Všem čtenářkám a čtenářům AbcLinuxu krásné Vánoce.
Byla vydána nová verze 7.0 linuxové distribuce Parrot OS (Wikipedie). S kódovým názvem Echo. Jedná se o linuxovou distribuci založenou na Debianu a zaměřenou na penetrační testování, digitální forenzní analýzu, reverzní inženýrství, hacking, anonymitu nebo kryptografii. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Vývojáři postmarketOS vydali verzi 25.12 tohoto před osmi lety představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME Shell on Mobile, KDE Plasma Mobile, Phosh a Sxmo.
Byla vydána nová verze 0.41.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 6.1 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.
Byla vydána nová verze 5.5 (novinky) skriptovacího jazyka Lua (Wikipedie). Po pěti a půl letech od vydání verze 5.4.
Byla vydána nová verze 5.4.0 programu na úpravu digitálních fotografií darktable (Wikipedie). Z novinek lze vypíchnout vylepšenou podporu Waylandu. Nejnovější darktable by měl na Waylandu fungovat stejně dobře jako na X11.
Byla vydána beta verze Linux Mintu 22.3 s kódovým jménem Zena. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že nástroj Systémová hlášení (System Reports) získal mnoho nových funkcí a byl přejmenován na Informace o systému (System Information). Linux Mint 22.3 bude podporován do roku 2029.
GNU Project Debugger aneb GDB byl vydán ve verzi 17.1. Podrobný přehled novinek v souboru NEWS.
Josef Průša oznámil zveřejnění kompletních CAD souborů rámů tiskáren Prusa CORE One a CORE One L. Nejsou vydány pod obecnou veřejnou licenci GNU ani Creative Commons ale pod novou licencí OCL neboli Open Community License. Ta nepovoluje prodávat kompletní tiskárny či remixy založené na těchto zdrojích.
Nový CEO Mozilla Corporation Anthony Enzor-DeMeo tento týden prohlásil, že by se Firefox měl vyvinout v moderní AI prohlížeč. Po bouřlivých diskusích na redditu ujistil, že v nastavení Firefoxu bude existovat volba pro zakázání všech AI funkcí.
proč jsou v ní desítky obrázků instalátoru nebo několik obrázků menuVadí ti, že je ve screenshotovém článku hodně screenshotů?
to fakt nechápu...
Vadí ti, že je ve screenshotovém článku hodně screenshotů?Ale vůbec ne. Mně by nevadilo ani kdyby v této recenzi nebyl screenshot žádný. Nebo kdyby jich bylo 5 gigabajtů. Já se jen divím, proč je tam tolik screenshotů stejné věci.
. ale ne, teď vážně: screenshoty jsou odstupňovny opravdu velmi jemně, ale jestli jich instalaci dokumentuje 10 nebo 1000, nemá nijaký vliv na čitelnost článku, ptž jsou vodorovně scrollované v jednom pásu. takže opradu nechápu, CO je skutečným problémem, který zde máš potřebu takto rozebírat.
instalaci dokumentuje 10 nebo 1000, nemá nijaký vliv na čitelnost článku, ptž jsou vodorovně scrollované v jednom pásu.A nenapadlo tě, že právě to nekonečné scrollování snižuje přehlednost?
Já vím, že máš x86_64 CPUTy si jasnovidec?
Mám 3 GB paměti, takže 32 bitů stačí.Ne že bych se Jardíka chtěl zastávat, …
Nebyl by v tom asi nijak zásadní rozdíl.Např. při zpracování videa, obrazu či zvuku byl. A klidně až o několik desítek procent. A to jak měřitelně, tak subjektivně.
Větší problém je, že Fedora nenechá procesor odpočinout, narozdíl od WindowsA nebude to spíš tím, že není známé rozhraní k ovládání otáček větráku? Aspoň v mém případě to tak bylo.
.
Já používám nějakých 10 let (tj od doby, co jsem dostal první PC) písmo 8ptAno Jardíku, si holt prostě king.
.
té doběV jaké? Já bych zas řekl, že Epic a DE (bavíme-li se o '97). Nedávno jsem spustil Unreala a čuměl s otevřenou hubou čeho je ten engine v módu softwarového renderu schopný. A toho stejného byl schopný i na 100Mhz Pentiu s MMX. Pak jsem si to porovnal se SW renderem Mesy a jen si povzdechl. Ale je pravda, že SS2 je generace ještě trošičku starší (po nástupu HW akcelerace).
Tím, že Quake jako první použil polygonové charaktery, jež do té doby byly čistě spritové (dvourozměrné), se uzavřel kruh technického vývoje 3D akčních her.Takže tak nějak jsem to do teď držel v hlavě.
... a vypelichaných koček ...
Tiskni
Sdílej: