abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 00:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.96.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.5. 20:33 | IT novinky

    Společnosti IBM a Red Hat představily Project Lightwell s investicí 5 miliard dolarů. Jedná se o důvěryhodné clearingové centrum pro bezpečnost open source softwaru a zabezpečení dodavatelských řetězců s novým AI modelem a globální skupinou více než 20 000 softwarových inženýrů. Služby centra budou dostupné prostřednictvím komerčních předplatných. Project Lightwell staví na iniciativách jako Anthropic Glasswing nebo OpenAI Trust Access for Cyber.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    28.5. 18:22 | Nová verze

    Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 26.05. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.5. 11:44 | IT novinky

    Český stát by v budoucnu mohl provozovat vlastní alternativu ke komunikačním aplikacím typu WhatsApp, Signal, Telegram, Facebook Messenger a podobně. Cílem je zajistit bezpečnou datovou komunikaci pro stát a jeho důležité subjekty, jako jsou bezpečnostní složky, ministerstva a další organizace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    28.5. 11:22 | Pozvánky

    Už za týden, ve čtvrtek 4. června, se v Národní technické knihovně v pražských Dejvicích uskuteční další konference věnovaná tématům spojeným s IPv6 - Den IPv6. Program akce a registrační formulář jsou k dispozici na webu akce. Kapacita konference je omezená, proto organizátoři doporučují, aby se vážní zájemci přihlásili včas (k dnešnímu dni zbývá přibližně 30 volných míst). Konferenci Den IPv6 2026 organizují i letos společně sdružení CESNET, CZ.NIC a NIX.CZ.

    VSladek | Komentářů: 1
    28.5. 05:22 | IT novinky

    Zařízení Steam Deck OLED bylo znovu naskladněno, ale vlivem rostoucích cen pamětí a úložišť má novou, vyšší cenovku. Steam Deck OLED 512 GB stojí nově 779 EUR (stál 569 EUR) a Steam Deck OLED 1 TB stojí 919 EUR (stál 679 EUR). Samotné zařízení se nijak nezměnilo a nové ceny tedy pouze odráží aktuální náklady na komponenty a další globální logistické výzvy, se kterými se potýká celá branže.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.5. 22:22 | IT novinky

    Český telekomunikační úřad zahajuje novou etapu využívání vysokofrekvenčního rádiového spektra v pásmu 26 GHz. Toto pásmo bude od 1. 7. 2026 otevřeno pro provoz moderních bezdrátových sítí, zejména sítí páté generace (5G), pevných bezdrátových přístupových sítí (FWA) a lokálních či průmyslových sítí určených například pro výrobní areály, logistická centra nebo technologické kampusy. Současně s otevřením pásma 26 GHz přistoupil ČTÚ ke zpřístupnění informací o využívání rádiových kmitočtů v tomto pásmu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    27.5. 22:11 | IT novinky

    Logitech představil myš Signature Comfort Plus M850 L s polstrovanou opěrkou dlaně pro větší pohodlí a sadu s touto myší a klávesnicí s integrovanou opěrkou dlaní Signature Comfort Plus Combo MK880.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    27.5. 16:33 | IT novinky

    Gaël Duval se rozepsal o novinkách a plánech Murena a /e/OS. Počet uživatelů telefonů Murena a mobilního operačního systému /e/OS bez aplikací a služeb od Googlu se blíží 100 000. Ambicí je, aby se /e/OS stal třetí mobilní platformou v Evropě i na světě, s potenciálem dostat se i na PC. Blíží se vydání nové verze 4 s funkcemi zálohování a obnova, import e-mailů z Gmailu a rozpoznávání hlasu. Murena Workspace přinese videohovory, elektronický podpis a správu zařízení (MDM).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    27.5. 15:22 | Komunita

    Dnes a zítra probíhá Ubuntu Summit 26.04. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze na YouTube. Úvodní slovo měli Mark Shuttleworth a Jon Seager.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (12%)
     (8%)
     (2%)
     (14%)
     (31%)
     (4%)
     (6%)
     (3%)
     (16%)
     (26%)
    Celkem 1754 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Na KDE.News vyšel velice zajímavý rozhovor

    Na KDE.News vyšel velice zajímavý rozhovor s vývojáři Scribusu. Dozvíte se odpovědi na mnohé otázky, mimojiné, zda integrovat, či neintegrovat Scribus do KDE.

    13.2.2005 19:33 | Vlastimil Ott | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    13.2.2005 19:47 tdx
    Rozbalit Rozbalit vše KDE
    A pointa je? We are planning this as a compile time option. No definite date, but we see KDE integration for those who wish to have it as a big plus. Stay tuned. :-) A o půl řádku dál: KDE is a great platform which most of us use too.

    Ale jinak je samozřejmě KDE na nic a QT jakbysmet;-)
    13.2.2005 19:51 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE
    No a nejhorsi ze vseho jsou trpaslici! :-D
    13.2.2005 19:54 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE
    Ty potvory se strašně rychle množí...
    13.2.2005 19:57 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE
    A vleze to kamkoliv, parchanti.
    Copak toho není dost?
    13.2.2005 20:20 tdx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE
    Nějaký smysluplný argument? Další...
    13.2.2005 20:33 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE
    > Uz to mam: "Mam zakletou dceru, byla krasna v kazdem smeru. A ted je bleda jako smrt..."

    > > "No, to jsme zase tam, kde jsme byli. Rikam vam, nepoustejte se sami do vetsich rymu. Clovek se chce vyhnout urcitym slovum. To je na hovno, takovahle prace...
    13.2.2005 20:34 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE
    Nějaký další citát, jak je KDE great?
    13.2.2005 21:58 tdx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE
    KDE is a powerful Free Software graphical desktop environment for Linux and Unix workstations. It combines ease of use, contemporary functionality, and outstanding graphical design with the technological superiority of the Unix operating system. More...;-)
    Jiří Svoboda avatar 13.2.2005 22:16 Jiří Svoboda | skóre: 37 | blog: cat /dev/mind | Prostějov
    Rozbalit Rozbalit vše Uaaa
    Tyyy brdooo, ja se picnu... ((c) MUF, Studio Kamarad)
    Ja uz tyhle snahy snad vazne zacnu brat jako provokaci... Pokud pominu vsechno to, co uz tu bylo o Qt/KDE tisickrat receno (embrace and extend pristup, je hnusne atd.), tak tu jeste nepadl jeden argument proti:
    Vzdycky mi kazda literatura k UNIXu vstepovala, ze filozofii UNIXu je mit spoustu malych vecicek, ktere umi sice jen tu jednu vec, ale umi ji dokonale. A uz kdyz jsem se poprve setkal s KDE, tak jsem nechapal, proc jako jedine desktopove prostredi jde nelogicky naprosto proti teto filozofii a stava se z nej hnusnej monolit, ktery v soucasne dobe navic pozira jine aplikace...
    13.2.2005 22:18 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uaaa
    Protože, protože… KDE je fork Linuxu i Unixu, to máte tak.

    Ale stojíte tu dneska někdo ještě o pátou nebo šestou flamewar? Prosím ne.
    Copak toho není dost?
    13.2.2005 22:24 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uaaa
    Měli bychom alespoň na každé jednotlivé téma držet počet současně běžících flamewarů nanejvýš tak na pěti, šeti, pak už se v tom těžko orinetuje ;-)
    13.2.2005 22:28 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uaaa
    Ideální by byl nějaký čudlík "poznačit si jako flamewar", který by mi zapsal flame do nějakého bloku, přidal by k tomu hlavní odpůrce a hlavně, pamatoval by si moje stanovisko, protože už teď pomalu ani nevím proti čemu vlastně jsem :-)
    Copak toho není dost?
    13.2.2005 22:55 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uaaa
    Ano! Leosi, my chceme cudlik! A hned! :-D
    13.2.2005 22:59 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uaaa
    No, Leoši, ono by se to hodilo spíš jako extension do Firefoxu. Nebo, líp… Mohlo by to umět i ICQ a IRC. I email. A kdyby to byla krabička co si dám do kapsy a chytí všechno, tak by to bylo úplně nejlepší :-)
    Copak toho není dost?
    13.2.2005 23:04 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uaaa
    Noo, takovy RSS kanal specializovany na flamewars by vubec nebyl k zahozeni. A jeste by k tomu mohla byt nejaka tlacitko jako Urazit oponenta ;-)
    13.2.2005 22:26 tdx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uaaa
    Pokud pominu vsechno to, co uz tu bylo o Qt/KDE tisickrat receno (embrace and extend pristup, je hnusne atd.)

    Tak tohle je přesně ten typ argumentace -- zloděj křičí, chyťte zloděje. Můžete mi laskavě sdělit, kde to bylo alespoň jednou exaktně prokázáno?

    Nějak jsem si nevšiml, že by KDE byl jedna monolitická aplikace, která se snaží řešit úplně všechno. Na to bych měl mnohem příhodnější příklad - Emacs.
    13.2.2005 22:31 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uaaa
    Emacs není monolitická aplikace, Emacs je aplikační rámec, ve němž je napsána spousta malinkých aplikací, tzv. módů. Monolitická aplikace je třeba OOo.
    13.2.2005 22:33 aaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uaaa
    Výborně, to jsou KDE taktéž, dokonce i jejich jednotlivé aplikace, např. Konqueror;-)
    13.2.2005 22:45 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uaaa
    No, to tedy nevím. A velikost jedné malinké aplikace KDE také bývá řádově stejná jako celého Emacsu + módů, takže bych asi už použil jiné adjektivum.
    Mikos avatar 13.2.2005 23:41 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Jupííí! Jen tak dál s integrací věcí do KDE!
    Jsem opravdu mile potěšen když slyším takovéhle zprávy, KDE je pro mě ten nejideálnější desktop jaký jen existuje a budu jen a jen rád, když víc a víc věcí ho bude přímo podporovat (=bude integrováno pod společný rámec, kterým KDE je). Qt je ten nejnádhernější toolkit jaký jen existuje a vy všichni vyznavači GTK (či nedej bože GNOME) se děte bodnout ;-)

    Tak, a flejm může hezky pokračovat :-)

    PS: Nemyslim to jako ironii, opravdu KDE zbožňuju ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    13.2.2005 23:45 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupííí! Jen tak dál s integrací věcí do KDE!
    Jednu nahodnou si vyber sam. :-)

    P.S. Nemyslim to jako ironii.
    Mikos avatar 13.2.2005 23:57 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupííí! Jen tak dál s integrací věcí do KDE!
    Ach, jak ja tyhle flejmy miluju :-) Neni to uzasne jak se banda dospelych (a vetsinou inteligentnich) lidi dokaza hadat jako banda malejch spratku? ;-)

    Tyhle Qt vs. GTK zabomysi valky jsou na netu uplne vsude ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    14.2.2005 00:42 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupííí! Jen tak dál s integrací věcí do KDE!
    Je třeba statisticky zpracovat, která strana je provokacemi a nemístným vychloubáním vyvolává častěji, aby se legalizovala odpověď ..., zatím jsem smazal, zkrátka, aby se legalizovala i dost hrubá odpověď, již pak budeme moci bez uzardění používat.
    14.2.2005 01:21 aaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupííí! Jen tak dál s integrací věcí do KDE!
    Provokuje samozřejmě strana, která má komplex z toho, že používá něco horšího než protistrana. Z uvedeného jednoznačně plyne, že hádku zásadně začínají členové tábora GTK+/GNOME, většinou nějakými neartikulovanými skřeky, případně poměrně vulgárními verbálními projevy;-)
    Mikos avatar 14.2.2005 01:47 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupííí! Jen tak dál s integrací věcí do KDE!
    Taky mi to tak přijde... dalo by se sice namítnout, že jako uživatel Qt/KDE sem azujatej, ale jde o to že sem ještě snad nikde neviděl nějakého člověka co má rád Qt/KDE, aby začal sám o sobě nadávat na GTK či GNOME... vždycky to byla reakce na flame vyvolaný nějaký naštvaným morousem, který musel dát strašně hlasitě celému světu najevo, jak jen to Qt a KDE nenávidí, jak je strašně hnusný a bloated, a jak je (chudáček) nucen si s nim zašpinit systém kvůkli některým aplikacím které ho používají (ať už šlo o K3B nebo cokoliv jiného).

    Z opačné strany sem to nikdy neviděl (a to sem těhlech GTK vs. Qt flamů četl na netu už snad stovky), že by KDEčkař začal flame ve smyslu jak je GTK strašný a zasviňuje mu systém... mě osobně třeba vubec nevadí (tedy až an GTK 1, který je opravdu jako pěst na oko i když si ho člověk othemuje), ale sem rád když ho můžu othemovat tak aby vypadalo přesně stejně jako Qt, desktop je pak ucelenější (až na ty GTK file-dialogy :-( )

    Ale stejně je to celé k smíchu, jak se kvůli takové blbosti dokážou lidé hádat ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    14.2.2005 02:05 tdx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupííí! Jen tak dál s integrací věcí do KDE!
    Již Jonathan Swift... Pokud se nepletu, tak se Liliputáni mydlili po hlavách kvůli životně důležitému sporu - z kteréže to strany se rozklepává vejce natvrdo:-)
    14.2.2005 09:22 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupííí! Jen tak dál s integrací věcí do KDE!
    Možná by úplně stačilo si přečíst začátek tohoto threadu.
    Jiří Svoboda avatar 14.2.2005 09:25 Jiří Svoboda | skóre: 37 | blog: cat /dev/mind | Prostějov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupííí! Jen tak dál s integrací věcí do KDE!
    Jen me tak napada, jestli to neni proto, ze ty zpravy z obou taboru maji trosku odlisny charakter. Pokud to (silne) prezenu, tak KDE tabor vydava neustale zpravy stylu:
    - Libi se nam tahle aplikace, takze ji ukradneme.
    - Tohleto je na GNOME dobre, takze to vezmeme a upravime podle sveho.
    - Tohle nam v KDE chybi, takze honem, sem s tim, a pokud mozno at to tomu puvodnimu neni podobne.
    Ano, podle GPL licence je to jiste legalni, ale pusobi to podivne, uz proto, ze zadny jiny framework tento pristup neuplatnuje. A spousta lidi to zrejme vnima jako formu "vykradani" do KDE.
    14.2.2005 09:40 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupííí! Jen tak dál s integrací věcí do KDE!
    Jistě, přesně tenhle argument by použil Hitler na bouřící se židy.
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    14.2.2005 09:21 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupííí! Jen tak dál s integrací věcí do KDE!
    Možná by úplně stačilo si přečíst začátek tohoto threadu.
    14.2.2005 01:24 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupííí! Jen tak dál s integrací věcí do KDE!
    Je třeba statisticky zpracovat, která strana je provokacemi a nemístným vychloubáním vyvolává častěji, aby se legalizovala odpověď ..
    Já bych věděl ;-) A je to tak jednoznačné, až se tomu skoro nechce věřit :-D
    14.2.2005 01:29 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupííí! Jen tak dál s integrací věcí do KDE!
    Jojo, ja to taky vim. Hned po trpaslicich jsou nejhorsi Kinuxari. :-D
    14.2.2005 01:34 tdx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupííí! Jen tak dál s integrací věcí do KDE!
    To měla být urážka? (Bože, ty to vidíš...) No nic, byli jsme tu před GNOME, budeme i po něm;-)
    13.2.2005 23:46 aaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupííí! Jen tak dál s integrací věcí do KDE!
    Ano, Stando, my všichni to tu myslíme upřímně...
    13.2.2005 23:50 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jupííí! Jen tak dál s integrací věcí do KDE!
    Snad spíš tebe bychom mohli zabodnout. Že na to máte furt náladu ;-)
    Copak toho není dost?

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.