abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:22 | Nová verze

    Hudební přehrávač Amarok byl vydán v nové major verzi 3.0 postavené na Qt5/KDE Frameworks 5. Předchozí verze 2.9.0 vyšla před 6 lety a byla postavená na Qt4. Portace Amaroku na Qt6/KDE Frameworks 6 by měla začít v následujících měsících.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 21:44 | Komunita

    Ubuntu 24.10 bude Oracular Oriole (věštecká žluva).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 20:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | IT novinky

    Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 16:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 03:22 | Zajímavý článek

    V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 00:11 | Nová verze

    Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    27.4. 17:44 | Nová verze

    Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.4. 17:11 | Nová verze

    Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    KDE Plasma 6
     (75%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
    Celkem 882 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    26.7.2003 14:56 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Moje diskuse
    Vypadá to dost dobře! Entity konečně přežijí náhled, takže vidím, co píšu :-) Smajlíky jsem preventivně vypnul :-) Jen mě trochu zklamaly ,Moje diskuse` -- čekal jsem, že tam najdu diskuse, do kterých jsem se zapojil, ne jen dotazy. To je zrovna v mém případě celkem dost zásadní rozdíl. No, nemohu mít všechno...
    26.7.2003 15:02 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Moje diskuse
    ahoj, muzes :-) ale nebyl jsem si jist, zda je do toho zaclenit ci ne. Obecne moje diskuse jsou urceny pro to, abyste rychle nasli sve dotazy. Kdezto zaclenenim i diskusi by se tento seznam dost protahl :-) A u nekterych lidi by byl nechutne dlouhy ;-). takze pokud bude zajem, muzu to casem naimplementovat. jen budu muset vyresit strankovani.uz ted, kdyz da nekdo zobrazit me clanky, dostane pres stovku zaznamu ..
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    26.7.2003 15:31 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Moje diskuse
    Je pravda, že vypisovat je všechny asi stejně nikdy nechci, spíš v nich chci vyhledávat -- to teď dělám tak, že dopíšu yeti jako klíčové slovo do vyhledávání, což není samozřejmě úplně ono (btw: kliknutí na nápovědu k vyhledávání hodí chybovou hlášku a kliknutí na ikonku lupy (bez zadání dotazu) také, i když mírnější).
    26.7.2003 16:46 Ondra 'Kepi' Kudlík | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Moje diskuse
    Já jsem na sto procent pro... Myslím, že nejoptimálnější by byly dvě tlačítka: Mé dotazy a diskuze, do kterých jsem se zapojil. A to že bude seznam dlouhý... ať je. Vždyť sám vím, kolik jsem toho tak asi napsal, takže když mě to zajímá, klidně si na výsledek počkám. Jinak rychlost super, širší diskuze stejně tak. Akorát ty rámečky kolem obrázků, které jsou zároveň odkazy nevypadají dobře. Ale předpokládám, že je to přehlédnutí, samotnýmu se mi to stává dost často.
    26.7.2003 17:01 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Moje diskuse
    ok, neco takoveho casem udelam jinak by me zajimal problem s temi ramecky. na mem pocitaci s mozilou se nic takoveho nedeje. v opere take ne. ale kolegovi zase jo, ten vsak rika, ze duvodem je jeho nastaveni mozilly (podtrhavat odkazy). pokud puvodni verze to nedelala a nova ano, budu to muset nejak opravit. ted mam v CSS definici, ze se nema pouzivat BORDER u obrazku v linku. radeji to ale overim. prinejhorsim vlozim border="0" zpatky do znacky img, tech par desitek bajtu snad nebude na zavadu ..
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    26.7.2003 18:39 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Moje diskuse
    To by mě zajímalo, který browser dělá ty rámečky (pokud jsi to nezměnil).
    26.7.2003 23:48 Ondra 'Kepi' Kudlík | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Moje diskuse
    No, můj browser je samozřejmě ten nejlepší :-) Mozilla Firebird. Žádné podrtrhávání odkazů zapnutné nemám, takže tím to určitě nebylo. Ostatní odkazy byly nepodtržené... Každopádně ty rámečky jsou běžná záležitost. Pokud to není implicitně zakázaný, najde se vždycky dost prohlížečů ve kterých se to tak zobrazí. Já to řeším jednoduše v css:
    a img {
       border: 0px;
    }
    
