abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:55 | Nová verze

    Microsoft vydal novou velkou aktualizaci 2404.23 v září 2019 pod licencí SIL Open Font License (OFL) zveřejněné rodiny písma Cascadia Code pro zobrazování textu v emulátorech terminálu a vývojových prostředích.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 05:33 | Nová verze

    OpenTofu, tj. svobodný a otevřený fork Terraformu vzniknuvší jako reakce na přelicencování Terraformu z MPL na BSL (Business Source License) společností HashiCorp, bylo vydáno ve verzi 1.7.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci. Vypíchnout lze State encryption.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:55 | Humor

    Spouštět webový prohlížeč jenom kvůli nákupu kávy? Nestačí ssh? Stačí: ssh terminal.shop (𝕏).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 18:11 | Nová verze

    Yocto Project byl vydán ve verzi 5.0. Její kódové jméno je Scarthgap. Yocto Project usnadňuje vývoj vestavěných (embedded) linuxových systémů na míru konkrétním zařízením. Cílem projektu je nabídnou vývojářům vše potřebné. Jedná se o projekt Linux Foundation.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:56 | Nová verze

    Operační systém 9front, fork operačního systému Plan 9, byl vydán v nové verzi "do not install" (pdf). Více o 9front v FQA.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:11 | Nová verze

    Svobodná webová platforma pro sdílení a přehrávání videí PeerTube (Wikipedie) byla vydána v nové verzi 6.1. Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení a na GitHubu. Řešeny jsou také 2 bezpečnostní chyby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 12:33 | Zajímavý software

    Lennart Poettering na Mastodonu představil utilitu run0. Jedná se o alternativu k příkazu sudo založenou na systemd. Bude součástí systemd verze 256.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    29.4. 23:22 | Nová verze

    Hudební přehrávač Amarok byl vydán v nové major verzi 3.0 postavené na Qt5/KDE Frameworks 5. Předchozí verze 2.9.0 vyšla před 6 lety a byla postavená na Qt4. Portace Amaroku na Qt6/KDE Frameworks 6 by měla začít v následujících měsících.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    29.4. 21:44 | Komunita

    Ubuntu 24.10 bude Oracular Oriole (věštecká žluva).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    29.4. 20:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (75%)
     (8%)
     (2%)
     (16%)
    Celkem 893 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Dotaz: Slackware a Kernel 2.6

    10.5.2004 09:01 miso
    Slackware a Kernel 2.6
    Přečteno: 92×
    Ako si mozem do slackwaru nahrat 2.6? Som si stiahol zdrojaky z ftp.kernel.org a isiel podla manualu ale vyhodilo to strasne vela chyb. Existuju uz aj niake hotove balicky? diky

    Odpovědi

    10.5.2004 09:20 Aloner | skóre: 24 | blog: Aloner | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware a Kernel 2.6
    Ja osobne pouzivam Slackware 9.1 a kernel 2.6 naprosto bez problemu. Stahnul jsem si ho z kernel.org, rozbalil, zkonfiguroval, zkompiloval, updatnul LILO a jede to bez problemu.

    Specifikovani problemu vetou: "...ale vyhodilo to strasne vela chyb..." ma naprosto nulovou informacni hodnotu !!! Cim vice budete konkretnejsi, tim vetsi sance na vyreseni problemu.
    Vašek Lorenc avatar 10.5.2004 12:00 Vašek Lorenc | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware a Kernel 2.6
    Ještě možná zmínit potřebu nových utilit pro práci s moduly, module-init-tools (k dostání ve většině distribucí, nebo na adrese http://www.kernel.org/pub/linux/kernel/people/rusty/modules/), pokud má v plánu využívat moduly...
    ...včetně majestátného loosa
    10.5.2004 12:39 Aloner | skóre: 24 | blog: Aloner | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware a Kernel 2.6
    Pokud dotycny tazatel pouziva Slackware v9.1, tak zadnou novou verzi module-init-tools ani jinych utilit nepotrebuje !!! Slackware v9.1 je proste kernel 2.6 ready... :-)
    10.5.2004 12:40 Raistlin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware a Kernel 2.6
    U Slackware 9.1 netřeba. Je už kernel 2.6.x ready :-D
    Vašek Lorenc avatar 10.5.2004 13:09 Vašek Lorenc | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware a Kernel 2.6
    Dobře, dobře, zase budu o něco moudřejší :)
    ...včetně majestátného loosa
    10.5.2004 21:38 miso
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware a Kernel 2.6
    Taketo nieco mi to vyhodi: root@internet:/usr/src/linux# make menuconfig HOSTCC scripts/basic/fixdep scripts/basic/fixdep.c:97:23: sys/types.h: No such file or directory scripts/basic/fixdep.c:98:22: sys/stat.h: No such file or directory scripts/basic/fixdep.c:99:22: sys/mman.h: No such file or directory scripts/basic/fixdep.c:100:20: unistd.h: No such file or directory scripts/basic/fixdep.c:101:19: fcntl.h: No such file or directory scripts/basic/fixdep.c:102:20: string.h: No such file or directory scripts/basic/fixdep.c:103:20: stdlib.h: No such file or directory

    takto to ide este dlho dalej.... jak je mozne ze tie subory nevie najst. Mal som este nieco nainstalovat, nadstavit?
    10.5.2004 21:40 xadas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware a Kernel 2.6
    Asi nemate nainstalovane kernel-headers, aspon u mne to tak bylo
    10.5.2004 21:50 miso
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware a Kernel 2.6
    kernel-headers mam. Pri instalaci Slackware som nainstaloval vsetko z A, AP, D, N.
    Vašek Lorenc avatar 10.5.2004 22:03 Vašek Lorenc | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware a Kernel 2.6
    Slack nemám, připouštím, ale tyhle hlavičkové soubory se mi nacházejí v balíčku libc6-dev. Je zvláštní, že Vám to nenajde ani stdlib.h. Co vám řekne locate stdlib.h?
    ...včetně majestátného loosa
    10.5.2004 22:10 miso
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware a Kernel 2.6
    locate stdlib.h vobec nic nenapise. Nechapem ze co mi chyba. nejde mi ani skompilovat ziadny program:

    ./configure checking build system type... i686-pc-linux-gnulibc1
    checking host system type... i686-pc-linux-gnulibc1
    checking target system type... i686-pc-linux-gnulibc1
    checking for a BSD-compatible install... /usr/bin/ginstall -c
    checking whether build environment is sane... yes
    checking for gawk... gawk
    checking whether make sets $(MAKE)... yes
    checking for gawk... (cached) gawk
    checking for style of include used by make... GNU
    checking for gcc... gcc
    checking for C compiler default output... configure: error: C compiler cannot create executables
    See `config.log' for more details.
    11.5.2004 07:59 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware a Kernel 2.6
    See `config.log' for more details.
    Jiří Svoboda avatar 11.5.2004 10:04 Jiří Svoboda | skóre: 37 | blog: cat /dev/mind | Prostějov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware a Kernel 2.6
    Na Slackware se defaultne negeneruje databaze pro locate, takze locate nic nevypise (jen to, ze nema databazi). Takze spis mrkni, jestli mas '/usr/include/stdlib.h', patri do balicku 'glibc' (na devel balicky se u Slackware nehraje).
    11.5.2004 10:56 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware a Kernel 2.6
    Huh? Odjakziva sa updatedb v slacku pusta sam z cronu.
    11.5.2004 17:57 lolo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware a Kernel 2.6
    Mam rovnaky problem ako ma miso. Chcel som nainstalovat iba minimalnu instalaciu Slackware aby som mohol kompilovat jadro a moduly.

    Pricom ja chcem pre zmenu jadro 2.4.25 s nejakym uz starsim definovanym konfig suborom. Takze pri "make oldconfig" prebehlo vsetko v poriadku ale pri "make dep" zacalo vypisovat podobne veci ako misovi.

    Je to cele divne a neviem ci mi nieco chyba alebo nie ale napr. "ctype.h" sa nachadza v "/usr/include/linux/" a aj v "/usr/src/linux-2.4.25/include/linux/".

    Tu je te vypis:

    root@pokus:/usr/src/linux# make dep gcc -Wall -Wstrict-prototypes -O2 -fomit-frame-pointer -o scripts/mkdep scripts/mkdep.c scripts/mkdep.c:33:19: ctype.h: No such file or directory scripts/mkdep.c:34:19: fcntl.h: No such file or directory In file included from /usr/lib/gcc-lib/i486-slackware-linux/3.2.3/include/syslimits.h:7, from /usr/lib/gcc-lib/i486-slackware-linux/3.2.3/include/limits.h:11, from scripts/mkdep.c:35: /usr/lib/gcc-lib/i486-slackware-linux/3.2.3/include/limits.h:132:75: limits.h: No such file or directory In file included from scripts/mkdep.c:36: /usr/lib/gcc-lib/i486-slackware-linux/3.2.3/include/stdio.h:37:23: features.h: No such file or directory

    Ma niekto nejaky napad ako to riesit? lolo
    11.5.2004 21:10 miso
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware a Kernel 2.6
    no uz som na to prisiel. chybal mi balicek glibc

    PO kompilaci ked ho chcem zapisat do lila mi napise ze jadro je moc velke.
    12.5.2004 17:39 lolo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware a Kernel 2.6
    Ano "glibc" som doinstaloval a vsetko sa rozbehlo. Dik.
    Jiří Svoboda avatar 17.5.2004 17:19 Jiří Svoboda | skóre: 37 | blog: cat /dev/mind | Prostějov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware a Kernel 2.6
    Omlouvam se, mas pravdu. Ja totiz 'locate' prakticky nepouzivam a na masine, kde jsem to zkousel pro ucel teto odpovedi, se mi tahle polozka cronu nikdy nepustila (a anacron neni).
    Petr Ullmann avatar 11.5.2004 09:46 Petr Ullmann | skóre: 19 | blog: Linuxový bloček | Praha - Kobylisy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware a Kernel 2.6
    Já používám Slackware 9.0 a nemám nejmenší problémy s 2.6 jádrem, jen jsem musel nainstalovat module-init-tools.
    Forza Linux!!!
    12.5.2004 11:15 miso
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware a Kernel 2.6
    Poradte preco mi to napise Kernel is too big. To ked ho chcem zapisat do lilo. Pritom velkostou je este mensi ako 2.4
    12.5.2004 17:47 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware a Kernel 2.6
    Nevim, pouzivate initrd? Nicmene zdlouhave patrani si usetrite, pokud pouzijete daleko lepsi grub. ;-)
    16.5.2004 15:29 miso
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware a Kernel 2.6
    tak vyskusam GRUB, diky...
    17.5.2004 08:43 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware a Kernel 2.6
    Robis 'make bzImage'?
    16.5.2004 23:55 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware a Kernel 2.6
    Zdravim

    No nevim proc do slacku nejak slozite roubovat grub kdyz lilo tam je a je IMHO zcela dostacujici a IMHO lepsi. Nevim teda jak velky jadra mate, ja delam 2.6.3 a maj 990~1100kB a lilo je normalne schroupne. Na konci "make" se vetsinou objevi hlaska ze jadro je moc velke na bootovani z diskety. Jinak je taky mozny ze neberete komromovany bzImage ale nekomprimovany ktery je tusim jenom zImage nebo tak nejak.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    17.5.2004 07:09 Kamil | skóre: 18 | blog: bejkarny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware a Kernel 2.6

    Mňo, pokud mě paměť nešálí, tak zImage je ještě komprimovanější než bzImage, jak jak je nekomprimované nevím, Image?

    --JP
    17.5.2004 12:05 MarSik | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware a Kernel 2.6
    nekomprimovany je vmlinuz, zImage i bzImage je pokud vim komprimovany a bzImage ma lepsi kompresi pokud si dobre vzpominam..
    Nothing is foolproof...fools are very clever.
    17.5.2004 15:00 Kamil | skóre: 18 | blog: bejkarny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware a Kernel 2.6

    Bludu, že by se pro bzImage používala bzip kompresi jsem se úspěšně vyhnul, b je od slova big. Rozdíl spočívá v tom, do které části paměti se jádro cpe. zImage byl menší, protože musel ;o)), s mírou komprese to do činění nic nemělo.

    S tím vmlinuzem máš pravdu, nějak mi to nedošlo (hlavně že na svém prvním distru jsem ho používal ;o)))

    -- JP
    17.5.2004 15:00 Kamil | skóre: 18 | blog: bejkarny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware a Kernel 2.6
    s/komprimovanější/menší

    --JP
    17.5.2004 15:05 Kamil | skóre: 18 | blog: bejkarny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware a Kernel 2.6

    Lilo je schopné schroupnout až 2.5 MB bzImage ;o)

    --JP
    17.5.2004 16:04 miso
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slackware a Kernel 2.6
    no nakoniec som tam dal ten komprimovany a ten mi lilo zobral

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.