Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
dcopRef=`kdialog --progressbar "Press Cancel at Any time" 4` dcop $dcopRef showCancelButton true # Testovací smyčka while true; do sleep 1 [ `dcop $dcopRef wasCancelled` == "true" ] && echo konec done # Hlavní funkce dcop $dcopRef setProgress 1 dcop $dcopRef setLabel "Thinking really hard" sleep 50 dcop $dcopRef setProgress 2 sleep 50 dcop $dcopRef setLabel "Thinking some more" dcop $dcopRef setProgress 3 sleep 50 dcop $dcopRef setProgress 4 sleep 50 dcop $dcopRef close exitHlavní funkce by měla normálně probíhat, ta smyčka by jen měla hlídat stisk ukončovacího tlačítka a zavolat vypínací funkci. Teď se pochopitelně rozjede jen ta smyčka. Lze nějak učinit, aby běžely současně testovací smyčka i hlavní program?
prikaz1 & { prikaz2 prikaz3 } & prikaz4Příkaz1 a příkaz2,3 budou bězět na pozadí při současném běhu skriptu (prikazu4 atd.).
break
.
function k_dcop() { echo konec dc_1=0 dcop $dcopRef close } dcopRef=`kdialog --progressbar "Press Cancel at Any time" 4` dcop $dcopRef showCancelButton true dc_1=1 until [ $dc_1 -eq 0 ]; do sleep 1 [ `dcop $dcopRef wasCancelled` == true ] && k_dcop done & dcop $dcopRef setProgress 1 dcop $dcopRef setLabel "Thinking really hard" sleep 5 dcop $dcopRef setProgress 2 sleep 5 dcop $dcopRef setLabel "Thinking some more" dcop $dcopRef setProgress 3 sleep 5 dcop $dcopRef setProgress 4 sleep 5 dcop $dcopRef close exitKdyž stisknu ukončovací tlačítko v progressbaru, toto zmizí, ale script dál běží až do konce (což je nepřijatelné, půjde o mencoder, a to jsou hodiny).
mircy@linux:/data/video-avi> sh e.sh konec object not accessible object not accessible object not accessible call failed mircy@linux:/data/video-avi>A když ho nestisknu,tak po doběhnutí skriptu donekonečna:
e.sh: line 19: [: ==: unary operator expected call failed e.sh: line 19: [: ==: unary operator expected call failed e.sh: line 19: [: ==: unary operator expected call failed e.sh: line 19: [: ==: unary operator expected call failedOmluvte mé pomalé psaní, jsem postižený.
dc_1=1 until [ $dc_1 -eq 0 ]; do sleep 1 [ `dcop $dcopRef wasCancelled` == true ] && k_dcop done &tak tu část zkus upravit takhle :
dc_1=1 { until [ $dc_1 -eq 0 ]; do sleep 1 [ `dcop $dcopRef wasCancelled` == true ] && k_dcop done exit } & ... atd.a nebo takhle :
dc_1=1 until [ $dc_1 -eq 0 ]; do sleep 1 [ `dcop $dcopRef wasCancelled` == true ] && k_dcop done & [ "$dc_1" = "1" ] || exit ... atd.Pokud mysllíš něco jiného, napiš a já, nebo někdo jiný se více zamyslí ...
function k_dcop() { echo konec dc_1=0 dcop $dcopRef close exit }
exit
je na konci funkce. Tam asi nemá žádný význam, stejně tam funkce končí. Zkus ho dát, jak jsem psal tady, jestli je to co předpokládám, že potřebuješ.
Tiskni
Sdílej: