jendа avatar 28.5.2013 20:22 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rochard – víc než jen plošinovka
    Souhlasím s tím, že u hry je to nedůležité až jedno. Ale cokoli produkčního bych si s DRM nekoupil.
    Agent avatar 29.5.2013 13:49 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rochard – víc než jen plošinovka
    Naivní seš ty.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    28.5.2013 12:26 Pff
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rochard – víc než jen plošinovka
    Not this shit again...
    Rezza avatar 2.6.2013 13:26 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rochard – víc než jen plošinovka
    Ja mam doma zly PS (jak PS3, tak PS Vita) od jeste zlejsiho Sony. A skutecne, ta konzole ma takovy potencial a Sony ho nedokaze vyuzit, ze je mi z toho az do breku. Az na jednu vyjimku a tim je PS+. Perfektni sluzba - se slevama co se obcas objevi (a obcas je skoro porad) to vychazi na nejaky litr rocne a ze ten dostavam presne co jako obcasny gamesnik potrebuji. Pro neznale - vesmes jednou mesicne se uvolni par starsich, ale strednich top titulu. Dokud clovek plati, muze je hrat, kdyz prestane platit, prestanou jet. Krabicove hry mam uz jen nejake ktere jsem fakt strasne chtel a chystam se je stejne strelit ;-).
    clayman avatar 28.5.2013 09:05 clayman | skóre: 13 | Praha 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rochard – víc než jen plošinovka
    Rochard jako hra mě zaujala už dřív, i když zatím jsem se nedokopal k tomu, pořídit si ji. Čím je mi ale nejvíc sympatická je to, že hudbu k ní dělal Markus "Captain" Kaarlonen, kdysi tvůrce MODů "Space Debris" (jehož remix je i v Rochardu) a "Beyond Music" -- pamětníci možná vzpomenou ;-) -- a dnes klávesista v mé nejoblíbenější altrockové kapele Poets of the Fall, kteří se podíleli i na soundtracku k Max Payne 2 (song "Late Goodbye") a Alan Wake (song "War"). Už jen kvůli tomu do ní nakonec nejspíš půjdu. :-)
    28.5.2013 23:45 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rochard – víc než jen plošinovka
    na modarchive.org to roste i v puvodnim baleni tady. Nepametnici muzou zkusit, pametnici zamacknout slzu :-) (jinak na tytrubce je to zaznamenane jako "video" i s bezicim trackerem)
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    29.5.2013 08:30 Tvrdá ruka zákona
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rochard – víc než jen plošinovka

    Síce nechápem, prečo by niekto bral spravodlivosť do vlastných rúk, keď na to je polícia, ale budiž.

    Viac ma však zaráža screenshot s pohľadom na to množstvo asteroidov vonku. Šanca, že teleso letiace pásom asteroidov sa zrazí s nejakým asteroidom je jedna ku jednej s pár nulami k tomu.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.