abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:55 | Bezpečnostní upozornění

    Příspěvek na blogu Ubuntu upozorňuje na několik zranitelností v rozšíření Linuxu o mandatorní řízení přístupu AppArmor. Společně jsou označovány jako CrackArmor. Objevila je společnost Qualys (technické detaily). Neprivilegovaný lokální uživatel se může stát rootem. Chyba existuje od roku 2017. Doporučuje se okamžitá aktualizace. Problém se týká Ubuntu, Debianu nebo SUSE. Red Hat nebo Fedora pro mandatorní řízení přístupu používají SELinux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 19 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. Podrobný přehled novinek v changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:44 | Nová verze

    Bitwig Studio (Wikipedie) bylo vydáno ve verzi 6. Jedná se o proprietární multiplatformní (macOS, Windows, Linux) digitální pracovní stanici pro práci s audiem (DAW).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 02:11 | Komunita

    Společnost Igalia představila novou linuxovou distribuci (framework) s názvem Moonforge. Jedná se o distribuci určenou pro vestavěné systémy. Vychází z projektů Yocto a OpenEmbedded.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:44 | Nová verze

    Google Chrome 146 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 146.0.7680.71 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 29 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:22 | Nová verze

    D7VK byl vydán ve verzi 1.5. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 3 (novinka), 5, 6 a 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.3. 23:22 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2026-03 aneb Eclipse 4.39. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    11.3. 10:22 | Upozornění

    Ze systému Slavia pojišťovny uniklo přibližně 150 gigabajtů citlivých dat. Jedná se například o pojistné dokumenty, lékařské záznamy nebo přímou komunikaci s klienty. Za únik může chyba dodavatelské společnosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    11.3. 10:11 | IT novinky

    Sněmovna propustila do dalšího kola projednávání vládní návrh zákona o digitální ekonomice, který má přinést bezpečnější on-line prostředí. Reaguje na evropské nařízení DSA o digitálních službách a upravuje třeba pravidla pro on-line tržiště nebo sociální sítě a má i víc chránit děti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 34
    11.3. 09:33 | IT novinky

    Meta převezme sociální síť pro umělou inteligenci (AI) Moltbook. Tvůrci Moltbooku – Matt Schlicht a Ben Parr – se díky dohodě stanou součástí Meta Superintelligence Labs (MSL). Meta MSL založila s cílem sjednotit své aktivity na poli AI a vyvinout takovou umělou inteligenci, která překoná lidské schopnosti v mnoha oblastech. Fungovat by měla ne jako centralizovaný nástroj, ale jako osobní asistent pro každého uživatele.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (16%)
     (7%)
     (0%)
     (11%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (2%)
     (13%)
     (25%)
    Celkem 1060 hlasů
     Komentářů: 26, poslední včera 08:56
    Rozcestník

    Americké námořnictvo musí zvažovat open source

    Americké námořnictvo zavedlo pravidlo, že při nákupu softwaru vždy musejí být zvažovány open source alternativy. Více píše Linux.com.

