Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
user1
a proces pod user2
z něj bude chtít číst.
někde ve var,/var/run, /tmp nebo /var/tmp. Jinde to nemá co dělat.
/var/spool/<jméno služby>
když to budu považovat za systémovou službu, tak je to naprosto adekvátní místo.
Já osobně to mám takto:
mkfifo /tmp/alarm chmod 660 /tmp/alarm
A pod svou session startuji:
while true; do osd_cat ... < /tmp/alarm; done &
Jakýkoliv program pak může provést echo "zprava" > /tmp/alarm
.
Nebo v čem jiném by ten váš druhý program byl než ve smyčce.Může být ve stavu čekání na signál. Kdyby běžel ve smyčce, bude zbytečně vytěžovat CPU.
Přiznávám se bez mučení, že mám asi dlouhé vedení, ale ten tvůj příspěvek nechápu...Jenže on právě v žádné smyčce běžet nebude, bude ve stavu S a čekat na vstup z té roury.Nebo v čem jiném by ten váš druhý program byl než ve smyčce.Může být ve stavu čekání na signál. Kdyby běžel ve smyčce, bude zbytečně vytěžovat CPU.
Pokud čte z roury tak v žádné smyčce není. Zkuste si to spustit jen tak v terminálu. Zjistíte, že se spustí a zastaví se na čtení a nepokračuje, dokud nemá načtena data, tj. dokud do roury jiný proces nepustí EOF. Když má načteno tak pokračuje, tj. zobrazí načtený text a ukončí se.
Smyčka jej znovu spustí a on se opět zastaví dokud nepřijde vstup. Je zcela lhostejné, zda čeká na vstup sekundu nebo 2 hodiny, po tu dobu se neprovádí žádné instrukce a program stojí.
while true do # čekání while ! [ -f /tmp/baf ] do sleep 1 done rm -f /tmp/baf # reakce echo Lek. done… je ukázkou aktivního čekání na událost:
touch /tmp/bafKdežto při pasivním čekání program prostě řekne operačnímu systému "Hele až se něco bude dít, tak mě vzbuď." a jde spát.
mkfifo /tmp/fifo while true do # čekání cat /tmp/fifo >/dev/null # reakce echo Lek. doneBude čekat na událost:
echo Baf >/tmp/fifoJak je vidět, oba programy mají nějakou hlavní smyčku, která však s vlastním čekáním nemá vůbec nic společného a v žádném z případů by tam nemusela být – program by pak počkal na jednu událost a skončil. Nicméně v případě aktivního čekání by bylo možné nahradit čekací cyklus jednoduchou konstrukcí if a nechat program běhat ve hlavní smyčce. To je vhodné, pokud by program měl provádět více věcí najednou. Pro pasivní čekání by bylo v takovém případě nutno využít něco jako select() či alarm(), což má své výhody i nevýhody. Tak snad už je jasné, kde který cyklus je a co dělá nebo spíš nedělá
write
?
Nebo talk
, v komibnaci s pípáním to nelze ignorovat trap 'echo dostal jsem' USR1a pres kill se mu z jineho procesu posle signal:
kill -USR1 [cislo processu]
shutdown -k now "zprava"
mkfifo /tmp/mojerouraa pak zpracovávací skript
while read promenna < /tmp/mojeroura; do if [ $promenna == zpracuj ] then #proved zpracovani fi #pripadne misto if nejaky case pro vic moznosti doneUpřímě nechápu, proč se chceš vyhnout cyklům? Jasně, třeba cykly typu "while /bin/true; do if grep "akce" /tmp/ridicisoubor; then udelej_akci; fi; sleep 1; done" jsou trošku hloupý, ale když se cyklus postaví tak, jak jsem psal, při volání příkazu read se skript zastaví a bude čekat tak dlouho, dokud se v rouře neobjeví informace. Pokud informace bude EOF, cyklus se ukončí. Pokud bude něco jiného, řádek se uloží do proměnné "promenna" a dá se s ní pak v tělě cyklu pracovat... -miky PS. řešit to přes sudo? neni to drobet brutální?
PS. řešit to přes sudo? neni to drobet brutální?No ve srovnání s psaním nějakého scriptu, který musí jako proces běžet celou dobu a mít vyřešen případný respawn, protože spadnout to může vždycky atd, ... No tak sudo je teda fakt jednodužší a mnohem spolehlivější způsob.
Tiskni
Sdílej: