abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:44 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | IT novinky

    Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    3.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    2.5. 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    2.5. 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.5. 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (8%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 521 hlasů
     Komentářů: 20, poslední dnes 00:19
    Rozcestník

    Bing krade výsledky z Google Search

    Google měl podezření, že konkurenční vyhledávač Bing krade výsledky vyhledávání z Google Search a pak je vydává za své. Zkusili tedy vytvořit jakousi past, která by toto fungování ověřila, a Bing se do ní chytil. Ke krádeži dat dochází skrze Internet Explorer, jehož uživatelé, pokud mají aktivní jisté pluginy od Microsoftu a chodí na Google.com, tato data předávají Bingu.

    1.2.2011 20:32 | Luboš Doležel (Doli) | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    1.2.2011 20:36 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    "Wow the Decision engine is more like a decision of which other search engine to copy!"
    1.2.2011 20:51 fred
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search

    1) se divim ze to ma ms zapotrebi

    2) proc to nedelali primo ale takhle slozite?
    1.2.2011 20:54 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    Bez šmejďárnen by Microsoft dneska nebyl tam kde je.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Acci avatar 1.2.2011 21:19 Acci | skóre: 3 | blog: Jen na chvíli…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    Protože by Microsoftí požadavky mohl Google blokovat, takto ne.
    vain avatar 1.2.2011 20:55 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    No to se mi nějak nezdá, že by na tom byli v MS tak špatně. Na druhou stranu mě to až tak nepřekvapuje.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    1.2.2011 20:56 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    Ale vždyť MS je na tom špatně skoro ve všem.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    2.2.2011 01:21 hatatitla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    okrem penazi :)
    2.2.2011 05:43 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    I z penězi jsou na tom špatně. Mají jich víc než je zdrávo.
    otula avatar 1.2.2011 21:03 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    No to se mi nějak nezdá
    Jo, to se ti opravdu nezdá. Je to realita.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    1.2.2011 21:34 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search

    +1 , vydelavaji mu jen dve divize ... Windows a office ... a i ty zacinaji mit problem s nastupem online variant officu a Androidu/OSX/ChromeOS...

    USE="-gnome -kde";turris
    gtz avatar 1.2.2011 21:41 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    Android bere spíše Symbianu než MS. No a OSX a ChromeOS mají celkem zanedbatelný poměr na trhu s OS.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    1.2.2011 22:25 Riviera Kid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    Windows Mobile bere taky. OSX a ChromeOS maji zanedbatelny podil, ale situace se zacina obracet. OSX relativne rychle roste. Google vsude mozne prosazuje online aplikace bezici v browseru. Bezny clovek stravi 90% i vic casu v prohlizeci a casem se to bude blizit ke 100%. Az MS vyda Win8, krabicovou verzi si koupi zlomek lidi - protoze proc si kupovat novy OS, kdyz to je jenom drahy spoustec prohlizece?
    2.2.2011 11:09 jjkk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    no, jo, asi 10% userů.. není to tamtéž tak časté, jak is lidi v čr občas myslí
    Sešívaný avatar 2.2.2011 15:07 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    V některých segmentech trhu má Mac dost podstatný podíl. Jedná se především osobní (domácí) počítače a notebooky, tam má podíl v desítkách procent. Naopak v segmentu firemních počítačů ztrácí.
    gtz avatar 2.2.2011 11:18 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    Windows Mobile má na trhu s mobilními OS cca 3.5% - 4.5%, Nokia kolem 31%, Android kolem 21%
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    2.2.2011 20:42 Andrej | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    drahy spustac nanutia ubohym firemnym klientom kde decision maker a user su rozdielne osoby
    Any sufficiently advanced magic is indistinguishable from technology. --Larry Niven
    Jendа avatar 1.2.2011 23:47 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    OSX má celkem zanedbatelný poměr na trhu s OS
    V USA má jablko kde kdo.
    belisarivs avatar 2.2.2011 08:53 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    IRC is just multiplayer notepad.
    Acci avatar 1.2.2011 21:46 Acci | skóre: 3 | blog: Jen na chvíli…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    A hlavně Kinect a Xbox 360.
    1.2.2011 21:55 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    Dosť pochybujem, že im samotný Kinect niečo zarobil (možno zarobia neskôr niečo z hier, ktoré budú Kinect vyžadovať) a pri Xbox 360 je to to isté.
    Jardík avatar 2.2.2011 01:03 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    Online varianty officu se nikdy nemůžou uchytit v komerční sféře, pokud jim nepoběží na vlastních serverech. Tam jsou podmínky googlu naprosto nepřijatelné a firmy by nemuseli dlouho přežít, pokud by vše googlu dávali.
    Věřím v jednoho Boha.
    2.2.2011 13:15 Anino
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    Čo ti ja viem... Sú ľudia, ktorým sa to páči. Ja k nim síce nepatrím, ale veci, čo sa nepáčia mne a veci, čo sa uchytia v komerčnej sfére nemusia byť totožné. Viď napr.: http://pixla.eu/wp/platformova-skoro-nezavislost/
    Jardík avatar 2.2.2011 20:07 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    Já bych googlu údaje o své firmě, zakázkách a nebo údaje o třetích firmách nedával. Navíc se můžete dopustit nějakého toho poskytnutí osobních údajů 3. osobě, což by mohlo vést k problémům se zákonem, obzvláště, když pak googlu dáváte svolení ty údaje šířit dál...
    Věřím v jednoho Boha.
    3.2.2011 13:02 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    Já mám dojem že Googlu žádný svolení nedáváte, na rozdíl třeba od Facebooku. Obyčejný freemail taky nemá právo s vašimi informacemi jakkoli nakládat.
    2.2.2011 04:40 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    Seš si jistej, že Xbox nevydělává?
    2.2.2011 09:57 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    Prej ne. Ani HW ne. Ale SQL Server jo.
    moo avatar 2.2.2011 16:24 moo | skóre: 7 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    ja viacmenej som. ked sony s PS3 preraba, bude ms s eggsboxom zarabat? nechce sa mi verit.
    End the FED!
    3.2.2011 12:44 ibak | skóre: 9 | BB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    1.2.2011 21:48 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    Bing narozdíl od Googlu využívá pro lepší výsledky vyhodnocuje i chování uživatelů. Nevidím na tom v principu nic špatného, Google se tím nijak navíc nezatěžuje, prostě se jenom kromě chytrosti stroje využije i chytrost uživatelů (např. schopnost vybrat ty správné odkazy při hledání na Googlu). Různé agregátory takhle "parazitují" taky (dokonce ani na rozdíl od bingu nedělají nic jiného) a nikomu to nevadí. Stejně tak Google "parazituje" na webových stránkách, které přes něj lidi hledají.
    1.2.2011 21:52 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    Microsoft sleduje co lidi hledají na Googlu a co ten jim vrací. Na tom že v principu opravdu není nic špatného?
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    1.2.2011 21:57 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    Pokud to těm lidem nevadí, tak proč by to mělo být špatné? Prostě sleduje jejich hledání na Googlu (a možná i jiných vyhledávačích) a zkvalitňuje tak hodnocení stránek na bingu. Samozřejmě pokud nechci bing používat a nechci mu ty údaje poskytovat z vlastní dobré vůle, tak je nesmysl si ten panel na to instalovat.
    1.2.2011 22:00 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    Jestli to ví a nevadí jim to, nic proti. Jestli jim to nevadí, protože to neví (a to je myslím ten případ), je to skandál.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    1.2.2011 22:13 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    Při instalaci bing panelu je tam takové zaškrtávátko "Improve my experience", u kterého je obecně řečeno, co to dělá: jako že to bude posílat data o mém vyhledávání, navštěvovaných stránkách a systémové konfiguraci atd. do MS; s odkazem "Learn More...", blíž jsem to nezkoumal tak podrobnosti nevím. Myslím, že v nejasnosti co se týká sledování uživatelů a nakládání s jejich daty jim nemá Google co vyčítat, u něj člověk taky pořádně neví, na čem je, a licenční podmínky jeho aplikací umožňují ledacos (včetně interpretace "vaše data patří googlu a ten si s nima může dělat, co chce").
    1.2.2011 22:18 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    "Improve my experience" -- většina lidí, pitomci, to odškrtnou a dál nic nečtou.

    Samo, Google taky dělá dost zla, ale to si nachám na jinou příležitost.

    Ale stejně mi to vrtá hlavou, jak někdo může vědomě nechat Microsoft sledovat to co hledá na Googlu i s výsledky. Mně to smrdí.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    1.2.2011 22:29 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    Ale stejně mi to vrtá hlavou, jak někdo může vědomě nechat Microsoft sledovat to co hledá na Googlu i s výsledky. Mně to smrdí.
    Třeba proto, že tím chce přispívat na kvalitu vyhledávání Bingu a sám to pak ocení až na něm bude hledat (resp. ocení, že hodně ostatních lidí se zapojilo taky). Spousta lidí Microsoftu věří a nepředpokládá, že jejich data nějak zneužije. Někdo kupodivu třeba je ochotný přispět na to, co rád používá, aby to bylo kvalitnější. V open-source světě je tohle naprosto běžné, tak se divím, proč tady je ti to tak proti srsti.
    1.2.2011 22:33 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    Je mi to proti srsti z toho důvodu, že si myslím, že o tom většina těch co si to nechá líbit vůbec neví.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    1.2.2011 22:38 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    Jo, s tím souhlasím, že je to špatné. Já bing ani IE nepoužívám a ten panel nainstalovaný nemám, takže to neřeším. Ale zase... pokud už si instaluju nějaký speciální panel od nějakého vyhledávače, tak se dá očekávat, že mám o něj zájem. Google panel dělá něco podobného (taky zaznamenává URL stránek), akorát prý je tím způsobem co MS nevyužívají a využívat ani v budoucnu nehodlají (viz článek odkazovaný ve zprávičce).
    1.2.2011 22:43 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    Jo, to je další věc, kterou nechápu - proč si někdo dobrovolně doinstaluje takový panel (ať už od Googlu, Microsoftu nebo třeba Altavisty). A vlastně jakýkoli software od těchto dvou firem (s vyjímkou kódu pod svobodnou licencí).
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    1.2.2011 22:57 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    Asi ten panel někomu pomáhá. Já tyhle různé panely taky nemám v oblibě a nemám rád, když si je kdejaký bazmek (např. AVG) svévolně instaluje. Software od těchto firem si podle mě lidi instalují ze stejného důvodu jako software jiných firem. Není žádný zvláštní důvod se zrovna těmhle firmám vyhýbat. Prostě pokud jejich software splňuje mé požadavky a chci/potřebuju ho používat, tak si ho nainstaluju. Nic složitého bych za tím nehledal.
    Jendа avatar 1.2.2011 23:51 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    Můžeš zkusit vyrobit jeden takový skandál: sežeň si nějaké uživatele Google Docs nebo GMailu a přečti jim
    11. Licence k Vašemu Obsahu

    11.1 Autorská práva k Obsahu, jenž poskytnete, odešlete či zobrazíte ve Službách nebo jejich prostřednictvím, a veškerá jiná práva, která Vám již náleží, zůstávají Vám. Poskytnutím, odesláním nebo zobrazením obsahu udílíte společnosti Google časově neomezenou, neodvolatelnou, bezplatnou a nevýhradní licenci platnou ve všech zemích světa, která ji opravňuje reprodukovat, přizpůsobovat, upravovat, překládat, zveřejňovat, veřejně předvádět, veřejně zobrazovat a šířit jakýkoliv Obsah, který poskytnete, odešlete či zobrazíte ve Službách nebo jejich prostřednictvím. Tato licence je udílena výhradně k tomu, aby společnost Google mohla zobrazovat, šířit a propagovat Služby, a může být ve vztahu k určitým Službám odvolána jak je to stanoveno v příslušných Doplňujících podmínkách.

    11.2 Souhlasíte s tím, že tato licence zahrnuje rovněž právo společnosti Google poskytovat takový Obsah dalším společnostem, organizacím či osobám, s nimiž společnost Google udržuje vztahy za účelem poskytování společných služeb, a využívat takový Obsah za účelem poskytování takových služeb.
    By mě zajímalo, kolika lidem používání datových služeb Googlu do té doby nevadilo, protože tohle nevěděli.
    2.2.2011 18:55 Halis | skóre: 6 | blog: capacitor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    Hlásím se k těm kteří to ví, a službu nadále používají. Je to ideální pro organizaci a řízení takového uskupení, jako je například skupina 30 žáků na střední škole. Viz. můj blog
    Mintaka avatar 2.2.2011 23:16 Mintaka | skóre: 13
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    Hodit by se mohl link http://www.scinet.cz/muze-si-google-delat-s-vasimi-e-maily-a-dokumenty-co-chce.html, kde se tímto tématem zabývali.
    Jendа avatar 2.2.2011 23:38 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    No, zajímavé. Zdá se mi, že si samotný Google trochu protiřečí - nejdřív si deklaruje doživotní celosvětovou licenci, která mu umožní dělat si v podstatě co chce, a pak prohlásí, že si nečiní žádný nárok na vlastnictví žádného obsahu, který ukládáte ve svém účtu Gmail.

    Dále se mi zdá, že z článku vyplývá, že se nemůžu dobrovolně zbavit svého práva na listovní tajemství - což mi přijde jako nesmysl, přece bych měl mít možnost uzavřít s někým smlouvu, že mi bude lézt do schránky a mazat spamy.
    3.2.2011 01:10 Erbureth | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    IANAL, ale jedna věc je maily číst (porušit listovní tajemství) a druhá zase strojově hromadně zpracovat (čímž není ochrana soukromí porušena). Tedy například když v práci poštovní server zahazuje (podle nějakých kritérií) soukromou poštu, tak se nedopouští ničeho nelegálního. (Za předpokladu, že součástí pracovní smlouvy je zákaz užívání firemního mailu k soukromé korespondenci.)
    1.2.2011 22:04 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    Neumím si představit, že si někdo vědomě řekne: "Microsoft kouká, co hledám na Google a jaké dostávám výsledky. No bezva, snad jim to pomůže."
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    1.2.2011 22:15 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    Co když někdo používá oba vyhledávače? Myslím, že takových lidí je hodně. Zrovna dobrovolné pomáhání zlepšovat výsledky hledání když mě to nic nestojí bych čekal že budeš chápat.
    1.2.2011 22:19 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    No nevím...
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    gtz avatar 1.2.2011 22:22 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    Zkoušel jsem hledat přes Operu jak přes google tak i přes bing a první výsledek vyhledávače byla wikina. U jiných specialit byl na tom o něco lépe BING.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    1.2.2011 22:47 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    Bing narozdíl od Googlu využívá pro lepší výsledky vyhodnocuje i chování uživatelů. Nevidím na tom v principu nic špatného, Google se tím nijak navíc nezatěžuje, prostě se jenom kromě chytrosti stroje využije i chytrost uživatelů (např. schopnost vybrat ty správné odkazy při hledání na Googlu).
    Problém je, že IE je v tomto případě v roli botnetu, jehož účelem je zkopírovat část db googlu za účelem získání konkurenční výhody.
    Tam je hned několik věcí špatně z morálního hlediska a možná i z právního.
    2.2.2011 01:15 blb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    Ten odkazovaný článek mi přijde většinově trochu tendenční, zde bych se klonil k imploderovi. Opravdu to podle popisu nevypadá, že MS kopíruje (vykrádá) výsledky vyhledávání El Goog. Spíše to vypadá, že MS sleduje uživatele a hodnotí, které výsledky uživatel považuje pro daný dotaz za nejvíce relevantní. A to mi mimochodem vůbec nepřijde jako špatné hodnotící kritérium (resp. jeden ze vstupů).
    2.2.2011 01:29 FooBar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    Nicmene bylo demonstrovany, ze to neni "jeden ze vstupu", je to 1:1 kopie vysledku.

    Abych shrnul tu relevantni cast: Vyrobili fake terminy, ktery (aspon pokud vedeli, samozrejme tezko postihnout cely) nemel s cilovou strankou nic spolecneho, a tu cilovou stranku umele pushnuli pro tenhle termin jako skvely vysledek hledani. Bing nasledne tutez stranku pro ten termin vracel jako prvni, prestoze nemela sebemensi real-world relevanci k hledanemu terminu nez to, ze pochazi z vysledku od Google. Nebyl to "jeden ze vstupu", bylo to vyhradni kriterium pro to, aby se ten vysledek na Bingu objevil.

    Praktika mi to prijde hnusna a tesim se, az nekdo zacne timhle zpusobem podvrhavat vysledky en masse. Mozna je to jediny zpusob, jak se tehle praktiky zbavit.
    2.2.2011 01:59 blb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    Nicmene bylo demonstrovany, ze to neni "jeden ze vstupu", je to 1:1 kopie vysledku.
    To právě že ne.

    Přečtěte si to ještě jednou.

    Pokud udělám falešné výsledky a pošlu své zaměstnance domů ať na ně klikají, tak nástroj, který vyhodnocuje jaké odkazy otevírají lidé, kteří použijí daný dotaz si pro jinak neexistující pojem zaznamená právě onen falešný výsledek. Když se tak stane několikrát, vyhodnotí to tak, že daný odkaz je relevantní k danému dotazu a začne jej preferovat.

    U reálných příkladů ze života (a v tom článku jsou uvedené také) to znamená, že máte často shodu na první místě, ale zbytek se liší.

    Opravdu, 1:1 to není a proto také mluvení o kopírování výsledků vyhledávání jsou docela zavádějící.

    A to Vám říkám jako člověk, který má doma hromadu počítačů a všechny beží na Linuxu. Opravdu nemám důvod mít nějak rád MS, ale ani El Goog. Ale ty náznaky mi přišli až příliš sugestivní a nefér.
    Nebyl to "jeden ze vstupu", bylo to vyhradni kriterium pro to, aby se ten vysledek na Bingu objevil.
    Ty dotazy jste v tom článku jistě viděl. Protože nemohli mít žádné vstupy, Google mohl být jediným kriteriem z kdo ví kolika jinak mají. Možná by bylo korektnější na takový dotaz odpovdět: "Vážený uživateli, buď jste debil nebo dělte pro Google." Ale neviděl bych zlý záměr v tom, že tohle nepředvídali/nevzali v potaz.

    Ostatně i článek uvádí a další (a zřejmě rozdílné/různé) odkazy nízké kvality.
    2.2.2011 02:13 FooBar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    Ja clanek samozrejme cetl, a taky zaznam na google blogu a taky reakci od bingu. I do my homework.

    Moje formulace neni nejstastnejsi, je samozrejme jasny, ze vstupu pro vysledky do Bingu bude vic. Je predpokladatelny, ze pro vyhledavani termin [bordel znaku] nic relevantniho nebude; nebude na zadnych dalsi strankach, atd. Nicmene o to jednoznacnejc to demonstruje princip zde pouzitej: "ja jako Bing nic o tom nevim, ale Google o tom vraci vysledek, tak ja ho taky zacnu vracet". Je to princip, se kterym proste nedokazu souhlasit.
    2.2.2011 04:09 blb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    ja jako Bing nic o tom nevim, ale Google o tom vraci vysledek, tak ja ho taky zacnu vracet
    Ne, e. To více méně naznačuje je ten článek, ale to podle mě zavádějící. Správněji (pokud jsem ten princip pochopil, a řekl bych, že spíše ano) by to bylo: "já jako Bing nic o tom nevím, ale uživatelé na to klikají, tak je to asi relevantní odkaz a já ho taky začnu vracet."

    Myslím, že v tom je zřetelně vidět rozdíl toho, co za tím asi je a co nám někdo říká, že za tím máme hledat.

    Nakolik je sprívně nastavená váha vstupů. Nakolik je rozumné dělat závěry z omezených vstupů. Nakolik se má právo google vzteka, že MS si dělá statistiky, jak jeho výstup interpretuje uživatel... To jsou otázky do pranice.

    Ale docela bych trval, že toto není kopítování výsledku. Ten princip fungování je zřejmě jiný. A to, o čem je řeč, tady celé Google tak trochu odtažitě od reality narafičil.

    Chápu, že MS v F/OSS komunitě nemá dobrou pověst, zejména s ohledem na historii. Trochu nechápu, že Google ji ještě má. Ale od obojího to chce nechat si trochu odstup. ;)
    2.2.2011 07:46 skurut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    Těžko říci. Postup Bingu je v podstatě velice chytrý a pomáhá jim vylepšovat výsledky, což je v podstatě dobře pro uživatele. Z článků (všech) je patrné, že Bing nekopíruje Google. Sleduje chování uživatelů IE a IE toolbaru. Tímto je schopen těžit nejen z Googlu, ale i jiných vyhledávacích modulů. Tohle samo o sobě je velice chytré a, ačkoliv si ještě nejsem úplně jistý, přikláním se spíše k názoru, že samo o sobě to není vyloženě nefér.

    Problém je možná spíš v tom, jakou prioritu těmto vstupům Bing dává. Všichni vývojáři a zastánci Bingu pod těmi blogspoty se ohánějí tím, že Bing vyhodnocuje více než 1000 různých signálů a tyhle informace z Googlu jsou pouze jedním z nich, takže nejde o žádné kopírování. Jenže každý z těch signálů má ve výsledcích Bingu samozřejmě jinou váhu a bohužel se pochopitelně nikde nedozvíme, jakou váhu mají ve vyhodnocování Bingu výsledky z Googlu. Ovšem vypadá to, že ji mají dost velkou (aspoň tak soudím podle příkladu, který to všechno odstartoval ("torsoraphy" - ostatně i teď, když je slovo "torsoraphy" doslova hitem internetu, a je na toto slovo tudíž dle obvyklých vyhodnocovacích technik mnohem více relevantních výsledků než je článek o "tarsorrhaphy", Bing stále vyhodnocuje článek na Wikipedii o "tarsorrhaphy" na prvním místě...) a podle sdělení Googlu že se podle jejich sledování začínají na čelních pozicích výsledky Googlu a Bingu dost podobat (i když je jasné, že tohle je jen prohlášení Googlu, sám jsem to pochopitelně nesledoval, takže je potřeba brát to trochu s rezervou). To by znamenalo, že výsledky z Googlu nejsou "jedním z mnoha signálů", ale jsou spíše "jedním z hlavních a nejdůležitějších signálů". A tady už problém vidím. Za prvé v tom, že tohle už se mnohem víc blíží "kopírování Googlu". Za druhé v tom, že Bing částečně ztrácí svou unikátnost. Proč bych měl používat Bing, když mi stejně vyhodí stejné nebo velmi podobné výsledky jako Google, akorát s pártýdenním zpožděním, protože mu chvíli trvá, než výsledky z Googlu zanalyzuje a zaimplementuje...?
    2.2.2011 08:19 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    Ne, e. To více méně naznačuje je ten článek, ale to podle mě zavádějící. Správněji (pokud jsem ten princip pochopil, a řekl bych, že spíše ano) by to bylo: "já jako Bing nic o tom nevím, ale uživatelé na to klikají, tak je to asi relevantní odkaz a já ho taky začnu vracet."
    Zapomněl jsi, že na ně klikají ne jen tak všeoceně kdekoli, ale ve výsledcích konkurenčního vyhledávače... Drobný detail...
    2.2.2011 10:07 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    Proste ten svuj searchbar ci co udelali tak, aby byl schopen fungovat i s jinymy vyhledavaci. To mi zas tak divne neprijde, naopak bych rekl, ze je to naprosto rozumny pozadavek. Asi jako kdyz 7zip dovede pracovat i s archivy jinych formatu a nebo ze si do firefoxu muzu naimportovat zalozky z IE (a naopak).
    tmr avatar 2.2.2011 12:04 tmr | skóre: 17 | blog: Offtopic | Praha 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    Mozna ze de jure to takhle ma fungovat, pokud je to co tvrdis pravda. Jestli je zdroj tehle informace MS, klidne to pravda byt nemusi. Ale de facto je primarni cil vykradat Google u dotazu, kde si Bing nevi rady.
    2.2.2011 21:34 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    Proc? Pokud je stejne chovani i pro vyhledavani v Bing. V Googlu proste nebyli dusledni. Meli nechat sve zamestnance klikat az na patou nalezenou stranku a pokud by se v Bing ukazala na miste prvnim, bylo by jasno, ze rozhodujicim kriteriem je chovani uzivatelu, ne stranky nalezene googlem. No to se ale uz nedozvime. Ikdyz, muzete to vyzkouset v Bingu sami. Zacnete vsichni hledat tentyz nesmyslny retezet a klikejte na konkretni nalezenou stranku. Pokud se casem presune na prvni misto, je zrejme, ze to s googlem nema spolecneho vic, nez ten 7zip s tarem.
    tmr avatar 3.2.2011 01:04 tmr | skóre: 17 | blog: Offtopic | Praha 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    Jestli vzdycky pouzijou prvni odkaz nebo odkaz, na ktery uzivatel klikne, je v podstate jedno. Vysledek to bude mit skoro stejny. Vidim to tak, ze MS proste chce pouzivat vysledky Googlu u dotazu, kde si Bing sam o sobe neni jisty. Jestli toho dosahne a) jednoduchym zkopirovanim prvniho vysledku nebo b) pouzitim vysledku na ktery lide nejvice klikaji je uz jedno, hlavni je cil - sliznout bezpracne smetanu.
    3.2.2011 11:39 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    Neni to jedno v pripade, kdy se stejne chovani provadi i na hledani Bingu samotneho.
    2.2.2011 20:06 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    Proste ten svuj searchbar ci co udelali tak, aby byl schopen fungovat i s jinymy vyhledavaci.
    Meh? Ten search není schopen pouze "fungovat i s jinými vyhledávači", ale především čte výsledky googlu a posílá je do bingu.
    Čili to přirovnání se 7zip je nesmyslné.

    Jako jo, jasněže to můžeme zaobalit do hezkých slov jako "inovace" a "inteligentní vyhledávací engine reagující na uživatele i když hledají na jiném enginu (který zrovna náhodou, co čert nechtěl, je google)" a tak dál, ale prostě skutečnost zůstává, že Bing 'vykrádá' Google.
    2.2.2011 20:58 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    Prostě při instalaci se zaškrtává, že (zjednodušeně řečeno) bude uživatele sledovat a pro vylepšení vyhledávání ty údaje posílat do MS a to i dělá.
    3.2.2011 03:10 blb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    prostě skutečnost zůstává, že Bing 'vykrádá' Google
    Ale houby. "Skutečností zůstává", že MS sleduje chování uživatelů (i když přistupují na Google).
    3.2.2011 03:08 blb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    Zapomněl jsi, že na ně klikají ne jen tak všeoceně kdekoli, ale ve výsledcích konkurenčního vyhledávače... Drobný detail...
    Umm, a kde jinde než ve výsledcích vyhledávačů byste chtěl sledovat, jaké odkazy považují uživatelé za relevantní pro dotazy k vyhledávání?
    2.2.2011 10:36 FooBar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    Ten rozdil mi asi bohuzel unika; uzivatele na to klikaji na Google search result strance, Bing nema zadnou jinou indicii (as far as we know) o tom, ze by to bylo relevantni.

    Trochu OT: Nelibi se mi implikace, ze kdyz se to resi na abclinuxu, musi tu bejt banda vypatlanejch MS-haters jenz okamzite zacnou nadavat na vsechno co od MS pochazi. Povest MS je mi fakt ukradena, ackoliv ho nepouzivam, stejne jako ovsem nepouzivam depilacni krem pro zeny.

    Ad Google a opensource: Google ma vydanou pomerne hodne masivni codebase jako opensource -- a neni sam, vice ci mene vydava taky Twitter, Facebook, a spousta dalsich, MS se tomu ani vzdalene nepriblizuje.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 2.2.2011 03:29 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    Jenže jak píše sám Google, výstupy Bingu se na mnohá klíčová slova začaly přibližovat Googlu. Takže to není jen "poslední nouze", ale aktivně využívaná věc. Tudíž to není 1:1, ale je to zatraceně důležitý zdroj. A nezlobte se na mě, tohle se prostě nedělá a ukazuje to jen na zoufalost Microsoftu.
    gtz avatar 2.2.2011 11:07 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    nechci nijak obhajovat M$, ale i když používám Operu/FF tak jsou výsledky vyhledávání velice podobné. Někdy je lepší google někdy zase bing.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    2.2.2011 13:36 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    A co mashupy? Ty taky "sprostě vykrádají" cizí služby a ještě navíc je tím zatěžují. MS se rozhodl jako důležitý zdroj použít sledování chování uživatelů, získává tím něco, co Google nemá. Je to inovace, i když ne každému se líbí. Komu se to nelíbí, nemusí to používat. Člověk používající Google přece není majetkem Googlu a sám má právo rozhodnout, koho nechá sledovat, kde na co kliká. Chápu, že Googlu se to nelíbí, nechce podporovat konkurenci. Má obří byznys postavený na docela vratkém základě a tohle by ho mohlo ohrozit.
    2.2.2011 14:08 FooBar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    Neni to inovace, je to crowdsourcing pro papouskovani vysledku. Osobne bych to prirovnal k vytvareni levnych cinskych kopii: budu tak dlouho sledovat, jak se to zarizeni chova, dokud nevyrobim levnejsi kopii.

    Ad mashupy: ty naprosto otevrene ukazujou, jaky sluzby vyuzivaji, situace je jednoznacna a transparentni a loga a copyrighty rozhodne nemizi.
    2.2.2011 14:44 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    Jo, crowdourcing to je. Není to jenom obyčejná kopie, data z Googlu jsou jenom jeden ze zdrojů hodnocení. Proto se u běžných dotazů (kde má Bing dost jiných zdrojů) dost liší, zatímco u některých jiných jsou stejné jako u Googlu, protože to je pro Bing jediné vodítko (to byl i případ dotazů v experimentu).
    2.2.2011 13:57 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    Způsob, jakým Google vydělává, je vlastně v principu hodně rizikový. Stačí, aby si všichni začali blokovat reklamy, a je po Googlu. Nic tomu nebrání, prohlížeč je pod kontrolou uživatelů a Google nemá jak zajistit, aby se na ty reklamy opravdu někdo díval. Reklamy Googlu jsou ale málo otravné na to, aby to lidi udělali. Kdyby měl Google ve vyhledávání otravné reklamy, už by asi zkrachoval, i kdyby žádný konkurenční vyhledávač neexistoval. Udělal dobře, že je otravné nemá, ty co má se lidem líbí nebo aspoň nevadí.
    2.2.2011 11:52 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Proč to vyšetřovali tak složitě?
    Po přečtení článku mi není jasné, proč nejdřív neanalyzovali data, která tečou z IE ven (do MS). Neví někdo bližší informace?
    2.2.2011 12:53 jos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč to vyšetřovali tak složitě?
    třeba že to byla šifrovaná komunikace?
    vulgární Nick avatar 2.2.2011 21:39 vulgární Nick | blog: Takže já jsem jedinej, kdo čůrá do vany?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    Příloha:
    Takže...?
    JSEM PRASE A HOVADO.
    M!ky8 avatar 2.2.2011 23:35 M!ky8 | skóre: 9 | blog: Miky8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search

    Normálně to nedělám, ale nemůžu jinak.

    +1 :-)

    3.2.2011 10:23 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    On někdo říkal, že Googlu tím něco chybí?
    vulgární Nick avatar 3.2.2011 11:25 vulgární Nick | blog: Takže já jsem jedinej, kdo čůrá do vany?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    V diskuzích nemám rád několik věcí. Hlavně teda dvě - když někdo sám nepochopí vtip a ještě ho v diskuzi ostatním "vysvětlí" a když někdo nepochopí nic a ještě to dává najevo hloupými otázkami.
    JSEM PRASE A HOVADO.
    3.2.2011 12:02 Erbureth | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    Já bych k tomu přidal ještě dvě věci: když někdo dělá blbé vtipy a když někdo se urazí, protože jinému ten vtip nepřišel vtipný.
    vulgární Nick avatar 3.2.2011 12:18 vulgární Nick | blog: Takže já jsem jedinej, kdo čůrá do vany?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    Za sebe mohu říct, že jsem zde žádný vtip neudělal. Položil jsem jen jasnou otázku; dokonce jsem ji primárně položil konkrétnímu člověku, byť nejmenovanému (on to jistě ví - určitě se to do Líšnice doneslo), a to kvůli rozporu (předpokládám vědomému - jedná se o soudruha) názorů, které prezentoval dříve, a názorů, které prezentuje zde dnes. Jinak samozřejmě budu rád, když si na tu otázku odpovědí i ostatní, třeba se o sobě něco dovědí. ;)

    Takže jestli někomu nepřišlo vtipné něco, co vtipné být nemělo, je to jednoznačný úspěch. Můj.
    JSEM PRASE A HOVADO.
    3.2.2011 15:29 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bing krade výsledky z Google Search
    Článek na toto téma: Bing funguje jako geniální mashup (a Google se to nelíbí) Ač se s RH v mnoha věcech neshodneme (stejně jako asi tady naprostá většina lidí), tady má podle mě zase jednou pravdu (podobně jako ji měl např. v článku kritizujícím UI MacOSX).

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.