3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
#include <iostream> int main(int argc, char **argv) { unsigned long int c = 0; float t = 0; while (t < 3000) { if (c % 1000000 == 0) { std::cout << t << "\n"; } c++; t += 0.0001; } return 0; }Kompilace
g++ -ansi -Wall -pedantic test.cpp -o test
Cyklus by mel pridavat k float promenne t
konstantu 1e-4
dokud t
nedosahne hodnoty 3000
. To se vsak nestane, protoze hodnota t
se zastavi na cisle 2048
a dal nejde (i kdyz je inkrementovana, zustava konstantni). Tato limitni hodnota roste s krokem, napr. pro krok 1e-3
se inkrementace zastavi az na 32768
, pro 1e-2
to je 262144
.
What gives?
No a nebude to tým, že číslo 2048.0001 nie je možné reprezentovať dátovým typom float?
Pohraj sa na http://www.h-schmidt.net/FloatApplet/IEEE754.html
binárne 01000101000000000000000000000000 je float 2048.0
binárne 01000101000000000000000000000001 je float 2048.0002
a+b==a
pokud b<epsilon/2*a
je docela normální. Spíš mě překvapuje, že to neví někdo, kdo o IEEE754 evidentně ví.
float
- 7 platných číslic (jestli se nepletu je zaručeno 6) + exponent(desetinná čárka cca. ± 38míst)double
- 15 platných číslic + exponent(desetinná čárka cca. ± 300míst)long double
- 19 platných číslic + exponent (Pozor: v případě M$ je to jako double) g++ -o inforeal inforeal.cpp
) a spustíte dostanete základní informace:
#include <iostream> #include <float.h> int main(int argc, char **argv) { std::cout.precision(FLT_DIG); std::cout.flags(std::ios::scientific); std::cout << "float:" << std::endl; std::cout << " min: " << FLT_MIN << std::endl; std::cout << " max: " << FLT_MAX << std::endl; std::cout << " 10 exponent min: " << FLT_MIN_10_EXP << std::endl; std::cout << " 10 exponent max: " << FLT_MAX_10_EXP << std::endl; std::cout << " digits: " << FLT_DIG << std::endl; std::cout << " Epsilon: " << FLT_EPSILON << std::endl; std::cout.precision(DBL_DIG); std::cout << "double:" << std::endl; std::cout << " min: " << DBL_MIN << std::endl; std::cout << " max: " << DBL_MAX << std::endl; std::cout << " 10 exponent min: " << DBL_MIN_10_EXP << std::endl; std::cout << " 10 exponent max: " << DBL_MAX_10_EXP << std::endl; std::cout << " digits: " << DBL_DIG << std::endl; std::cout << " Epsilon: " << DBL_EPSILON << std::endl; std::cout.precision(LDBL_DIG); std::cout << "long double:" << std::endl; std::cout << " min: " << LDBL_MIN << std::endl; std::cout << " max: " << LDBL_MAX << std::endl; std::cout << " 10 exponent min: " << LDBL_MIN_10_EXP << std::endl; std::cout << " 10 exponent max: " << LDBL_MAX_10_EXP << std::endl; std::cout << " digits: " << LDBL_DIG << std::endl; std::cout << " Epsilon: " << LDBL_EPSILON << std::endl; #if defined FLT_ROUNDS std::cout << std::endl; std::cout << "Type of rounding floating numbers: "; switch(FLT_ROUNDS){ case -1 : std::cout << "indeterminable"; break; case 0 : std::cout << "towards zero"; break; case 1 : std::cout << "to the nearest number"; break; case 2 : std::cout << "towards positive infinity"; break; case 3 : std::cout << "towards negative infinity"; break; default : std::cout << "? - no standard definition"; break; } std::cout << std::endl; #endif return 0; }
Tiskni
Sdílej: