abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 10:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:00 | IT novinky

    ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 03:11 | Nová verze

    Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.

    lukve | Komentářů: 3
    včera 22:11 | Nová verze

    Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Komunita

    Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:00 | Humor

    Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 09:55 | IT novinky

    Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    9.11. 19:22 | Pozvánky

    Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i

    … více »
    bkralik | Komentářů: 4
    9.11. 05:00 | Nová verze

    Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.11. 23:11 | Zajímavý software

    Komunita kolem Linux Containers po roce vývoje představila (YouTube) neměnný operační systém IncusOS speciálně navržený pro běh Incusu, tj. komunitního forku nástroje pro správu kontejnerů LXD. IncusOS poskytuje atomické aktualizace prostřednictvím mechanismu A/B aktualizací s využitím samostatných oddílů a vynucuje zabezpečení bootování pomocí UEFI Secure Bootu a modulu TPM 2.0. Postaven je na Debianu 13.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (47%)
     (18%)
     (17%)
     (22%)
     (15%)
     (22%)
     (16%)
     (16%)
    Celkem 340 hlasů
     Komentářů: 15, poslední 2.11. 08:25
    Rozcestník

    Dotaz: GCC bug u IEEE 754?

    8.1.2011 18:09 Rekes
    GCC bug u IEEE 754?
    Přečteno: 452×
    Nazdar, pomozte mi urcit jestli jde o gcc bug.
    #include <iostream>
    
    int main(int argc, char **argv) {
    	unsigned long int c = 0;
    	float t = 0;
    	
    	while (t < 3000) {
    		if (c % 1000000 == 0) {
    			std::cout << t << "\n";
    		}
    		
    		c++;
    		t += 0.0001;
    	}
    	
    	return 0;
    }
    
    
    Kompilace g++ -ansi -Wall -pedantic test.cpp -o test

    Cyklus by mel pridavat k float promenne t konstantu 1e-4 dokud t nedosahne hodnoty 3000. To se vsak nestane, protoze hodnota t se zastavi na cisle 2048 a dal nejde (i kdyz je inkrementovana, zustava konstantni). Tato limitni hodnota roste s krokem, napr. pro krok 1e-3 se inkrementace zastavi az na 32768, pro 1e-2 to je 262144.

    What gives?

    Odpovědi

    8.1.2011 18:13 Rekes
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GCC bug u IEEE 754?
    Jeste bych dodal, ze toho chovani pozoruji na gcc version 4.4.4 (Gentoo 4.4.4-r2 p1.2, pie-0.4.5) na jadre 2.6.36.
    stativ avatar 8.1.2011 18:18 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GCC bug u IEEE 754?
    To není bug, to je feature :-) nebo lépe vlastnost IEEE754. Nechce se mi to počítat, nicméně jde o to, že pro hodnotu 1E-4 máš exponent -14 a pro hodnotu 2048 máš exponent 11. Když sečítáš floaty, tak je nejdřív převedeš na ten větší exponent (v tomhle případě 11) a mantisu menšího posuneš doprava. Pro 1E-4 tu mantisu posuneš o 25 míst do prava. Problém je v tom, že mantisa má 24 bitů (nepočítám implicitní 1) a tudíž bude pro hodnotu 1E-4 nulová => přičítáš nulu.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    stativ avatar 8.1.2011 18:20 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GCC bug u IEEE 754?
    mantisa má samozřejmě 23 bitů.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    stativ avatar 8.1.2011 18:22 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GCC bug u IEEE 754?
    No to jsem tomu pomohl. Mantisa je ukládaná na 23 bitech. S implicitní 1 na začátku to dává 24 bitů.

    To mám z toho, že půlku věty upravím a zapomenu opravit i tu druhou.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    8.1.2011 18:23 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GCC bug u IEEE 754?

    No a nebude to tým, že číslo 2048.0001 nie je možné reprezentovať dátovým typom float?

    Pohraj sa na http://www.h-schmidt.net/FloatApplet/IEEE754.html

    binárne 01000101000000000000000000000000 je float 2048.0
    binárne 01000101000000000000000000000001 je float 2048.0002

    8.1.2011 18:25 Jirka P
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GCC bug u IEEE 754?
    O bug nejde.

    Ty jsi vpodstatě experimentálně ověřil, že typ float má u tebe zhruba 24bitovou mantisu (2048*10^4 ~ 2^24).

    To, že v číslech s plovoucí řádovou čárkou platí, že a+b==a pokud b<epsilon/2*a je docela normální. Spíš mě překvapuje, že to neví někdo, kdo o IEEE754 evidentně ví.
    8.1.2011 20:50 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GCC bug u IEEE 754?
    97 klíčových znalostí programátora strana 84, kapitola „Čísla s plovoucí řádovou čárkou nejsou reálná.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    Saljack avatar 8.1.2011 21:48 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GCC bug u IEEE 754?
    Je ta knížka dobrá? Vypadá to celkem zajímavě.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    8.1.2011 22:52 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GCC bug u IEEE 754?
    No asi za přečtení stojí, ale asi tak jako většina knížek - není to žádná sláva.
    C++ 101 programovacích technik je levnější a je rozhodně zajímavější (ale také se zabývá malinko jiným tématem). :)
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    10.1.2011 11:51 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GCC bug u IEEE 754?
    Ještě mně to nedalo:
    Zjednodušeně se nad typy float/double/long double dá přemýšlet takto, to jsou jejich obecné limity:
    • float - 7 platných číslic (jestli se nepletu je zaručeno 6) + exponent(desetinná čárka cca. ± 38míst)
    • double - 15 platných číslic + exponent(desetinná čárka cca. ± 300míst)
    • long double - 19 platných číslic + exponent (Pozor: v případě M$ je to jako double)
    Jinak když si následující zkompilujete (g++ -o inforeal inforeal.cpp ) a spustíte dostanete základní informace:
    #include <iostream>
    #include <float.h>
    
    int main(int argc, char **argv) {
      std::cout.precision(FLT_DIG);
      std::cout.flags(std::ios::scientific);
      std::cout << "float:" << std::endl;
      std::cout << "              min: " << FLT_MIN << std::endl;
      std::cout << "              max: " << FLT_MAX << std::endl;
      std::cout << "  10 exponent min: " << FLT_MIN_10_EXP << std::endl;
      std::cout << "  10 exponent max: " << FLT_MAX_10_EXP << std::endl;
      std::cout << "           digits: " << FLT_DIG << std::endl;
      std::cout << "          Epsilon: " << FLT_EPSILON << std::endl;
    
    
      std::cout.precision(DBL_DIG);
      std::cout << "double:" << std::endl;
      std::cout << "              min: " << DBL_MIN << std::endl;
      std::cout << "              max: " << DBL_MAX << std::endl;
      std::cout << "  10 exponent min: " << DBL_MIN_10_EXP << std::endl;
      std::cout << "  10 exponent max: " << DBL_MAX_10_EXP << std::endl;
      std::cout << "           digits: " << DBL_DIG << std::endl;
      std::cout << "          Epsilon: " << DBL_EPSILON << std::endl;
    
      std::cout.precision(LDBL_DIG);
      std::cout << "long double:" << std::endl;
      std::cout << "              min: " << LDBL_MIN << std::endl;
      std::cout << "              max: " << LDBL_MAX << std::endl;
      std::cout << "  10 exponent min: " << LDBL_MIN_10_EXP << std::endl;
      std::cout << "  10 exponent max: " << LDBL_MAX_10_EXP << std::endl;
      std::cout << "           digits: " << LDBL_DIG << std::endl;
      std::cout << "          Epsilon: " << LDBL_EPSILON << std::endl;
    
    #if defined FLT_ROUNDS
      std::cout << std::endl;
      std::cout << "Type of rounding floating numbers: ";
      switch(FLT_ROUNDS){
        case -1 : std::cout << "indeterminable"; break;
        case  0 : std::cout << "towards zero"; break;
        case  1 : std::cout << "to the nearest number"; break;
        case  2 : std::cout << "towards positive infinity"; break;
        case  3 : std::cout << "towards negative infinity"; break;
        default : std::cout << "? - no standard definition"; break;
      }
      std::cout << std::endl;
    #endif
    
      return 0;
    }
    
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.