NÚKIB upozorňuje na kritickou zranitelnost v SharePointu. Jedná se o kritickou zranitelnost typu RCE (remote code execution) – CVE-2025-53770, která umožňuje neautentizovaný vzdálený přístup a spuštění kódu, což může vést k úplnému převzetí kontroly nad serverem. Zranitelné verze jsou pouze on-premise verze a to konkrétně SharePoint Server 2016, 2019 a Subscription Edition. SharePoint Online (Microsoft 365) není touto zranitelností ohrožen.
Společnost Valve zpřísnila pravidla pro obsah, který je možné distribuovat ve službě Steam. Současně řadu her ze Steamu odstranila. V zásadách a pravidlech přibylo omezení 15: Obsah, který by mohl porušovat pravidla a normy stanovené zpracovateli plateb a souvisejícími sítěmi platebních karet a bankami nebo poskytovateli připojení k internetu. Sem spadají zejména určité druhy obsahu pouze pro dospělé.
Dle analytics.usa.gov je za posledních 90 dnů 6,2 % přístupů k webových stránkám a aplikacím federální vlády Spojených států z Linuxu.
Jak si zobrazit pomocí Chrome a na Chromiu založených webových prohlížečích stránky s neplatným certifikátem? Stačí napsat thisisunsafe.
V repozitáři AUR (Arch User Repository) linuxové distribuce Arch Linux byly nalezeny a odstraněny tři balíčky s malwarem. Jedná se o librewolf-fix-bin, firefox-patch-bin a zen-browser-patched-bin.
Dle plánu by Debian 13 s kódovým názvem Trixie měl vyjít v sobotu 9. srpna.
Vývoj linuxové distribuce Clear Linux (Wikipedie) vyvíjené společností Intel a optimalizováné pro jejich procesory byl oficiálně ukončen.
Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).
V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).
SubSection "Display" Depth 32 Modes "1280x1024" "1024x768" "800x600" "640x480" EndSubSection
ovsem to mnelo po restartu za nasledek start do nouzoveho grafickeho modu. vizsi hloubku barev se snazim nastavit, protoze pri zobrazeni nekterych fotek, nejsou pozvolne barevne prechody plynule, ale jsou videt hranice mezi odstiny. pod windows pri 32bit barvach se vse zobrazovalo v poradku... normalne by mne to nevadilo (je to videt tak na 5% mych fotek), ale jelikoz planuju pod linuxem upravovat rawy tak potrebuju mit vse spravne zobrazene.
distibuci mam ubuntu 7.10Pooužívalo se to dřív u některých videokaret kvůli rychlejšímu adresování jednotlivých pixelů. Dnes už je to trochu anachronismus.Neni to naopak? Ze 24 bpp rezim se pouzival u starych karet kvuli setreni pameti, zatimco dnes uz vsechny pouzivaji 32 bpp (24 bitu barvy a 8 bitu padding)? Nevim jak X drivery, ale fbdev drivery pro intel, ATI radeon i VIA (intelfb, radeonfb, vt8623fb) podporuji jen 32 bpp rezim a 24 bpp nepodporuji.
radeon
pro X server naopak podporuje pouze 24-bitovou hloubku, 32-bitovou zcela odmítá.
(**) RADEON(0): Depth 24, (--) framebuffer bpp 32 (II) RADEON(0): Pixel depth = 24 bits stored in 4 bytes (32 bpp pixmaps)Možná je to v tom ovladači zadrátované z historických důvodů. Staré karty měly organizaci 24bpp z důvodů malé a drahé paměti a podle toho byl napsaný ovladač. U novějších karet s větší pamětí pak už jednoznačně převážila oragnizace po 32bpp, protože se lehce adresují nejen samotné pixely, ale i jednotlivé barevné složky, nicméně ovladač se navenek tváří stále jako 24bpp. Každopádně kvůli tomu memůžu spustit Phun, protože natvrdo vyžaduje 32bpp což žádný z ovladačů karet na mých strojích neumí :(
Depth 24
se v linuxu automaticky rovná 32
pokud se nemýlím...
xorg.conf
se ale nastavují vlastnosti grafické karty, ne? Že nad tím vším pak běží nějaký framebuffer nebo OpenGL nebo okenní maanžer něco podobného je už věc vedlejší. Ale zobrazování klidně může fungovat tak, že X aplikace bude malovat v 8 bitech na kanál s průhledností, ale X server to pak převede pro zobrazení na černobílém monitoru.
Že nad tím vším pak běží nějaký framebufferFramebufferem myslim oblast pameti graficke karty, ktera se vykresluje.
Ale zobrazování klidně může fungovat tak, že X aplikace bude malovat v 8 bitech na kanál s průhledností, ale X server to pak převede pro zobrazení na černobílém monitoru.X server by mohl delat ledacos, ale obvykle reseni (pred prichodem composite manageru) je, ze on-screen drawables (okna) se kresli primo do framebufferu na graficke karte a tedy pokud je plocha okna cilem nejake composite operace, tak je vhodne, aby tam byly i ty alfa hodnoty.
Tiskni
Sdílej: