Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 209. brněnský sraz, který proběhne tento pátek 16. května od 18:00 ve studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Jelikož se Brno stalo jedním z hlavních míst, kde se vyvíjí open source knihovna OpenSSL, tentokrát se OpenAlt komunita potká s komunitou OpenSSL. V rámci srazu Anton Arapov z OpenSSL
… více »GNOME Foundation má nového výkonného ředitele. Po deseti měsících skončil dočasný výkonný ředitel Richard Littauer. Vedení nadace převzal Steven Deobald.
Byl publikován přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie) za uplynulé dva měsíce. Servo zvládne už i Gmail. Zakázány jsou příspěvky generované pomocí AI.
Raspberry Pi Connect, tj. oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče, byla vydána v nové verzi 2.5. Nejedná se už o beta verzi.
Google zveřejnil seznam 1272 projektů (vývojářů) od 185 organizací přijatých do letošního, již jednadvacátého, Google Summer of Code. Plánovaným vylepšením v grafických a multimediálních aplikacích se věnuje článek na Libre Arts.
Byla vydána (𝕏) dubnová aktualizace aneb nová verze 1.100 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.100 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.5.
OpenSearch (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.0. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Jedná se o fork projektů Elasticsearch a Kibana.
PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.
Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Nastavení zvukovky v modprobe.conf options snd cards_limit=1 alias snd-card-0 snd-hda-intel options snd-hda-intel model=3stack alias snd-slot-0 snd-card-0jaký model zadat pro tvoji nevím - to si musíš zjistit sám. (doufám že používá modul snd-hda-intel)
niekedy pomoze zvysit nice procesukterý je to prosím proces?
vo vasom pripade je HW pri hrach pretazeny, takze potom prerusenia CPU sposobuju praskanie.je to Athlon64 3000+ s 1GBRAM a MSI K9NeoF,
[petr@soban /proc]$ cat /proc/interrupts CPU0 0: 8408549 IO-APIC-edge timer 1: 19020 IO-APIC-edge i8042 8: 1 IO-APIC-edge rtc 9: 0 IO-APIC-fasteoi acpi 10: 0 IO-APIC-edge MPU401 UART 12: 4 IO-APIC-edge i8042 14: 31006 IO-APIC-edge ide0 15: 152330 IO-APIC-edge ide1 16: 729403 IO-APIC-fasteoi nvidia 17: 6470 IO-APIC-fasteoi saa7133[0] 20: 1048 IO-APIC-fasteoi HDA Intel 21: 1026052 IO-APIC-fasteoi eth0 22: 3 IO-APIC-fasteoi ehci_hcd:usb2 23: 87107 IO-APIC-fasteoi ohci_hcd:usb1 NMI: 979 LOC: 8408486 ERR: 0
rek-pc:~ # cat /proc/interrupts CPU0 0: 556370 IO-APIC-edge timer 1: 196 IO-APIC-edge i8042 7: 2 IO-APIC-edge parport0 8: 1 IO-APIC-edge rtc 9: 0 IO-APIC-level acpi 12: 20977 IO-APIC-edge i8042 14: 6720 IO-APIC-edge ide0 58: 0 IO-APIC-level ohci_hcd:usb1 66: 189374 IO-APIC-level nvidia 74: 7004 PCI-MSI-X eth0 82: 4155 PCI-MSI-X eth0 90: 221015 PCI-MSI-X eth0 225: 184018 IO-APIC-level libata, ehci_hcd:usb2 233: 70480 IO-APIC-level libata, HDA Intel NMI: 0 LOC: 556281 ERR: 1 MIS: 0 rek-pc:~ #
SDL_AUDIODRIVER="driver"
, kde driver
může být jeden z dsp,alsa,artsc,esd,nas
export SDL_AUDIODRIVER=...
a pak hned pustit problemovou hru. Zavrenim terminalu se nastaveni promenne ztrati, takze pak pridat nekam do startovacich skriptu.
mplayer -vo sdl:alsa -srate 22500
).
Stejny problem s rozdilnymi verzemi muze byt u syntetizovani modu ci midu nebo u pouziti nejake zvukove knihovny (napr. plib, openal). Proste musite zjistit, jake zvukove knihovny hra pouziva, a pak je otestovat s jinymi programy.
Tiskni
Sdílej: