abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.5. 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    1.5. 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    30.4. 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    30.4. 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 36
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 505 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 30.4. 11:32
    Rozcestník

    Vložit další komentář
    24.8.2006 07:18 peter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DHCP - 1 (instalace a konfigurace serveru)
    výborný článok
    24.8.2006 09:31 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DHCP - 1 (instalace a konfigurace serveru)
    souhlas, výborný článek. dávám 3.
    24.8.2006 08:00 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DHCP - 1 (instalace a konfigurace serveru)
    Nic super obevneho jsem nenasel, ale to bude dano asi tim ze dhcpd je opravdu jednoduche, a na zakladni rozchozeni primitivni. Ale tesim se na dalsi pokracovani, tedy na DDNS. Na to jsem totiz daval nedavno tady na ABC dotaz, a stale to me to zajima. Jak donutit, aby zavedl DHCP zaznam do DNS i pro klienty s fixed-address, coz se, podle me nejen u me, nedeje. Ono to sice urcitou logiku ma, fixni zaznam v dhcp = fixni zaznam v dns, ale urcite to jde nejak obejit.
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    24.8.2006 08:46 zvovka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DHCP - 1 (instalace a konfigurace serveru)
    Tak zrovna toto v dalším díle není, ovšem řeší to volba update-static-leases a flaginterim u DDNS-update-style. Normálně se do dhcpd.leases statičtí klienti nezaznamenávají a DNS se synchronizuje právě z toho leases souboru. Jinak volba interim se nedoporučuje;-p. Jo a už jsem to psel i redakci, ale popletli jste mi jméno, jmenuji se Žalud, né Žaludek.
    24.8.2006 08:49 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DHCP - 1 (instalace a konfigurace serveru)
    dve pismenka a co to udela se jmenem.
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    24.8.2006 08:57 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DHCP - 1 (instalace a konfigurace serveru)
    interim se nedoporucuje? no ja si u ad-hoc zase precetl ze je deprecated, tak kdyz ani interim ani ad-hoc, tak uz zbyva jen to none.
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    24.8.2006 08:58 camlost | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DHCP - 1 (instalace a konfigurace serveru)
    zvláštní, toho jsem si nikdy nevšiml. naopak zatím žiju v domnění, že to funguje celkem bez problémů. ale zrovna po ruce nemám žádný linux, takže to jen tak neověřím.
    A slow biker.
    24.8.2006 09:06 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DHCP - 1 (instalace a konfigurace serveru)
    tak ta info od p. Žaluda (-dka) je presne, na tu volbu nenajdete skoro zadne odkazy, ale prec jen jsem nasel ze je to volba od ISC nedoporucovana, protoze DHCP pak nema poradnej zpusob jak rict aby se to vymazalo.
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    24.8.2006 09:22 zvovka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DHCP - 1 (instalace a konfigurace serveru)
    No já jsem to našel v manuálových stránkách, ale kdo by to tam hledal že...;-). Taky mě to funguje bez problémů, záleží právě na tom jak jedou ti statičtí klienti, ve firmách kde jede všechno na jednom serveru, což je asi většina malých firem, je to dost bezpředmětný problém.
    24.8.2006 11:06 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DHCP - 1 (instalace a konfigurace serveru)
    v manualovych strankach hledaji jen zkrachovalci :-)

    Po pravde jediny duvod fixnich adres ktery mam je squid, ale i z jineho duvodu nez je tento (treba proto ze ip dnes umi zmenit kazdy, s mac je to tezsi) asi opustim s fixni IP, a prelozim squid s podporou ACL MAC.

    PS jestli jsem pochopil tak tu volbu nekde pouzivas (drze tykam), zkusenosti z chodu jsou, ze to nedela problemy?
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    24.8.2006 12:05 zvovka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DHCP - 1 (instalace a konfigurace serveru)
    No jede mi to jen doma, kde jsou slušní useři a proxy nemám.

    Ohledně toho 'zaručení' adres, možná by stačilo identifikovat klienty nějakým pofidérním řetězcem, u klienta: send dhcp-client-identifier "řetězec" , ve volbě host: option dhcp-client-identifier "řetězec". Ještě třeba zakázat duplikaci a cizí klienty deny duplicate a deny unknown-clients.

    No ale nevím do jaké míry to řeší tvůj (takže jsme si potykali) problém, identifikace pomocí MAC adres bude asi lepší.

    24.8.2006 13:18 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DHCP - 1 (instalace a konfigurace serveru)
    netusim jak donutit DHCP clienta na Windows aby posilal nejaky identifikacni retezec.
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    24.8.2006 16:37 zvovka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DHCP - 1 (instalace a konfigurace serveru)
    Hned jak jsem to dopsal tak mi to došlo, já zase uvažuju jen v Linuxu (to je blbá vlastnost). S Linuxem by ten problém asi tak palčivý nebyl. Tak sory za OT.

    Kolega mi teď tvrdil že Windows posílají s žádostí jen MAC adresu a s Active Directory i více, ale to už je definitivně OT.

    Díky všem za pozitivní i slušné negativní ohlasy;-).
    24.8.2006 08:45 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DHCP - 1 (instalace a konfigurace serveru)
    Sakra, proc to tady nebylo pred ctyrmi mesici, kdy mi v jedne firme teprve po instalaci FW prozradili, ze chteji, aby se na FW take provozovalo DHCP? Jsem se s tim tenkrat musel poprat sam (s netrpelivym sefem dychajicim za krk).
    24.8.2006 08:59 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DHCP - 1 (instalace a konfigurace serveru)
    Super clanek, bude se hodit
    24.8.2006 09:47 jesta.net | skóre: 6 | blog: Linux, Open Source a velke firmy... | Plzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DHCP - 1 (instalace a konfigurace serveru)
    Protože je to suverénně nejrozšířenější software pro tuto službu na Linuxu a myslím, že pro Open Source obecně a asi i pro Unix/Unix-like vůbec (někde jsem v souvislosti s ISC DHCP četl o referenční implementaci pro Unix). Každopádně je to právě díky ISC kvalitně spravovaný projekt s minulostí i budoucností (od tohoto konsorcia pochází rovněž DNS server BIND), takže se nemusíme bát ho nasadit.

    Tak s timhle tvrzenim bych byl hoooodne opatrnej. Windows jsou taky suverene nejrozsirenejsi, a nerek bych ze to je zrovna vyhoda. V homogenosti neni sila (viz. viry pro win)

    Zrovna tak BIND - ja osobne ho povazuju za takovej DNS-SENDMAIL, t.j. jeden velkej chybovej balik kterej jde naprosto proti UN*X koncepsi malejch programku ktery umej jedno, ale dobre. Je pravda ze BIND ma oproti SENDMAIL docela citelnej konfigurak, kterej se da naucit za jedno odpoledne. (co se tyce chybovosti - ted je sice "stabilni" a "bezchybovej", ale to rikali i o verzi 5 :-). Neobjeveni chyby neni dukaz nepritomnosti chyby. )

    Moje pripominka se tyka JENOM tvojeho tvrzeni, proti ISC DHCPD nemam skoro nic - snad jenom to ze DDNS umi nejspis jenom proti BIND (coz je logicky, kamaradi ze stejny laborky), takze my, co pouzivame konkurencni dns server (DJBDNS), to musime resi jinak...

    You have to place another order in GORDON
    24.8.2006 10:17 zvovka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DHCP - 1 (instalace a konfigurace serveru)
    DJBDNS versus ISC DHCP třeba tady. Jinak za tím co jsem napsal si stojím, je to kvalitní a dobře spravovaný software, tím že je tak rozšířený je i dobře dokumentovaný (oficiální doc, komunita, linuxový distributoři apod.) a pro začátečníka (tím i pro mě) vhodný. Navíc já jsem psal o DHCP, né o DNS. To že je skoro v každé distribuci není můj problém, ale nemyslím si že by to bylo vinou nějakého spiknutí, nebo dravého marketingu.., od alternativ já nikoho neodrazuju.
    24.8.2006 11:41 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DHCP - 1 (instalace a konfigurace serveru)
    Zrovna tak BIND - ja osobne ho povazuju za takovej DNS-SENDMAIL, t.j. jeden velkej chybovej balik kterej jde naprosto proti UN*X koncepsi malejch programku ktery umej jedno, ale dobre.

    Vynechte, prosím, FUDy, opravdu toho není zapotřebí.

    co se tyce chybovosti - ted je sice "stabilni" a "bezchybovej", ale to rikali i o verzi 5

    Vy máte nějaké zkušenosti s BINDem verze 5? Tak to jste asi jediný na světě, protože ani ISC o její existenci neví… :-)