    27.7.2003 00:39 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Moje diskuse
    To je nějaká alfaverze... Mně to s Gecko/20030508, Gecko/20030314, Gecko/20021126 ani Gecko/20020623 nedělá, a zkoušel jsem i Operu, Amayu, Konqueror, ... Podtrhávání odkazů a rámčeky kolem obrázkových odkazů je prakticky všude default, a není třeba to nijak zapínat, dělal to tak už Netscape 2.0... Kde přesně je vidíš? Možná se dívám blbě, ale zatím bych řekl, že chyba je spíš na tvé straně... I podle stylesheetu to vypadá, že všechny obázky, co by mhly být linky, mají nastavený border 0.
    27.7.2003 11:26 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Moje diskuse
    Řekl bych, že je to poměrně jasné. Ty rámečky to v Mozille dělá, když podtrhávání odkazů zakážeš. Z čehož usuzuji na chybu Mozilly, protože stylesheetem nelze dosáhnout toho, aby zapnutí podtrhávání v browseru ve skutečnosti zmenšilo počet podtrhávaných a rámečkovaných věcí.
    28.7.2003 16:30 Ondra 'Kepi' Kudlík | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Moje diskuse
    No, já bych hlavně řekl, že problém je v tom, že už to někdo opravil. Proto už žádný rámečky v žádným prohlížeči nevidíš, stejně jako já :-D
    29.7.2003 12:19 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Moje diskuse
    Když píšu, že se mi těch rámečků podařilo dosáhnout s Mozillou s vypnutým podtrháváním, tak to jsem asi mluvil z hladu... Ale máš pravdu, že teď už to nedělá.
    26.7.2003 15:04 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Moje diskuse
    btw ani tyto ikonky u smajliku se ti nelibi? :-(
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    26.7.2003 15:38 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Moje diskuse
    Ne. Grafické smajlíky mi přijdou praštěné, a navíc to není bijekce -- mapuje to příliš mnoho různých textových smajlíků na stejný obrázek. Ale díky za tu ochranu entit, teď mohu bez problémů zapisovat textové smajlíky pomocí nich, protože přežijí náhled, což mi vlastně stačí, a aspoň se naučím nazpaměť ASCII :-)))
    26.7.2003 20:46 RWS
    Rozbalit Rozbalit vše Moje diskuse
    Jen mě trochu zklamaly ,Moje diskuse` -- čekal jsem, že tam najdu diskuse, do kterých jsem se zapojil, ne jen dotazy. To je zrovna v mém případě celkem dost zásadní rozdíl.

    No nevim, na co zrovna TY tuhle funkci potrebujes. Dyt odpovidas do kazdy diskuze;-)

    27.7.2003 00:42 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Moje diskuse
    Chtěl jsem původně dodat: ...a taky bych chtěl funkci ,,diskuse, do kterých jsem zatím nepřispěl``, abych to mohl napravit ;-)
    27.7.2003 10:04 RWS
    Rozbalit Rozbalit vše Moje diskuse
    Jo, Leosi, tak tuhle funkci bys mel Yetimu urcite udelat, myslim, ze by ji vyuzival hooodne casto:-D A ani tolik slozity by to nebylo, jen NOT v podmince WHERE, ne?:-)
    28.7.2003 16:31 Ondra 'Kepi' Kudlík | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Moje diskuse
    Já bych řekl, že pro Yetiho bude řešení ještě jednodušší... nestačilo by udělat prázdnou stránku? :-D
    29.7.2003 21:44 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Moje diskuse
    Zdravim Presne tohle bych uvital i ja. Podobne jako je to na www.czfree.net. chodi mi mailem automaticky upozorneni ze nekdo pridal prispevek do diskuze do ktere jsem se zapojil i ja. Predstavoval bych si to ale trochu jinak. u kazde diskuze by byla nejaka znacka ktera by oznacovala, zad se prispevky v diskuzi zmenily od me posledni navstevy. Doufam ze ty cookies budou fungovat stejne sqjele jako doted. Ale za jednu vec bych se hrozne primlouval, zruste to trapny dvojity potvrzovani prispevku. nejdriv klik na nahled a pak klik na dokoncit. silene to zdrzuje a lidi s pomalyma linkama to dost stve. do toho prvniho okna bych vedle tlacitka nahled pridal tlacitko OK. P.S.: Nemeli jsme tohle psat jeste pred upgradem? Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    26.7.2003 15:17 ...... | skóre: 41 | blog: ...
    Rozbalit Rozbalit vše hezké ;-)
    je to fakt rychlejší ;-) sice mám jen modem ale kupodivu je to poznat :-)
    26.7.2003 15:46 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše ScienceWorld RSS
    A když už jsem si začal stěžovat ;-) nefunguje RSS ze ScienceWorldu. Nevím, na čí straně je chyba, ale je tu už asi měsíc totéž.
    26.7.2003 16:56 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
    Rozbalit Rozbalit vše Popichnuti (pratelske)
    Nic ve zlem, ale psat takoveto Weby v Jave mne prijde jako se drbat levou rukou za pravym uchem :-). Ja vim, je to ted moda :). PHP je mnohem jednodussi. A ze nema poradne implementovane objekty ? Na co objekty, proboha ? V projektu se da udrzet poradek i bez nich. A ani v PHP nemusime michat HTML s vykonnym kodem - staci si udelat jednoduchy system pro praci se sablonami (pouzivame s kolegou pri tvorbe firemniho intranetu jiz leta...). Toto neni flamewar (proboha!!). Ja mu chci jen trochu nabourat to nadseni z Javy :) Jinak je ABC Linuxu opravdu skvele - o tom neni sporu.
    CIJOML avatar 26.7.2003 21:57 CIJOML | skóre: 58 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Popichnuti (pratelske)
    taky si myslim ze bez javy by to chodilo naprosto stejne a hlavne by to min zatezovalo server jako ted...
    28.7.2003 16:18 Libor Chocholaty | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Popichnuti (pratelske)
    Kdyz se vam nelibi Java a PHP neni objektove, proc nedoporucit Python? :-)
    28.7.2003 16:54 Agent Smith
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Popichnuti (pratelske)
    Fortran rulez!!!
    29.7.2003 16:42 Mti.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Popichnuti (pratelske) v.2
    jasne ... a male kousky pro "vylepseni" primo volat binarky v asm :~~)
    26.7.2003 23:09 ctenar
    Rozbalit Rozbalit vše java
    to je vsechno hezky (opravdu) jen by teda mohlo vychazet vic clanku o jave a jejim pouziti v obdobnych projektech, jinak zustavam u php ;)
    Pavel Stárek avatar 27.7.2003 19:38 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Pochvala !
    Funguje to dobře. Jen tak dál. Pavel.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    Josef Kufner avatar 27.7.2003 21:36 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše :-)
    Jo, hned jsem si rikal ze je to nejaky rychly.... A diskuze pres dva sloupce ja fakt super... :)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    27.7.2003 23:21 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Distribuce v profilu
    Po několika pochvalných příspěvcích se doufám mohu vecpat s dalším problémem ;-) Když dám editovat svůj profil (http://abclinuxu.cz/EditUser?action=editProfile&userId=2204), vyplní mi tam Galeon jako používané distribuce 5x RedHat. Používám ho sice poměrně hodně, ale vyplnil jsem tam původně něco jiného... Ve zdrojáku jsou ovšem ve value= správné hodnoty. Problém je v tom, že všechny inputy mají stejný atribut name, a to ,distributuion`. HTML spcifikace explicitně uvádí dva případy, kdy prvky jednoho formuláře mohou mít stejné jméno -- radio buttony a checkboxy. Nikde explicitně neuvádí, že ostatní jména musí být v rámci formuláře (což je jejich scope) unikátní, OTOH lze napsat klienta, který bude při duplicitních jménech dělat věci, že byste se asi dost divili, a přitom nic neporušovat, protože prostě s tím specifikace prostě nepočítá a nezabývá se tím. Takže i když by to asi šlo odbýt tvrzením, že je to chyba v DOM Galeonu, přijde mi použití jednoho jména pro pět text inputů stejně jako špatný nápad. Šlo by to změnit na distribution1, distribution2, ...?
    28.7.2003 08:19 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Distribuce v profilu
    no, me prave tohle prijde jako docela standardni vec. tuto vlastnost pouziva jako PHP tak Java pro vytvoreni pole. a muzu vam rici, ze v Sunu si dost potrpi na cistotu kodu, nestandardni veci do jazyka vubec nedavaji. takze se opravdu jedna jen o chybu prohlizece.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    28.7.2003 08:36 met | skóre: 9 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Editace nastaveni
    Tak jsem si sel hned taky vypnout smiliky ;-) a hned mam chybku ;-) Kdyz v Zmene nastaveni zadam spatne heslo, tak me to misto pratelskeho upozorneni, ze jsem neco zvoral (tak jak to mas v ostatnich zmenach nastaveni) hodi stranku s hlaskou "Objekt nenalezen".
    28.7.2003 10:06 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Editace nastaveni
    diky za info. posli mi to mailem.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    28.7.2003 11:05 Martin Kučera | skóre: 12 | Vsetín
    Rozbalit Rozbalit vše font-family:

    Nedokážu najít nic, co by se dalo funkčnosti vytknout, obsah je ještě lepší než funkčnost, jen vůči layoutu bych měl zásadní výtku: v CSS je vlastnost font-family IMHO nastavena příliš striktně. Za názvy konkrétních fontů bych přidal ještě sans-serif. Moc se přimlouvám...

    To je paráda, že používáš Freemarker, taktéž jsem mu propadl, v kombinaci se Struts je to fabrika... :-)

    28.7.2003 12:32 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše font-family:
    oprav i vylepseni, refactoringu i nametu mam dost, ale minuly tyden mi vyhorel doma pocitac :-( takze to bude muset pockat, az bude opraven. takze prosim o trpelivost. zatim mi namety posilejte postou a nedavejte je do diskusi .. ad freemarker: Jonathan Revusky bude mit z tebe radost :-)
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    Ruža Becelin avatar 29.7.2003 09:21 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše RSS info
    Nešlo by přidat jke článkům do rss panelu to, co tam bylo předtím (hardware, software a hlavně diskuzi)..

    Jinak se mi nové abclinuxu fakt líbí... ;-))
    29.7.2003 11:24 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše RSS info
    opet rikam: posli mi presny popis mailem
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    9.8.2003 14:09 pepek namornik
    Rozbalit Rozbalit vše textova verze
    textova verze vypada pekne, ale ma maly problem. nemyslim si ze je stastne reseni aktivovat ji na zaklade prohlizece, chtelo by to odkaz vedouci primo na ni. duvodu je hned nekolik:
    1.ne kazdy pouziva plucker(avantgo, iSilo...)
    2.ja osobne ctu vetsinou textove verze i v konvencnim prohlizeci(modem je pomalej:-)
    3.mnoho lidi "fakuje" identitu sveho prohlizece(ja mam doma malou LAN ze ktery se konekti cela rodina a squid mam nastavenej tak ze meni User-Agenta na mozillu, prece nebudu kvuli blbosti clenu me rodiny davat zbytecne bod Exploreru;-))) nemyslim si ze by byl problem umistit odkaz na textovou verzi do menu na leve strane(k odkazu na RSS backend), co Leosi? s pozdravem TombStone
    25.8.2003 17:17 šmejky | skóre: 10 | Mariánské Lázně
    Rozbalit Rozbalit vše Diskuze mailem
    Docela mi chybí možnost "zafajfknout" při vkládání příspěvku do diskuze, nebo pokládání dotazu možnost nechat si posílat reakce na můj názor, případně i na celou diskuzi E-mailem...
    Lorem ipsum dolor sit amet!
    ZdenálM avatar 11.11.2003 08:30 ZdenálM | skóre: 2 | blog: Student | Třebíč
    Rozbalit Rozbalit vše Plucker
    Moc dík za verzi pro Plucker :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.