Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.4 specifikace Vulkan (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího multiplatformní výpočetní a grafické API pro přístup k GPU. Vývojáři open source 3D knihovny Mesa už pracují na podpoře (Nvidia NVK, Radeon RADV, Apple Honeykrisp, …).
Dolphin (Wikipedie), tj. open source multiplatformní emulátor herních konzolí GameCube a Wii od Nintenda, byl vydán ve verzi 2412.
Zajímáte se o techniku, ale nemáte ve svém okolí s kým si o ní pokecat? Pak doražte 3. 12. na strahováckou Virtuální Bastlírnu, kde si můžete neformálně online popovídat s ostatními makery, hackery, hardwaráři, softwaráři, ale třeba i vědci a vysokoškolskými učiteli. Samozřejmě pro případy, kdyby řeč stála, mají bastlíři nachystaná i aktuální témata k nastartování diskuze. Jaká to jsou pro prosinec?
… více »Intel mění vedení. Pat Gelsinger skončil jako CEO.
V souvislosti s nárůstem falešných webových stránek, které se vydávají za oficiální webové stránky Portálu občana, Portálu identity občana nebo Portálu veřejné správy, se Digitální a informační agentura (DIA) rozhodla urychlit přechod Národní identitní autority na jednotnou státní doménu gov.cz a identitaobcana.cz tak přešla na identita.gov.cz [tisková zpráva].
Byla vydána verze 0.5.18 open source správce počítačových her na Linuxu Lutris (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
I letos vychází řada ajťáckých adventních kalendářů. Programátoři se mohou potrápit při řešení úloh z kalendáře Advent of Code 2024. Pro programátory v Perlu je určen Perl Advent Calendar 2024. Pro programátory v TypeScriptu Advent of TypeScript. Pro zájemce o kybernetickou bezpečnost je určen Advent of Cyber 2024…
Organizace Software Freedom Conservancy (SFC) společně se svým členským projektem OpenWrt oznámila oficiální spuštění prodeje Wi-Fi routeru OpenWrt One vyrobeného ve spolupráci s Banana Pi. Cena je 89 dolarů nebo 68,42 dolarů jenom deska. Z každého prodeje jde 10 dolarů do fondu OpenWrt v Software Freedom Conservancy. Projekt OpenWrt představil plán na výrobu vlastního routeru letos v lednu při příležitosti 20. výročí projektu.
Svobodný multiplatformní herní engine Bevy napsaný v Rustu byl vydán ve verzi 0.15. Díky 294 přispěvatelům.
SubSection "Display" Depth 32 Modes "1280x1024" "1024x768" "800x600" "640x480" EndSubSection
ovsem to mnelo po restartu za nasledek start do nouzoveho grafickeho modu. vizsi hloubku barev se snazim nastavit, protoze pri zobrazeni nekterych fotek, nejsou pozvolne barevne prechody plynule, ale jsou videt hranice mezi odstiny. pod windows pri 32bit barvach se vse zobrazovalo v poradku... normalne by mne to nevadilo (je to videt tak na 5% mych fotek), ale jelikoz planuju pod linuxem upravovat rawy tak potrebuju mit vse spravne zobrazene.
distibuci mam ubuntu 7.10Pooužívalo se to dřív u některých videokaret kvůli rychlejšímu adresování jednotlivých pixelů. Dnes už je to trochu anachronismus.Neni to naopak? Ze 24 bpp rezim se pouzival u starych karet kvuli setreni pameti, zatimco dnes uz vsechny pouzivaji 32 bpp (24 bitu barvy a 8 bitu padding)? Nevim jak X drivery, ale fbdev drivery pro intel, ATI radeon i VIA (intelfb, radeonfb, vt8623fb) podporuji jen 32 bpp rezim a 24 bpp nepodporuji.
radeon
pro X server naopak podporuje pouze 24-bitovou hloubku, 32-bitovou zcela odmítá.
(**) RADEON(0): Depth 24, (--) framebuffer bpp 32 (II) RADEON(0): Pixel depth = 24 bits stored in 4 bytes (32 bpp pixmaps)Možná je to v tom ovladači zadrátované z historických důvodů. Staré karty měly organizaci 24bpp z důvodů malé a drahé paměti a podle toho byl napsaný ovladač. U novějších karet s větší pamětí pak už jednoznačně převážila oragnizace po 32bpp, protože se lehce adresují nejen samotné pixely, ale i jednotlivé barevné složky, nicméně ovladač se navenek tváří stále jako 24bpp. Každopádně kvůli tomu memůžu spustit Phun, protože natvrdo vyžaduje 32bpp což žádný z ovladačů karet na mých strojích neumí :(
Depth 24
se v linuxu automaticky rovná 32
pokud se nemýlím...
xorg.conf
se ale nastavují vlastnosti grafické karty, ne? Že nad tím vším pak běží nějaký framebuffer nebo OpenGL nebo okenní maanžer něco podobného je už věc vedlejší. Ale zobrazování klidně může fungovat tak, že X aplikace bude malovat v 8 bitech na kanál s průhledností, ale X server to pak převede pro zobrazení na černobílém monitoru.
Že nad tím vším pak běží nějaký framebufferFramebufferem myslim oblast pameti graficke karty, ktera se vykresluje.
Ale zobrazování klidně může fungovat tak, že X aplikace bude malovat v 8 bitech na kanál s průhledností, ale X server to pak převede pro zobrazení na černobílém monitoru.X server by mohl delat ledacos, ale obvykle reseni (pred prichodem composite manageru) je, ze on-screen drawables (okna) se kresli primo do framebufferu na graficke karte a tedy pokud je plocha okna cilem nejake composite operace, tak je vhodne, aby tam byly i ty alfa hodnoty.
Tiskni Sdílej: