Společnost IBM představila novou generaci svých serverů: IBM Power11.
Multiplatformní digitální pracovní stanice pro práci s audiem Ardour byla postavena na GTK2. Vývojáři neplánovali její portaci na GTK3 nebo GTK4. Naopak, v lednu loňského roku si vytvořili vlastní fork GTK2 s názvem YTK. Ten v únoru letošního roku přestal být volitelným a nově byla zcela odstraněna podpora GTK2.
Byla vydána nová verze 6.4 linuxové distribuce Parrot OS (Wikipedie). Jedná se o linuxovou distribuci založenou na Debianu a zaměřenou na penetrační testování, digitální forenzní analýzu, reverzní inženýrství, hacking, anonymitu nebo kryptografii. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Společnost initMAX pořádá sérii bezplatných webinářů věnovaných novému Zabbixu 7.4. Podrobnosti a registrace na webu initMAX.
… více »Byla vydána verze 7.0 open source platformy pro správu vlastního cloudu OpenNebula (Wikipedie). Kódový název nové verze je Phoenix. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.
E-mailový klient Thunderbird byl vydán ve verzi 140.0 ESR „Eclipse“. Jde o vydání s dlouhodobou podporou, shrnující novinky v upozorněních, vzhledu, správě složek a správě účtů. Pozor, nezaměňovat s průběžným vydáním 140.0, které bylo dostupné o týden dříve.
Organizace Video Games Europe reprezentující vydavatele počítačových her publikovala prohlášení k občanské iniciativě Stop Destroying Videogames.
Společnost Raspberry Pi nově nabzí Raspberry Pi Camera Module 3 Sensor Assembly, tj. samostatné senzorové moduly z Raspberry Pi Camera Module 3.
Cathode Ray Dude v novém videu ukazuje autorádio Empeg Car (později Rio Car) z let 1999–2001. Šlo o jeden z prvních přehrávačů MP3 do auta. Běží na něm Linux. Vyrobeno bylo jen asi pět tisíc kusů, ale zůstala kolem nich živá komunita, viz např. web riocar.org.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.7.
Nejnovější verze je 0.7.3, kterou můžete stáhnout z webu — jako statickou binárku či zdrojové kódy (hra je šířena pod GNU GPL) — nebo možná se už dostala do repozitářů vaší distribuce. Např. v Ubuntu najdete stále verzi 0.7.0, v níž je ještě rozbitá čeština, mírně horší grafika,… a chybí správce zásuvných modulů, přidaný ve verzi 0.7.2.
Po spuštění se objeví nabídka, ve které je přehled vlastně všeho, co hra nabízí. Za zmínku stojí docela užitečná nápověda, široké možnosti nastavení (rozlišení, grafických a zvukových efektů, jazyka, ovládání).
Pokud se rozhodnete pro hru jednoho hráče, budete si první muset vybrat postavičku, resp. motokáru. Na výběr je 14 maskotů různých FLOSS projektů — včetně Konquiho, Tuxu, Pidgina, Mozilly atd. Patnácté zvířátko je Gnu a odemkne se vám až po splnění všech úkolů (viz dále). Další maskoty si můžete nainstalovat pomocí správce zásuvných modulů. Dále si zvolíte počet soupeřů (0–19), úroveň obtížnosti a herní mód. Úrovně obtížnosti jsou tři, ale jakmile si trošku zažijete tratě a ovládání, i ta nejvyšší vám bude připadat celkem snadná. Herní módy jsou také tři — "normální závod", "závod na čas" a "následuj vůdce" (trošku nešikovně přeloženo -_-). První dvě možnosti se liší v dostupných bonusech na trati, "závod na čas" neobsahuje žádné "bojové" bonusy. Cíl v režimu "následuj vůdce" je zřejmý — musíte se držet těsně za předem stanovenou motokárou, která pojede první, a nesmíte ji výrazně předjet, ani zaostat na poslední pozici, protože co nějaký časový interval poslední závodník vypadne.
