Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Netwide Assembler (NASM) byl vydán v nové major verzi 3.00. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.
Linuxová distribuce Frugalware (Wikipedie) ke konci roku 2025 oficiálně končí.
Byla vydána nová verze 3.0.6 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP bude brzy k dispozici také na Flathubu.
Americký výrobce čipů AMD uzavřel s americkou společností OpenAI smlouvu na několikaleté dodávky vyspělých mikročipů pro umělou inteligenci (AI). Součástí dohody je i předkupní právo OpenAI na přibližně desetiprocentní podíl v AMD.
Vyšlo Adobe® Flash® Player "Square", jedná sa o "preview release", ktoré slúži na testovanie kompatibility a stability nových platforiem. Keďže je to len preview release, nečakajte veľkú stabilitu. Prináša však natívnu 64-bitovú verziu pre Linux, Mac OS a Windows a tiež lepšiu podporu pripravovaného IE9.
Tiskni
Sdílej:
Nevite, jestli uz je opravena chyba, ktera dovoluje prevzeti kontroly nad pocitacem (opravena az ve verzi 10.1)?
Diky.No jo, jenže to je MPEG-1. To je oproti h264 krapet rozdíl, víme?Ani moc ne. MPEG-4 AVC má také své profily s různou komplexností (min. CABAC vs CAVLC) a zas tak strašný rozdíl to není pokud dosáhneme profilu se stejnou komplexností jakou má MPEG-1/2.
Ono video se stejným rozlišením a bitrate v h264 a MPEG-1 má poněkud rozdílnou kvalitu...
Kvalita. Ach jo. Zas. No nic. Na to ti doporučuju tento článek (ale asi to není ten ve kterém to Jason přímo napsal, ale v některém z nich to napsal přímo určitě jen se mi ho nedaří najít) – na
kvalitěnezáleží. Teda aspoň ne na samotné. Spíš na poměru
kvalita/komplexnost. (Z toho poměru by mi asi nejlíp vycházelo MPEG-4 ASP) Teda aby to bylo aspoň trošičku objektivní. Ve skutečnosti by se muselo závést nějaké skórování, kde by se skóre poskládalo z několika měřítek. Pak by to teprve bylo objektivní (viz třeba Stop doing this in your encoder comparisons!). Proto x264 je tak cenné. Né kvůli
kvalitě, ale spíše kvůli poměru
kvalita/cena. No když už nic, tak i MPEG-4 AVC o vysokém rozlišení dovede dát v reálném čase normálně i něco slabšího než zrovna nějaké nadupané čtyřjádro, takže v tom poměru Flash pořád nic moc i když je to trochu lepší (už to nemá zpomalení proti normálu (kde normálem klidně může být úplně to samé v HTML5) přes 500%, ale jen 200% – prostě výhra).
ale asi to není ten ve kterém to Jason přímo napsal, ale v některém z nich to napsal přímo určitě jen se mi ho nedaří najítTady to psal:
b. Don’t consider performance. Pick encoding settings without any regard for some particular performance goal. For example, it’s perfectly reasonable to say “use the best settings possible, regardless of speed”. It’s also reasonable to look for a particular encoding speed target. But what isn’t reasonable is to pick extremely fast settings for one encoder and extremely slow settings for another encoder.
na kvalitě nezáleží. Teda aspoň ne na samotné. Spíš na poměru kvalita/komplexnostTo jsem tím myslel... jestliže má h264 lepší poměr kvalita/komplexnost, tak logicky bude mít obraz při stejné komplexnosti lepší kvalitu... To plyne mimo jiné z toho, že jsem uvedl stejný bitrate...
jestliže má h264 lepší poměr kvalita/komplexnostJak ty to víš? Si to testoval?
Popravdě řečeno nevím, co si u pojmu "kvalita" bez závislosti na komplexnosti či datovém toku představit.Většina lidí si pod tím pojmem představí S/N ratio resp. subjektivní perceptuální hodnocení (dobře, valná většina lidí, kterou znám já si pod tím pojmem představí něco ve smyslu Laciné ne – jedině 100% kvality a dál už to nijak neřeší). Si zatím první u kterého jsem se s tím setkal, takže u mě máš pár bodíků k dobru.
to by mimochodem byl docela zajímavý pokus, píšu si...Jo no. Bohužel to už mělo být provedeno dávno. Sám mám v kolonce
až bude časněco ve smyslu trochu objektivního srovnání. Teda původně jsem chtěl udělat souboj nízkých komplexů, ale aspoň tak zběžně jsem zjistil že v této oblasti není moc o čem bojovat.
Adobe® Flash® Player "Square"Nechybí tam ještě ® za slovem "Player"?