    24.8.2006 11:53 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DHCP - 1 (instalace a konfigurace serveru)
    asi teoretickej predpoklad, kdyz je verze 9, byli asi i nejake predtim.
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    24.8.2006 11:58 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DHCP - 1 (instalace a konfigurace serveru)
    Byly - ale 5 zrovna ne. A BIND verze 8 není oproti verzi 4 nová verze, ale spíš nový program.
    24.8.2006 15:28 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DHCP - 1 (instalace a konfigurace serveru)
    To já proti ISC DHCPD něco mám, na žebříčku nejneoblíbenějších programů, za který ale není náhrada, je u mne na prvním místě :-( (Ale Quagga silně dotahuje.) Aspoň že nepadá… Asi nejhorší je to, že míchá konfiguraci a data do jednoho souboru. Tenhle (konfigurační) soubor pak navíc neumí znovu načíst za běhu, je nutné démona restartovat. To, že při chybě v konfiguračním souboru tiše odejde ze scény, místo aby to překousl, vynadal do logu ale běžel dál, je už jen taková třešnička na dortu. Taky je nutné povinně nakonfigurovat DDNS – u DHCP serveru naprosto logické, že…
    24.8.2006 16:28 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DHCP - 1 (instalace a konfigurace serveru)
    PANE!!!! mate pravdu, configurak zvlast a data zvlast by tomu sluselo. A reload taky.
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    25.8.2006 12:12 ivan | skóre: 17 | blog: ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DHCP - 1 (instalace a konfigurace serveru)
    To co pisete neni docela pravda.

    1. Existuje patch, ktery umozni ukladat konfiguraci do LDAPu V budoucich verzich je slibene, ze to bude dhcpd umet nativne podobne jako bind9

    2. Kouknete se na na omapi rozhrani a prikaz omshell. Provozuji DHCP server pro stovky klientu a zaznamy pridavam za behu serveru prave pres omapi rozhrani.

    Me zase napriklad na ISC DHCPD vadi, ze si master a slave mezi sebou nevymenuji informace o fixed hostech. Musite je zadavat duplicitne na oba servery. Misto toho aby se slave serveru reklo "hele ty jsi slave" vem si veskerou konfiguraci od mastera, tak musite udrzovat dva podobny, ale ne uplne stejny konfiguraky na dvou serverech.

    25.8.2006 13:09 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DHCP - 1 (instalace a konfigurace serveru)
    To jsem rád, že už se v tomto směru něco děje. I když je to stále ještě dost daleko od toho, že bude mít dhcpd server interface a přes knihovny bude umět data načítat z textového souboru, SQL databáze, LDAP apod.

    Ty úpravy přes omapi se promítnou zpět i do konfiguračního souboru? Nebo jak je zajištěno, aby se neztratily během restartu serveru?
    25.8.2006 13:42 ivan | skóre: 17 | blog: ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DHCP - 1 (instalace a konfigurace serveru)
    Ty zmeny se ukladaji do souboru dhcpd.leases. Maji stejnou syntaxi jako v konfiguraku. Akorat je tam navic slovo "dynamic;" dhcpd univtr obsahuje jednu hash tabulku o velikosti cca 9000 zaznamu. V te hash tabulce jsou ulozeny vsechny "objekty" konfigurace, "network, pool, fixed-host, lease" a pomoci omapi rozhrani muzete, tyhle objekty pridavat, cist, modifikovat a odebirat. Bohuzel to ale neumi uplne vsechno, napriklad nemuzete pres omapi rozhrani pridat zaznam fixed-host s vendor specific options.

    Jinak ten patch roste tady. Rozchozeni je trochu komplikovanejsi, ale pouzivam to na jedne mensi instalaci uz dele nez rok a zatim bez problemu.
    26.8.2006 11:59 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DHCP - 1 (instalace a konfigurace serveru)
    > (Ale Quagga silně dotahuje.)

    Nezkousel jste BIRD?
    26.8.2006 13:30 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DHCP - 1 (instalace a konfigurace serveru)
    Díky za tip, ta sestava autorů vypadá slibně, vyzkouším to. Mimochodem, ať to nemusí někdo další hledat, adresa projektu je bird.network.cz.
    27.8.2006 22:56 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DHCP - 1 (instalace a konfigurace serveru)
    Bird jsme provozvali asi pul roku bez problemu, bohuzel neumi IPv6 na OSPF, takze jsme museli jit do quaggy.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    24.8.2006 11:49 Peto
    Rozbalit Rozbalit vše Prosba: DHCP+DNS+LDAP
    Neslo by spracovat problematiku DHCP a DNS krmeneho cez LDAP? Uz ma prestava bavit zakazdym aktualizovat vsetky konfiguraky vzdy ked treba pridat do siete novy pocitac, a restartovat sluzby.