Tratí je v aktuální verzi 20 a další si můžete stáhnout pomocí správce zásuvných modulů. Všechny mi přišly docela propracované, navíc se specifickou atmosférou včetně hudby. Prostředí jsou skutečně rozličná a místy docela originální… např. orientální zahrada, skotský hrad, hřbitov, dálnice, ostrov v moři lávy, podmořská trať, oběžná dráha nebo dětský pokojíček.
Ovládání je docela jednoduché — vystačíte si s kurzorovými šipkami a pěti klávesami pro aktivaci bonusu, ruční brzdu, pohled za sebe, nitro a návrat na silnici. Je to tak akorát, aby hra nebyla složitá na ovládání, ani ochuzená o užitečné funkce.
Bonusy a zbraně. Několikrát jsem to zmínil. Po tratích se povalují malé a větší lahvičky, které vám umožní rychleji akcelerovat (prostě nitro), zpomalovací růžové žvýkačky a především bonusy — pro vás pozitivní se ukrývají v modrých balíčcích (můžete je použít, kdykoliv se vám to může hodit) a naopak negativní se schovávají pod slupkami od banánů (pak se projeví hned). Může jít o jednorázové zpomalení (vás/soupeřů), zrychlení, nebo různé zbraně — výbušné koláče, bowlingové koule, plácačku na mouchy, zmíněné žvýkačky,… Vždy u sebe můžete mít třeba i více bonusů, ale jen jednoho typu.
Abyste si odemkli některé tratě, budete muset plnit úkoly. Je jich celkem 16 a zpravidla jde o to, zajet trať v nějakém čase, vyhrát závod nebo rovnou pohár — sérii několika závodů, přičemž dostáváte body za umístění, nebo třeba sebrat určitý počet nitro lahviček na trati. Myslím si, že je škoda, že úkolů není více — všechny se dají splnit za odpoledne, pokud už jste trošku rozježdění, a pak už u hry drží maximálně hra více hráčů nebo usilování o co nejlepší časy na jednotlivých tratích (zaznamenávají se tři nejlepší).
V rámci hry více hráčů se mohou utkat až čtyři lidé na jednom počítači — hra po síti dosud nebyla implementována. Pamatujte však na to, že na většině běžných klávesnic lze zároveň stisknout pouze velmi omezený počet kláves. Oproti hře pouze jednoho hráče je tu jedna vychytávka navíc, totiž režim jízdy "3-Strikes Battle", ve kterém má každý hráč tři životy, o které když přijde, je vyřazen ze závodu. Nebo tak to aspoň slibuje web STK, protože mně se hru více hráčů nepodařilo spustit. Třeba budete úspěšnější.
Příliš jsem se nevěnoval grafice. STK je ve 3D, motokáru ovládáte tzv. z pohledu třetí osoby. Vypadá to docela hezky, ale na hardware to není extrémně náročné — zahrál jsem si ve vysokém rozlišení a při zapnutých efektech i na starší grafice Intel HD nebo současném integrovaném radeonu s ovladači fglrx. Drhnout to začalo ve chvíli, kdy jsem se jal experimentovat s vyšším počtem soupeřů, to už se hra na AMD Zacate E-350 docela sekala, byť to bylo stále snesitelné se zaťatými zuby.
Pozastavím se ještě u hudby. Je složená ze skladeb uvolněných pod svobodnou licencí, každá je přiřazena některé trati, kde dokresluje atmosféru. Najdeme tu hudbu elektronickou, klasickou a pak vůbec různé moderní žánry. Při prvním hraní je to příjemné, ale když jsem některou trať opakoval vícekrát, raději jsem si pouštěl hudbu dle vlastního výběru.
Závěrem by se slušel nějaký verdikt. Inu, SuperTuxKart je podle mého názoru velmi příjemná hra, která na nějakou dobu zabaví a pokud máte možnost zahrát si s někým ve více lidech (a podaří se vám to zprovoznit), herní doba se tím nezanedbatelně prodlouží. Mohlo by se to časem zlepšit i s přibývajícími "extra" tratěmi.
Nástroje: Tisk bez diskuse
Tiskni
Sdílej:
Asi nás tu bude více
Ale podobná odpověď, seknul jsem s tim před pár měsíci, bere to moc moc času
Ale klidně bych si na nějakým serveru ještě zahrál