    7.6.2007 10:13 | Luboš Doležel (Doli) | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    7.6.2007 11:06 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americké námořnictvo musí zvažovat open source
    Co je to za kravinu? To jako, že doposud nevybírali to nejlepší, ale měli přesně nařízeno z jaké množiny budou vybírat? Tomu říkám svobodný trh Ameriky :-)
    7.6.2007 11:12 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americké námořnictvo musí zvažovat open source
    Tržní pravidla. Armádní zakázky. To se nikdy a nikde nerýmovalo.
    7.6.2007 12:40 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americké námořnictvo musí zvažovat open source
    A není to prostě jen další pravidlo na tendry? Jako třeba to bylo s IBM a součástkami (nekupovat nic, co nemá kompatibilního záložního dodavatele)?
    7.6.2007 17:40 Xercs
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americké námořnictvo musí zvažovat open source
    Ja teda nejsem zadnej expert na obchod, ale mam pocit ze jestli nekdo mohl vybirat tak to byla americka armada od hajzlpapitu az po dodavatele ruznych vehiklu, tak jaky trendy? Proste vyberu to co povazuju za nejlepsi (z kratkodobyho/dlouhodobyho hlediska) bez ohledu na aktualni cenu. To ze je OS zatim cenove nekde jinde nez closed source nevypovida vubec nic o kvalite (respektive vypovida :-)). Pokud doposud OS nezvazovali tak to svedci maximalne tak o jejich omezenem prehledu v technologiich.
    otula avatar 7.6.2007 19:23 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americké námořnictvo musí zvažovat open source
    Hm, a máš tušení, že mezi slovy „tendr“ a „trend“ existuje zcela zásadní rozdíl?
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    7.6.2007 21:11 Xercs
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americké námořnictvo musí zvažovat open source
    Promin ctu tendry, pisu trendy. Taky jsem mohl napsat tundry. Jo jo tohle byl nastesti jenom prepis, ale stejne v tom logiku nevidim.
    7.6.2007 12:12 Čert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americké námořnictvo musí zvažovat open source
    Přepadení a okupace Iráku stojí hodně peněz tak se hledá kde ušetřit. I armády se bez počítačů dnes neobejdou.
    freshmouse avatar 7.6.2007 12:48 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americké námořnictvo musí zvažovat open source
    A ještě nám řekni, jak jsi včera ukradl z obchodu lízátko. To bys byl teprv hrdina!
    Jiří Hubka avatar 7.6.2007 13:42 Jiří Hubka | skóre: 17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americké námořnictvo musí zvažovat open source
    Nějak nechápu Vaši reakci na předchozí příspěvek. Pokud s Vám líbil napište "souhlas" pokud ne postačí "nesouhlasím". Protože pokud Vám dělá obtíže sformulovat odpověď/reakci nebo Vaši pozornost rozptyluje náhlý nález cukrovinky v kapse, pak je snad lepší nereagovat.
    freshmouse avatar 7.6.2007 13:44 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americké námořnictvo musí zvažovat open source
    Situace, kdy nestačí odpovědět černým, příp. bílým praporkem... Znáte?
    7.6.2007 14:11 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americké námořnictvo musí zvažovat open source
    To jsou takove ty situace, kdy odpovedet "Ano" nemuzu, protoze by mi to nikdo nesezral a "Ne" se mi odpovedet nechce, protoze celou dobu tvrdim neco jineho?

    :-D

    Tak co, uz ses naucul novou pisnicku? ;-)
    freshmouse avatar 7.6.2007 14:12 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americké námořnictvo musí zvažovat open source
    Co to tady žvástáš?
    Jiří Hubka avatar 7.6.2007 14:13 Jiří Hubka | skóre: 17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americké námořnictvo musí zvažovat open source
    :-D
    Nikola Ciprich avatar 7.6.2007 17:46 Nikola Ciprich | skóre: 23 | blog: NiX_blog | Palkovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americké námořnictvo musí zvažovat open source
    :-D
    Did you ever touch the starlight ? Dream for a thousand years? Have you ever seen the beauty Of a newborn century?
    unknown_ avatar 10.6.2007 13:51 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americké námořnictvo musí zvažovat open source
    Výstižné ;-)
    unknown_ avatar 9.6.2007 22:00 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americké námořnictvo musí zvažovat open source
    Vypadá to, že agresivnímu amerikanofilovi někdo šlápl na kuří oko.
    freshmouse avatar 10.6.2007 12:53 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americké námořnictvo musí zvažovat open source
    Agresivnímu? Možná. Amerikanofilovi? Vůbec. Kuří oko? Nikdo mi na něj nešlápl, jsem prostý kuřích čehosi. Ale víš co bych mohl? Projít se ti po úsměvu. To bych mohl. Možná by tě neidentifikovali ani podle chrupu. Jo, teď jsem agresivní. A ty máš konečně důvod mě OPRAVDU nenávidět, jelimane.
    David Heidelberg avatar 7.6.2007 13:02 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americké námořnictvo musí zvažovat open source
    +1
    7.6.2007 13:52 ANONYM :-)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americké námořnictvo musí zvažovat open source
    Byt jima tak se do toho nepoustim.Po vetsinou jsou zvykli na tlacitkou Start a kdyz se jim tam objevi GNU/Linux,byt treba s KDE tak se zmasakrujou jeste mezi sebou nez pochopi,ze to ozubene kolecko na tlacitku je logo produktu a ne tlacitko pro otaceni delove veze :-D
    fx-95 avatar 7.6.2007 14:00 fx-95 | blog: Achjo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americké námořnictvo musí zvažovat open source
    Zato ty jsi absolutní génius, co hned všechno pochopil, všude byl a všechno zkompiloval…
    Most Inteligent Consumer Realize Our Software Only for Fools (and) Teenagers
    Jiří Hubka avatar 7.6.2007 14:12 Jiří Hubka | skóre: 17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americké námořnictvo musí zvažovat open source
    No to víte vojáci, to je taky národ. Aneb jak bylo řečeno v seriálu Ano pane premiére "armáda ta nikdy neodmítla negramotného" a v USA tohle platí dvojnásob. Ale nechme politiky, u nás by se to pravidlo taky hodilo.
    David Heidelberg avatar 7.6.2007 21:54 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americké námořnictvo musí zvažovat open source
    Tenhle seriál je fakt skvělej :-) dokonce, v tuhle chvíli mě běží na pozadí někde v okně s VideoLANem ;-)

    0K!AS
    7.6.2007 16:00 peso
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americké námořnictvo musí zvažovat open source
    Micro$oft je v USA, Red Hat je v USA, Apple je v USA, Linux ;) Torvalds je v USA, Feng Shui je v USA - no, iste su vsetci navyknuti na tlacidlo Start. Viac ako Cesi a Slovaci. ;)
    7.6.2007 19:12 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americké námořnictvo musí zvažovat open source
    je to blbost, to si vymyslel nějakej linuxák aby měl o čem psát, proč by armáda měla mít něco zadarmo?
    hmm
    7.6.2007 19:23 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americké námořnictvo musí zvažovat open source
    Bože, odpusť mu, že ani ve třiceti nezná jednotlivé významy slova "free"... :-(
    7.6.2007 19:49 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americké námořnictvo musí zvažovat open source
    kdyby šlo editovat, přepíšu ta open source, dopadne to stejně jako s linuxem na dellu atd. Někdo někde něco prones a linuxáci se toho hned chytli.
    hmm
    7.6.2007 20:40 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americké námořnictvo musí zvažovat open source
    Co na tomhle vlastne nedopadlo? ;)
    ^D
    8.6.2007 01:20 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americké námořnictvo musí zvažovat open source
    8.6.2007 09:33 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americké námořnictvo musí zvažovat open source
    ano asi jsem neinformovyný a špatně jsem pochopil to se ztrátou záruky na hw. Byla tu nějaká zprávička.
    hmm
    8.6.2007 09:51 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americké námořnictvo musí zvažovat open source
    To je fakt. A Dell si to pak uvědomil/hodil zpátečku a prohlásil, že šlo o chybu v systému, a že podpora bude.
    8.6.2007 10:23 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americké námořnictvo musí zvažovat open source
    O žádnou ztrátu hw záruky se opravdu nejednalo. To je ostatně nesmysl kolosálních rozměrů. Šlo o completecare - to je nadstavba nad zárukou - když si třeba laptop poleješ limčou, tak záruka se nato nevztahuje, ale v rámci completecare ti ten problém odstraní.
    7.6.2007 21:24 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americké námořnictvo musí zvažovat open source
    Dej si facku..
    7.6.2007 23:52 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americké námořnictvo musí zvažovat open source
    Spíš ty se nad sebou zamysli. :-/
    7.6.2007 22:06 Maverick
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americké námořnictvo musí zvažovat open source
    Proč ne ;-) US Army potřebuje ušetřit, aby mohli investovat v zemích bývalého východního bloku.
    8.6.2007 11:41 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americké námořnictvo musí zvažovat open source
    Jen pro kontrolu - co s tím má společného US Army? Článek se týkal námořnictva a námořní pěchoty.
    8.6.2007 11:56 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americké námořnictvo musí zvažovat open source
    Treba bude u Rozmitalu pristav...
    8.6.2007 12:07 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americké námořnictvo musí zvažovat open source
    A co má US Army společného s Rožmitálem?
    8.6.2007 12:28 Lotfi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americké námořnictvo musí zvažovat open source
    Doufejme, že nic.
    8.6.2007 12:40 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americké námořnictvo musí zvažovat open source
    US Army zcela určitě, protože protiraketová obrana spadá pod letectvo.
    8.6.2007 14:16 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americké námořnictvo musí zvažovat open source
    Máš to asi trošku pomotané. Když tu Air Force bude mít radar, Army s tím nic společného mít nebude.
    8.6.2007 18:41 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americké námořnictvo musí zvažovat open source
    Jen jsem to špatně napsal. US Army s radarem samozřejmě nic společného nemá, tak jsem to myslel.
    8.6.2007 14:17 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americké námořnictvo musí zvažovat open source
    Máš to asi trošku pomotané. Když tu Air Force bude mít radar, Navy s tím nic společného mít nebude.
    10.6.2007 00:26 Aldagautr | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Americké námořnictvo musí zvažovat open source
    noo, v tech maluvkach s vsemoznou americkou technikou, co ma zastavit zlou iranskou raketu, byly i lodicky :)
    o svobodu prichazi nejsnaze ten, kdo o ni nikdy nebojoval

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.