    Mame fungujucu LDAP domenu a idealne by bolo, keby si DHCP aj DNS bralo informacie odtial.
    24.8.2006 16:41 hynx | skóre: 7 | Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DHCP - 1 (instalace a konfigurace serveru)
    dakujem za tento clanok, akurat toto teraz potrebujem
    24.8.2006 18:43 Miloš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DHCP - 1 (instalace a konfigurace serveru)

    Nemůžu souhlasit s vysvětlením volby authoritative; - s touto volbou se řeší různé situace v případě výskytu více DHCP serverů v jedné síti.
    V takové situaci, si klient vezme IP od "authoritative" DHCP serveru, když tam takový neni, vezme jí i od "non authoritative".

    Další drobnost je že instalaci ze zdrojáků bych nedoporučil začátečníkovi, ale ani pokročilému (leda že by potřeboval nějakou novou funkci, ale i to lze jinak).

    No když už máme ten článek pro začátečníky, tak by bylo super tam hodit nejmenší fungující konfigurák, aby bylo na čem stavět :-). Abych teda jenom nekecal, ...

    authoritative;
    server-identifier 10.10.4.2;
    default-lease-time 50400;
    max-lease-time 50400;
    ddns-update-style none;
    
    option domain-name "muj-intranet.domena.cz";
    option domain-name-servers 10.10.4.2;
    
    subnet 10.10.4.0 netmask 255.255.255.0
    {
     option routers 10.10.4.1;
     option subnet-mask 255.255.255.0;
     option broadcast-address 10.10.4.255;
     range 10.10.4.129 10.10.4.254 ;
    }
    
    host kopirka
    {
     option host-name "kopirka";
     hardware ethernet 00:80:77:7e:39:44;
     fixed-address 10.10.4.8;
    }
    
    25.8.2006 10:23 zvovka | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DHCP - 1 (instalace a konfigurace serveru)
    Ad authoritative;: měl jsem napsat, že server by měl být autoritativní, protože je-li neautoritativní nechová se korektně třeba ke klientům s neskončenou zápůjčkou a že not autoritativ; je volba implicitní.

    K tomu konfiguráku: už se mi tam zdálo toho kódu moc, tak jsem dal jen odkaz na sample soubor, ale asi tam opravdu měl být, ten váš je dobrý.

    Vsichni mate spinave zadky!
    25.8.2006 14:27 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DHCP - 1 (instalace a konfigurace serveru)
    Ciste nahodou, nemela by deklarace hosta byt uvnitr subnetu ktery pouziva ? A taky mam pocit, ze option host-name je ponekud nadbytecny, dhcp umi pouzit a poslat primo polozku z host.
    24.8.2006 21:14 Radek Hladik | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DHCP - 1 (instalace a konfigurace serveru)
    Upozornil bych na skvělý dnsmasq, který slouží jako DNS forwarder, ale umí dělat i DHCP server. Pro malé sítě je to ideální spojení (fuj, to zní jak z ňáký reklamy :-) ), protože spolehlivě funguje, umí nabízet záznamy z /etc/hosts, když někomu přes DHCP přidělí adresu, tak si jí automaticky zařadí do DNS, umí všechny možný nastavení fixních nastavení,...

    Radek
    MaT avatar 25.8.2006 10:34 MaT | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DHCP - 1 (instalace a konfigurace serveru)
    Přidávám se k doporučení. :-) Na jedné staré 486, co mi funguje jako router, spokojeně používám dnsmasq už několik let...
    Open source software for open minded people. :-)
    25.8.2006 16:02 Michal Hocko | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DHCP - 1 (instalace a konfigurace serveru)
    Taktiez pouzivam uz vyse roka dnsmasq a nemal som vobec ziadne problemy. Ide sice iba o domacu siet, v ktorej je par pocitacov. Pametam si, ze ked som siet konfigroval, tak ma dhcpd dost vydesilo zlozitostou konfiguraku. Pre cloveka, ktory ho nikdy nevidel moze pripadat dost zlozito. Ak to porovnam s dnsmasq, tak tam som bol schopny po precitani konfiguraku a za/od komentovani niektorych riadkov uz iba /etc/init.f/dnsmasq start a svistal som.

    Proti dhcpd samozrejme nic nemam. Potom, ako som videl niektore fungujuce konfiguracie, ktore obsahovali uz len pridelovacie pravidla, to vyzeralo tiez jednoducho (takze priliz vela volieb moze byt tiez na skodu a suhlasim, ze to ide tak trochu proti *NUX logike - vela malych specifickych programov).

    25.8.2006 19:21 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: DHCP - 1 (instalace a konfigurace serveru)
    Dobra volba je option static-routes net gateway. Pokud mate vice VPNek a chcete, aby na sebe klienti videli, tak se to hodi. Jde to udelat rucne, ale...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.